Jump to content

2015.10.04 Manchester United


Polljen

Recommended Posts

Fantastisk førsteomgang med Alexis, Özil og Cazorla som styrer showet og med Coquelin som den STORE sjefen på midtbanen! Sterk jobb av forsvaret vårt også, med unntak av noen situasjoner mot slutten av omgangen. Da stod heldigvis Cech frem som den klassekeeperen han er!

Link to comment
Share on other sites

Stående applaus til Theo. Vært kjempegod i dag. Jobbet knallhardt hele kampen gjennom og hadde en assist + generelt sett meget gode bevegelser på topp. Syntes dog han kunne blitt på banen og heller blitt dyttet ut på kant når Giroud kom innpå.

Link to comment
Share on other sites

Skulle berre mangle for den ballgjenvinninga han hadde i forkant var smått sinntjukk!

 

 

Han hadde flere slike viktige ballgjenvinninger som satte opp gode kontringsmuligheter. Digger karen. Spiller virkelig med hjertet utenpå drakta!

 

Hvis jeg husker rett var det vel han som vant ballen med en sugende takling rett før Sanchez 2. også?

Link to comment
Share on other sites

Førsteomgangen er et Arsenalfyrverkeri uten like der de endelig fremstår som et LAG. Vi får også se ett lag der alle også jobber defensivt og det er fantastisk å se hva Walcott legger ned i sin defensive jobbing.

 

Andreomgangen er litt Hawaii, til tider, der United (kanskje) som forventet kom mye mer med i spillet. Vi ser også når laget blir presset at det fremdeles skjer noen "uheldige" personlige feil hos enkelte av våre spillere, men i dag så får de ingen konsekvenser :lol: .

 

Når man i dag ser hva Arsenal kan levere så kan det kanskje være lett å si at skeptikere som meg må vurdere vår holdning til Wenger, men akkurat der står jeg ved hvert ord jeg har skrevet. Men i dag viser Wenger at han fremdeles har evnen og jeg gir han gjerne terningkast seks for det som skjer i dag.

Kampen i dag minner meg på mange måter den samme følelsen som jeg hadde etter City-kampen (borte) sist sesong der Wenger også viste at han kan (hvis han vil) og forhåpentligvis så er dette den kampen som snur sesongen vår.

 

Nå er det (knappe) to ukers landslagspause før vi møter Watford borte i PL, Bayern hjemme i CL og så er planen min å sitte på tribunen når vi spiller neste ligakamp hjemme mot Everton :proud:

Link to comment
Share on other sites

Glede mine spådommer er gjort til skamme.

Det finnes vel knapt en bedre følelse enn når ens pessimistiske spådommer blir gjort til skamme. Forhåpentligvis så gjør Wenger og co alle mine pessimistiske og kritiske tanker/påstander til skamme resten av sesongen. Jeg tar med glede feil hver gang jeg er pessimist.

Link to comment
Share on other sites

Samme bet jeg meg merke i, sjelden kost faktisk. Men alikevel så riktig så riktig. Bare Wenger får forberedt spillerene oftere til slike prestasjoner er det godkjent. Man klarer aldri alltid dette hele sesongen men det må skje oftere enn det gjør

Link to comment
Share on other sites

Når man i dag ser hva Arsenal kan levere så kan det kanskje være lett å si at skeptikere som meg må vurdere vår holdning til Wenger, men akkurat der står jeg ved hvert ord jeg har skrevet. Men i dag viser Wenger at han fremdeles har evnen og jeg gir han gjerne terningkast seks for det som skjer i dag.

Kampen i dag minner meg på mange måter den samme følelsen som jeg hadde etter City-kampen (borte) sist sesong der Wenger også viste at han kan (hvis han vil) og forhåpentligvis så er dette den kampen som snur sesongen vår.

 

 

Jeg syns ikke at Wenger skeptikere skal endre sin mening basert på en kamp. Det er sunt med diskusjon, og alle skal kunne ytre sine meninger. Det jeg derimot har lyst til å utfordre er grunnlaget Wenger-skeptikerne baserer seg på. Nå skal jeg ikke være etterpåklok basert på dagens resultat, men fasit er at vi er på andreplass, 2 poeng bak City. City har i følge mange hatt en pangstart på sesongen. Liverpool, Chelsea og United har alle vært svært ustabile de siste sesongene. Ja, Chelsea vant i fjor, men slet før Mourinho ankom og de sliter nå. Vi har vunnet to trofeer på rappen (pluss to community shield). Prestasjonene mot Monaco i fjor, samt kampene mot Dinamo Zagreb og Olympiakos er dog kritikkverdige. Allikevel har vi kvalifisert oss for turneringen så mange år på rad at jeg har mistet tellingen.

