Jump to content

2015.08.09 West Ham United


Polljen

Recommended Posts

Han hadde balltapet som medførte det 'cruciale' målet mot Monaco og nå dette samme surret på 0-2 samt mykje feilpasninger og rot. Eg står ved det, men kan godt tilføye Ramsey og i kategorien grufull.

Eg er drittforbanna og sur og lei og trist og ja eg vet ikkje, ufatteleg skuffande prestasjon i dag

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Bare å hente en skikkelig spiss,

De vi har nå på topp holder ikke mål. Det er ikke bare basert på denne kampen. Wenger har pengene, bare å bruke om han ønsker noe mer enn 3-4 plasser. Også må det gå an å motivere laget bedre. Det er spilleres ansvar også, men dette gikk på autopilot uten vilje. To tabber og vi taper 0-2 hjemme. Spiller motstanderene gode med elendige avsluttninger som kun ser bra ut på statistikk. Sanchez var ikke klar, langt der ifra. Ózil frustrert og sur, ikke godt tegn. Nei jævelig skuffa og frustrert.

Link to comment
Share on other sites

Det som vel egentlig er det verste med det som skjedde i dag et at det sannsynligvis er få av oss som er direkte overrasket. Denne typen kamper har vi sett for ofte og skal Arsenal bli det topplaget vi "streber" etter så må slike kamper bli betraktelig sjeldnere enn de har vært. Jeg forventer ikke å gå gjennom en sesong uten en blemme eller to, men etter min mening så har blemmene kommet for ofte.

 

Jeg har vært Wenger-kritisk, men etter vårsesongen og oppkjøringen så hadde jeg virkelig trodd at starten skulle blitt en anelse bedre. Det er ikke tre tapte poeng som gjør meg forbannet, men måten vi taper de på.

Som jeg skrev tidligere så er det veldig skuffende av de som var ut på banen, men vi har en sjef på sidelinjen som også må ta en stor del av ansvaret.

 

Sesongen kan fremdeles gå særdeles godt, dette er den første av trettiåtte seriekamper og tittelen avgjøres ikke i dag. Chelsea imponerte ikke i går og United måtte ha hjelp av tottene for å få tre poeng.

 

Kanskje er det bedre at nedturen kom i dag enn at den kommer rett etter at vinduet stenger, hvis ikke dette er en vekker for Wenger så forstår jeg lite (men jeg forstår vel lite uansett, antar jeg O_O ).

Benzema eller ikke Benzema, vi MÅ ha inn forsterkning på defensiv midtbane!!!!

Bare å hente en skikkelig spiss,
De vi har nå på topp holder ikke mål. Det er ikke bare basert på denne kampen. Wenger har pengene, bare å bruke om han ønsker noe mer enn 3-4 plasser. Også må det gå an å motivere laget bedre. Det er spilleres ansvar også, men dette gikk på autopilot uten vilje. To tabber og vi taper 0-2 hjemme. Spiller motstanderene gode med elendige avsluttninger som kun ser bra ut på statistikk. Sanchez var ikke klar, langt der ifra. Ózil frustrert og sur, ikke godt tegn. Nei jævelig skuffa og frustrert.

Er fullstendig enig i alt du skriver og det du nevner om å spille (dårligere) motstandere gode har de siste sesongene vært en "Arsenal-spesialitet"!

 

--------------

 

Litt off-topic, men neste søndag så er det kamp mellom et bunnlag (Arsenal) og et topplag (Crystal Palace) :o

Link to comment
Share on other sites

Bang. Ned på jorda igjen etter en fantastisk vårsesong og stor optimisme. Dette er forjævlig.

 

0-1 er grusomt av Cech

0-2 er svakt av flere, men først og fremst Ox. Han (med fler) må slutte (!) å ta så store sjanser på egen halvdel.

Og ikke nok med at han tar en for lang touch og mister ballen, han gir fullstendig F i sekundet som følger, og Zarate

kan upresset banke til. Kanskje burde Per/Kosci vært oppi, kanskje forventet de at Ox skulle prøve å rette opp egen feil.. Om Cech burde

tatt den er ikke lett å vite. Det ser sånn ut, men samtidig er nok sikten begrenset

 

Fremover bør Giroud sette hvertfall èn kasse. Utenom det lugger det ganske kraftig offensivt. Savner samtidige løp og og mer trøkk !

