Jump to content

2015.08.24 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Cech, Gabriel, Coquelin, Özil og Ramsey har vært gode.

 

Chambers har vært grusom. Oser usikkerhet av gutten, men ikke så rart da han knapt nok har spilt fotball i 2015 for førstelaget. Ekstremt mange feilpasninger på egen banehalvdel som har ført til store store sjanser for Liverpool. Hvorfor ikke bare kline den vekk Calum?!

 

Ellers er jeg også ganske skuffet over Cazorla. Unormalt mange balltap på egen banehalvdel og har også hatt 2-3 pasningsfeil som har ført til at Liverpool har fått litt småsjanser.

 

Til slutt må man jo også bare nevne linjedommeren som igjen står på Liverpool sin side. Forrige kamp får de et offsidemål i sitt favør med seg. I dag får de et onside mål mot seg som blir annullert. Faen for et flakselag. På tide med videodømming så det beste laget faktisk vinner.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Chambers har vært noe av det mest nervepirrende jeg har sett i Araenals midtforsvar - uansett tidsperiode. Gi meg heller Andre Santos enn det der. (Hva har skjedd? Virket jo ganske bra i begynnelsen av Arsenal-karrieren).

 

Ellers varter Chech opp med én ubegripelig og én fantastisk redning, mens vi blir snytt for mål.

Link to comment
Share on other sites


Olivier Giroud has attempted six passes in the opposition half and completed one.



Ikke det at Giroud har vært hovedproblemet i dag, men skulle gjerne sett at han stod frem mer. Benteke er en langt større trussel ute på matta der enn det Giroud er i dag, men kan selvfølgelig plutselig smelle fra franskmannen vår.


Link to comment
Share on other sites

Orbinho@Orbinho 8s8 seconds ago

Olivier Giroud has attempted six passes in the opposition half and completed one.

Ikke det at Giroud har vært hovedproblemet i dag, men skulle gjerne sett at han stod frem mer. Benteke er en langt større trussel ute på matta der enn det Giroud er i dag, men kan selvfølgelig plutselig smelle fra franskmannen vår.

Det er det som er hovedproblemet mitt med Giroud. Herlig type, scorer bra med mål, men kan også være litt sytete og tafatt. Så hjelper det heller ikke at han fikk siste fordelaktige frispark i 2013.

 

Er det rett å fortsette med Chambers? Kan få en solid trøkk hvis han byttes ut til pause.

Link to comment
Share on other sites

Chambers uendelig mye bedre i andreomgang.

 

Skjønte ikke helt poenget med å ta av Giroud når vi får innpå Walcott, men men. 1 poeng er greit.

 

Özil emminent og er involvert konstant. Jobber også knallhardt. Cech reddet oss minst et par ganger der. To-tre virkelige gode redninger i dag.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke at vi tar av Giroud... Selv om han bommer på alle sjansene i dag kommer han seg iallefall til sjanser. Hvor mange sjanser fikk Walcott? Hadde det ikke vært bedre å beholde Giroud og sette innpå Walcott eller Ox på høyrevingen?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er litt trist å se hvor ubrukelig walcott er mot lag som parkerer bussen.

Coq var god idag, samme med ozil,sanchez, monreal og ramsey. Giroud ble feilaktig byttet ut når vi trengte han som mest.

 

Cech var fantastisk. Samme med gabriel, det bor mye i den mannen. Han er så lik lucio i utseende og spillestil.

Link to comment
Share on other sites

Skuffa over at vi ikke tar med oss de 3 poengene, men nok en gang er linjemann på Pools side... Veldig fornøyd med spillet i andreomgangen med unntak av at vi ikke scorer og at vi lar Pool få komme på noen farlige kontringer på slutten. Ikke så misfornøyd med førsteomgangen spillemessig med unntak av Chambers, Bellerin og Cazorla som gav Pool flere av sine sjanser. Hvor mange sjanser skapte Pool uten de feilpasningene, er det noen som har statistikken?

 

Som flere sier, Cech MoM.

Sanchez fortsatt rusten, men herregud for en innsats det er på det mannen! Herlig å se. Özil også har begynt å ta en del defensive løp etter at Sanchez kom inn.

 

Neste kamper er Castle borte og Stoke hjemme... På tide å starte en seiersrekke.

Link to comment
Share on other sites

Skuffa over at vi ikke tar med oss de 3 poengene, men nok en gang er linjemann på Pools side... Veldig fornøyd med spillet i andreomgangen med unntak av at vi ikke scorer og at vi lar Pool få komme på noen farlige kontringer på slutten. Ikke så misfornøyd med førsteomgangen spillemessig med unntak av Chambers, Bellerin og Cazorla som gav Pool flere av sine sjanser. Hvor mange sjanser skapte Pool uten de feilpasningene, er det noen som har statistikken?

Ca. 1.

Så kampen på pub med et par kollegaer (Liverpool-fans) og sa før kampen at dersom Mertesacker eller Koscielny ikke kan spille på høyre, bør Debuchy få tillit. Å kjøre to unggutter sammen på den måten mot et hardtarbeidende lag er tullete.

 

Laget mangler fart offensivt som gjør at Liverpool kan presse høyt, Ox burde startet for Ramsey (Cazorla slik kampen utspilte seg, waliseren var langt bedre, men det blir bare etterpåklokskap).

