Jump to content

2015.12.28 Bournemouth


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 bournemouth.png?2012-13 Bournemouth


Mandag 28. Desember 2015, kl 18:30. Emirates Stadium


Premier League, 19. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 / Sumo,



Denne kampen markerer halvspilt serie.



Etter det forsmedelige tapet i Southampton så er det bare å håpe at Arsenal har lært mer av kampen enn det Bournemouth har gjort. Skadesituasjonen er vel uendret så med dagens tropp så blir det å sette opp det samme laget som den siste uken både har vist oss lagets topp og bunn.



Cech


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Ramsey - Flamini


Campbell - Özil - Walcott


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Syntes OX har vært god i duellene, dessverre klabber det litt ellers. Men ett hakk opp mot en motstander som ikke presser oss

 

Ja - for all del - han har ikke vært så ille. Bare ikke helt der vi skulle ønske han var ennå. Men en kamp i sekken vil gjøre ham godt.

Link to comment
Share on other sites

Grei gjennomkjøring i dag, og akkurat det vi trengte etter den pinlige affæren mot Southampton.

 

Det mest spennende i dag var vel Chambers som defensiv midt, og jeg synes han gjorde sakene sine relativt greit. Viste noen prov på bra nærteknikk, men hadde også noen slurvete pasninger som kunne blitt hardere straffet mot et bedre lag.

 

Bring on Newcastle :-)

Link to comment
Share on other sites

Tror vår største fordel ikveld var at vi møtte ett lag som ikke presset oss. Det er forskjellen idag, tror vi hadde vunnet denne med alle oppstillinger sålenge Özil var på banen. Southampton viste vår svakhet, rart ikke de andre prøver det samme...

Link to comment
Share on other sites

Bra gjennomført kamp etter den forferdelige fadesen sist. Walcott kunne fort scoret både to og tre mål. Vi leder serien, til tross for at vi har vært skremmende ujevne. Vi har mange spillere som er på vei tilbake og det kan vel bare være positivt?

Link to comment
Share on other sites

De første 20-25 minuttene var svært lite å rope hurra over, men etterhvert så gikk det seg til og de ble tre poeng og tabelltopp (hvor lenge får vi se i morgen).

 

Det er en klar forskjell på den motstanden vi møter i dag og den vi møtte på lørdag.

De bakre fem hadde god kontroll, med unntak av et par "glipper".

På defensiv midtbane så gjorde ikke Chambers seg bort, men jeg er ikke overbevis om at han ville fungere i denne rollen mot en bedre motstander. Det er mulig jeg er urettferdig, men Chambers var for meg relativt anonym og gjorde hverken store tabber eller store taklinger. Ramsey derimot hadde et par relativt "stygge" balltap, men samtidig så hadde han flere meget gode taklinger/ballgjenvinninger og når/hvis Ramsey får luket ut de få negative inntrykkene så har jeg tro på han i den duoen som skal "stabilisere" midtbanen.

Fremover så viser Özil nok en gang hvilket overblikk han har og i tillegg så får han et mål. OX gjør en grei jobb og viser potensiale som bor i han (det gjenstår bare å få det mer stabilt). Walcott overbeviser meg mer og mer om at han i hovedsak skal bekle kantrollen i laget (med en vid tillatelse til å gå inn sentralt), for meg så bør han kun bekle spissrollen når vi ikke har noe annet godt alternativ.

Giroud er vel den spilleren som skuffet meg i dag, og med unntak av den herlige målgivende flikken på vårt andre mål så var det ikke så mye å skryte av fra hans side.

 

Med uavgjort eller Cityseier i morgen så går vi inn i det nye året på tabelltopp, vi møter bunnlaget Newcastle (som ikke nødvendigvis er en lett motstander) 2. nyttårsdag.

Deretter så er det bunnlaget Sunderland i FA-cupen før vi møter Liverpool borte (PL) midt i januar. Til denne kampen er kanskje også Sanchez tilbake og vi har forhåpentligvis fått inn en nytt alternativ på DM-plass.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...