Jump to content

2016.03.05 Tottenham


Polljen

Recommended Posts

Tottenham tottenhamhotspur.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 5. mars, 2016, kl. 13:45, White Hart Lane

Premier League, 29. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo

Skjebnekamp på mange måter, vi kan være fullstendig ute av pokalkampen i ligaen og et tap her gjør med stor sannsynlighet at vår årlige merkedag blir avlyst i år.

Cech er ute med skader. Om Kos blir klar vites ikke i skrivende stund.

Det er nok en gang mange som bør vrakes, og ikke nok alternativer. Jeg vet rett og slett ikke hvilket stopperpar jeg ønsker å starte med. Er også usikker på hvem som skal spille sammen med Coq på midten, jeg har lyst å si Elneny men vet ikke hvor god han er ennå. Giroud benkes, Walcott vrakes fra troppen til fordel for Iwobi. Sanchez starter under tvil, han var tross alt nær med to baller i rammeverket på onsdag.

Ospina

Bellerin - Per/Kos/Gabriel - Monreal

Elneny/Ramsey - Coq

Campbell - Özil - Sanchez

Welbeck

 

 

 

Litt off-topic. Jeg sitter heldigvis på offentlig transportmiddel når kampen går. "Heldigvis" fordi jeg er usikker på om blodpumpa tåler spenningen rundt denne kampen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Tre matchballer hadde vi. Vi spilte bort to av dem. Nå har vi bare én igjen. Alt annet enn seier mot Spuds nå er rett og slett ikke bra nok og burde være grunn nok til å slippe Wenger ut av klubben. Er redd for at vi går på nok et tap mot et Tottenhamlag som rett og slett har sett både bedre og smartere ut enn oss denne sesongen. Pochettino har gjort en fantastisk jobb der.

 

Det burde ikke være noe problem å motivere seg for en slik kamp, men dessverre har vi sett det i flere sesonger nå. Vi møter ikke opp til kamp og klarer ikke å fyre på nok plugger i altfor mange tilfeller. Flere av spillerne burde være flaue og revansjesugne etter det de har vist så langt i 2016. Men klarer ikke få troa på det.

Likevel, håpet kommer selvfølgelig alltid når kampen sparkes i gang. Nå er det på tide å vise at vi faktisk har lyst til å vinne noe!

 

Edit:

Etter Mertesackers siste oppvisninger håper jeg på dette:

 

Ospina

Bellerin-Chambers/Kos-Gabriel-Monreal

Elneny-Coquelin

Joel-Özil-Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Mertesacker - Chambers - Monreal

Coquelin - Ramsey*

Campbell - Özil - Alexis

Welbeck

* Ønsker kun Ramsey dersom han får beskjed om å balansere midtbanen først og fremst. Vil at vi skal ligge dypt og ta de på kontringer. Hvis Ramsey har planer om å "gloryhunte" og gi faen i det defensive ansvaret sitt så burde Elneny starte.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Gabriel - Kosc - Monreal

-----------Coq------Elneny

Campbell----Özil-----Alexis

------------Welbeck

 

Giroud og Ramsey bør benkes etter en lang, begredelig periode.

Alexis burde nok også blitt benket, men er en potensiell matchvinner.

Campbell bør være med fra start da han bidrar såpass godt hjemover og vi burde fokusere på kontringer her. Spurs er favoritter...

Link to comment
Share on other sites

Seier vil gi oss ein opptur, tap vil knuse oss fullstendig. Med 3 - 4 førstevalg ute og fleire spelarar i dårlig form ville eg sendt disse 11 i krigen.

 

Ospina

Bellerin - Mertesacker - Chambers -Monreal

Coq - Elneny

Campbell - Özil - Alexis

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Det er derby Day. .. Eg tviler på at Wenger sender ut mine 11 menn i krigen men dersom me skal vinne denne kampen må alt klaffe. Nøkkelspillere som ikkje må tabbe seg ut blir Ospina og Gabriel. Desse to må ha litt is i magen. Ramsey må bli meir direkte i stilen og spele i lengderetningen og ikkje senke tempoet i kampen. Framover må me tørre samt ha marginene på vår side. La for all del ikkje Kane, Eriksen og Alli bli dagens helter.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en helt latterlig god kontringsmulighet. Sanchez spiller til Ramsey som selvfølgelig skal prøve noe "fikst" og ender opp med å hælsparke den til en Tottenham spiller som fører til en liten mulighet for de.. hvorfor ikke bare gjør det enkelt og heller kontrollere ballen fremfor å "vise seg frem" på den måten?

Link to comment
Share on other sites

Ramsey burde bli tatt av banen. Ikke bare er han helt håpløs offensivt, men han gjør nada defensivt og gir attpåtil bort ballen like i nærheten av målet under nærmest NULL press.

 

Faen i helvete Wenger.. SHOW SOME BALLS!

Link to comment
Share on other sites

Ramsey skal spille på høyre, men har null disiplin og vandrer sentralt konstant. Etterlater Bellerin helt isolert og tvinger Özil ut på kant for å finne rom. Faen meg latterlig at han er på banen. Burde droppes. Er en klar hindring for laget offensivt sett om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Huff. Så dårlig som Ramsey er om dagen er det nesten som å spille 10 vs 11. Da ville det i mine øyne vært riktig å gi ham noen kampers pause og prøve å prate med ham. Men dette virker det ikke som at Wenger er interessert i i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

Huff. Så dårlig som Ramsey er om dagen er det nesten som å spille 10 vs 11. Da ville det i mine øyne vært riktig å gi ham noen kampers pause og prøve å prate med ham. Men dette virker det ikke som at Wenger er interessert i i det hele tatt..

 

Er helt latterlig. Som med Alexis så blir han "tvunget" til å spille seg i form. Fremfor å gi Campbell som er i langt bedre form og virker som om han forstår rollen sin i laget langt bedre sjansen fra start. Er også en spiller som alltid skaper sjanser med sitt intelligente spill på kanten. I dag hadde det vært noe vi sårt hadde trengt.. for å ikke snakke om arbeidsmoralen hans.

 

Ramsey skal som sagt spille høyrekant, men er bare sentralt. Ikke bidrar han defensivt i det hele tatt og det offensive er han bare i veien.

 

Hvordan Wenger kan forsvare valget av Ramsey fremfor Campbell er jeg mildt sagt jævlig interessert i å høre.

 

Ellers viser Welbeck hvordan en hardtarbeidene spiss på topp faktisk skal se ut. Vært veldig god.. eneste som virker å ville vinne ute på banen her av de røde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...