Jump to content

Mohamed El-Neny


Stefanb

Recommended Posts

22 minutes ago, Simbad said:

Elneny har noe veldig mange andre midtbanespillere mangler naturlig(men som kan trenes opp til en viss grad) og det er posisjonering. Han er ekstremt god på å posisjonere seg riktig i forhold til motstander og gjøre rommet de kan løpe/spille ballen i mindre.

På mange måter kan man si han minner litt om. Gilberto i så måte. Da Gilberto spilte for oss fikk han veldig mye kritikk her inne og generelt, men det var fordi folk ikke så hva han faktisk gjorde for laget. Han ble ikke kalt 'The Invisible Wall' som en fornærmelse, men som en bekreftelse på hans egenskaper og ferdigheter.

Gilberto gjorde sjeldent noe 'flashy' (slo en Gerrard-/Scholespasning eller sklitaklet i siste liten), men var god til å lese spillet og motspillerne. Det er ofte de 'flashy' spillerne man husker best, men det er spillere som Gilberto(og kanskje Elneny) som legger grunnlaget for at de offensive spillerne kan herje som de vil. 

Bifalles

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

27 minutes ago, Tapapa said:

Nå ser jeg ikke på så mye fotball og har ikke oversikt over alle spillerne i verden. Og, selv jeg  mener det er prematurt å snakke med veldig store ord om ham etter to kamper. 

Når det er sagt, så har han vært prikkfri I to kamper, blant annet mot regjerende seriemester. Han passer perfekt inn i rollen han har nå og jeg vet ikke noen spiller i vår stall, eller for øvrig, som hadde gjort en bedre jobb. 

Ja , enig i at to kamper ikke er mye å basere seg på. Det er nok sikkert mange spillere utenfor Arsenal , som kunne kommet og gjort samme jobben. Vi får imidlertid konsentrere oss om det vi har for øyeblikket og i går gjorde Elneny - og resten av laget en god jobb. Vi er i medgang og vi slår West ham neste helg. Så er jeg spent på de 5 kommende kampene og utbyttet der. Klarer vi å følge opp den fine trenden så går vi bra tider i møte.

Ser gjerne at Partey / Aouar signerer for oss. I går byttet vi tre spillere. 3 gode spillere gikk ut og de ble erstattet av 3 gode spillere. Når vi har en sterk start ellver og like sterk benk , så begynner det å ligne noe. Når vi på toppen av det har en manager som kan jobben sin så kan dette bli veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Altså.. ja Elneny er ikke en dårlig spiller. I en midtbane med f.eks. to andre klassespillere så er han god. Han er sånn type som posisjonerer seg bra, løper utrettelig og gjør det enkelt. I en midtbane hvor det forventes at han skal gjøre noe som f.eks. å være en av de kreative, eller styre tempoet så faller han gjennom.

Han er en spiller som alle de gode lagene trenger. Ikke fordi han er flashy eller noe sånt, men fordi han gjør jobben sin i hver kamp og ikke klager. Han er ikke i nærheten av de beste spillerne i verden i sin posisjon, men det betyr ikke at han er dårlig av den grunn.

Manchester United under Ferguson hadde mange av disse spillerne, men det er en vesentlig forskjell.. en spiller som Elneny er ikke en spiller som starter kampene når alle er skadefrie. Han vil nok neppe gjøre det her heller når Ceballos har fått trent litt mer enn en uke, men han vil kunne komme inn og gjøre den jobben han er satt til enten det er med Xhaka, Ceballos eller noen andre.

Et bedre alternativ enn Lucas Torreira under Arteta er han helt klart.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Simbad said:

Elneny har noe veldig mange andre midtbanespillere mangler naturlig(men som kan trenes opp til en viss grad) og det er posisjonering. Han er ekstremt god på å posisjonere seg riktig i forhold til motstander og gjøre rommet de kan løpe/spille ballen i mindre.

På mange måter kan man si han minner litt om. Gilberto i så måte. Da Gilberto spilte for oss fikk han veldig mye kritikk her inne og generelt, men det var fordi folk ikke så hva han faktisk gjorde for laget. Han ble ikke kalt 'The Invisible Wall' som en fornærmelse, men som en bekreftelse på hans egenskaper og ferdigheter.

Gilberto gjorde sjeldent noe 'flashy' (slo en Gerrard-/Scholespasning eller sklitaklet i siste liten), men var god til å lese spillet og motspillerne. Det er ofte de 'flashy' spillerne man husker best, men det er spillere som Gilberto(og kanskje Elneny) som legger grunnlaget for at de offensive spillerne kan herje som de vil. 

Det er faktisk noe av det vanskeligste å trene seg god på. Alle andre ferdigheter kan terpes på, fotballintelligens er noe man har eller ikke har. 
 

Jeg prøvde forsiktig å argumentere for at Elneny var vår beste def midtbanespiller da Torreira ble hentet. Jeg ble greit slaktet her inne, men står for det jeg sa. Han kan ikke gjøre veldig mange andre jobber, men som anker og til å låse opp trange situasjoner er han ganske unik.


Selvtillit betyr så uendelig mye og en sesong med mye spilletid og nå tillit fra Arteta ser ut til få frem det beste i gutten. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...
3 hours ago, Simbad said:

Det er spenstig gjort av klubben å forlenge kontrakten til en spiller som er godt voksen og skadet.

Vi gjorde der samme med Santi Cazorla.

Jeg tror det kan være en god investering.  Andre spillere ser at vi tar vare på våre, i motsetning til f.eks. Chelsea. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Tapapa said:

Det er spenstig gjort av klubben å forlenge kontrakten til en spiller som er godt voksen og skadet.

Vi gjorde der samme med Santi Cazorla.

Jeg tror det kan være en god investering.  Andre spillere ser at vi tar vare på våre, i motsetning til f.eks. Chelsea. 

Jepp. Jeg liker det. Så noe rykter om at han går noe ned i lønn også.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...