Jump to content

Hvem ønsker du som Arsenalmanager?


refser

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Mye man både forstår og ikke forstår. Noen fasit finnes ikke her, men Wenger er ikke klubben og varer ikke evig.

 

For å snu på flisa: Dortmund slo Arsenal i gruppespillet iår, og har gjort det de siste årene i gruppespillet. Man kan forsåvidt bruke det som argumentasjon også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår det ikke. Arsenal fans forguder Klopp mens laget hans ligger på tredje siste plass i Bundesliga, mens svartmalingen av Wenger fortsetter... Jeg skjønner det rett og slett ikke..

 

BvB ligger jo "bare" 28 poeng bak Bayern Munchen...

 

Det er sikkert mye bra med Klopp og han er ung og kan kanskje ta over Arsenal en dag. Wenger har rukket å bli godt voksen og det kan tenkes at han velger å pensjonere seg i overskuelig framtid. Men, skal Klopp noensinne ta over Arsenal, så får han vise hva det bor i han nå som laget hans møter motstand. Klarer han å snu dette? For laget han besitter har kvaliteter som tilsier at de burde vært høyere opp på tabellen enn ett poeng over sisteplassen.

Link to comment
Share on other sites

Man vet ikke hva man har før man mister det. Personlig gruer jeg meg MYE til Wenger går av.

Jeg gruer meg overhodet ikke. Selvsagt så er det en problemstilling at vi ikke vet hva vi får, men vi vet faktisk hva vi har selv om vi vurderer det vi har forskjellig. Fra mitt ståsted så er ikke Wenger den han var på sitt beste og jeg er overbevist om at det finnes gode kandidater der ute. Jeg har ikke sett meg ut en konkret person, men jeg vil ikke ha en "klubb-hopper" som bare blir her en sesong eller to før han hopper på det neste tilbudet.

For meg er spørsmålet egentlig som følger: Kan Wenger gjenreise Arsenal, ut fra de han har vist de siste årene (ikke bare årets sesong). eller er Arsenal på vei til å havne blant gruppen som ligger under de beste? Jeg tror at vi under Wenger skal være heldige hvis vi klarer fjerdeplassen enda en gang. Jeg kan selvsagt ta feil, men for meg så har Wenger skuffet meg stort de siste sesongene ikke minst når det gjelder det laget leverer under kamp, men også hans handlinger på overgangsmarkedet er jeg lite imponert over. Både når det gjelder spill og kjøp så har det vært noen oppturer, men totalen er for meg skuffende,

 

 

BvB ligger jo "bare" 28 poeng bak Bayern Munchen...

 

Det er sikkert mye bra med Klopp og han er ung og kan kanskje ta over Arsenal en dag. Wenger har rukket å bli godt voksen og det kan tenkes at han velger å pensjonere seg i overskuelig framtid. Men, skal Klopp noensinne ta over Arsenal, så får han vise hva det bor i han nå som laget hans møter motstand. Klarer han å snu dette? For laget han besitter har kvaliteter som tilsier at de burde vært høyere opp på tabellen enn ett poeng over sisteplassen.

Jeg er på ingen måte "Klopp.fan", men vi skal ikke lenger tilbake enn til 2012/13 sesongen da Borussia (under Klopp sin ledelse) var et av Europas beste lag. Kanskje var det bare en "heldig" sesong for han som det blir vanskelig å gjenta, men det får tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er på ingen måte "Klopp.fan", men vi skal ikke lenger tilbake enn til 2012/13 sesongen da Borussia (under Klopp sin ledelse) var et av Europas beste lag. Kanskje var det bare en "heldig" sesong for han som det blir vanskelig å gjenta, men det får tiden vise.

 

Det er jo det som er poenget mitt. Han har vist at han er god i medgang. Nå går det trått. Hvordan håndterer han det?

Link to comment
Share on other sites

Og kanskje man ser godene av noe nytt, og tenker: dette burde skjedd for lenge siden.

 

Personlig ser jeg frem til det, men igjen er vi forskjellige. Ingen av oss har "rett".

Hvem skulle tatt over? Klopp er nevnt, han gjør det verre enn AW for øyeblikket. (Når Klopp endelig har fått ressursene til at det er mer naturlig at Dortmund er helt i toppen i BL.

