Jump to content

2015.08.24 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Det er en ting jeg forundrer meg over som jeg gjerne vil diskutere og få noen synspunkter på. Vi er selvfølgelig skuffet over sesongåpningen, alle som en. Jeg sliter med å forstå hvorfor enkelte er overrasket og først nå konkluderer med at vi ikke er tittelkandidater. Vi har hentet en meget god keeper. Begge lagene som havnet foran oss har forsterket mer. United og Liverpool har handlet nye lag. Hvorfor er man da sjokkert over at vi ikke kommer til å kjempe om pokalen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Det blir sagt at kontinuitet er det viktigaste i fotballen. Kanskje iallefall jeg har blitt blendet av dette. Jeg mistenkte vi manglet spiss og DM før sesongen også, men det mangler mer når vi ikke klarer bedre enn dette.

 

Det vi så igår når vi mister våre midtforsvarere var skremmende i 1omg. Gabriel viser seg være en god backup, mens det var skralt med Chambers i en posisjon jeg trodde han var bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det blir sagt at kontinuitet er det viktigaste i fotballen. Kanskje iallefall jeg har blitt blendet av dette. Jeg mistenkte vi manglet spiss og DM før sesongen også, men det mangler mer når vi ikke klarer bedre enn dette.

 

Det vi så igår når vi mister våre midtforsvarere var skremmende i 1omg. Gabriel viser seg være en god backup, mens det var skralt med Chambers i en posisjon jeg trodde han var bedre.

At kontinuitet er viktig er jeg helt enig i, og på dette feltet er vi gode. Det er også City og Chelsea. Derfor forventer jeg lite forandring i topp 3.

 

Det at vi sliter uten våre to beste midtstoppere er jo ikke så rart. Hva er vel Chelsea uten Terry/Cahill? Og City uten Kompany?

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting jeg forundrer meg over som jeg gjerne vil diskutere og få noen synspunkter på. Vi er selvfølgelig skuffet over sesongåpningen, alle som en. Jeg sliter med å forstå hvorfor enkelte er overrasket og først nå konkluderer med at vi ikke er tittelkandidater. Vi har hentet en meget god keeper. Begge lagene som havnet foran oss har forsterket mer. United og Liverpool har handlet nye lag. Hvorfor er man da sjokkert over at vi ikke kommer til å kjempe om pokalen?

For min egen del er jeg ikke sjokkert over dette, jeg er heller ikke overrasket ;D Nå er jeg kanskje ikke i målgruppen din siden jeg tross alt ikke har gitt uttrykk for at vi ville være "favoritter" til pokaler, men mine uttrykte tanker har kun gått så langt som at jeg har ment at vi kanskje kunne være i nærheten av de nevnte pokalene.

 

Men jeg skal innrømme at når vi gikk på en ny sesong så var jeg betraktelig mindre negativ enn det jeg ofte har vært de siste sesongene. En grunn var oppkjøringen og at det faktum at jeg faktisk var overbevist om at det ville komme en eller to forsterkninger til den nye sesongen (utenom målvakt). Jeg burde selvsagt visst bedre ut fra gammel erfaring, men i de to foregående sesongene så har laget blitt reellt forsterket offensivt (midtbane) og jeg trodde derfor ikke at det var målvakten som skulle være vår "store" forsterkning denne sesongen.

 

Når jeg sier at jeg ikke er overrasket så lyver jeg kanskje en ørliten anelse. Det jeg er overrasket over er hvor tafatt laget egentlig var i sesongens to første kamper satt opp mot den forestillingen laget hadde mot Chelsea

Link to comment
Share on other sites

Apropos Chambers sin forestilling mot Pool. Jeg så som sagt ikke kampen, men jeg har forstått det slik at han hadde en begredelig førsteomgang og en brukbar andreomgang. Jeg har fremdeles tro på Chambers som stopper på sikt, men jeg ser det som et problem at han i minimal grad har fått prøvd seg på stopperplassen i klubben. Det siste halve året har han vel knapt fått spille på førstelaget og når han fikk spille sist sesong så var det i hovedsak som back.

 

Jeg håper han får litt spilletid som back denne sesongen (gjerne mot "dårlige" motstandere) slik at han får spille seg inn i denne rollen. Det samme gjelder forsåvidt også Gabriel. Både Per og Kos slet litt med helsen/skader sist sesong og jeg ser gjerne at vi får litt mer rullering i de bakre rekker utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Chambers spillte seg opp 2omg pga vi var da overlegene og ballen var så å si på pool sin halvdel store deler. Han ble ikke satt under samme press.

I første gav han de flere feite sjanser nærmest på egenhånd. Utrolig svak kamp, men sikkert godt for selvtilliten med den 2omg da han sikkert hadde en bedre følelse enn første. Ligger tunell video på YouTube fra kampen, og når han kommer inn til pause ser han ut som en slagen mann, det var ikke så rart.

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting jeg forundrer meg over som jeg gjerne vil diskutere og få noen synspunkter på. Vi er selvfølgelig skuffet over sesongåpningen, alle som en. Jeg sliter med å forstå hvorfor enkelte er overrasket og først nå konkluderer med at vi ikke er tittelkandidater. Vi har hentet en meget god keeper. Begge lagene som havnet foran oss har forsterket mer. United og Liverpool har handlet nye lag. Hvorfor er man da sjokkert over at vi ikke kommer til å kjempe om pokalen?

 

For min del forventer jeg (kanskje uberettiget) at vi skal være like gode i starten på sesongen som når vi avsluttet forrige sesong. Hadde vi klart å opprettholde nivået over sommeren samtidig som vi har signert Cech og jeg skulle gjerne sett en midtbanespiller i tillegg så mener jeg at vi kunne hatt et berettiget håp om å kjempe i toppen. Det virker som vi år etter år ikke klarer å starte like sterkt som det vi ofte avslutter den foregående sesongen. En så sterk pre-season og seier mot Chelsea en uke før seriestart skapte også håp og tro for min del i hvert fall....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...