 

Det store spørsmålet er hva folk er villige til å ofre for å potensielt være en reell tittelutfordrer. Liverpool kjempet til siste serierunde under Brendan Rodgers. Så gikk alt skeis. I dag fikk han sparken. Mourinho kom inn, investerte godt og vant ligagullet. Nå kjemper han i bunnstriden av PL. Tottenham skifter managere hyppigere enn noen andre. Det ble sagt i Wenger-tråden at det MÅTTE være tilgjengelige alternativer som var bedre. Ancelotti og Klopp ble nevnt. Samtidig er vel de fleste enig i at vi ønsker oss en langsiktig løsning. Det utelukker Ancelotti. Jeg sliter med å se hvem som kan gjøre det signifikant mye bedre enn Wenger. Det betyr ikke at han er feilfri. Spillerkjøp, taktisk inngang til enkeltkamper og mediehåndtering kan diskuteres. Men vi vet hva vi har. 2 titler på de 2 siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg syns ikke at Wenger skeptikere skal endre sin mening basert på en kamp. Det er sunt med diskusjon, og alle skal kunne ytre sine meninger. Det jeg derimot har lyst til å utfordre er grunnlaget Wenger-skeptikerne baserer seg på. Nå skal jeg ikke være etterpåklok basert på dagens resultat, men fasit er at vi er på andreplass, 1 poeng bak City. City har i følge mange hatt en pangstart på sesongen. Liverpool, Chelsea og United har alle vært svært ustabile de siste sesongene. Ja, Chelsea vant i fjor, men slet før Mourinho ankom og de sliter nå. Vi har vunnet to trofeer på rappen (pluss to community shield). Prestasjonene mot Monaco i fjor, samt kampene mot Dinamo Zagreb og Olympiakos er dog kritikkverdige. Allikevel har vi kvalifisert oss for turneringen så mange år på rad at jeg har mistet tellingen.

 

Det store spørsmålet er hva folk er villige til å ofre for å potensielt være en reell tittelutfordrer. Liverpool kjempet til siste serierunde under Brendan Rodgers. Så gikk alt skeis. I dag fikk han sparken. Mourinho kom inn, investerte godt og vant ligagullet. Nå kjemper han i bunnstriden av PL. Tottenham skifter managere hyppigere enn noen andre. Det ble sagt i Wenger-tråden at det MÅTTE være tilgjengelige alternativer som var bedre. Ancelotti og Klopp ble nevnt. Samtidig er vel de fleste enig i at vi ønsker oss en langsiktig løsning. Det utelukker Ancelotti. Jeg sliter med å se hvem som kan gjøre det signifikant mye bedre enn Wenger. Det betyr ikke at han er feilfri. Spillerkjøp, taktisk inngang til enkeltkamper og mediehåndtering kan diskuteres. Men vi vet hva vi har. 2 titler på de 2 siste sesongene.

Jeg har ingen problemer med å følge ditt resonnement, selv om jeg forsatt vil komme til samme konklusjon når det gjelder Wenger.

 

Jeg skal ikke la mitt synspunkt være en "fasit" på hvordan andre "Wengerskeptikere" tenker og jeg har hatt såpass lange utredinger om grunnlaget for hvorfor jeg ønsker et managerbytte etter denne sesongen (det samme ønsket har jeg hatt etter de to foregående sesongene. Ett av mine innlegg er å finne i "Wengertråden" skrevet i går.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg er ganske SÆR i min tankegang siden pokaler og titler ikke er alfa og omega for meg. Det er det jeg ser utfolde seg på banen og tildels utenforbanen (vinduene) som gjennom flere sesonger har ført meg til det standpunktet jeg har.

 

Kort fortalt så mener jeg at Wenger ikke er den Wenger han var, og at han har stagnert som manager. Jeg tror han kan, men jeg er usikker på om han vil, følge med i fotballens utvikling.

Selvsagt så skulle man kunne si at tabellen ikke lyver og at det jeg skriver er "bare sprøyt" og det er riktig det at tabellen ikke lyver når vi har spilt så pass mange runder, Arsenal er nok et av Englands beste lag fremdeles, men det er mye som tyder på at engelsk toppfottball er i ferd med å sakke etter i europeisk sammenheng.

 

Det å ha troen på seg selv kan være en styrke, men den "overtroen" Wenger synes å ha kan skade både klubben og han selv på sikt.

 

Når det gjelder "vi vet hvem vi har, men ikke hvem vi får" så må jeg nok en gang si at det er en problemstilling som uansett kommer om det er neste sommer eller ett eller flere år etter det. Så sant man ikke tror at Wenger skal lede klubben til "dommedag" så får vi en ny mann i managerstolen en gang og jeg kan ikke se at problemet er større om det skjer i 2016 enn i 2017 eller 2018 o.s.v.