 

En dag vil det være slutt for Wenger, men pdd. ser jeg ingen realistiske erstattere som er bra nok.

Ikke overrasket over at de siste innleggene i denne tråden har vært mest positive, blir det tap i helgen vil nok nesten hele forumet komme med masse kritikk igjen.

 

En managertransisjon kan gå enten bra eller dårlig og er avhengig av om manageren er villig til å drive klubben som den har blitt drevet og spille på samme måten som tidligere (Eksempler: Moyes, alle Guardiolas-erstattere i Barca, Koeman) eller om man får en manager som vil trenge gjennom sin filosofi og tør å endre på ting (Mourinho, AVB, LvG, Pullis)

 

Alt i alt ønsker jeg en manager med tilnærmet like tanker om spillet som Wenger, men som likevel har sin egen visjon og TØR å trenge frem endringer.

Link to comment
Share on other sites

Hvem skulle tatt over? Klopp er nevnt, han gjør det verre enn AW for øyeblikket. (Når Klopp endelig har fått ressursene til at det er mer naturlig at Dortmund er helt i toppen i BL.

 

En dag vil det være slutt for Wenger, men pdd. ser jeg ingen realistiske erstattere som er bra nok.

Ikke overrasket over at de siste innleggene i denne tråden har vært mest positive, blir det tap i helgen vil nok nesten hele forumet komme med masse kritikk igjen.

 

En managertransisjon kan gå enten bra eller dårlig og er avhengig av om manageren er villig til å drive klubben som den har blitt drevet og spille på samme måten som tidligere (Eksempler: Moyes, alle Guardiolas-erstattere i Barca, Koeman) eller om man får en manager som vil trenge gjennom sin filosofi og tør å endre på ting (Mourinho, AVB, LvG, Pullis)

 

Alt i alt ønsker jeg en manager med tilnærmet like tanker om spillet som Wenger, men som likevel har sin egen visjon og TØR å trenge frem endringer.

Jeg er mye enig, og litt uenig.

 

Det er kanskje bare jeg som er naiv, men jeg tror at det finnes gode realistiske kandidater (utenom Klopp) som kan føre Arsenal videre på en god måte. Naiviteten min går først og fremst på at jeg ikke har konkrete navn å komme med, bare en tro på at det finnes gode kandidater i mange relativt suksessfulle klubber som kan gjøre jobben.

 

Som du sier så varierer kritikken av Wenger i en stor grad ut fra det som har skjedd i de siste kampene og da går Wenger raskt fra "helgen" til "ubrukelig" på kort tid. Heldigvis så er det tross alt også mange fans i både Pro-Wengerleiren og i skeptikerleiren som har et litt lenger tidsperspektiv når de vurderer vår manager. For meg når man vurderer en manager (Wenger eller andre managere) så er det viktig å se både tilbake i tid og samtidig se hva som skjer i nåtid (nåtid da definert som inneværende sesong). Men når man vurderer fortid så er det viktig å vektlegge det sportslige mer enn "klubb-byggingen" når man skal analysere om en mener at en nåværende manager bør bli i jobben eller ikke. Alle vil ha forskjellige vurderinger og det respekterer jeg. Jeg har konkludert med at det snart bør skje et managerskifte, men det må skje i "ordnede" former og ikke i en "panikk-sparking".

 

Jeg er enig i at en ny manager helst bør bygge på det vi kaller "Wenger-filosifien", men denne filosofien må ikke bli en tvangstrøye. Filosofien bør være en grunnstein som en ny manager bygger videre på men som han også tør å endre i en "bedre" retning. Som jeg nevnte i et innlegg tidligere så ønsker jeg meg ikke en "klubb-hopper", men derimot en manager som har som mål å bygge klubben videre over tid, akkurat som du skriver i din siste setning i quoten.

 

Mitt problem med Wenger er forsåvidt at jeg mener han har mistet evnen til å utvikle sin egen filosofi videre, og blir forbigått av flere og flere managere i andre klubber som har evnen til å følge utviklingen og føre sine klubber videre.

