Jump to content

2015.03.04 Queen Park Rangers


Polljen

Recommended Posts

Vanskelig for Friend å se noe er jeg enig i, men hva med linjemann??

Tja, han har i det minste større mulighet for å se forseelsen, men slik Arsenalspillerne grein og klagde på dommeren i førsteomgang kan jeg godt forstå at det vil være vanskelig å dømme - også for han.

 

Med tanke på at han hiver seg fram for å nå ballen gjør det også enda vanskeligere.

 

DIGG med en komfortabel ledelse, gjør godt for pulsen.. Ellers har jo Green vært meget god idag!

Link to comment
Share on other sites

Da er det kamp igjen. Typisk Arsenal, null press på en som har skutt flere ganger idag. Huff da blir det vel korte negler igjen

 

Edit:

Og rett etter scoringen dems er vi ultradefensive... Alle i forsvar med en gang. Kommer vel en kontring på oss av alle ting nå da, når balansen er søkk vekk

Link to comment
Share on other sites

Deilige 3p da vi måtte ha det. United og liverpool vant. United etter rapportene igjen griseheldige. Vi møter de mandag, på tide å snu en latterlig statistikk? Tvilsomt men kan jo håpe.

 

Sanchez spillte seg opp i 2omg. Özil var GOD idag, meget godt kjempet av tyskeren, bare han kan prestere dette mot gode lag også er det helt greit.

Link to comment
Share on other sites

Godt det holdt inn. Men skulle absolutt sett Welbeck inn tidligere.. Heldigvis var Mertesacker mer den BFG vi har blitt kjent med i dag. Mer aggressiv og vinner mye hodedueller. Veldig bra andreomgang med unntak av de siste 10. Blir for nonchalante...

Men gledelig å se Alexis tilbake til sitt vante jeg etter Girouds mål. Åpnet seg opp mer da. Synes fortsatt at Welbeck eller Ox burde kommet inn tidligere i 2. omgangen for å løpe QPR-forsvaret i senk. De lå egentlig veldig høyt hele kampen synes jeg, og det klarte vi ikke utnytte bra nok før vi ledet 1-0 og de kjørte mer fremover.

 

Coquelin fortsetter å være god!

Link to comment
Share on other sites

Gabriel med en forferdelig opptreden før han gikk av, virket som om han tapte hver eneste duell og var utrygg med ballen hver gang,

Per: Strålende kamp for Per, bare småplukk som mangler og det er blant annet en idiotisk felling rett over midtbanestreken, likevel godtkjent av Per.

Koscielny: bra bortsett fra øyeblikket han lar Austin skyte. Synes han er sterk i duellene og har blitt "vis" i posisjoneringsspillet

 

Gibbs - Bra, men han må dele skylden med Koscielny for baklengsen, ser høyrebacken for sent og sprinter ut for å ta han, den ett-sekundssprinten er en av grunnene til at Austin får såpass mye plass.

 

Bellerin - BB. Fikk et strengt gult kort, men var god på å stenge av og viser at han har selvtilliten og ferdighetene til å komme seg fremover og kjempe effektivt. Litt mer muskler og litt mer rutine, så blir det vanskelig for Debuchy å komme seg inn igjen..

 

Coquelin - Bra igjen, vinner ballen og deler den videre, tidvis heldig, men gjør ting enkelt. Holder seg stort sett i god posisjon midt på banen rett foran stopperne og sprinter ut for å hjelpe backene når det trengs, viktig innsats.

 

Cazorla - Svakeste kampen på en stund fra Cazorla, grei ballfordeling, men sleit med å bli involvert, heller ikke like smoothe driblinger som vanlig

Özil - Fantastiske touch, som vanlig, styrer tempoet i større grad ettersom Cazorla ble litt tatt ut. Jobber bedre defensivt nå, får seg et par klareringer i dag og synes han levert en god kamp.

 

Rosicky - Opp og ned, ekstremt bra på å sette fart og jobber hardt, litt lite involvert, men flink til å holde seg bredt og kombinere med Bellerin på høyresiden.

 

Alexis - Synes han ser blek ut, at arbeidsinnsatsen er dårligere og at han sliter mer med å involvere seg, bommer på en sjanse han ville satt 10/10 ganger i høst, men etter han endelig får scoringen sin ser han ut til å være "tilbake", begynte å få troen på ting igjen og tror han trengte det målet nå. Alt i alt ville jeg ha han av før målet hans og han spilte ikke bra, men på den annen side knuste han Furlong i hver eneste duell og jeg ville nok ikke kritisert noen andre i laget like mye.

 

Giroud - Kjemper godt og tar et scrappy mål, ingen strålende kamp av Olivier, kunne fått en assist eller to, men han er i bra scoringsform og da bryr jeg meg ikke om at Welbeck er en bedre pasningsspiller (For han scorer ikke mål)

 

 

Alt i alt mener jeg vi kjemper oss til 3 poeng på en smal og vanskelig bane, overrasket over at vi ikke velger mer fart i Welbeck/Ox/Walcott istedenfor Rosicky, på et tidspunkt må nesten Theo få sjansen til å spille seg inn på laget igjen og mangelen på fart straffet seg med at de kunne stå høyt og at vi sjelden klarte å komme oss inn i siste tredel i dag. (Alexis er riktignok rask, men han var jo knapt involvert).

 

Greit fornøyd med slike slitepoeng, synd at United klarte å slite til seg 3 etter en stor keepertabbe og at de andre vant.

Link to comment
Share on other sites

Positive idag:

Özil

Sanchez (2omg)

Bellerin

Coq

 

Disse fire syntes jeg fremhever seg. Ellers var det mye småbra av flere utpå det. Dårlig av gibbs/kos at begge faller av og ikke går i press på reduseringen.

Mertesacker og Ospina kan nok føyes til på lista, Mertesacker solid i duellspillet og klok, holder linja bra, mens Ospina hadde god kontroll på mye av det som kom og var god med ballen i beina.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi er ett stykke unna toppformen spillemessig, så er jeg fortsatt imponert over poengfangsten. Vi later til å være bunnsolide mot de antatt dårligere lagene, noe tidligere Arsenalutgaver ikke har kunnet skryte på seg. Jeg tenker da spesielt på årene mellom 2005 og 2010. Som StefanB nevnte tidligere, så er det kun toppkampene det står på, men også der har det vært en ørliten forbedring med to seire mot City denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi er ett stykke unna toppformen spillemessig, så er jeg fortsatt imponert over poengfangsten. Vi later til å være bunnsolide mot de antatt dårligere lagene, noe tidligere Arsenalutgaver ikke har kunnet skryte på seg. Jeg tenker da spesielt på årene mellom 2005 og 2010. Som StefanB nevnte tidligere, så er det kun toppkampene det står på, men også der har det vært en ørliten forbedring med to seire mot City denne sesongen.

Er enig. De siste sesongene har vi generelt sett vært meget bra mot antatt svakere motstand. Skulle vært interessant å sett en oversikt.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...