Jump to content

2015.10.27 Sheffield Wednesday


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Blir spanande å høyre om kor alvorlege skadane er og tanken til Wenger om å spele disse. Swansea til helga, BM til midtuka og Spurs til helg igjen. Tre meget tøffe kampar på ei vekes tid. Eg applauderer bruken av Cech, Ox, Walcott og Giroud i denne kampen. Veldig bra å gamble med skadeutsatte spelarar i ein slik kamp, spelarar som òg hadde behov for kvile etter mitt syn kanskje med unntak av Ox og selvfølgeleg Cech slik sett.

Link to comment
Share on other sites

dette var utrolig tamme greier. Unggutta viser at de ikke har nivået, Giroud har ikke noe støtte rundt seg og blir helt hjelpesløs på topp, Chambers og Mertesacker i midtsforsvaret virker helt hjernedødt, Debuchy ser ut som han har gitt opp fotballsparkinga og det var ikke en kreativ sjel utpå der som skapte noe som helst. Veldig trist å se på, så slo av etter 3-0-scoringa...

Link to comment
Share on other sites

Klarer virkelig ikke å se for meg at Wenger taper kamper med vilje. Men det at han lot så mange unge få slippe til spiller jo selvfølgelig inn. Og som han sier etter kampen så var det flere av dem som rett og slett var for langt unna dette nivået pr dags dato. Han trodde nok selv før kampen at de skulle være klare, noe de lett motbeviste. Det som kanskje skuffa mest var de som var nærme a-lagsspill. De tok virkelig ikke tak i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg satt igjen med var om vi tapte den kampen med vilje? håper skadene bare var små følinger og at de ikke ville risikere noe.

 

Klarer virkelig ikke å se for meg at Wenger taper kamper med vilje. Men det at han lot så mange unge få slippe til spiller jo selvfølgelig inn. Og som han sier etter kampen så var det flere av dem som rett og slett var for langt unna dette nivået pr dags dato. Han trodde nok selv før kampen at de skulle være klare, noe de lett motbeviste. Det som kanskje skuffa mest var de som var nærme a-lagsspill. De tok virkelig ikke tak i kampen.

Til tross for mine mange kritiske utfall mot Wenger så tror jeg ikke at han tapte med vilje, men han tok nok en kalkulert risiko. Hvis han hadde gått inn med et "ønske" om å tape så hadde han ikke byttet inn Walcott da OX ble skadet, han hadde da heller satt inn den spilleren som måtte inn da Walcott ble skadet.

 

Når det gjelder bruken av spillere så har jeg ingen problemer med at OX startet kampen, han trengte nok kamptrening, men jeg er meget kritisk til at det var Walcott som ble satt inn da OX måtte ut. Det å ha begge våre spissalternativer på banen samtidig i en så "uviktig" kamp anser jeg bortimot som "galskap" hvis man ser på kampene som kommer (ikke minst vinn eller forsvinn kampen mot Bayern)

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig Polljen. Enig i at Ox trengte kamptrening, men uenig i at dette var kampen han skulle få det i(iallefall fra start), med tanke på at Ramsey er skadet. (Selvfølgelig ville det være en risiko ved et innbytte også med tanke på skade på ham) Ox ville vært førstevalget til å ta over den plassen og da i kampen mot Swansea. Ellers er jeg enig i at det er en kalkulert, men og kanskje unødvendig risiko å sette innpå Theo da Ox ble skadet.

 

Et tap i en slik kamp var uansett ikke uventet. Først og fremst med tanke på nivået på ungguttene våre om dagen(de fleste som det er skrevet og pratet mye om er på utlån, kanskje med unntak av Iwobi og Chambers) og at vi ville hvile en god del spillere. Det er først og fremst måten tapet kommer på man bør være misfornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig Polljen. Enig i at Ox trengte kamptrening, men uenig i at dette var kampen han skulle få det i(iallefall fra start), med tanke på at Ramsey er skadet. (Selvfølgelig ville det være en risiko ved et innbytte også med tanke på skade på ham) Ox ville vært førstevalget til å ta over den plassen og da i kampen mot Swansea. Ellers er jeg enig i at det er en kalkulert, men og kanskje unødvendig risiko å sette innpå Theo da Ox ble skadet.

