Jump to content

2015.11.24 Dinamo Zagreb


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 dinamozagreb.png?2012-13 Dinamo Zagreb

Tirsdag 24. november 2015, kl 20:45. Emirates Stadium.

Champions League, 5. serierunde

Kampen vises på Viasat4

Arsenal kan fremdeles gå videre fra gruppespillet, men det vil være på "håret". Arsenal er avhengig av at Bayern slår Olympiakos for å ha sjansen til å gå forbi grekerne på innbyrdes oppgjør med en tomålsseier i siste kampen. Med uavgjort mellom Bayern og Olympiakos eller seier til Olympiakos så er Arsenal sjanseløse til å gå videre i CL før siste runde spilles.

Med et skadeskutt Arsenal som så absolutt sliter med troppen og som ligger bakpå når det gjelder poeng i CL så er spørsmålet hvor mye vi skal satse på denne kampen/turneringen. Vi kan nok ikke ta like store sjanser med å hvile spillere i denne kampen som det vi gjorde i Kroatia, men samtidig så mener jeg at vi ikke kan ta noen sjanser med spillere som er småskadet eller på vei tilbake fra skader. OX og/eller Ramsey er kanskje klar til tirsdag, men jeg er skeptisk til å sjanse noen av de i denne kampen, for meg er Norwichkampen søndag 29. mye viktigere.

Jeg er særdeles usikker på hvem jeg ville velge til å starte kampen og i utgangspunktet ville jeg valgt å hvile spillere som har spilt mye i det siste, som bl.a. Kos og Sanchez. Jeg ender likevel opp med å velge bortimot det samme laget som startet i går, med unntak av Flamini som DM og at Gabriel starter i midtforsvaret med enten Per eller Kos som makker.

Cech

Bellerin - Gabriel - Per/Kos - Monreal

Cazorla - Flamini

Sanchez - Özil - Gibbs

Giroud

Jeg må innrømme at Ligaen er så mye viktigere for meg denne sesongen enn CL, så for ikke å ta sjanser på ytterligere skader (på "viktige" spillere) så ville jeg nok egentlig ha satt opp ett lag med mange utskiftninger og bare "gamblet" på at alt skulle gå bra. Men for å gjøre ett forsøk på å være realistisk så har jeg prøvd å komme så nær som mulig det laget jeg tror Wenger vil starte med.

 

Link to comment
Share on other sites

Zagreb skal knuses på hjemmebane alle dager i uken uansett lag vi stiller med. Hvordan vi klarte å tape der nede er det bare Arsenal syndromet som kan svare for.

 

Alle og da mener jeg ALLE spillere med den minste antydning til føling bør droppes. Dessuten bør heller ikke Özil spilles om han ikke får kvalitet rundt seg. Nedprioriter dette, og sørg for å reise seg mot Norwich neste uke. Tap i ligaen nok en gang så er vi på vei mot kamp om nok en 4.plass.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey og Ox skulle vel være klar til denne, eller?

I forkant av kampen mot WBA så sa Wenger følgende om OX/Ramsey : "I don't think they should play this game".

 

Om det betyr at de kan spille på tirsdag får tiden vise men personlig så jeg ønsker ikke at de skal starte kampen hvis ikke de ikke er 100% friske.

Link to comment
Share on other sites

Zagreb skal knuses på hjemmebane alle dager i uken uansett lag vi stiller med. Hvordan vi klarte å tape der nede er det bare Arsenal syndromet som kan svare for.

 

Alle og da mener jeg ALLE spillere med den minste antydning til føling bør droppes. Dessuten bør heller ikke Özil spilles om han ikke får kvalitet rundt seg. Nedprioriter dette, og sørg for å reise seg mot Norwich neste uke. Tap i ligaen nok en gang så er vi på vei mot kamp om nok en 4.plass.

 

I forkant av kampen mot WBA så sa Wenger følgende om OX/Ramsey : "I don't think they should play this game".

 

Om det betyr at de kan spille på tirsdag får tiden vise men personlig så jeg ønsker ikke at de skal starte kampen hvis ikke de ikke er 100% friske.

Er tilbøyeleg til å vere einig. Kvar einaste sesong hamnar vi bakpå på grunn av skadar. No kasta Wenger vekk ytterlagre to spelarar på heilt bortkasta vis mot Sheffield Wednesday i Mikke Mus-cupen(!!). Resultatet av det blir no at vi bør strippe laget som stiller mot Zagreb i ein høgst tellande kamp i CL(!). Slik situasjonen er no og basert på dei ti siste åra kan vi ikkje kjempe på to frontar og eg vil gjerne at vi holder trøkket oppe i ligaen. Med Chelsea milevis bak, og Liverpool med ein turbulent start og City som varierer stort i prestasjonane bør dette være sesongen vi har den største moglegheiten til å vinne på aldri så lenge.

