Jump to content

2015.05.20 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 sunderland.png?2012-13 Sunderland


Onsdag 20. mai 2015, kl. 20:45, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Det virker ikke å bli noen prematch-pressekonferanse før i morgen, men ut fra det jeg kan se på nettet så antar jeg at tilgjengelig spillermateriell ikke har endret seg siden Unitedkampen.



Onsdagens motstander kan i teorien rykke ned, p.g.a. dårlig målforskjell, så vi kan forvente å møte ett lag som går for det ene poenget som sikrer PL-kontrakten før siste serierunde (borte mot Chelsea).



Med en Cup-finale i sikte om knappe to uker så ser jeg det som naturlig at det blir litt rotasjon i de to kommende kampene. Med tre kamper på åtte dager (gårsdagens kamp iberegnet) så mener jeg at en "lett" rotasjon der flere av de viktigste brikkene maksimalt spiller to av de tre kampene er "fornuftig". Hvordan rotasjonen skal "fordeles" på de to kommende kampene er det dog ikke lett å vurdere. Hvis vi tar de nødvendige poengene i denne kampen for å sikre tredjeplassen så bør det være grunnlag for å hvile flere spillere på søndag.



Jeg ser det også som "naturlig" at både Walcott og Wilshere får starte minst en av de to kampene, og jeg har ikke noe i mot at Rosicky også får en sjanse i en av kampene. I de bakre rekker så kan kanskje våre to "faste" i midten få hvile hver sin kamp og Gibbs bør starte en av kampene på backen. Jeg er mest usikker på om vi har noen rotasjonsmuligheter på høyre back, der Chambers totalt har "forsvunnet ut av radaren" i det siste (men jeg er klar over at det kan skyldes begrensninger i antall spillere som får sitte på benken). På midten så er det flere som bør få en kamps hvile hvis mulig. I angrep så velger jeg å beholde Giroud siden slike motstandere kanskje er det som skal til for å komme i målform igjen.



Jeg tar sjansen på å sette opp et "rotasjonslag" mot Sunderland, og forventer at jeg bommer på flere plasser i forhold til det laget som Wenger vil stille med. Utgangspunktet mitt er at vi "går for seier" på onsdag og så tar en kraftigere rotasjon på kommende søndag.



Ospina


Bellerin - Gabriel - Kos - Gibbs


Ramsey - Coquelin


Walcott - Özil - Sanchez


Giroud



Alternativt Wilshere inn for Ramsey eller Wilshere inn for Coq.



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Wilshere inn for Coq.

Tror Wilshere burde få sjansen som kant dersom Santi hviles, Ramsey ned på midten og Jackie på kant, vært god der de siste par kampene. Wilshere-Ramsey i de to dype rollene har vært krise hver gang tidligere og håper Wenger ikke går for den konstellasjonen.

 

Syns Wilshere og Theo bør få hver sin kamp, men tror at dribleren Wilshere vil være mer effektiv mot Sunderland enn Theos fart vil være.

 

Hvor lenge er Debuchy ute? Var det ikke snakk om at han snart var tilbake? Syns Bellerin hadde en dårlig kamp og han kan godt få en liten pause..

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor lenge er Debuchy ute? Var det ikke snakk om at han snart var tilbake? Syns Bellerin hadde en dårlig kamp og han kan godt få en liten pause..

 

Fra "team news":

Speaking on May 15, ahead of the Manchester United game, Arsene Wenger said: "Mathieu Debuchy has a hamstring [problem], he was out [training] for the first time yesterday. He should be available, maybe, if it all goes well, for the cup final."

Alternativene våre er Bellerin, Chambers eller å ta en spiller som f.eks. Coq slik som mot slutten mot United. Jeg er ikke i tvil om at jeg i denne kampen da velger Bellerin, uansett hva man måtte mene om hans innsats mot United.

Jeg forventer meg et kampforløp som på mange måter er likt det vi fikk se mot Swansea, der Sunderland vil gå ut og forsvare inn det nødvendige poenget de må ha for å være helt sikker på ny kontrakt. Med Arsenals midtbane som har en forkjærlighet for å samle seg sentralt så er de offensive kvalitetene til Bellerin nødvendige slik jeg ser det.

