Jump to content

2016.02.07 Bournemouth


Polljen

Recommended Posts

Bournemouth bournemouth.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Søndag 7. februar 2016, kl. 14:30, Vitality Stadium

Premier League, 25. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo

 

Kampen mot Bournemouth burde være tre sikre poeng, men det eneste som er sikkert med Arsenal for tiden er at ikke noe er sikkert. Søndag om en uke møter vi serieleder Leicester og taper vi poeng i begge de to kampene så kan vi nok allerede midt i februar vinke farvel til et eventuelt ligagull. Med f.eks. poengtap mot Bournemouth og Leicester så kan vi i verste fall ligge rundt 10 poeng etter serieleder når det gjenstår tolv serierunder og i tillegg vil vi da sannsynligvis også ha både City og Tottene flere poeng foran oss.

Det er nå virkelig behov for at Wenger viser hva han kan få ut av det materiellet han rår over, for hvis poenghøsten blir like mager som det den har vært i det siste så kan det til og med skje at vi vil slite med å klare den "berømte" fjerdeplassen.

 

Ideelt sett så skulle jeg gjerne sett at et par spillere ble hvilt i forkant av "sekspoengskampen" mot Leicester. Kos har fått noen smeller i de siste kampene og Monreal "småhaltet" litt etter et par småstygge taklinger mot Southampton. Jeg tar sjansen på å hvile Monreal men ikke Kos (dette skyldes at jeg ikke "liker" komboen Per og Gabriel i midtforsvaret), jeg velger Per i mitt forslag men det kunne like gjerne vært Gabriel som kunne vært valgt som partner til Kos.

 

Når det gjelder å velge spillere til defensiv midtbane så vet jeg rett og slett ikke hvem som bør stille sammen med Coquelin. Nå er ikke Coq i "matchform" ennå, men jeg kan ikke se noe bedre førstevalg blant de andre alternativene. Flamini viser vilje, men evnen er det litt værre med. Ramsey synes å ha glemt mye av de defensive kvalitetene han hadde i sin store sesong. Elneny har jeg ikke fått et godt nok inntrykk av. Arteta har gått i glemmeboken (hva meg angår).

 

Offensivt så anser jeg Campbell som et bedre alternativ på kant enn Walcott. Skal Walcott spille så må det i såfall være på topp, men er Walcott i god nok form til å starte en kamp?

 

Cech

Bellerin - Per - Kos - Gibbs

? - Coq

Sanchez - Özil - Campbell

Giroud

Edit: En liten "skadeoppdatering". Welbeck skal etter planen idag spille en omgang for U21-laget og trenger noen kamper til (for U21 eller "interne" Arsenalkamper) de neste tre ukene før han er antatt kampklar i førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror faktisk jeg vil bytte ut spørsmålstegnet med Oxlade-Chamerlain. Ramsey synes jeg er helt ute av form, OX er ikke helt på topp heller, men synes han prøver å skape mer enn Ramsey, og han er litt mer energisk virker det som. Ellers er jeg enig i vurderingen av Campbell vs Walcott, sistnevnte var helt borte i kampen mot S'hampton og virket ikke veldig giftig.... Savnet av Cazorla er veldig merkbart!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk jeg vil bytte ut spørsmålstegnet med Oxlade-Chamerlain. Ramsey synes jeg er helt ute av form, OX er ikke helt på topp heller, men synes han prøver å skape mer enn Ramsey, og han er litt mer energisk virker det som. Ellers er jeg enig i vurderingen av Campbell vs Walcott, sistnevnte var helt borte i kampen mot S'hampton og virket ikke veldig giftig.... Savnet av Cazorla er veldig merkbart!!!

Er enig i at OX kanskje er bedre enn Ramsey pr. dato, men jeg er likevel skeptisk til å plassere OX i den posisjonen der jeg satt mitt spørsmålstegn. Skepsisen kommer av at han har hatt noen "horrible" tabber i defensivt område denne sesongen. Det er godt mulig at jeg er for "forsiktig" av meg, men akkurat nå så føler jeg et behov for en "defensivt" sikker spiller i boks til boks rollen, ikke minst siden Coq ennå ikke er i toppform. Problemet er selvsagt at jeg ikke klarer å identifisere denne spilleren. Noen ville kanskje da dratt frem Chambers som et alternativ, men for meg så er dette heller ikke et godt alternativ.