 

Eg seier det igjen, Wilshere er vår nye Diaby. Eg håpar verkeleg City er viljug til å gi oss en wedgie med peng for han fortsatt. Ellers er avgjersla i sumar meget bitter. Veldig synd, har sansen for Wilshere og han er gooner through and through, men han opptar eigentleg berre squadplass og er aldri i bruk dersom ein skal se litt kynisk på det.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kan vi vel egentlig bare bruke på å hvile spillere, vi har vel ikke særlig stor sjanse til å gå videre uansett? Når det er sagt trenger vi bare at Bayern gjør jobben mot Olympiakos. Vinner vi de to siste med fin margin går vi vel videre på målforskjell? Sett at resultatene går vår vei.

 

Jeg ønsker rotasjoner, og ønsker Mertesacker ut og Gabriel inn. Også Debuchy inn for Bellerin, han trenger å spille seg i form. Ønskelig er det jo at Sanchez og Özil får hvile, men uten de blir det ikke mye krutt dessverre... Vi bør uansett vinne denne kampen greit uavhengig av hvilket mannskap vi stiller. Gutta har noe å bevise nå. Selv om jeg også ønsker at vi har fokus på PL i år er det ikke mye som slår den deilige midtuke kampen i CL, og det blir ikke det samme uten Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Jeg merker at jeg har null nerver foran denne kampen. Jeg forventer at vi vinner, selvom vi hviler en haug med spillere. Og, skulle vi klare det kunststykke at vi ikke slår dem nå, vel da er det like greit å bli slått ut. Jeg vil ihvertall ikke risikere spillere i denne kampen. Spillere som er slitne og som kanskje sliter med småskader, bør hviles. Serien er det viktigste i år, by far.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey skal ifølge Wenger være klar til denne kampen, OX skal være klar til kampen mot Norwich på søndag.

 

Om Coq: "It is at least a month. I’m a bit cautious as we have had so many bad surprises on the scans… but the team for the next few months will be without Coquelin."

Min konklusjon: Ny DM inn 2. januar 2016!!!

Link to comment
Share on other sites

Vart overraska over at det var så alvorleg med Coquelin, han spratt opp att like etter taklinga og var på veg til å jage ball. Dette i tillegg til at vi (les: Giroud) sløste vekk 2, som ville vært to heldige, poeng mot Spurs og 3 vekkasta poeng mot WBA, da har vi fått eit skikkeleg skot for baugen for tittelambisjonane spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Tja, så lenge vi fortsatt har overtaket og er det beste laget, så må man regne med uflaks/udyktighet i enkelte kamper. Sånn er det bare, spesielt når flere av våre første reserver er ute med skade. En Oxlade-Chamberlain mot West Bromwich ville gjort mye, for eksempel.

 

Jeg tror fortsatt vi har en veldig god sjanse på tittelen i år. De andre lagene i toppen snubler også stadig.

 

I kveld vinner vi uansett. Håper vi unngår flere skader. Også fint om Joel Campbell får litt selvtillit med et mål og bra spill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker på om jeg ønsker at denne kampen skal toppes, selv om jeg tviler sterkt på at noe annet skulle skje. Hvis vi vinner de to neste, uten å slå Olympiakos borte med mer enn de slo oss på Emirates står vi vel i "fare" for å bli beste 3´er? Det vil være fullstendig krise å måtte bruke tid og krefter på EL hvis det resulterer i svakere resultater i PL samt øke risikoen for skader. Når det er sagt er det selvfølgelig ikke håpløst å tro vi skal slå dem borte med to mål eller mer borte..

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Og hva galt har gabriel gjort? :/ Syntes han har vært bedre enn per hver gang.

Personlig syns jeg Kos har vært ustabil og gjort mange feil. Han blir rushet tilbake etter sine småskader gang på gang. Er det noen som skulle hviles, eller gis tid til å trene seg i toppform så er det nettopp Laurent Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg Kos har vært ustabil og gjort mange feil. Han blir rushet tilbake etter sine småskader gang på gang. Er det noen som skulle hviles, eller gis tid til å trene seg i toppform så er det nettopp Laurent Koscielny.

Ser den, samme med Alexis. Men poenget mitt står: skal man toppe, får man toppe. Per er ikke bedre imo.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...