Jump to content

2015.04.04 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 liverpool.png?2012-13 Liverpool


Lørdag 4. april 2015, kl. 13:45, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Kampen på Lørdag er en såkalt "lunchtimematch" og det er vel enkelte som mener at at det henger en "forbannelse" over Arsenal når det gjelder kamper som går på det tidspunktet på lørdager. Den er også en "sekspoengskamp" der Arsenal langt på vei kan trygge en topp fire plassering med å vinne denne kampen.



Skadeoppdatering: Arteta, Wilshere, Debuchy og Diaby er i trening og om noen av de spiller på lørdag er usikkert iflg Wenger. Ox er fremdeles ute og Welbeck fikk en skade i landslagspausen og det er små sjanser for at han skal bli klar.


Liverpool er uten Skrtel og Gerrard som soner karantene . Lallana er kanskje klar og Sturridge skal være friskmeldt iflg Rodgers. Ellers synes det å være få skadeproblemer i Liverpool foran kampen.


(Edit. Korrigering av karantener Liverpool (Gerrard))



Dette er en kamp som Arsenal kan og bør komme ut av med minst ett poeng, hvis alle (på banen og benken) gjør det de har kapasitet til så bør Liverpool mer eller mindre være hektet av fra en topp fire plassering etter denne kampen.



Hvilket lag bør vi starte med, tja.... noe usikker, men her er mitt forslag:



Ospina


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Ramsey - Coq


Özil - Cazorla - Sanchez


Giroud

Link to comment
Share on other sites

Yesyes, blir nok helt sikkert en spennende kamp dette. Liverpool stiller med et noe svekker lag da skrtl, lallana, gerrard er ute.

Om Sturridge er på topp allerede til denne kampen er uvisst, vil skaden sette han noe tilbake?

Om vi fortsetter vår gode form tror jeg vi tar Liverpool på hjemmebane, Samtidig må det ikke glemmes at

også Liverpool er i "storform" De har ikke tapt de siste 6 bortekampene (vunnet 5 av 6), mens hjemmeformen

også har vært meget god. Håper og tror på en god kamp, med et utfall hyggelig utfall for oss Arsenalfrelste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tør virkelig ikke spå utfallet av denne kampen. Begge lag kan vise til særdeles god form og relativt få skadeplager. Det kan virkelig tippe begge veier. Med Liverpool seier er løpet om fjerdeplassen ekstremt spennende og åpent. Med seier kan vi virkelig legge press på andreplassen. Liverpool må vinne, vi må ikke tape. Jeg håper spillerne klarer å legge slike tanker til side og gå for tre poeng. Det at Liverpool må vinne er noe vi kan ta fordel av da de mest sannsynlig vil stå høyt og gå for alle poengene. Jeg håper Gabriel er klar til denne kampen, da jeg ikke vil se Per i løpsduell med Liverpools sterke kontringsspillere. Dette er helt åpent.

Link to comment
Share on other sites

Frykter også Per mot continho Sterling og Evt Sturridge. Kanskje vi får se debuchy i midten som en overraskelse. Fremover håper jeg Welbeck blir klar! Han har vært hakket bedre enn andre. Jeg håper og tror en tilnæming ala city kampen. Da har vi mulighet for poeng i flertall. Spennende blir det og det kan bli forsmak på FA finalen 2015. Coyg

Link to comment
Share on other sites

Sturridge vil jeg anta at er noe redusert, hvis Rodgers tør å bruke han. Håper vi stiller med Gibbs og Bellerin på hver av backene til å ta ut Sterling uansett hvilket side han skulle velge.

 

Hvis Wenger setter Coq som frimerke på Coutinho ser jeg ikke helt hvilke trussler vi kan møte i denne kampen så lenge vi er tålmodige og ikke gir dem for mye bakrom.

 

Med Lallana, Skrtel, Gerrard og evnt Sturridge ute ser jeg på dette som em "must win" kamp. Sitter litt med samme følelse som mot Man Utd at hvis det er en gang vi skal slå dem så er det denne.

 

Hvis Liverpool stiller med i vanlig formasjon hadde det vært gøy å starte med Walcott på høyre. Såpass ræva som Moreno spilte mot Man Utd sist kamp og at det rommet hurtigtoget Mata fikk der ute hadde det vært morro å se hvordan det hadde gått hvis Theo hadde fått 15-20m forsprang i hver duell!

Link to comment
Share on other sites

JAAAAA!

 

Den engelske kommentateren sa for øvrig at Özil hadde prikket 7 frispark i vinkelen under oppvarming i morges. Fanstastisk!

 

Bellerin har for øvrig alt jeg liker ved en back, evnt minus noe hodestyrke.

 

COYG :D :D

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa for noen år tilbake: Coquelin og Bellerin har alt som skal til for å bli førstelagsspillere. Jaggu har de bevist det! Coquelin har virkelig vært sjef der ute i dag!

 

Oooog 3-0! Alexis!

Link to comment
Share on other sites

Der ser man rekkevidden til Ospina forøvrig. Gjetter riktig vei, men kommer seg bare ikke bort på tross av at straffen fra Henderson var rimelig dårlig.

 

Ikke at jeg klandrer han for å ikke redde straffen. Bare en bemerkning.

Link to comment
Share on other sites

Mye hyggelig i dag

 

Men for en TV-titter så blir siste del av kampen "skjemmet" av en idiot bak mikrofonen som på død og liv skal sende Bellerin i garderoben etter straffefellingen. Til kommentatoren: Det var straffe, det var ikke gult kort!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke vært feil å kanskje gitt Bellerin et gult kort der mtp. at han ikke tok ballen, men jeg syntes det var greit å ikke gi gult kort der. Han prøvde definitivt å ta ballen og det var ikke en stygg takling. Ikke tok han ifra Sterling en klar målsjanse heller.

 

Can sitt andre gule derimot var soleklart til gjengjeld. Kunne egentlig vært et rødt kort alene. Utrolig moro når Henderson kom for å bistå Can i sin "uskyld" ved å peke på gresset et par meter lenger bak. Lurer på hva faen han prøvde å oppnå med det.

 

Ellers hadde Coquelin en fantastisk god kamp og de fleste av spillerene våre likedan. Welbeck hadde også et veldig friskt innhopp syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Stolt, fornøyd, glad... Egentlig en perfekt kamp (dog kunne Ospina redda straffa :)), selv om det var en periode i første omgang etter åpningstrykket vi var en smule heldige. Det er så uendelig godt å banke dette Liverpool laget, all den tid altfor mange av mine venner er Liverpool fans. Dog håper jeg på ett mirakel der de snyter United for 4 plassen, og håper vi gir United grisejuling og hjelper de med dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...