Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2016


Polljen

Recommended Posts

Aubameyang vil fortsette i Dortmund meldes det.
Eg var i utgangspunktet litt i mot dette kjøpet til denne summen, men samtidig er vi så avhengig av en god rask klinisk spiss så eg vart litt skuffa og når eg las dette. Trioen Özil - Sanchez - Aubameyang klinger jo litt bra.

http://www.skysports.com/football/news/11670/10122372/pierre-emerick-aubameyang-says-he-will-not-move-to-arsenal?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Enig at det er litt skuffende når spillere sier slikt, men ser ikke bort fra at en overgang KAN skje til sommeren. Han har jo vært linka i flere år nå, så en eller gang kan det vel skje. Hadde vært en skikkelig forsterkning dette og en meget spennende spiller. Når det er snakk om prisen på 40-60 mill euro virker jo dette helt koko, og regna ikke med at Wenger skulle punge ut så mye penger. Ser heller for meg at det til sommeren blir gjort et skikkelig innhugg i pengebeholdningen og signet en skikkelig klassespiss, det kan gjerne være at det er Aubameyang....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi er inne i de siste dagene av "vinduet" og det store spørsmålet er om det kommer noen spillere inn i tillegg til Elneny.

Jeg hadde kanskje forventet en back (kanskje på lån) som backup til Bellerin på backen, men det blir nå påstått at et utlån av Debuchy vil være betinget av en klausul om at han kan hentes tilbake hvis skadesituasjonen i Arsenal skulle gjøre det nødvendig.

Dette medfører at jeg tviler på at det kommer noen flere inn i dette vinduet som er beregnet på å bekle en rolle i A-laget (unge lovende ryktes det om stadig vekk og kan komme også i januarvinduet, men dette er i så fall spillere for fremtiden)

Link to comment
Share on other sites

Dette liker jeg. Vi henter tydeligvis inn et par unge superstjerner.

 

http://www.theguardian.com/football/2016/jan/29/arsenal-sign-nigeria-kelechi-nwakali-samuel-chukwueze

Var det ikke slik at disse var for unge og for langt unna til at vi kan hente de uten å være i risikosonen for å få en transferban?

Alltids lovende at vi har god kontroll over ungdommene og vi får håpe de har gode ferdigheter for alderen og er proffesjonelle og målbevisste.

Skulle ønske vi hadde hentet inn et stortalent på stopperplassen også da det er en posisjon der vi har rutinerte førstevalg, men få lovende ungdommer.

Link to comment
Share on other sites

I de siste timene av "vinduet" så forventer jeg kun å høre/lese om spillere (ut) på lån (Debuchy), og da inkludert flere spillere som bare skifter utlånsklubb (Gnabry & Sanogo).

 

Eller blir det nok svært så lite Arsenalskravling på Sportskanalen når sendingen starter om en knapp halvtime. Frykter dog at jeg kommer til å "besøke" kanalen sånn inn i mellom utover kvelden O_O

 

Det blir vel litt prat om de to unge "lovende" som kanskje blir klare i kveld, men fremtidige "utlånskandidater" er ikke så interessant egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Sanogo klar for Charlton på lån. Tror det kan være en bedre fit for han. Fysikken alene kan gjøre han til en hit i Championship og får han spille mye og unngår skader tror jeg fort han kan putte litt for Charlton.

 

Avslutningsmessig og teknisk er han ikke så verst, men trenger å spille på seg selvtilliten, er Championship rett fit?

Link to comment
Share on other sites

Debuchy er nå offisielt utlånt til Bordeaux. Han startet lovende og Sagna ble fort glemt. Han var dessverre uheldig med skader og mistet plassen til Bellerin. De få gangene han har spilt denne sesongen har ikke vært veldig imponerende.

 

Lykke til videre, du vil ikke bli savnet av undertegnede.

Link to comment
Share on other sites

Håper inderlig klausulen til Debuchy stemmer, hvis ikke skjønner jeg virkelig ingenting !

 

Til tross for at hans prestasjoner har vært svake, er vi ekstremt sårbare ved en skade på en back/stopper.

Det lukter snillisme lang vei. Selvfølgelig kan en ikke være for bombastisk, men jeg har en følelse av at AW nå lar han gå pga Debuchy's drøm om EM på hjemmebane.

Så lar vi han altså gå på siste dag av transfervinduet og henter tilbake Jenko, som er ute til sommeren. Nei, dette fremstår for meg som et STINKENDE dårlig valg Wenger

 

La han grine og sutre over lite spilletid. Bellerin er bedre enn deg og du tjener 700 000 i uka. Det finnes folk som har det værre

Link to comment
Share on other sites

Håper inderlig klausulen til Debuchy stemmer, hvis ikke skjønner jeg virkelig ingenting !

 

Til tross for at hans prestasjoner har vært svake, er vi ekstremt sårbare ved en skade på en back/stopper.

Det lukter snillisme lang vei. Selvfølgelig kan en ikke være for bombastisk, men jeg har en følelse av at AW nå lar han gå pga Debuchy's drøm om EM på hjemmebane.

Så lar vi han altså gå på siste dag av transfervinduet og henter tilbake Jenko, som er ute til sommeren. Nei, dette fremstår for meg som et STINKENDE dårlig valg Wenger

 

La han grine og sutre over lite spilletid. Bellerin er bedre enn deg og du tjener 700 000 i uka. Det finnes folk som har det værre

 

Indeed. Er ikke som om Debuchy har vært i Arsenal i en årrekke og vært en lojal tjener heller. Han kom.. ble skadet majoriteten av sin første sesong og mistet plassen til en 19-åring. Han gjorde ikke sitt beste til å vinne tilbake plassen sin etter dette heller. Istedet så begynte han å henge med hodet og sutre som en drittunge.

Link to comment
Share on other sites

 

Indeed. Er ikke som om Debuchy har vært i Arsenal i en årrekke og vært en lojal tjener heller. Han kom.. ble skadet majoriteten av sin første sesong og mistet plassen til en 19-åring. Han gjorde ikke sitt beste til å vinne tilbake plassen sin etter dette heller. Istedet så begynte han å henge med hodet og sutre som en drittunge.

Heilt einig, vi har ingenting å hente på å låne ut ein 31 åring. Selg og erstatt, eller behold. Vi treng dobbel dekning på plassane. Nå er vi brått sårbare i den posisjonen. Eg fattar ingenting.

Link to comment
Share on other sites

 

Indeed. Er ikke som om Debuchy har vært i Arsenal i en årrekke og vært en lojal tjener heller. Han kom.. ble skadet majoriteten av sin første sesong og mistet plassen til en 19-åring. Han gjorde ikke sitt beste til å vinne tilbake plassen sin etter dette heller. Istedet så begynte han å henge med hodet og sutre som en drittunge.

Helt enig, begynte bra, men ikke kommet i form etter skadene og virker ikke å ha prøvd spesielt hardt for å prøve å få igjen plassen sin før han nå sutrer til seg en låne-overgang til hjemlandet.

 

Hadde han vært god nok til å spille fast for en stor nasjon som Frankrike under EM på hjemmebane burde han jobbet knallhardt på trening og kommet forbi Bellerin igjen.

 

Ønsket meg jo Aurier istedenfor Debuchy og i etterpåklokskapens navn valgte vi feil -> likevel har noe positivt kommet ut av det, Bellerin har tatt steget når han har fått sjansen. Chambers i form er decent cover, men bør ikke spille mot lag med hurtige og tekniske kantspillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...