Jump to content

2015.12.28 Bournemouth


Polljen

Recommended Posts

Tror vår største fordel ikveld var at vi møtte ett lag som ikke presset oss. Det er forskjellen idag, tror vi hadde vunnet denne med alle oppstillinger sålenge Özil var på banen. Southampton viste vår svakhet, rart ikke de andre prøver det samme...

Det er andre som har gjort det tidligere og det er andre som vil gjøre det i fremtiden, men jeg tror ikke Bournemouth har kvaliteter i laget til å gjennomføre et slik spill over en hel kamp.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig, men som vi så idag: Southampton var ikke på vei opp, kun vi som var elendige sist. Bunnivået vårt er skremmende dårlig.

Jeg er helt enig i at vårt bunnivå er rett og slett skrekkelig dårlig, men Southampton skal ha en stor del av æren for at vi var så dårlige på Lørdag. De tok fullstendig ut to viktige spillere som Özil og Ramsey og de viste en aggressivitet som Arsenal har slitt med i svært mange sesonger.

Et bunnivå kan komme av at våre spillere rett og slett spiller dårlig og totalt mangler "glød", men det kan også komme av at vi blir kjempet ut av stilen og møter et spill fra motstander som laget ikke vet hvordan de skal reagere på.

 

Southampton er ikke nødvendigvis et godt lag, men det har spillertyper som en manager som har studert oss kan bruke til å kjempe oss ut av stilen. Bournemouth hadde etter min mening ikke slike ressurser.

Hadde Wenger klart å ta grep under kamp når vi blir overkjørt av "dårligere" lag så kunne vi så absolutt hatt mulighet til å ta poeng nede på sørkysten.

 

Som nevnt så er min påstand at dette har skjedd en eller flere ganger årlig gjennom mange sesonger og Wenger virker like hjelpeløs hver gang, uavhengig av om vi stiller et "B-preget" lag eller har alle vår beste på banen. De fleste slike kampene er mot "dårligere" motstandere der en manager har evnen til å analysere Arsenal. I en del av kampene så har vi utspilt motstander i første del av kampene og ledet komfortabelt for så å oppleve at motstanders lagledelse tok grep og endret sitt spill og vi har blitt overkjørt, spillerne har tildels oppført seg som "hodeløse" kyllinger og Wenger sitter totalt rådløs på benken.

 

Heldigvis så er det fremdeles en del "dårligere" lag som ikke rår over ressurser som gjør at de evner å spille slik som Southampton spilte mot oss på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...