 

Et av våre forummedlemmer som ikke fikk sett kampen mot Olympiakos spurte: "Spilte vi virkelig så dårlig som mange her skal ha det til? Eller var det "det samme gamle" med ineffektivitet og tabber i egen 16 som gjorde at vi tapte denne kampen?

For meg så har "det samme gamle" foregått nå i så pass mange sesonger at Wenger burde ha funnet en "medisin" for dette, og det er en av flere grunner til at jeg for noen år siden gikk fra "Wenger knows" til "Do Wenger know?" og når jeg fremdeles spør meg selv "Do Wenger know?" så har jeg kommet til den konklusjonen at jeg tar sjansen på noe nytt fremfor "vi vet hva vi har".

 

PS!!

Jeg vil samtidig si at det er ikke noe som ville glede meg mer enn at Wenger nå fremover viser meg at "Yes, Wenger do really know" og dermed når vi kommer til mai får meg til å endre mening. Men en FA-tittel hjelper ikke for min del, jeg vil se at Wenger klarer å skape ett lag som fungerer over tid og ikke bare i enkeltkamper, jeg vil se en Wenger som svarer på tiltale (under kamp) når en motstander lager problemer for oss, jeg vil se en Wenger som får sine spillere til å kjempe i kamp etter kamp. Jeg forventer ikke gull og grønne skoger, hovedmålet mitt er ikke titler (selv om de er hyggelige å få), det jeg vil se er et lag som som er fullt av spillere som legger sin ære i å kjempe for sin sjef. Det "samme gamle" holder ikke for meg lenger!

 

 

Som sagt jeg er sikkert noe sær når titler ikke er mitt hovedmål!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var stas! B)

den første halvtimen er den beste fotballen jeg har sett av noe lag noen gang. ManU har vel aldri blitt SÅ utspilt og overkjørt?

Det viser også hvilket makspotensiale Arsenal har. Bare så synd minimumsnivået er så lavt...

I den andre omgangen fikk man vist at man også evner å kontrollere matcher på en profesjonell måte, bare man er PÅ. Noe rusk i maskineriet var det, men Arsenal hadde jo flere store sjanser utenokm scoringene enn ManU, og seieren var så fortjent så fortjent. Nå må de bygge videre på dette. Viser de slike takter fremover er de definitivt tittelutfordrere, særlig i en sesong der alle ser ut til å slå alle.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett en fantastisk førsteomgang. Ramsey sliter noe med å få til det han prøver på, men ellers går det fra strålende til verdensklasse. Per, Cazorla og Alexis de beste. Sånt vil vi se mer av. Frykter bare at Wengers og hans tilnærming nå friskmeldes, og vi innen kort tid får nok en kollaps mot et langt svakere lag, som de normalt bør banke. Håper selvsagt jeg tar feil, og at dette var vendingen som skal til for at laget skal kunne ta seg sammen og kunne kjempe om PL-tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Özil nok en gang var brilliant pga bevegelsen fra de andre var til stede. Han er nesten like god for meg som Alexis. Walcott har jeg aldri sett så aggresiv noen gang, han var fantastisk beveglig og aggresiv på topp. Ramsey var vel den eneste som ikke slo på stortromma av de offensive, men han hadde ingen dårlig kamp han heller.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ser innstillingen og gutsen de kommer ut med mot Man Utd, så tenker jeg at det er dette det står på om vi skal vinne PL eller ikke. Med den innstillingen som vi hadde i helgen, så er det ikke mange lag som slår oss. Hadde vi hatt den samme gutsen mot West Ham i første kamp i sesongen, med høyt press i perioder og en ekstrem gjenvinningsevne, skulle vi vunnet den kampen lett. Nå er det opp til Wenger og spillerne og være påskrudd fra start i alle kamper og legge press på inntil man har scoret et mål eller to og så kan man avslutte like profesjonelt som vi gjorde mot Mancsene.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ser innstillingen og gutsen de kommer ut med mot Man Utd, så tenker jeg at det er dette det står på om vi skal vinne PL eller ikke. Med den innstillingen som vi hadde i helgen, så er det ikke mange lag som slår oss. Hadde vi hatt den samme gutsen mot West Ham i første kamp i sesongen, med høyt press i perioder og en ekstrem gjenvinningsevne, skulle vi vunnet den kampen lett. Nå er det opp til Wenger og spillerne og være påskrudd fra start i alle kamper og legge press på inntil man har scoret et mål eller to og så kan man avslutte like profesjonelt som vi gjorde mot Mancsene.

Du har helt rett. Det som i hovedsak mangler er et noe mer stabilt toppnivå, dette må bli regelen og ikke unntaket, og da har vi et lag som kan nå ganske langt. Men det holder ikke med skjerping mot enkelte lag, dette vil vi se mye mer av. En "blunderkamp" vil fremdeles komme av og til, og det skal jeg klare å leve med så lenge nivået (innsats og utførelse) i snitt blir bedre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...