Jump to content

2014.12.21 Liverpool


Polljen

Recommended Posts

Det er ganske utrolig at vi ikke har en mann på Skrtl, han er jo en kjent god hodespiller, og når man attpåtil er en mann mer på banen, så kunne mann jo faktisk satt to på den mannen. Men Arsenal og defensive dødballer er jo en kjensgjerning, vi får som fortjent!! Det pleier være en fordel å markere ut de sterkeste hodespillerne, ikke la dem starte umarkert!!.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Sez: 5 - redninger på langskudd. Hodeløs til tider

Chambers: 4 - vimsete og hadde det vanskelig

Debuchy: 4 - klarer seg ok. Endel rart også

Per: 4 - sliter mot raske overganger

Gibbs: 5 - greit bak der

Ox: 2 - elendig kamp

Flamini: 3 - pådrar seg kort etter 10. Ok minus

Sanchez: 3 - elendig idag. På tide å vise mer

Cazorla: 6 - i form, vår beste

Welbeck: 5 - jobba mest i første. Godkjent det

Giroud: 5 - fint mål, ellers svak.

 

Coqulain: 6 - en av de som fighter.

Monreal: - deltatt

Campbell: - deltatt

Link to comment
Share on other sites

Det er vel bare å være enig med de fleste her. Spillet "suger" for det meste, så det å reise hjem med ett poeng er det eneste positive å ta med seg fra denne kampen.

 

I jule-/nyttårshelgen så har vi en hjemmekamp mot et lag som er elendig borte og to bortekamper som blir vanskelige. Avstanden oppover kan lett øke markant hvis dagens "innsats" forsetter.

Link to comment
Share on other sites

Matta må jo Liverpool også slite med, de som hadde dobbelt så mange passninger som oss. Men isolert sett er ikke U på anfield noe krise. Krisen er hvordan det kommer. Jeg nevnte vel tidligere her at jeg ønsket meg en kamp der vi ufortjent henter 3p. Det var ikke langt ifra det skjedde, men samtidig er det måte på også. Jeg er utrolig skuffet over tilnærmingen til nok en "toppkamp", og også skuffet over gjennomføringen. Vi er GRISEHELDIGE som ikke går på en lignende smell som ifjor (5-1), og hadde de hatt en god spiss ville det vært reprise.

 

Rommene de fikk mellom vår angrepsrekke og forsvaret var enormt. Jeg husker en situasjon etter 2-3 min der vi hodeløst stuper fremover før vi mister ballen og blir tatt kontra. Det var som at man ikke har lært en drit* fra tidligere år. Jeg forstår bare ikke hva problemet til laget og Wenger er. Hvorfor kan det ikke være mulig å være påslått til en slik kamp? Jeg syntes jeg så det i garderoben der de stod side om side også, det var stille uten glød eller stemning. Man bare gikk utpå der...

 

Nå fikk nok Wenger blåst ut litt i pausen, han kom iallefall først ut til kampen en 3-4 min inn i 2 omgang. Man spillte også en bedre 2 omgang enn første, noe som skulle bare mangle. Men jeg stiller nok ett spørsmålstegn ved hvordan man skal forsvare en ledelse og dette nedpå. En etter en blir tatt av og forsvarere blir satt inn, tilslutt er man så baktunge at man knapt har ballen. Dette er altså Arsenal, ligaens mest ballsikkre lag. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan spille på sine styrker og heller holde på ballen å skaffe frispark?

 

Ellers er det også som noen her påpeker; ufattelig hvordan skertl kan forbli umarkert 6min på overtid... Det er liksom bare Arsenal som får til slikt.

 

Når alt dette er sagt burde vi tapt stort idag, men fikk med oss 1p og sammtidig holdt en konkurent til top4 unna...

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske utrolig at vi ikke har en mann på Skrtl, han er jo en kjent god hodespiller, og når man attpåtil er en mann mer på banen, så kunne mann jo faktisk satt to på den mannen. Men Arsenal og defensive dødballer er jo en kjensgjerning, vi får som fortjent!! Det pleier være en fordel å markere ut de sterkeste hodespillerne, ikke la dem starte umarkert!!.

 

 

Nettopp. Kan ikke fatte og begripe hva vi tjener på å stå på en rekke og la gode hodespillere ta all sats de bare orker..

Dette er noe jeg har poengtert i mange år, og som helt sikkert kommer til å forfølge oss i mange år til..

 

Videre spilte vi en meget svak kamp, men det var i det minste deilig å se vi kan være effektive. Burde tapt denne utifra spill og sjanser.

