Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

For meg er det kun én god nok spiss i klubben, giroud. Walcott mangler så mye på det oppbyggende spillet at han ikke duger som alenespiss. Welbeck har fysikken, men avslutningene hans er det til tider Burkina Faso u-17 nivå på.

Jeg må være bittelitt uenig. Giroud er nok god, men jeg er ikke enig i at han er god nok ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Walcott brukes så feil om dagene at jeg grøsser av å tenke på det. Walcott med bakrom er gull, Walcott uten bakrom er tragisk.

 

I sist kamp mot pool var vi i ferd med å skape mye mot slutten da pool la seg helt bakpå, hva gjør Wenger? Joda han tar ut Giroud når han endelig kommer til sin rett for en Walcott som bare blir pakket inn. Taktisk var det visst, men elendig vurdering i mine øyne. Hvorfor ikke starte Walcott og la han løpe til han stuper, for så å kjøre på med Giroud?!

 

Nå har vi signert ny kontrakt til Theo og gitt han topplønn. Da må vi bruke spisskompetansen hans også. Til nå er det benkesliting og inn når arbeidsforholdene er lik fiasko for gutten.

Link to comment
Share on other sites

Det mest frustrerende og alarmerende er akkurat det at Wenger ikke virker å skjønne når vi bør spille med en rask spiller på topp(Walcott) kontra en mer targetman(Giroud). Sånn i teorien ville det derfor være veldig positivt om Welbeck fikk sitt absolutte gjennombrudd og begynte å blomstre denne sesongen, nettopp fordi han i teorien både er en hurtig, men også stor og sterk spiss som kan bekle begge rollene. Men det blir vel bare med drømmen...

Link to comment
Share on other sites

Hadde håpet på det samme selv. Hadde tro på at Welbeck ville ta store skritt denne sesongen etter en skikkelig preseason med Wenger, men dessverre har han jo vært skadd i snart et halvt år.

 

Welbeck har mange av de egenskapene vi "skriker" etter, men roen foran mål er jo helt fraværende. Det sekundet han kommer foran mål så er det som om teknikken hans forsvinner helt. Har fortsatt tro på at han kan bli en god spiller for oss, men da må han først og fremst holde seg skadefri. Noe som har vært et stort problem så langt i hans Arsenal karriere.

Link to comment
Share on other sites

Hvem faen er Kokorin ?

 

Russisk spiller som spiller for Dynamo Moscow. Kjenner ikke en dritt til spilleren selv, men han har blitt linket et par ganger de siste dagene. Dog gikk agenten ut for noen dager siden og sa at han ikke kom til å bytte klubb i sommer.

 

Ellers blir vi i dag linket til Leiceister City's Mahrez. Må si at jeg da heller ønsker at vi skal gå for West Brom's Berahino hvis vi først skal gå for en spiller i Premier League. Mahrez er god han, men han er en kantspiller og ikke spiss. Berahino er også to år yngre og posisjonen hans er som spiss. Scoret også 14 ligamål forrige sesong noe som ikke er så aller verst. Et annet pluss er at han linkes til Tottene og det ville smakt å snyti de for han.

Link to comment
Share on other sites

Berahino?

 

Da foretrekker jeg Akpom.

BE

Skulle gjerne sett Akpom få en skikkelig sjanse jeg, men det skjer tydeligvis ikke med det første. Berahino er hvertfall i stand til å score mål og er bare 22 år gammel, men har allerede 3 sesonger bak seg i PL. Ikke akkurat en verdensklasse spiller, men han er god.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vinduet i England ikke stenger før i morgen kl 19 (norsk tid) så stenger det nå ved midnatt i de fleste Europeiske land. Så hvis Wenger er ute etter en spiller fra en klubb som må han inn en erstatter ved salg så blir på mange måter den reelle fristen midnatt (CET) også i England.

Link to comment
Share on other sites

Flere tett på klubben sier at en stor signering er "svært nær" men at Wenger og Arsenal liker å gjennomføre uten medias innsyn? hvis det stemmer synes jeg det er morro og skaper litt ekstra spenning når man ikke vet flere uker i forveien hvem som er på vei.

Link to comment
Share on other sites

Herregud United er desperat og planløs, planlegger å punge ut 38 mill euro(+50 mill i klausuler) for Martial for en gjeng med løker.

 

Og Wenger er den dumme som venter til han kan få en bedre deal (satt på spissen). Det kan ikke være lett å være Wenger, som er en nøktern økonom, når han opererer i ett marked der kjøpekåte, panikkgrepne managere driver markedskreftene. Jeg er også frustrert over at vi ikke har vært mer proaktive i overgangsvinduet, men jeg forstår Wenger. Dette er galskap.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...