 

Et tap i en slik kamp var uansett ikke uventet. Først og fremst med tanke på nivået på ungguttene våre om dagen(de fleste som det er skrevet og pratet mye om er på utlån, kanskje med unntak av Iwobi og Chambers) og at vi ville hvile en god del spillere. Det er først og fremst måten tapet kommer på man bør være misfornøyd med.

Mulig jeg var litt "diffus" i mitt innlegg. Når jeg skriver om kalkulert risiko så var det antall akademispillere som startet, sett i forhold til sjansen for å vinne kampen, jeg hadde i tankene (for min del kunne det vært flere). Det er mulig at innbyttet av Walcott kan ansees som "kalkulert" risiko fra Wengers side, men fra min side så var det rett og slett bare fullstendig unødvendig. Å ta med en av våre spisser i troppen kan forsvares, men jeg mener det rett og slett var "tåpelig" å bruke både Giroud og Walcott.

 

Når det gjelder det å starte med OX så er vi rett og slett bare uenige ;D

Link to comment
Share on other sites

jeg sa før avspark at dette i utg punktet så ut som et sterkt lag. Debuchy-Per-Chambers-Gibbs er premier League-spillere som håper å spille fast på et topplag i PL (bortsett fra Chambers kanskje). Flamini er rutinert og skal klare seg sammen med en unggutt som egentlig kanskje bør være god nok for en Championship klubb (??). Iwobi er vel et av våre store talenter kan det virke som, han falt helt gjennom, Campbell har tross alt spilt flere CL-kamper for Olympiakos og fikk masse skryt av Wenger før kampen, men virker helt fjern i Arsenal og Ox skulle vel liksom være drivkraften framover. Nå tror jeg skadene ødela både balansen i laget mellom rutine og ungt, og det gjorde noe med moralen i laget, men som jeg startet med: Dette laget som startet burde være mye bedre enn 0-3 mot en championship klubb, så det var mye som gikk feil på tirsdagen.

Link to comment
Share on other sites

det er påfallende at Arsenal har tapt flere kamper denne høsten mot presumptivt "dårlige" lag. At det kan skje en sjelden gang er til å leve med, alle går på en mine i ny og ne, men dette er spesielt. Det har luktet undervurdering lang vei. Laget virker ikke å være "på" med mindre det er noe virkelig viktig å kjempe for. Og når de lar seg senke ned blir det fort så utrolig pinlig, blant annet fordi minimumsnivået til Arsenal er skremmende lavt! Det er skuffende å se at de nest beste ikke er bedre, og det er ikke bra med tanke på en lang sesong, og at man trenger en bred tropp. Og i dette perspektivet er jo skader ekstra ille, fordi det kommer på toppen av alt det andre. Tapet mot Sheff W er greit å akseptere, de andre implikasjonene man kan trekke ut fra kampen er mye mer problematiske.

Link to comment
Share on other sites

det er påfallende at Arsenal har tapt flere kamper denne høsten mot presumptivt "dårlige" lag. At det kan skje en sjelden gang er til å leve med, alle går på en mine i ny og ne, men dette er spesielt. Det har luktet undervurdering lang vei. Laget virker ikke å være "på" med mindre det er noe virkelig viktig å kjempe for. Og når de lar seg senke ned blir det fort så utrolig pinlig, blant annet fordi minimumsnivået til Arsenal er skremmende lavt! Det er skuffende å se at de nest beste ikke er bedre, og det er ikke bra med tanke på en lang sesong, og at man trenger en bred tropp. Og i dette perspektivet er jo skader ekstra ille, fordi det kommer på toppen av alt det andre. Tapet mot Sheff W er greit å akseptere, de andre implikasjonene man kan trekke ut fra kampen er mye mer problematiske.

