Jump to content

2015.05.20 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Ramsey. 1 takling = gult kort.

 

Cattermole. 5-8 forskjellige taklinger hvor han lager frispark/er på grensen. Ikke gult kort.

 

Ellers får man Swansea følelsen all over again her. Ingenting skal gå inn.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter tillegg. På tross av masse bytter og mye dødtid når Sunderland's keeper har hatt ballen. Awesome.

 

Dette laget har plutselig blitt vaksinert mot å score. 7 mål på rad nå at Giroud har gått målløs av banen?

Link to comment
Share on other sites

Det positive i dag er at vi skaper en del sjanser i 2. omgang. Spesielt etter at Theo kommer innpå. Det vil jeg si er et bevis på at det å bare ha en kjapp målfarlig spiller som tør å utfordre utpå banen er viktig. Vi hadde det da Ox var skadefri. Selv om Ramsey, og Wilshere i dag har gjort en grei jobb på høyrevingen trenger vi uten tvil en Theo, en Ox eller kanskje en Gnabry ute på vingen der.

Link to comment
Share on other sites

Sunderland kjemper heltemodig inn den ene poenget de trengte, og Arsenal viser at Swanseakampen ikke var et engangstilfelle når det gjelder vårt offensive "problemer".

 

To låvedører i hvert sitt mål, og Ospina er utvilsomt vår MoM.

 

Var det som forventet, ja og for en nøytral tilskuer så var ikke minst andre omgangen ganske så underholdende. Men jeg er likevel skuffet over det offensive i de første 60 minuttene. I den siste halvtimen ble det veldig mye "Hawaii" over fotballen. Vi klarer nok tredjeplassen og sjansen er stor for en pokal på Wembley, og vi har nesten laget som kan kjempe i toppen neste sesong. Spørsmålet er om vi taktisk har det som skal til for å være med i toppen da. "Time will show" (jeg forblir en skeptisk optimist)

Link to comment
Share on other sites

Ospina - Meget bra på det som kommer i dag - 7

 

Bellerin - Finfin kamp, mye med offensivt og lite truet defensivt noe som passer han bra, fine forseringer og ganske gode innlegg, synd boksen var såpass full av Sunderland-spillere. - 7

Mertesacker - Sekvensen der han blir fraløpt viser hvorfor jeg ønsker en annen stopper fra start, ellers veldig bra og flink til å holde hodet kaldt - 6

Koscielny - Bryter, god til å spille ballen, men mangler av og til litt i posisjoneringsspillet - 6

Gibbsy - Hans beste kamp i 2015, sleit litt i starten, men kom veldig inn i det etterhvert, finfin backup på venstreback, men skilte seg ikke spesielt ut i dag - 6

 

Cazorla - Mye rart i starten med pasninger som var litt foran/bak og med litt for mye/lite kraft på, tar seg opp, men bør skyte mer og hadde alt i alt en svak kamp (Preget av at han ble den defensive når han var paret med Ramsey) - 5

Ramsey - Løper mye, utretter lite, men spiller på en dårlig dag, som vanlig til en 6er på børsen.

 

Wilshere - Synes han gjør en god kamp, ikke helt i toppform enda, men involvert i mye, savner litt produktivitet, men han har en god evne til å forsere ledd og kan bli meget viktig neste sesong - 6

Özil - Utkjempet helt på midten og led av at det ikke var nok initativ foran han, greie nøkkelpasninger i blant, men alt i alt en svak kamp av min favoritt. -5

Alexis - Virkelig stille om dagen, bør få en kamp på benken mot WBA, håpløse forsøk på stikkere gjennom i blant, men jobber hardt og har et par fine driblinger - 5

 

Giroud - Stilnet av Coates og O'Shea, vanligvis ville han scoret på førstestolpe, men han gjør faktisk alt riktig der, men som spiss i et Arsenal-lag bør han komme seg til flere sjanser - 5

 

 

Walcott - Idag, for første gang siden skaden, satt touchen ordentlig og nå mener til og med jeg, som har vært litt anti-Theo denne sesongen, at han bør få starte neste kamp. Fine intiativer, fine førstemottak. Kunne godt skutt mer istedenfor å spille, spesielt når det er så thight i boksen, sjansen for at den treffer noen vil da være stor. - 7

 

Rosicky - Kommer til å savne Rosicky, skaper mye etter han kommer inn med hurtighet, teknikk og pasninger/driblinger mellom ledd, burde muligens vært introdusert tidligere...

 

 

Alt i alt led vi av at avslutningene våre ikke var gode nok og at vi ikke var flinke nok til å få menn inn i boksen, enten på løp når vi kom midt på eller klare for å storme mot ballen når den ble spilt inn.

 

Synes dog Wenger gjorde mye rett i denne kampen og slike ting skjer, Sunderland spilte bra forsvarsspill og hadde alt å spille for i dag, mens vi bare hadde et lite håp om å ta andreplassen (som ville betydd mye for signaleffekten, pengesummen er vel ikke så stor at den ville vært like viktig..)