Det er jo her Elneny skulle være den spilleren vi manglet, så egentlig har jeg lyst å sette han inn i den posisjonen, men siden han ikke engang var på benken mot Southampton så er også han et spørsmålstegn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror rett og slett at jeg hadde vurdert Arteta og Coq sentralt på midten i en kamp jeg. Kanskje det også hadde gitt Ramsey en liten vekker om han ble plassert på benken en kamp.Det er samtidig "relativt" trygt defensivt å ha de to der. Enig med dere over om at Campbell og Sanchez skal bekle kantene våre.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke Elneny??

Grunnen til at jeg setter et "spørsmålstegn" ved Elneny var at han var utelatt fra troppen mot Southampton og det får meg til å lure på hva Wenger tenker på når det gjelder den spilleren.

Mot Southampton så foreslo jeg duoen Coq & Elneny men siden Egypteren kom bakerst i "midtbanekøen" til den kampen (var ikke med i troppen) så svarte jeg med spørsmålstegn på midtbanen i denne kampen.

 

Selvsagt kan det være andre grunner enn Elnenys form/kvaliteter som gjorde at han ikke var med på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg setter et "spørsmålstegn" ved Elneny var at han var utelatt fra troppen mot Southampton og det får meg til å lure på hva Wenger tenker på når det gjelder den spilleren.

Mot Southampton så foreslo jeg duoen Coq & Elneny men siden Egypteren kom bakerst i "midtbanekøen" til den kampen (var ikke med i troppen) så svarte jeg med spørsmålstegn på midtbanen i denne kampen.

 

Selvsagt kan det være andre grunner enn Elnenys form/kvaliteter som gjorde at han ikke var med på tirsdag.

Han hadde fått ein smell i ankelen på trening dagen før. Er sikkert klar til kamp på sundag

Link to comment
Share on other sites

Synd å se at Ramsey har klippekort, burde heller kastet inn Coquelin(Regner med han ikke er 100% fit siden han ikke starter)

Synes faktisk Flamini har gjort en ok jobb.

 

Håper Oxlade virkelig imponerer i dag, det trenger han!

Link to comment
Share on other sites

Dette her er ren idioti. Bournemouth driter i at spilleren deres ligger nede, helt til de mister ball, da mener de at VI må spille ut ballen, hva faen er det for noe piss? SPILL TIL DOMMEREN BLÅSER !!!!

Link to comment
Share on other sites

Er forresten ikke imponert over Flamini. Først får han gult kort etter 8-9 minutter etter en tofotstakling. Allikevel så hopper han inn i taklinger.

 

Blir 32 år om kort tid og burde være såpass "erfaren" at han ikke oppfører seg som en jævla idiot, men neida. Kommer garantert til å få rødt kort i dag hvis han ikke blir bytttet ut.

Link to comment
Share on other sites

Få han av, la han spille til pause for så å hive på Coq:)

 

Ren og skjær idioti om han ikke blir bytta ut i pause for å være ærlig. For det gule kortet skulle nok igrunnen vært rødt.

Link to comment
Share on other sites

En 3/4-0 seier i dag ville vært ekstremt viktig for selvtilliten til gutta og kunne hjulpet oss å gå på en virkelig 'winning streak'.

Dessverre vil dette bli vanskelig, Bournemouth er ikke mye dårligere enn oss spillemessig, men etter den svake poengfangsten i det siste er dette resultatet VELDIG bra.

 

Ramsey med assist og tredjeball i dag forøvrig :) Og Ox med mål, er vi på vei til å bli gode igjen tro?

Flamini -> som vanlig livsfarlig både i måten han går inn, måten han posisjonerer seg og måten han ruser ut av ledd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...