 

Trist som faen

Link to comment
Share on other sites

Skal ta det positive først. Kanskje fikk Wenger med seg kampen, og innser at det må forsterkes.

Så til realitetene. Hvorfor er det ikke hentet inn en dm og en spiss? En dm til å ta plassen, eller for å konurere med Coq. Vi ser i dag at han ikke er på samme nivå som i vårsesongen. Hvordan er det mulig å tro at Giroud skal bli den store målscoreren som klubben trenger? Nei her Wenger, har du nok en gang sittet på gjerdet å ventet for lenge. Om det kommer inn noen, blir vel det i siste sekund. Da er laget allerede flere poeng bak. Det måtte vært bedre å gått ut tidlig i juni og sikret seg de nødvendige forsterkningene. Ramsey og Ox er klønete gjennom hele kampen. Debuchy så ikke ut til å være i nærheten av kampformen. Walcotts innhopp viser at han ikke besitter stort annet enn hurtighet. Som tidligere sesonger. Er noe vanskelig å forsvare den lønna hans. Dette var en flau forestilling, og ingen er i nærheten av å få godkjent. INGEN!

Link to comment
Share on other sites

Så bare fra 60, minutt fordi jeg var på et møte som strakk seg altfor langt og pga. internettrøbbel, men det jeg så var miserabelt.

Gutta virka ikke fyrt opp eller interessert slik de var mot Chelsea der alle gav 100% i alle 90.

I det offensive var det slurvete og selv på 0-2 bar det preg at ingen turte å ta ordentlige sjanser og gå 100% for det. I gamle dager hadde vi en Vieira, en Ljungberg, en Henry og en Bergkamp som kunne, og turte å prøve å skape ting på egenhånd (når hjelpen uteblir). Et lag der gutta nøt å spille fotball sammen, men visste at de ville få tyn i garderoben/miste plassen sin etter en dårlig kamp eller to.

 

Dette savner dagens stall når vi er uten Alexis (Ox får godkjent for meg i andreomgangen fordi han var den som turte å prøve på ting.)

 

TO offensive spillere på benken er selvfølgelig alt for lite (selv om de heter Walcott og Alexis), vi burde hatt en siste spiller som kunne kommet inn å forandre ting -> Driter i at vi har det når folk er skadefri, for stallen vår er aldri skadefri.

 

Hvorfor starter AW med Giroud? Han kan heller komme inn å endre et kampbilde, liten sjanse for at Theo er innbytteren som kommer inn å snur en kamp da forsvar ligger langt dypere når vi ligger under.

Dersom Bellerin var skadd ville jeg helst sett Gibbsy på venstre da jeg er fan av å ha en hurtigere back og en som ligger mer igjen.

 

Syns også det er rart at Mertesacker står igjen på overtiden, la heller Monreal ligge igjen med Koscielny så vi får en trussel til når vi er tvunget til å banke ballene inn i boksen. (Hjelper lite at Monreal har best innlegg i troppen når hver Arsenalmann er markert av to West Ham-menn)

 

 

Angående baklengsmålene tror jeg at Ospina hadde gjort det bedre på begge. Cech kostet oss poeng i dag så får vi håpe han vinner poeng for oss seinere i sesongen. Nå trenger vi en overbevisende seier mot Palace.

 

Har trua på at vi får inn en angrepsspiller til, men at Coquelin forblir vårt eneste gode alternativ på DM (Galskap, han har en HALV god sesong på toppnivå)

Link to comment
Share on other sites

Wenger: "West Ham are a bit more advanced in their preparation than us. Theyve played many competitive games in the Europa League. I knew before game it would be tricky game on that front."

 

Ingen av de som spillte siste kamp i EL spillte kampen idag, jeg kjøper ikke unskyldningene hans litt engang. Blir bare for dumt. Selv har vi hatt en kanongod oppkjøring, også skylder han nettop på denne?

Link to comment
Share on other sites

Av helt åpenbare grunner jeg har ventet i det lengste med å kommentere denne kampen.

 

Dette var sjokkerende dårlig og viser en av våre største utfordringer med denne stallen, nemlig vårt usedvanlige lave bunnivå. Vårt toppnivå er jo helt overlegent, og jeg mener at vi siste halvår av forrige sesong ble flinke til å unngå å spille opp mot vårt verste. I dag var det faen meg bare dritt vi ble servert. Det er ikke noe poeng i å gå inn på innsatsen til enkeltspillere, men midtbanen vår ble latterliggjort i dag, og fikk ikke til en dritt.

