Jump to content

2015.09.12 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 stokecity.png?2012-13 Stoke City


Lørdag 12. september 2015, kl 16:00. Emirates Stadium.


Premier League, 5. serierunde


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Premium / Sumo,


men går i opptak på TV2 Premium 2 (og Sumo) kl. 20:30



Slik det ser ut på dette tidspunktet så er skadesituasjonen den samme som den har vært en stund nå, det ryktes at at Wilshere skal være tilbake om ca 10 dager.



Vi har vel erfart at det i utgangspunktet ikke finnes enkle kamper og selv om Stoke så langt kun har to poeng så må de ikke undervurderes. Når det er sagt og med tanke på at vi i løpet av åtte dager også skal spille borte i CL (onsdag 16.) og så til "Brua" og spille mot Chelsea (lørdag 19.) så mener jeg at vi skal ta sjansen på å hvile et noen få spillere denne kampen og dermed også få testet ut noen spillere/konstellasjoner. Jeg tar også i betraktning at enkelte av våre spillere har spilt en eller to kamper i EM-kvalliken (f.eks. OX har spilt to kamper).



Bakover så ser jeg gjerne at Gabriel forsetter i midtforsvaret og hvem som skal være makker er jeg usikker på, men i utgangspunktet så ønsker jeg å spare Kos sin "svake" rygg før de to neste kampene.


Kanskje skal en eller begge våre andrevalg på backene også få prøve seg i denne kampen.


Forover så har jeg lyst til å få se hvordan det står til med Walcott, men jeg vil starte han på vingen, med Giroud i front, for så eventuelt å ta ut den ene av de utover i kampen hvis dette ikke fungerer.


Dette betyr at OX benkes sammen med Ramsey, men sistnevnte kan eventuelt prøves litt lenger bak på midten.



Mitt foreslåtte lag (og jeg bytter kanskje ut litt for mange spillere, men vurderte enda flere):


Cech

Debuchy - Per - Gabriel - Gibbs

Cazorla - Coq

Walcott - Özil - Sanchez

Giroud





Det "trygge" valget:


Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coq

Ramsey - Özil - Sanchez

Giroud
Link to comment
Share on other sites

Den vises ikke i Sverige, men i Danmark

I følge viasat.se sin tvguide så sendes denne på Viasat Sport i Sverige, og CP mot City sendes på Viasat fotboll.

I Danmark er det litt spesielt siden de er to "konkurrenter" som deler rettighetene til Premier League, så de kan velge hver sin kamp kl. 16.

 

Hvis jeg har forstått det rett (når jeg googler) så kunne TV2 i prinsippet også vist to kamper samtidig, men ikke på samme plattform. De kunne hatt en kanal som kun var på parabol, en som kun var på Sumo og da vist to forskjellige kamper samtidig (tror jeg).

EDIT!! Fant dette svaret fra TV2 på Facebook (fra et par år tilbake):"TV 2 Sporten. Viasat Sverige er selv distributør. De viser to kamper på kabel og en på nett/parabol. Vi har valgt å behandle alle seere likt uansett leverandør.

 

PS!! når jeg leser videre så er det kanskje mulig at Viasat Sverige nettopp har gjort det jeg nevnte (at TV2 har muligheten til) at det kun går en kamp på nettet og den andre (eller begge) på kabel

Link to comment
Share on other sites

Endelig er vi igang igjen. Men frykter litt Stoke i første kampen etter pausen. Ett bananskall igjen nå og vi har tendensene fra 13/14 sesongen friskt i minne. La oss håpe den ut pipede Giroud finner målformen, for dette er vel neppe en kamp for Walcott? Jeg har ikke fulgt med på Stoke, men regner med de kommer hit med en defensiv tilnærming. På tide at Sanchez våkner også føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Laget:

 

Cech

Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal

Coquelin - Cazorla

Ramsey - Özil - Alexis

Walcott

Ville heller sett Giroud på topp med Walcott på høyre og Ramsey sentralt inn for Cazorla (trenger de dype løpene hans når Giroud spiller) eller Chamberlain inn for Ramsey på høyresiden da jeg syntes vi spiller dårligere med Ramsey på kanten da han ikke passer helt inn i den rollen.

Link to comment
Share on other sites

de elleve som starter:

 

Cech

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Cazorla - Coquelin

Ramsey - Özil - Alexis

Walcott

Benken: Ospina - Debuchy - Gibbs - Arteta - OX - Campbell - Giroud

Per er tydligvis ikke helt restituert etter sykdommen når han ikke er med i troppen. Registrerer også at vi har to spisser på benken.

Link to comment
Share on other sites

Problemet bare med Ramsey er at han må spille sentralt. Og når Wenger ikke klarer å droppe han eller Cazorla så blir Ramsey dyttet ut på kanten. Ikke akkurat optimalt dessverre, men det er tydeligvis det eneste Wenger føler at fungerer.

 

Personlig mener jeg at Cazorla, Ramsey og Özil kunne blitt rotert litt oftere. Man trenger ikke å presse alle tre inn hver eneste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Angrepet som ledet til målet var en perle. Taklingen til Coq som vant ballen tilbake, pasningen fremover (fikk ikke med hvem som sendte pasningen) til Walcott og avslutningen var perfekt.

 

Totalt overtak i banespillet, men hadde bare litt flere av avslutningen vært til siden av målvakt og ikke rett på målvakt så hadde det vært "store" siffre etter de første 45.

Link to comment
Share on other sites

Angrepet som ledet til målet var en perle. Taklingen til Coq som vant ballen tilbake, pasningen fremover (fikk ikke med hvem som sendte pasningen) til Walcott og avslutningen var perfekt.

 

Totalt overtak i banespillet, men hadde bare litt flere av avslutningen vært til siden av målvakt og ikke rett på målvakt så hadde det vært "store" siffre etter de første 45.

Det var özil og ved å ha ein rask spiss som Walcott får vi endelig utnytta Özils boksopnar-reportoar på ein ny måte! Dette har eg etterlyst før og det var et prakteksempel på korleis ein hurtig spiss gjer andre betre.

Link to comment
Share on other sites

Det var özil og ved å ha ein rask spiss som Walcott får vi endelig utnytta Özils boksopnar-reportoar på ein ny måte! Dette har eg etterlyst før og det var et prakteksempel på korleis ein hurtig spiss gjer andre betre.

Helt enig i dette, og i dag fikk vi se styrkene til begge våre spisser. Den ene i raske angrep, den andre i boksen.

------

Selv om dominansen var stor i banespillet (mer i første enn i andre omgang) så er den nesten "kriminelt" ;D hvor mange svake avslutninger vi har i denne kampen. Og det er lagt i fra bare spissene som burde ha fått mer ut av de sjansene de fikk, (bortimot) alle offensive spillerene kunne trengt "ekstratrening" når det gjelder avsluninger.

 

I dag er plussene at vi tar tre poeng, Chelsea tar null. City tar dessverre dine tre poeng i siste ordinære? spilleminutt. Vi ligger som nr 2 (dessverre fem poeng bak nr 1) før Leicester og Manure spiller sine kamper.

Link to comment
Share on other sites

3p og burde hatt nærmere 10 enn 5. Glede over å se laget idag. De brukte bredden godt, keeperen til Stoke er MOM. Det sier sitt.

Stokes målvakt gjorde en god jobb, og jeg er sikker urettferdig både mot han og enkelte av våre spillere når jeg påstår at det var litt for mange "lette redninger" (p.g.a. dårlige avsluninger) som gjorde han til MOM. Men det føltes slik for meg :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...