 

 

 

Vi kommer dermed til å ta en del mindre poeng enn i fjor, mens vinneren kommer opp på cirka samme poengsum (Og kunne nok vært 5-6 poeng høyere om de hadde fått ordentlig kamp i toppen).

 

Gruer meg litt til FA Cup-finalen nå, å spille mot WBA og Pullis kan føre til både skader og nok en kamp uten å score og selvtilliten til gutta fremover virker ikke være på topp.

Link to comment
Share on other sites

Ospina: 8 - redder oss 2-3 ganger, vår MoM

Bellerin: 6 - helt ok

Per: 5 - fraløpt på enorm sjanse imot etter at han sjanser mot spissen deres

Kos: 5 - ikke helt 100 idag? Pleier bryte forran, men ett par ganger klarte han ikke løpe fra spissen deres.

Gibbs: 6 - som bellerin

Cazorla: 5 - benken neste for å lade til cupfinale

Ramsey: 6 prøver og prøver uten å klare det

Wilshere: 7 - meget fornøyd med han idag. Særlig i 1omg gjorde han nesten alt korrekt, gode valg.

Sanchez: 5 - som Cazorla, benken før cupfinalen

Özil: 6 - jobbet godt, og det skal han få for.

Giroud: 5 - nok en målløs kamp av en spiss i Arsenal som produserer opp mot 30 sjanser. Vi trenger alternative.

 

Theo: godt innhopp igjen.

Rosicky: hyggelige siste minutter.

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen mot svanane sa Wenger; 'Look, we win 19/20 of these matches' med 0 seire på 2 forsøk så spriker vel den statistikken littegranne.
Han har ikkje tatt varselskuddet fra Swansea seriøst, og mener at dette var eit arbeidsuhell og durer på med samme kampplan som Sunderland. Det gjekk, nesten. Så da var vel dette og berre eit arbeidsuhell da....... eller????

Link to comment
Share on other sites

 

 

Gruer meg litt til FA Cup-finalen nå, å spille mot WBA og Pullis kan føre til både skader og nok en kamp uten å score og selvtilliten til gutta fremover virker ikke være på topp.

Nå er andreplassen offisielt utenfor rekkevidde og det skal mye til for at vi klarer å "drite" oss ut så mye mot West Brom at United tar tredjeplassen fra oss.

 

På søndag så bør flere av de viktigste brikkene i laget benkes slik at vi ikke risikerer for mye foran finalen på Wembley. West Bromwich ligger tabellmessing i "ingenmannsland" så det er derfor ingen andre lag som vil lide om vi stiller med et ørlite svekket mannskap i denne kampen. Samtidig så kan vi ikke stille med et "reservelag" p.g.a. den nevnte "hypotetiske" sjansen om at tredjeplassen kan ryke (nå tror jeg at Hull tar poeng mot United og problemet er da minimalt).

Spillere som Cazorla, Sanchez og minst en midtstopper bør benkes. Monreal bør heller ikke starte denne kampen.

Det jeg er mest spent på er om Chambers er klar siden det har vært så stilt rundt han, men i utgangspunktet så kan han godt komme inn og bekle enten backen (for Bellerin) eller en stopperplass.

Walcott bør starte og det bør også Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

. Det gjekk, nesten. Så da var vel dette og berre eit arbeidsuhell da....... eller????

Etter min oppfatning så har Arsenal hatt litt for mange "arbeidsuhell"! Så da melder spørsmålet seg, er dette bare rene "uhell" ..... eller?

Link to comment
Share on other sites

En slik kamp iløpet av en sesong kan vi nok ikke gradere seg mot... Men nå har vi altså opplevd dette i to strake hjemmekamper. Jeg føler grunnen til dette er hovedsaklig mangel på en annen type spiss når ikke Giroud leverer. Det spesielle igår var at vi hadde 28 sjanser, og ingen av de var enorme. Det var forsvareren deres som satt den i krysstanga som var nærmest..

 

Hadde vi vunnet kampen med en virkelig god skytter? Ja, det mener jeg. Vi hadde en slik i Podolski, men han sendte vi avgårde. Hvis vi ikke skal satse noe videre på han (har heller ikke imponert i utlånet), så må vi ha inn en annen som virkelig kan score fra distanse.

Link to comment
Share on other sites

En slik kamp iløpet av en sesong kan vi nok ikke gradere seg mot... Men nå har vi altså opplevd dette i to strake hjemmekamper. Jeg føler grunnen til dette er hovedsaklig mangel på en annen type spiss når ikke Giroud leverer. Det spesielle igår var at vi hadde 28 sjanser, og ingen av de var enorme. Det var forsvareren deres som satt den i krysstanga som var nærmest..

 

Hadde vi vunnet kampen med en virkelig god skytter? Ja, det mener jeg. Vi hadde en slik i Podolski, men han sendte vi avgårde. Hvis vi ikke skal satse noe videre på han (har heller ikke imponert i utlånet), så må vi ha inn en annen som virkelig kan score fra distanse.