 

Wenger var en foregangsmanager når han kom til Arsenal, men som nå mest "surfer" på gamle bragder både sportslig og administrativt. En del av skylden for dette legger jeg faktisk på oss (fansen) og da er jeg like "skyldig" som alle andre. Nedgangen begynt egentlig for mange sesonger siden, men vi som fans var svært "Wenger-tro" og godtok det meste som kom fra hans side. Det var faktisk slik at enkelte av fansen fant unnskyldninger som ikke engang Wenger var i nærheten av ¨bruke. Byggingen av Emirates Stadium begrenset så absolutt Wenger når det kom til spillerkjøp, men når Wenger ikke brukte midler som han og klubben påstod var tilgjengelige så ble de manglende forsterkningene av deler av fansen likevel helt og holdent (bort)forklart med manglende midler.

 

Jeg var selv lenge en "fanatisk" fan av typen "Wenger knows" og jeg forsvarte mange av hans "politiske" retninger uten noen motforestillinger. Men over de siste fem/seks årene så har jeg sakte men sikkert glidd mer og mer over på den andre siden og jeg er overbevist om at vi trenger et skifte og at vi må ta det sjansespillet det er å få inn nytt blod i managerstolen.

 

Er jeg overbevist om at den som etterfølger Wenger er den (ene) rette? Nei, på ingen måte. Men skiftet kommer før eller senere og jeg mener det blir feil å beholde Wenger med begrunnelsen "vi vet hva vi har, men vi vet ikke hva vi får". Om Wenger går til sommeren, når kontrakten er ute et par år senere, eller etter enda en kontrakt så er problemstillingen uansett den samme. Så det er snart på tide at vi tar sjansen og fornyer vår sportslige ledelse (og gjerne mye av styret også).

Link to comment
Share on other sites

Hvem skulle tatt over? Klopp er nevnt, han gjør det verre enn AW for øyeblikket. (Når Klopp endelig har fått ressursene til at det er mer naturlig at Dortmund er helt i toppen i BL.

 

En dag vil det være slutt for Wenger, men pdd. ser jeg ingen realistiske erstattere som er bra nok.

Ikke overrasket over at de siste innleggene i denne tråden har vært mest positive, blir det tap i helgen vil nok nesten hele forumet komme med masse kritikk igjen.

 

En managertransisjon kan gå enten bra eller dårlig og er avhengig av om manageren er villig til å drive klubben som den har blitt drevet og spille på samme måten som tidligere (Eksempler: Moyes, alle Guardiolas-erstattere i Barca, Koeman) eller om man får en manager som vil trenge gjennom sin filosofi og tør å endre på ting (Mourinho, AVB, LvG, Pullis)

 

Alt i alt ønsker jeg en manager med tilnærmet like tanker om spillet som Wenger, men som likevel har sin egen visjon og TØR å trenge frem endringer.

At det ikke finnes bedre alternativer enn Wenger der ute som kunne tatt over Arsenal FC per dags dato er jeg uenig i.

 

Om det finnes noen som ville klart å trygget oss inn top4 og CL hvert år som Wenger har gjort i gode og dårlige år? Det er kanskje mer usikkert.

 

Poenget er at Wenger har vært dyktig og riktig manager i de trange årene etter Higbury. Derimot er det de senere år jeg mener han ikke lenger holder mål. Man burde prestert bedre enn man gjør.

 

En annen manager ville kanskje variert litt mer, men samtidig kunne vi da til tider utfordret både om tittel i PL og CL. Jeg har ingen tro på at Wenger er kapabel til det lenger. Det er for naivt spill, og man har en altfor lett tropp til å være reelle utfordrere over en hel PL sesong.

 

Det mangler kynisme og styrke i laget. Det mangler råskapen i toppkamper, og vi har altfor mange kamper hvor man ikke er påslått ved kampstart. Dette handler om Wenger og hans spillergruppe. Jeg ser heller ikke at man lærer av feilene som gjøres.

 

For meg virker også spillestilen som ett problem. Man skal tre inn nesten alt i midten, og vi har gått fra en utrolig underholdende direkte spillestil, til å være dørgende kjedelige å se på. Det finnes unntak i enkeltkamper men det er lengere og lengere mellom lyspunktene.