 

Tror fortsatt på seriegull, men for en nedtur det var i dag!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vår gamle manager George Graham har uttalt seg om kampen mot West Ham, og jeg må egentlig si at jeg i stor grad er helt enig med han.

 

 

“Their pre-season form had been excellent and I thought, ‘right, let’s go at West Ham.’ But it amazed me that after the first 20 minutes, both sides had 50 per cent possession - when does an away team come to the Emirates and get that sort of possession? Very, very rarely.

"I was really surprised Arsenal didn’t press the ball and put West Ham under pressure, and maybe that just shows you the lack of leadership at the club.

"I didn’t see anyone get a grip of the game.

Vi har tidligere diskutert kapteinsituasjonen i laget og det er vel mange av oss som savner en "The Captain", det var ikke noen på banen i går som virkelig tar tak når det butter i mot. Mertesacker er vår reelle kaptein og i mangel av noe bedre så har vi egentlig ikke noen andre alternativer. Det blir også ganske absurd når vår offisielle kaptein (Arteta) kanskje bare blir en benkesliter som kun vil "lede" laget utenfor kampsituasjonene.

 

Nå er det ikke bare på banen det av og til mangler en leder. Mitt største ankepunkt mot Wenger er hans mangel på evne/vilje til å ta klare grep under kamp og selv om det kan være enkeltkamper der spillerne totalt svikter det manageren ønsker av laget så mener jeg det over tid er for mange kamper der viljen/innsatsen til spillerne er langt under pari. Når dette skjer under en kamp en sjelden gang så kan en manager gjerne unnskyldes, men etter min mening så skjer dette litt for ofte i Arsenal og da er min konklusjon at det også er noe som svikter på ledernivå.

 

VI har tildels skrytt av at Wenger har blitt mer kynisk og har et bedre tak når vi møter de store klubbene, og det er faktisk godt mulig at han har funnet oppskriften når det gjelder det taktiske og den mentale oppladingen (til spillerne) til de store oppgjørene. Det blir ofte gitt gode tilbakemeldinger når det gjelder vårsesongen 2015 og det er helt korrekt at vi (poengmessig) kanskje var det beste laget i siste halvdel av den sesongen, men selv om poengfangsten var bra så var jeg for min egen del skuffet over mye av det som ble levert på banen i enkelte av kampene der vi møtte antatte dårligere lag.

 

Så min konklusjon (ganske uvitenskaplig) er at Wenger kanskje har funnet resepten mot våre fremste rivaler, men han trenger å finne den rette resepten når det gjelder de lagene som vi normalt sett skal slå.

 

 

Dette var sjokkerende dårlig og viser en av våre største utfordringer med denne stallen, nemlig vårt usedvanlige lave bunnivå. Vårt toppnivå er jo helt overlegent, og jeg mener at vi siste halvår av forrige sesong ble flinke til å unngå å spille opp mot vårt verste. I dag var det faen meg bare dritt vi ble servert. Det er ikke noe poeng i å gå inn på innsatsen til enkeltspillere, men midtbanen vår ble latterliggjort i dag, og fikk ikke til en dritt.

 

Tror fortsatt på seriegull, men for en nedtur det var i dag!

 

BE

Jeg er enig med deg at spennet mellom bunnivået og toppnivået til Arsenal er stort. Jeg er ikke i tvil om at vi har en stall som i utgangspunktet har ett toppnivå som er godt nok til å slå hvem som helst, men for meg så har det blitt for mange kamper i løpet av en sesong der vi er på eller er nær bunnivået til at det i det hele tatt er grunn til å tro på et seriegull.

 

Jeg tror forsatt at vi vil være med å kjempe i toppen og at vi også i år kan "unngå" fjerdeplassen, men seriegull ser jeg ingen grunn til å ha så stor tro på. Jeg sier ikke at det er umulig, men pr. dato så er et seriegull til Arsenal mindre sannsynlig.

 

Forhåpentligvis så vil Wenger og spillerne fremover vise at dette var en "one off", men med tidligere sesonger i minnet så tør jeg ikke håpe/tro på akkurat det. Sannsynligheten for at vi får oppleve både toppnivået og bunnivået til Arsenal i flere kamper denne sesongen anser jeg som stor, og det er frykten for antallet med "bunnivåer" (eller noe ned mot det) som gjør meg skeptisk til å tro på et seriegull.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...