 

Syns du virkelig det var galt å låne ut Podolski? Han har vel ikke satt Inter Milan on fire siden han dro dit.

Link to comment
Share on other sites

Nå skrev jeg at han ikke har imponert på utlånet sitt. Og jeg er heller ikke sikker på om han er riktig person, det gir jeg ikke inntrykket av heller.

Det jeg derimot sier er at vi trenger en slik spiller. En spiller med skuddbeinet til Podolski igår ville øket sjansene våre for seier betraktlig. Den spilleren vet jeg ikke hvem kan være ennå, Podolski fungerte tydeligvis ikke i vårt system siden han ble shippet ut.

 

Når det er sagt så har vel Podolski fremdeles bedre statistikk enn samtlige faste Arsenal spillere som var utpå banen igår mtp mål per spillte minutt. Så bedriten er han ikke. Tror det handler om å bruke han korrekt og i de rette situasjonene.

Link to comment
Share on other sites

Statistisk sett er han veldig bra, effektiv. Men statistikken sier ikke om alle kampene der han ikke er involvert i spillet store deler av tiden, han er desverre for mobil..hadde håp for han, menmen.. Enig i at vi kunne trengt noen gode skyttere, cazorla er tidvis god til det. Giroud har ett voldsomt skudd, men får ikke brukt det i kamper som igår da han er inni boksen og blir hengt på av 4-5 stk konstant uten å få ett eneste frispark engang.

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt så har vel Podolski fremdeles bedre statistikk enn samtlige faste Arsenal spillere som var utpå banen igår mtp mål per spillte minutt.

Arshavin - 39 assists - 31 mål - 96 kamper

Podolski - 12 assists - 27 mål - 72 kamper

Å ha brukbar statistikk betyr ikke at du leverer.

 

Personlig mener jeg at en Cazorla i form ville vært en stor trussel i går da de må ut og støte på han og han kan ta skudda med hvilket som helst bein (Og brått kommer det en genial pasning i steden). Problemet var uansett at Sunderland lå for godt og at hver gang vi kom til et langskudd gikk det i forsvarsblokka.

 

Vi er definitivt avhenige av å erstatte Poldi, og det er derfor jeg ønsker meg en ny ving/spiss, men for en treigere og treigere spiller med et middels førstetouch, dårlig overblikk og når han ikke klarer å bruke høyre til noe annet enn å stå på så tror jeg det er bra vi prøver å kvitte oss med han.

 

Var en fantastisk spiller i sin tid og leverte en fin debutsesong, men det er få spor av den gamle Podolski, som var rask, sterk, god på å posisjonere seg og satt ballene i krysset hver gang.

 

Syns også han har vært uprofesjonell og jeg vil ikke ha han tilbake.

Link to comment
Share on other sites

En slik kamp iløpet av en sesong kan vi nok ikke gradere seg mot... Men nå har vi altså opplevd dette i to strake hjemmekamper. Jeg føler grunnen til dette er hovedsaklig mangel på en annen type spiss når ikke Giroud leverer. Det spesielle igår var at vi hadde 28 sjanser, og ingen av de var enorme. Det var forsvareren deres som satt den i krysstanga som var nærmest..

 

Hadde vi vunnet kampen med en virkelig god skytter? Ja, det mener jeg. Vi hadde en slik i Podolski, men han sendte vi avgårde. Hvis vi ikke skal satse noe videre på han (har heller ikke imponert i utlånet), så må vi ha inn en annen som virkelig kan score fra distanse.

T Podolski er en bedre skytter vil jeg ikke benekte, og kanskje kunne skuddfoten hans avgjort i går eller kanskje ikke. At Giroud ikke leverer er jeg enig i og han har ikke levert i for mange kamper denne sesongen. Men selv om jeg generelt er mer kritisk til Giroud enn det mange andre er så er det feil å trekke frem Giroud for det som "ikke" skjedde foran Sunderlandmålet i går.

Jeg har (sikkert til det kjedsommelige) lenge kritisert det "trange" angrepet som Arsenal har i mange kamper, og når det blir stående fem-seks offensive spillere og sende ballen fram og tilbake rett fremfor sekstenmeteren så er det lite noen som helst spiss kan gjøre. Med mer bruk av bredde i går (og også mot Swansea) så kunne kanskje Giroud kommet til sin rett istedet for å fremstå som en relativ impotent spiss.

 

Når det gjelder skuddfoten til Podolski så er den ganske bra, han er også en "likandes" kar, men han har på ingen måte vist nok når han (en gang i blant) fikk muligheten som vår fremstemann.

Jeg er enig i at vi må ha et alternativ til Giroud på spissplassen, dessverre så tror jeg ikke at det vil være Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker ikke om spissplassen her. Podolski (eller lignende spillertyper) som spiss fungerer dårlig. Vi snakker om en som ligger i mellomrommet og som kan fyre fra 16-20m.

 

Spissen ligger jo inne i boksen, så akuratt her får ikke han gjort så mye. En god skytter sørger også for at forsvaret alltid må ut og blokkere, noe som etterlater rom bak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...