 

Klopp er min favoritt, da basert på hva han har vist i årene før årets sesong. Det er litt sprøtt det som nå skjer der, og det er en virkelig test for han og laget. Kvaliteten er fremdeles der i mine øyne, men det finnes nok alternativer også!

Link to comment
Share on other sites

For meg virker også spillestilen som ett problem. Man skal tre inn nesten alt i midten, og vi har gått fra en utrolig underholdende direkte spillestil, til å være dørgende kjedelige å se på. Det finnes unntak i enkeltkamper men det er lengere og lengere mellom lyspunktene.

Julebord i går, så svaret mitt her blir ikke så langt som det burde blitt..

Jeg mener Wenger har begynt å endre ting, vi ser mer kantspill når Giroud er på banen enn når Welbeck spiller spiss, naturlig nok. Jeg mener at vi godt kunne hatt en mer naturlig breddeholder i laget, vi har Walcott som er god på det, men mtp. at han er såpass mye skadd burde vi hatt en til. Slik som Navas gjør for City, som av og til er en massiv boost for deres offensive variasjon.

 

Jeg er mye enig, og litt uenig.

 

Det er kanskje bare jeg som er naiv, men jeg tror at det finnes gode realistiske kandidater (utenom Klopp) som kan føre Arsenal videre på en god måte. Naiviteten min går først og fremst på at jeg ikke har konkrete navn å komme med, bare en tro på at det finnes gode kandidater i mange relativt suksessfulle klubber som kan gjøre jobben.

Jeg har konkludert med at det snart bør skje et managerskifte, men det må skje i "ordnede" former og ikke i en "panikk-sparking".

Stort sett mitt poeng som går gjennom her. Wenger er ikke perfekt og vi kan ikke vinne noe hvert år, økonomisk doping i andre klubber har også hindret oss.

Vi har vært tålmodige mot Wenger og inntil vi har en helt fantastisk erstatter må vi nesten fortsette med det, for han gir oss jo greie resultater.

Viktig å ikke bli Tottenham her, en av styrkene våre har vært at vi har hatt samme manager over lang tid, jeg er klar over at vi snart trenger forandring på benken dog.

Jeg tror at Wenger har mange fordeler som en eventuell erstatter ikke kommer til å ha, navnet og språkdyktigheten er to.

 

Pdd. anser jeg Arsene Wenger som et større navn enn Arsenal og tror han er grunnen til at spillere som Özil og Alexis velger oss. I tillegg kan han spansk, tysk og fransk og kan faktisk hjelpe til med å snappe opp stort talent på det.

 

En ting er hvertfall sikkert: Når dagen er kommet for at Wenger går vil vi forhåpentligvis få en sterk manager som LvG som har navnet og tør å gjøre endringene "alle" ser. Endringer som å kvitte seg med Diaby, Flamini og Coquelin som ikke kommer til å spille 30+ kamper for oss med høyt nivå og er verre enn førstevalget Arteta.

 

Dessuten blir det viktig at vi får inn en manager som skjønner det AW gjorde i sitt Invincibles-lag, høyde og styrke betyr ikke mangel på tekniske ferdigheter.

Vi trenger en ny Vieira, vi trenger en ny Gilberto Silva og vi trenger en ny Ray Parlour, spillere med immens styrke kombinert med bra teknikk som gjør den "kjedelige" jobben.

Link to comment
Share on other sites

 

Stort sett mitt poeng som går gjennom her. Wenger er ikke perfekt og vi kan ikke vinne noe hvert år, økonomisk doping i andre klubber har også hindret oss.

Vi har vært tålmodige mot Wenger og inntil vi har en helt fantastisk erstatter må vi nesten fortsette med det, for han gir oss jo greie resultater.

Viktig å ikke bli Tottenham her, en av styrkene våre har vært at vi har hatt samme manager over lang tid, jeg er klar over at vi snart trenger forandring på benken dog.

Jeg tror at Wenger har mange fordeler som en eventuell erstatter ikke kommer til å ha, navnet og språkdyktigheten er to.