For meg så er det en "gåte" at de nest beste synes å være såpass dårlige denne sesongen. Er det for liten spilletid? ville vi jevnt over hatt bedre kvalitet med mer rotasjon? er selvtilliten til spillerne ekstra dårlig p.g.a. manglende tillit fra sjefen? eller er de rett og slett i utgangspunktet ikke gode nok.

 

Debuchy var en brukbar spiller før skaden. Gibbs var lenge et klart førstevalg. Når det gjelder Chambers så synes jeg han har slitt mye helt fra han kom til klubben, men kan vi forvente mer fra et fjerdevalg på stopperplass? Flamini/Arteta er ikke lenger gode nok som andre/tredjevalg på DM og her kan vi egentlig ikke forvente mer (det som mangler er nytt spillermateriell som backup i den posisjonen). Offensivt så har vi normalt (uten skader) nesten en for stor stall så det er begrenset hva vi kan forvente fra de som nå er andrevalg, men som normalt ville være tredje/fjerdevalg. Det som mangler offensivt slik jeg og noen flere ser det er ett klart (nytt) førstevalg.

 

Det er ikke lett å finne de rette spillerne til (som vil) bekle posisjonene som 2. 3. og 4. valg, men for meg så ville det ideelt sett vært greit hvis 2. valgene var av en slik kvalitet at det ville være naturlig å kjøre mer rotasjon og at slitasjen på enkeltspillere dermed ble mindre. Dette er nok mest en utopi fra min side og ikke noe som vil skje i Arsenal.

 

---------------

 

Når det gjelder det ekstremt lave minimumsnivået til dette laget så ligger nok problemet mest i psyke, holdninger og taktikk. Dette laget skal "materiellmessig" være godt nok til å holde en jevnere kvalitet over tid.

Link to comment
Share on other sites

Det som verkeleg skremmer meg etter denne kampen er kor dårleg vi er på dødballar i mot, og egentleg innlegg generelt. Vi er vel laget som slapp inn mest fra dødballer, bortsett fra nedrykkslaget Barnsley, i fjor. At midtbana blei avkledd etter at Ox og Walcott gjekk (!) av er for så vidt greit nok, men forsvaret som skal være PL-material any day var altfor altfor svake i desse tre situasjonane. Wednesday spelte jo one touch på 3-0 målet. Her må vi ta oss saman, dette er ikkje godt nok når man har tallene fra fjorårssesongen i bakhodet. Wenger må sette fokus, og Bould må på bana for å drille litt forsvar, ellers må ein anna inn. Eg vet ikkje om Bould gjer ein god nok jobb.

Link to comment
Share on other sites

Noen gode forslag til hvor man kan få se kampen på nett i dag? Skal holde meg langt unna Sumo og man utd i protest. Patetisk at de velger å sende deb gåfotballen helg etter helg.. Selv om det sikkert genererer flest seere?

 

Edit: denne var ment i swansea-tråden.

Link to comment
Share on other sites

Noen gode forslag til hvor man kan få se kampen på nett i dag? Skal holde meg langt unna Sumo og man utd i protest. Patetisk at de velger å sende deb gåfotballen helg etter helg.. Selv om det sikkert genererer flest seere

 

Edit: denne var ment i swansea-tråden.

Personlig så skal jeg se den på Viasat.se, via "omveier". Andre alternativer er å finne en stream, noe jeg etterhvert har gått lei av siden de er så komplett infisert av all mulig "reklamedill" der man må bruke lang tid på å finne alle "kryssene" for å lukke ned de forskjellige reklamene.

 

Seden du boikotter Sumo så hjelper det vel ikke å nevne at kampen går i opptak der senere på kvelden :shy:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...