Jump to content

2016.02.02 Southampton


Polljen

Recommended Posts

Wenger valgte å gå inn i sesongen, uten å hente den defensive midtbanespilleren alle skrek etter. Han satset alle kortene sine på at Coquelin skulle holde seg skadefri. Han måtte vel forstå at Arteta og Flamini ikke var nok? Han valgte for så vidt samme kamikazetaktikk sommeren 2014, og da skadelisten vokste, måtte han sette sin lit til en spiller som var avskiltet flere ganger, i Coq. Her traff han blink, men vi tapte mange poeng høsten 2014, i mangel på en midtbanesjef. Akkurat som vi har tapt livsviktige poeng den siste måneden.

 

Hvorfor insisterer han på å gjøre det så vanskelig for seg selv? Hvorfor ruster han opp til strid, med en trebeint hest, når skattekisten avslører at han kunne hentet den råeste gampen i klassen?

 

I 2008 lot han Diarra forlate klubben i januar, mens både Flamini og Gilberto pakket sekken den påfølgende sommeren. Alle ventet at det ville komme minst en ny DM. Wenger valgte å satse alle sjetongene på to uprøvde unggutter. Song og Denilson skulle ankre opp og ta ansvar. Det gikk som det måtte gå. En frenetisk batalje for å klare topp 4, etter å ha kommet langt bakpå.

 

Poenget mitt er at dette slettes ikke er et unikt tilfelle. Han velger nesten alltid den forsiktige tilnærmingen til overgangsmarkedet. Han utgjør en motvekt til den ville kjøpsfesten, som han i noen kretser blir hyllet for. I mine øyne er det smått arrogant. Ender vi på 2.plass, bak Leicester (LEICESTER!!!), året før Pep strammer skruen i City, og attpåtil fordi Wenger nektet å handle i sommer, vil det gå lang tid før jeg eventuelt får ny tro på franskmannen. Sannsynligvis aldri.

 

Vieira uttalte vel at Wengers største styrke, og svakhet, er ubegrenset tillit til egne spillere. Dette synes jeg stemmer godt med inntrykket jeg har dannet meg om ham. Denne egenskapen står i veien for betydelig sportslig suksess. Han kan ikke fortsette på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Rekk opp hånda de som synes dette er en kul overskrift og noe man får veldig lyst å lese dagen etter en kamp som i går.... Arsenal.com: "Giroud - efficiency will be the key"....... Ja akkurat, nettopp, skjønner.....

 

Eller denne fra Wenger: "We need to finish With more conviction".... JAAAAAAAAAA dere sløser noe så jæææævlig med sjansene, selvfølgelig må dere det! Jævla vissvass.

Jojo, men så lenge det mentale er på plass.............

(Nøkkelord; mentally strong)

Link to comment
Share on other sites

 

Noen ganger synes jeg de kan være litt mindre korrekte og si at dette er altfor dårlig på hjemmebane. Jeg tror ikke nødvendigvis det ødelegger stemningen i garderoben.

 

Fullstendig enig. Av og til kan det være lurt å kalle "en spade for en spade" istedet for å komme med uttalelser som man utenfra kan oppfatte som en "forvrengning" av virkeligheten.

 

Jeg er selvsagt ikke ute etter at alle i klubbsystemet skal rope og skrike om hver en miste ting som går galt, men det bør ikke være destruktivt å erkjenne (av og til) at alt ikke går som det bør.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...