 

Pdd. anser jeg Arsene Wenger som et større navn enn Arsenal og tror han er grunnen til at spillere som Özil og Alexis velger oss. I tillegg kan han spansk, tysk og fransk og kan faktisk hjelpe til med å snappe opp stort talent på det.

 

En ting er hvertfall sikkert: Når dagen er kommet for at Wenger går vil vi forhåpentligvis få en sterk manager som LvG som har navnet og tør å gjøre endringene "alle" ser. Endringer som å kvitte seg med Diaby, Flamini og Coquelin som ikke kommer til å spille 30+ kamper for oss med høyt nivå og er verre enn førstevalget Arteta.

 

Dessuten blir det viktig at vi får inn en manager som skjønner det AW gjorde i sitt Invincibles-lag, høyde og styrke betyr ikke mangel på tekniske ferdigheter.

Vi trenger en ny Vieira, vi trenger en ny Gilberto Silva og vi trenger en ny Ray Parlour, spillere med immens styrke kombinert med bra teknikk som gjør den "kjedelige" jobben.

 

Selv om vi er noe uenig i vår vurdering av AW så er vi ganske på linje når det gjelder vår målsetting for klubben fremover og når det gjelder vurdering av stallen.

 

Jeg er nok på langt nær like positiv når det det gjelder AW både som taktiker og som "spillermagnet". Etter min mening så har Wenger tapt seg taktisk, og selv om han har hatt en viss "magnetisk tiltrekningskraft" på spillere så tror jeg den kraften også er dalende.

 

Jeg har tidligere sagt at jeg nok er litt "sær" når jeg vurderer Arsenallaget, for selv om tabellplasseringer og pokaler er viktig så er det ikke det viktigste for meg.

Min filosofi er enkel: Etter at en kamp er over så vil jeg sitte med følelsen av at spillere og manager har gitt sitt beste, uavhengig av resultat. Det finnes kamper vi har vunnet der jeg likevel sitter med "dårlig" følelse og det finnes kamper vi har tapt der jeg likevel er særdeles stolt over det laget leverte. Det å tape mot en bedre motstander har jeg ingen problemer med når laget yter sitt beste, mens jeg nok er i overkant kritisk når vi "snubler" inn en seier etter å ha levert middelmådig innsats.

 

Hvis vi har et lag som er satt sammen, innenfor en sunn økonomisk ramme, der spillere og manager til enhver tid yter opp mot sitt beste, så vil jeg være "overlykkelig". Med et slikt lag så kommer resultatene, poengene og en pokal i ny og ne. Selvsagt er det umulig å unngå "rævakamper" der alt går galt, men så lenge det er unntakene så er det helt greit for meg.

 

Som sagt så er jeg noe "sær" i min tankegang, men jeg er en som lever seg mer inn i enkeltkampene enn tabellplassering og trofèskap.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for å diskutere hvem som er den rette er vel heller spørsmålet om Wenger er den rette, men i og med at det første er et tema er vel det andre allerede besvart. Så hva er da riktig, av sentimentale grunner å tviholde på noe en innerst inne ikke tror på lenger eller ta en profesjonell risiko for å korrigere det som en har identifisert som et problem?

 

Personlig drømmer jeg om at Wenger skal ta oss til nye høyder fordi jeg liker fyren og er takknemlig for det han faktisk har gjort, men jeg tror innerst inne ikke på det. Over tid ser jeg de samme manglene og selvdestruktive valgene dukke opp igjen sesong etter sesong. Nå har dette pågått over så lang tid at det snart kun er en fellesnevner igjen, nemlig han som ikke kan gjøre noe galt i manges øyne. Vel, i mine øyne kunne etterhvert mye vært gjort bedre, så enn så lenge får jeg fortsette å håpe - på en forbedring eller på en forandring.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for å diskutere hvem som er den rette er vel heller spørsmålet om Wenger er den rette, men i og med at det første er et tema er vel det andre allerede besvart. Så hva er da riktig, av sentimentale grunner å tviholde på noe en innerst inne ikke tror på lenger eller ta en profesjonell risiko for å korrigere det som en har identifisert som et problem?

