Jump to content

2016.04.24 Sunderland


Polljen

Recommended Posts



Sunderland sunderland.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 24. april 2016, kl. 15:05, Stadium of Lights


Premier League, 35. seriekamp


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Det har ikke kommet noen prematch-briefing ennå, men jeg kan ikke se at det er noen endringer når det gjelder skadesituasjonen. WIlshere og Rosicky er har prøvd seg i U21 kamper (Jack i to kamper. Thomas i 1), men det er vel ingen av de som er klare til å starte en PL-kamp (Wilshere dukker nok opp på benken i denne eller i en av de kommende kampene).



Sunderland bør selvsagt være et lag vi skal slå, men det blir nok ikke så enkelt. Sunderland og Norwich som vi møter i de to kommende kampene kjemper om å unngå nedrykk fra PL. Fra en trio bestående av de to lagene pluss Newcastle så vil to av lagene slå følge med Aston Villa (som vi møter i sesongens siste kamp) ned i Championship. Både Sunderland og deretter Norwich vil kjempe hardt for å unngå et slikt nedrykk.



Når det gjelder laget mot Sunderland så ønsker jeg ikke å gjøre store forandringer i forhold til laget som slo WBA. Det er to posisjoner som er aktuelle for endring. På midtbanen står det mellom Coquelin og Ramsey som makker til Elneny. Normalt så ville svaret mitt vært Coq, men Ramsey gjorde en bedre kamp (også defensivt) enn på lenge i den posisjonen så jeg velger å ikke gjøre noen endring. Den andre posisjonen er spissplassen. GIroud er langt fra sitt "gode jeg" og for meg så er det ingen tvil om at han skal benkes, Spørsmålet er om hvem som skal starte på topp, Welbeck eller Campbell? Jeg ønsker meg nok en gang sistnevnte, og nok en gang så går nok ikke mitt ønske i oppfyllelse.



Cech


Bellerin - Per - Koscielny - Monreal


Elneny - Ramsey


Sanchez - Özil - Iwobi


Campbell


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Burde vel være perfekt kamp for Arsenal ? Ett sunderland som ikke kan legge seg bakpå pga egen skjebne bør gi oss kontringsmuligheter ut av en annen verden. Mao ingen giroud bør starte. Litt taktikk her og det kan bli virkelig gøy. Men får vi se det tro?!

Link to comment
Share on other sites

Til han forsvar er nok neppe siste 6-7 min mye å vise seg frem på. Men helt enig i at det er slett innsats på mannen de gangene han har fått muligheten i lengre tid. Vi vet alle at han kan bedre, så han bør iallfall få muligheten til å bedre inntrykket om vi i en kampsituasjon kan prøve å ha han i banen.

Link to comment
Share on other sites

Til han forsvar er nok neppe siste 6-7 min mye å vise seg frem på. Men helt enig i at det er slett innsats på mannen de gangene han har fått muligheten i lengre tid. Vi vet alle at han kan bedre, så han bør iallfall få muligheten til å bedre inntrykket om vi i en kampsituasjon kan prøve å ha han i banen.

Kom ikke Campbell og Walcott inn samtidig i forrige kamp? Campbell så jeg masse av de få min han spilte.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, men ønsker vi bare Walcott vekk, eller prøve å få han i form igjen? 6-7 min er ikke nok til å gi noen konklusjon i mine øyne uavhengig om Campbell markerte seg mer i disse minuttene. Missforstå meg ikke, jeg mener Campbell er forran han i køen p.d.d. Men en Walcott i topp form og som bidrar er igjen bedre enn Campbell på topp. Så spm blir mer: gi han opp og sende han på dør, eller prøve å få han igang igjen. En mellomting fungerer sjeldent.

Link to comment
Share on other sites

En Walcott i form er målfarlig og god, men nå er det så lenge siden vi faktisk så han i form og lenge siden han har vist en skikkelig innsats og interesse. Nei, ut med Theo og la Ox, Joel og Iwobi få mer sjanser. I mine øyne mest Joel, selv om potensialet hans kanskje er lavere enn de to andre synes jeg Joel har blitt behandlet elendig. Alltid hundre prosent innsats og ganske målfarlig.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt mulig at Walcott bør få en sjanse til å spille seg inn på laget, og den sjansen bør kanskje også bety å få starte kamper og ikke bare komme inn mot slutten av kampene.

Men, Walcott er ikke i form nå, vi har fire kamper igjen av sesongen der vi sannsynligvis må ha tre seirer mot bunnlagenen og minst en uavgjort mot City. Det betyr at nå er ikke det rette tidspunktet til å spille han i form.

 

Hvis Walcott blir her neste sesong så ser jeg gjerne at han får sjansen på ny, men da må vi se en ny "sulten" Walcott (i treningskampene) som er villig til å trå til for laget i begge retninger. Men jeg ser absolutt ingen grunn til å ta sjansen på å bruke sesonginnspurten 2016 til å spille han i form (en form som da sikkert ikke er inne før etter 15. mai).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri sagt han skal starte. Til det har han vist for lite og for elendig. Campbell er også selvsagt før han i køen nå. Men hvis kamputviklingen tilsier det bør han få sjansen for enten å grave sin grav eller gi håp!

Link to comment
Share on other sites

Dette er ganske elendig oppsett mener nå jeg. Endelig møter vi ett bunnlag som ikke har råd til å tape og dermed må frem. Dette vil gi bakrom særlig om vi ligge strukturert i forsvar. Wenger presterer da å analysere seg frem til en giroud på topp uten fart og form. Det er slike valg som gjør meg så jævkr& forbanna på han. En welbeck eller kanskje campbell her ville gitt oss mer.

 

Nå kan det hende vi klarer oss uansett men jeg vil påstå dette er ett svakt uttak mtp matchen

Link to comment
Share on other sites

20 sløve minutter fra vår side... Synes ikke vi har vært veldig farlige akkuratt.

Giroud uten mål på de 13 siste kampene... Fantastiske stats til en skikkelig verdensklasse spiss.

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig om det der hadde vært et jævla straffespark når ingen andre sånne tilfeller blir blåst på.

 

En halvmeter unna Defoe når han fyrer av på halvvolley idet han prøver å snu seg med hendene i en helt vanlig posisjon. Aldri straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig om det der hadde vært et jævla straffespark når ingen andre sånne tilfeller blir blåst på.

 

En halvmeter unna Defoe når han fyrer av på halvvolley idet han prøver å snu seg med hendene i en helt vanlig posisjon. Aldri straffespark.

 

Jeg er selv skeptisk til å dømme straffespark både til Arsenal og til motstandere når ballen skytes i hånden fra nært hold. Når det er sagt så er vel definisjonen på "vanlig posisjon" svært subjektiv, og jeg må selv si at jeg er usikker på om armene/hendene er i "normal" posisjon.

Nå fikk vi "heldigvis" et lignende tilfelle i den andre delen av banen så stillingen i "tvilsomme" strafeavgjørelser er 1-1.

 

Ellers så er det litt for mange feilpasninger/balltap fra Arsenals side som lett kunne ha endret kampens forløp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...