Når vi bytter ut Giroud slutter vi å skape sjanser, gikk et sukk gjennom folket hver eneste gang vi lempet langt mot en Walcott som var sjanseløs i duellene mot Skrtel.

Tror at Ramsey kan fungere som ving og at Walcott kan fungere som spiss, men alt til sin tid. Når vi bytter ut Giroud bør vi heller la Theo spille ving og Alexis lure i boksen, selv uten match fitness slår han langt større spillere i hodedueller og er flink til å komme på ballen.

 

Med 9.plass etter 3 har vi to must-win kamper nå. Chelsea tror jeg rett og slett ikke vi tar, da de er revansjesugne som bare f.

Link to comment
Share on other sites

Sesongåpning er så sjukt skuffende! Et lag som hadde vært en seriøs titelutfordrer hadde stått med 9-7 poeng etter de 3 kampene vi har hatt! Vi står med usle 4 poeng. Laget er per dags dato ikke godt nok til å kjempe om pl tittelen! Kampen idag kunne godt begge veier, uavgjort e vell ikke så mye å si på! Nå er eg skuffet

Link to comment
Share on other sites

Sesongåpning er så sjukt skuffende! Et lag som hadde vært en seriøs titelutfordrer hadde stått med 9-7 poeng etter de 3 kampene vi har hatt! Vi står med usle 4 poeng. Laget er per dags dato ikke godt nok til å kjempe om pl tittelen! Kampen idag kunne godt begge veier, uavgjort e vell ikke så mye å si på! Nå er eg skuffet

Så Chelsea er også ute av kampen om tittelen?

Link to comment
Share on other sites

Så Chelsea er også ute av kampen om tittelen?

Ser du kamp programmet til Chelsea er det betydelig verre en det vi har hatt de 3 første kampene. I tillegg har Chelsea forsterket seg i form av pedro og baba etter de første kampene! De har en tropp som e bedre en våres i utgangspunktet så jo de er en tittelkandidat

Link to comment
Share on other sites

Så Chelsea er også ute av kampen om tittelen?

 

Ser du kamp programmet til Chelsea er det betydelig verre en det vi har hatt de 3 første kampene. I tillegg har Chelsea forsterket seg i form av pedro og baba etter de første kampene! De har en tropp som e bedre en våres i utgangspunktet så jo de er en tittelkandidat

Det er for tidlig å utelukke både Arsenal og Chelsea når det gjelder tittelkampen, men pr dato så er jeg enig med Rosicky07 i at det er mer sannsynlig at Chelsea vil hevde seg i denne tittelkampen enn at Arsenal gjør det.

 

Selvsagt en meget subjektiv vurdering fra min side, men jeg baserer det på følgende: Mourinho er en mer kynisk manager som i større grad er villig til å basere taktikken ut i fra motstander, han viser også en større vilje til å "oppgradere" svakheter i laget enn det Wenger er.

Wengers egenskap med å "tro" på det laget han har kan synes som et pluss og det kan være med å gi spillere selvtillit, men når denne "troen" går over i renspikket stahet både når det gjelder stall og taktikk så kan den være en hemsko.

 

Dette fører meg frem til min (og flere andre sitt) ønske om forsterkninger denne sesongen. Jeg fikk kun med meg bruddstykker fra Pool-kampen og jeg registrere at mange var uenige med byttet der Giroud ble byttet ut til fordel for en "svak" Walcott. Mitt spørsmål er: Hva bidro Giroud med i den tiden han var på banen? Gir hans innsats da noen grunn til å tro at det ikke er behov for forsterkninger i angrep.

Jeg registrere også at Coq spilte seg opp i forhold til de to første kampene og kanskje rettferdiggjør Wengers (og vår tro) på at han kan ha en stor fremtid i den posisjonen, men jeg registrerer også at det nok en gang var OX og ikke Arteta som byttet med han. Jeg antar at dette kanskje skyldes taktiske grunner og ikke "defensive" problemer, men det bekymrer meg at vår reserve-DM ikke får spilletid når vårt førstevalg blir tatt av banen. Joda, jeg vet at det var Arteta som kom inn mot CP, men kanskje Wenger burde latt Arteta fått de få minuttene i går selv om det kanskje gikk på bekostning av den offensive styrken som OX kunne bidra med.

 

Som sagt Arsenal er ikke ute av tittelkampen, men jeg finner det vanskelig å se at vi skal klare dette med to "halvgode" spisser og en skadeutsatt og aldrende backup på DM.

Link to comment
Share on other sites

Vi havner alltid bakpå hver bidige sesong. Noen ganger er det rundt jul, andre ganger i starten. Iår har vi egentlig ingenting og klage på. Wenger mente vi hadde den beste preseason noensinne, alikevel er vi 5p bak city etter tre kamper mot middelmådigheter og atpåtil to av kampene har vært hjemme.

 

Det er ikke nok at vi har en halv god sesong eller tar flest poeng en dato til en annen. Det er naivt og det er for dårlig til å kalle seg seriøse tittelutfordrere slik vi nå holder på. Har null tro på liga/CL suksess iår heller, men top 4 er vi selvsagt gode nok til.

 

Noen forsterkninger på korrekte plasser kan hjelpe på, men normalt trenger de tid før de blomstrer. Derav tror jeg vi havner for langt bakpå fra starten iår også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...