 

Personlig drømmer jeg om at Wenger skal ta oss til nye høyder fordi jeg liker fyren og er takknemlig for det han faktisk har gjort, men jeg tror innerst inne ikke på det. Over tid ser jeg de samme manglene og selvdestruktive valgene dukke opp igjen sesong etter sesong. Nå har dette pågått over så lang tid at det snart kun er en fellesnevner igjen, nemlig han som ikke kan gjøre noe galt i manges øyne. Vel, i mine øyne kunne etterhvert mye vært gjort bedre, så enn så lenge får jeg fortsette å håpe - på en forbedring eller på en forandring.

Et utmerket innlegg.

 

I enhver bedrift (og Arsenal er en "bedrift") så kommer de fleste topplederne til et punkt der de, etter å ha gjort et godt stykke arbeid med å bygge opp sin bedrift, ikke kan tilføre bedriften noe mer hvis den skal følge utviklingen i sin del av "markedet".

 

Noen vil sikkert protestere når jeg sammenligner Arsenal med en "kommersiell bedrift", men selv om vi ikke kan sammenlignes med multinasjonale konserner så gjelder likevel mange av "prinsippene" også for fotballklubber av denne kaliber som tross alt er en del av en underholdningsindustri, uansett om vi liker det eller ikke.

 

Arsene Wenger har gjort en kjempejobb i Arsenal hvis man ser på hans periode i klubben under ett, men ikke alle tidsperioder har vært like vellykket.

 

Jeg vil dele hans tid opp i tre tidsperioder. Den første var å bygge klubben opp sportslig og der viste han sitt geni og samarbeidet han hadde med David Dein var et perfekt kombinasjon i den perioden.

Den neste perioden var å bygge opp klubben når det kom til det organisatoriske og når det kom til klubben "infrastruktur". Han var selvsagt ikke alene om denne jobben, men han var sannsynligvis den viktigste pådriveren bak denne oppbyggingen. I den perioden så ble treningsfasiliteter kraftig opprustet og klubben investerte i et nytt stadium. Det nye Stadiumkomplekset kostet og det medførte selvsagt at livreima måtte spennes inn et par hakk når det kom til investering i spillere. Jeg mente dog da og mener forsatt at klubben innen for en sunn økonomisk ramme ville hatt råd til å kjøpe noen få "ekstra" spillere i viktige posisjoner i den perioden, I den første tiden på Emirates så opplevde vi også at nøkkelspillere forsvant uten å bli erstattet med nye spillere som ville evnet å ta over de de som forsvant. Men stort sett så var undertegnede fornøyd med det som skjedde.

I den tredje perioden så var økonomien på klar bedring og klubben hadde så absolutt, innenfor sunne økonomiske rammer, mulighet til å styrke laget. I denne perioden så har det ikke vært økonomien som har vært hindringen men derimot vår manager som har strittet i mot når det gjelder å forsterke laget. Det er helt greit å ha prinsipper når det gjelder spillerkjøp og utvikling av det man allerede har, men en virkelig god manager kjenner seg selv så godt at han vet når prinsippene bør vike. Her mener jeg Wenger har en stor svakhet.

Enkelte vil hevde at kjøpet av Özil og nå Sanchez viser at Wenger er villig til å satse. Det er jeg tildels enig i, men bare tildels. Årets kjøp av Sanchez har vært meget vellykket, noe jeg ikke kan i like stor grad kan si om Özil. Problemet med Özil er ikke spillerens kvalitet, men derimot rammene han har måtte spille innenfor. I sin første sesong så viste han til tider storhet, men han manglet de rette spillerne rundt seg til å utnytte sine kvaliteter. I denne sesongen så har Özil (før han ble skadet) vært en skuffelse selv om spillermateriellet rundt han har blitt forbedret til en viss grad. At Özil har sviktet skyldes bl.a. at han selv til en viss grad har sviktet, med en laber formkurve etter VM, men når han så fikk spille så ble han plassert i en formasjon der han ikke fikk utnyttet sine kvaliteter.

Slik jeg ser det så har Wenger i denne "tredje perioden" tapt seg som sportslig leder av Arsenal, han han i større og større grad vist fram manglende evner til å ta tak i det som skjer sportslig, og staheten hans og viljen til å ta til seg innpulser utenfra synes å være bortimot fraværende.

