Jump to content

2015.08.24 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 liverpool.png?2012-13 Liverpool

Mandag 24. august 2015, kl 21:00. Emirates Stadium.

Premier League, 3. serierunde

Kampen vises på TV2 Premium / Sumo

Skadesituasjonen er som den har vært. Welbeck, Wilshere og Rosicky er fremdeles ute.

Vår motstander har slik jeg har forstått det ikke imponert så mye i de to første kampene, men de har likevel full pott poengmessig. Når det gjelder mandagens kamp så tror jeg dette er en kamp der det det er vanskelig å spå utfallet (korrekt). For min egen del så er det vel like greit at jeg må være på jobb den kvelden :goaway: .

Når det gjelder å sette opp de elleve som skal starte så blir det like vanskelig som vanlig (å sette opp det som Wenger velger).

Mot Liverpool så ønsker jeg å se Walcott fra start. Giroud har ikke spilt seg ut av laget, men jeg ønsker å se et annet spill der farten er en viktig del av spillet.

På midtbanen så er det store spørsmålet Ramsey eller ikke Ramsey. Han har ikke direkte imponert, men kan være med på å avgjøre matchen. Alternativet er OX som kan gjøre mye bra offensivt, men som også kan gjøre store defensive blundere. Under tvil så velger jeg å benke Ramsey, men Wenger kommer til å starte med Ramsey (er mitt tips)

Jeg har også seriøst vurdert å benke Coquelin til fordel for Arteta, men jeg tviler på at Arteta holder en hel kamp og tror at det er viktigere å få han inn utover i kampen hvis behovet for hans "erfaring" er der.

Mine elleve:

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coq

OX - Özil - Sanchez

Walcott

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Wenger bør vrake Coq til denne kampen. Hans siste kamper har ikke overbevist, og han har feilt stort i noen taklinger som kunne resultert i rødt kort.

Mener Arteta bør starte, grunnet at han har en bedre ro, overblikk, spilleforståelse ++++ erfaring. Trenger noen som kan holde hode kaldt og gi en større trygghet på midtbanen. Må også nevnes at Arsenal har et utrolig poengsnitt med Arteta på banen, og at han sjeldent tar sjangers på pasningsfronten, altså stor pasningssikkerhet.

 

Vil også foretrekke at Giroud starter. Han jobbet veldig godt forrige kamp, og hans styrke er uvurderlig for laget.

Link to comment
Share on other sites

Arteta føre Coq faktisk. Ja da har man forskjellige meninger her ute skal man si :) Nå er jeg ikke like redd for vår DM mot Liverpool som feks mot Chelsea og City, men du skal ikke mer enn 3 kamper tilbake så storspillte Coq i CC.

 

Giroud sin styrke er jeg enig i, men ser heller han kommer innpå om Liverpool legger seg dype og Walcott ikke får rom.

Link to comment
Share on other sites

Chambers viser at han ikke er klar for en slik kamp, iallefall ikke i tospann med Gabriel...

Cazorla har også gjort en del rart. Ramsey løper og er bevegelig hele tiden og skaper trøbbel for Poolforsvarerne, en uheldigvis er presisjonen for dårlig på siste 1/3-delen...
Men er absolutt positive punkter å ta fra det offensive spillet så langt.

 

Uten Cech kunne vi fort ligget under med 2-3 mål allerede. Ser at han er revansjesugen. Nå må vi bare slutte å gi Pool gratissjanser i andreomgangen så kan det bli bedre...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...