 

Jeg har veldig lite sans for Ox på sentral midt. Synes ikke han er moden nok for det, ennå. Dagens kamp var enda et eksempel på det. Han er for glad i å drible, for glad i å ta mange touch. Idag, som før, fører dette til mange balltap. Og med en Cazorla på vei frem, samt ofte begge backene, er vi meget sårbare for den type balltap. Det kommer naturligvis som følge av alle skadene vi har på midten at Ox har spilt der noen kamper nå, men hvis det er indreløper han skal bli - som det er snakk om - er han nødt til å bli tryggere og klokere.

 

Kreditt til Wellbeck som jobba sokkene av seg. Stemmer ikke altfor bra offensivt, men i min bok får du en stjerne når du jobber sånn som Dat Guy gjorde idag.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mistet fullstendig taket. Du legger det ikke bakpå slik med et lag som knapt evner å forsvare seg sammen i det hele tatt. Man skal ligge seg i forsvar når man leder, men så ta kontringer som byr seg. Arsenal gjør aldri det lenger, de spiller heller på tvers og bakover. Ta ut spissen sin, og si til Liverpool at de bare kan hive hele midtbanen og forsvaret sitt i Angrep ? Det var dette Wenger gjorde idag.

At den mannen aldri lærer ! Dette ender utenfor topp 4 i år.

Link to comment
Share on other sites

Idag er vi heldige som får uavgjort, men faen å surt det er uansett. Æsj.

 

Syns Ox er en vandrende katastrofe utpå der idag, noe av det verste jeg har sett tror jeg. Må vel være bedre å spille med Coquelin da? Eller Coquelin istedet for Flamini? Vi lider av at vi verken har Ramsey eller Wilshere på midten der, og blir spilt sønder og sammen av et egentlig middelmådig Liverpool-lag. Vi blir rett og slett rundspilt, og det er veldig uvant å se. Alexis dessverre totalt fraværende da, og da har vi ikke mye å by på. Syns Cazorla er bra idag, resten er egentlig mer eller mindre dårlige.

 

Men Ox var seriøst helt katastrofe. Trodde ikke mine egne øyne der jeg satt.

 

Jævlig skuffa.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så jeg kampen, ikke har jeg sett høydepunkter. Men dette bildet så jo ut til å fortelle noe. Han med bandasje på hodet versus de to i gult foran ham som ser ut til å passe på håndveskene sine... Var det slik? Man kan utligne veldig mye avstand i ferdighet med en slik forskjell i innsats- og offervilje.

 

martin-skrtel-liverpool-arsenal_3243471.

Link to comment
Share on other sites

Det var en gørr kjedelig kamp, men Wenger lærte tydeligvis noe av julingen vi fikk på Anfield i fjor og valgte en veldig forsiktig tilnærming til denne kampen. Det holdt nesten.

 

Jeg tror nok Wengers problem var at han ikke hadde nok friske midtbanespillere til denne kampen. Ox kan umulig har vært 100%, for det han presterte var heller begredelig. Måtte Ramsey blir klar til neste kamp!

 

Det er skuffende å slippe inn et baklengsmål på overtid og jeg er skuffet over byttene til Wenger som var litt vel defensive etter min smak. En Walcott inn på tampen hadde vært ønskelig når Liverpool måtte spille med kun 10 mann. Det er alltid gunstig med en rask spiss på topp når motstander bare må fram.

 

Et poeng på Anfield er isolert sett bra, men kampen var et laaaangt gjesp.

Link to comment
Share on other sites

Hva hadde han egentlig lært? Etter 3 min blir vi tatt på kontra etter en ballmiss og det er udugelighet som gjør at Liverpool ikke kontrer lett inn 1-0. Jeg så ingen særlige taktiske trekk for å demme opp dette jeg. Slike overganger der Liverpool kunne sette fart fra midten uten press på seg skjedde gang på gang, særlig i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så jeg kampen, ikke har jeg sett høydepunkter. Men dette bildet så jo ut til å fortelle noe. Han med bandasje på hodet versus de to i gult foran ham som ser ut til å passe på håndveskene sine... Var det slik? Man kan utligne veldig mye avstand i ferdighet med en slik forskjell i innsats- og offervilje.

 

martin-skrtel-liverpool-arsenal_3243471.

 

.....