Jeg er enig med deg SIr J at det ville vært en drøm å få se Wenger ta oss mot nye høyder og skulle noe mirakuløst skje i siste halvdel av sesongen så skal jeg gi han all den hyllest han måtte fortjene. Problemet er at jeg tror nok det blir med drømmen og at Wengers storhetstid i Arsenal er over.

 

Det som skremmer meg mest når jeg leser debattinnlegg og hører kommentarer på TV er de som synes å mene at Wenger er større en klubben. En slik holdning vil på sikt være ødeleggende for Arsenal og for enhver annen klubb der enkeltpersoner settes over klubben de er ansatt for å tjene.

 

Jeg har et håp om at Wenger "ser lyset" og ut over våren bestemmer seg for at nok er nok og at han kanskje også er med i arbeidet med å finne sin etterfølger. Men selv om det er OK for meg at han eventuelt er med på å finne en etterfølger, så er det viktig at når han en gang forlater managerstolen så må han ikke "sparkes" oppover i systemet. Hvis en manager som mange har så stor respekt for som de vi alle tross alt har for Wenger, skulle bli sittende som en "sjuende far i huset" da vil vi gi en ny manager bortimot umulige arbeidsforhold (dette gjelder alle klubber med "gamle respekterte" managere).

Link to comment
Share on other sites

Der er neste kjempeproblem. Ikke bare har Wenger i praksis ansatt sin egen sjef, men han skal også ansette sin etterfølger. Det er helt vanvittig og viser at om ikke Wenger er blitt større enn klubben så er han i alle fall blitt større enn klubben har godt av, men slik er faktisk situasjonen blitt på grunn av vakuumet etter Fiszman og spesielt Dein. Heri ligger også det største, kanskje det eneste, spørsmålstegnet ved at Wenger skulle forsvinne .... er klubben organisatorisk satt og bemannet godt nok til å holde seg oppreist når noe så stort som Wenger ikke lenger drar i alle tråder? Ikke at det er et argument egentlig, for før eller siden skjer det uansett.

Link to comment
Share on other sites

Der er neste kjempeproblem. Ikke bare har Wenger i praksis ansatt sin egen sjef, men han skal også ansette sin etterfølger. Det er helt vanvittig og viser at om ikke Wenger er blitt større enn klubben så er han i alle fall blitt større enn klubben har godt av, men slik er faktisk situasjonen blitt på grunn av vakuumet etter Fiszman og spesielt Dein. Heri ligger også det største, kanskje det eneste, spørsmålstegnet ved at Wenger skulle forsvinne .... er klubben organisatorisk satt og bemannet godt nok til å holde seg oppreist når noe så stort som Wenger ikke lenger drar i alle tråder? Ikke at det er et argument egentlig, for før eller siden skjer det uansett.

 

Kunne du vennligst informere meg om hvordan Wenger har ansatt sin egen sjef? Kilden din er vel ikke Myles Palmer?

Link to comment
Share on other sites

Nei, spissformulert er det, men Wenger "godkjente" ansettelsen av Ivan Gazidis. http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/3528397/New-Arsenal-chief-executive-Ivan-Gazidis-will-not-Disneyfy-Arsenal-as-Arsene-Wenger-approves-move-Football.html

 

Dette var det første som dukket opp, men det er ikke "kilden". Den var langt mer konkret enn som så. Orker ikke å leite frem dette igjen. Dette er over 6 år siden nå, men det er nå slik da at Gazidis ikke ble ansatt som Wengers sjef før Wenger hadde gitt sitt samtykke. Dette selvsagt for at han skulle få en ny person å gå i spann med som han gjorde med David Dein, og som han ville fungere sammen med. Alt i og for seg logisk nok, men likevel temmelig avslørende for omfanget av Wengers posisjon i klubben.

Link to comment
Share on other sites

This was also a 400th Premier League victory for Wenger as Arsenal manager. Reflecting on the milestone, he said: “It was tougher today [than the first victory]. I’m happy that I could win 400 because it is not as easy as it looks. The next 400 will be more difficult.”

 

http://www.theguardian.com/football/2014/dec/26/olivier-giroud-red-card-selection-headache-arsenal-qpr

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...