 

Når det gjelder Jack v Theo i denne kampen så ser jeg ingen grunn til å være uenig med deg i din analyse. For meg er hovedsaken at de får mulighet til å bruke de kommende to kampene til å vise om de har noe på finalelaget å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Bellerin hadde vel også en av de viktigste taklingene i hele kampen mot Manu, der han tar igjen en spiller(Valencia?) som er alene med keeper(Om Bellerin ikke hadde kommet tilbake i farten han kom i)

Link to comment
Share on other sites

Bellerin hadde vel også en av de viktigste taklingene i hele kampen mot Manu, der han tar igjen en spiller(Valencia?) som er alene med keeper(Om Bellerin ikke hadde kommet tilbake i farten han kom i)

Stemmer, men for andre kamp på rad er det "hans" ving som gir assistene

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke Bellerin fortjener å bli droppet. Kanskje ikke spilt på sitt beste i det siste, men det er strengt talt slik man blir bedre også. La han spille ut sesongen nå så får man se etter preseason hvem av backene som har gjort seg fortjent til å starte. Pdd. så har Bellerin fortjent å være førstevalg på høyrebacken.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at Bellerin ikke fortjener å bli droppet sesongen sett under ett har han vært veldig god, men selv om unggutter vil lære av motgang burde vi lære at å overspille ungdommen sliter på dem og gir skader, å få en kamp på benken tror jeg ikke ville skadet han mye.

 

Tror ikke Chambers er fremtiden på høyreback, men lenge siden jeg har sett han og mot "treige" Sunderland som gjerne starter med en hodesterk spiss ut mot kanten tror jeg kampbildet ville passet han ganske fint. Håper Chambers flyttes og dyrkes inne i midten (enten DM eller midtforsvaret) etterhvert. Gutten var meget bra for oss i starten av sesongen (primært som stopper) og syns det er synd at vi ikke har hatt plass til han på en god stund.

Link to comment
Share on other sites

Mtp. at vi bare har spilt en kamp i uka de siste månedene så tror jeg ikke slitasjen på Bellerin er noe nevneverdig å frykte. Han spilte også veldig lite første halvdel av sesongen. Rotasjon nå om dagen er vel ikke vårt største problem, men taktisk sett kan det være smart å gjøre en endring med Chambers på høyre hvis Sunderland benytter en slik taktikk. Dog er vi da veldig avhengige av å ha Walcott på banen da vi vil mangle hurtigheten til Bellerin på høyre.

 

Ellers er jeg enig i at Chambers er best i midten. Som back har jeg vel egentlig bare blitt virkelig imponert av han en gang, men i starten av sesongen var han veldig god som midtstopper syntes jeg. Som DM derimot tror jeg ikke han ender opp, men man vet jo aldri. Dog var kampen mot Southampton hvor han startet på midten kanskje en liten indikator på at Chambers selv ikke følte seg veldig komfortabel i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Følgende starter i dag:



Ospina


Bellerin - Per - Kos - Gibbs


Ramsey - Cazorla


Wilshere - Özil - Sanchez


Giroud



Monreal og Coq hviles og er på benken sammen med


Szcz - Gabriel - Flamini - Rosicky - Walcott


Link to comment
Share on other sites

Hm... Cazorla og Sanchez virker slitne. Gjør en del rare ting utpå der.

 

Kan være smellen Cazorla fikk påvirker ham.

I banespillet har vi rimelig grei kontroll, men skaper nok en gang veldig lite de første 10-15 minuttene.

 

Edit; Sendte deg en PM Lakris.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig fornøyd med spillet så langt. Slurv og uheldige i siste pasning. Det er iallefall forsøkt fra kanter og ikke bare sentralt. Målet kommer om man fortsetter slik, litt mer flyt og vi hadde hatt flere mål til pause

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har bra kontroll, men selv om det kommer noen angrep også fra kanten i denne kampen så mener jeg nok en gang at våre offensive spillere "klumper" seg for mye sammen i midten når de nærmer seg sekstenmeteren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...