 

Dette bildet forteller mye ja. Det forteller blant annet, etter min mening, hvorfor det for oss er håpløst å ha sonemarkeringer på defensive dødballer. Vi er som kjent det laveste laget i PL og Per, m.fl, spillere som utifra størrelsen MÅ være de som ofrer liv og lemmer for å få innlegg unna - ja de blir for feige.

 

Chelsea kunne sikkert klart å mestre sonemarkering på dødball. De har Terry, Cahill, Ivanovic, Matic m.fl. Alle er gode duellspillere, alle dytter hodet inn der det gjør vondt - for å vinne.

 

Snakket med en Liverpool-kamerat et par dager før kampen og jeg sa at `pool kommer til å score på dødball mot oss. Hvorpå han svarte at det ikke kom til å skje, all den tid Liverpool er ufarlige på dødballer og ikke har scoret på corner denne sesongen. Men med våres oppstilling og når AW presterer å ta av kanskje vår beste hodespiller, Giroud, ja da lot det seg fint gjøre...

 

La frem en statistikk for noen måneder siden som gjaldt antall innslupne etter dødball i fjorårs-sesongen. Tror den var publisert i februar. Den viste at vi var laget som slapp inn flest mål på dødballer.. Jeg trodde AW var en økonom, en "tallets mann", en som baserer seg på statistikker og målinger. Han ser det nok, men er vell for sta til å gjøre noe med det ...

Link to comment
Share on other sites

Et skremmende bilde som viser mye av problemet for Arsenal. Spillere som rett og slett ikke er tøffe nok i duellene. Man kan jo nærmest se panikken blant spillerne når motstanderne kjører på for fullt. Kamp etter kamp. God som jeg savner noen krigere som Vieira, Adams og Keown. Ingen av dagens spillere er i nærheten av disse når det kommer til en fandenivoldsk innstilling.

 

Mange har påpekt byttene til Wenger. Vi var baktunge gjennom hele kampen. Hvorfor ikke kjøre inn hurtigtoget Walcott mot slutten? Kanskje vi da kunne fått til noe mer fremover? Isteden ble det Campbell i det 90. minutt.

 

Og så kan man undres på hvordan et lag som høvler over Galatasaray og Newcatles med 4-1, plutselig er totalt blottet for selvtillit og skaper omtrent ingenting mot Pool. Et Liverpool-lag som har levert svakere enn Arsenal så langt denne sesongen. Egentlig ganske imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Gir ikke manageren dem trygghet, eller er de lettskremte fra fødselen av?

 

---

 

Holder en knapp på manageren ;) Det er han som skal gi spillerne troen på det de allerede kan, samt trene de opp på det som kan forbedres. Synes vi gradvis ser et Arsenal-lag som ikke lenger virker å ha troen på det de skal gjøre. Det er antydning til panikk i Arsenal når motstanderen øyner et godt resultat. Samtidig går det tråere når vi skal fremover på banen.

 

Er ikke sikker på at ting ville blitt nevneverdig bedre selv om Wenger kunne handlet spillere på øverste hylle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok spillertyper som har denne krigingen innebygget ville prestert. Er vel akuratt dette Wenger allerede hadde under sine glansår. Problemet er vel de han former eller forsøker å forme. Vi blir ett lettere og lettere lag både fysisk og ikke minst psykisk.

 

Sanchez har vært knallgod iår, men jeg stiller fremdeles spørsmålet om hvorfor vi ikke hadde bruk for en Fabregas som allerede har PL nivået i blodet. Vi hadde trengt begge! Mest av alt trenger man Adams, keown eller vieira typer som nevnt her.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp! Håpet tennes med jevne mellomrom, for så å oppleve at bunnen ikke er langt unna. Stabilitet er ikke lenger synonymt med Arsenal. Føler jo forholdene i utganspunktet ligger til rette for at dette skal være mulig.

 

Ellers enig med Marius. Fabregas skulle selvsagt vært tilbake i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det har ringt i klokker og blinket i røde lys i lang, lang tid, og støyen og flimringen begynner å bli slitsom. Nå gruser vi qpr og vinner over både west ham og southampton og akkurat da en begynner å håpe på noe så ......

 

You nailed it! Wengers Arsenal, til tross for et begredelig bunn-nivå i enkeltkamper, er over tid det mest stabile laget i Premier League. Og det er definitivt både på godt og vondt. Det er nettopp denne evinnelige forutsigbarheten er hovedårsaken til at jeg ønsker en ny mann bak rattet. Det kunne bidratt til håp, noe av det som gjør fotball så herlig. Med Wenger, er jeg redd håpet er ute. Det er for mye som skurrer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...