Jump to content

05.10.2014 Chelsea

Pirès#7

Recommended Posts

Det er progresjon da, men Chelsea er forbanna gode og vi har ikke marginer.

Hakk i plata ? Hva er score mot topplaga nå? 5-30 i målforskjell siste 2 år? Helt håpløst. Wenger har gått ut på dato, de som ikke ser dette er naive.

Vi har 0 -null avsluttninger på mål i denne kampen

Synes ikke vi spiller en dårlig kamp, men vi er heller ikke veldig gode. Man må være veldig god om man skal slå chelsea på stamford bridge.

Chelsea får kampen inn i det sporet de ønsker, og de gjør rett og slett en god og smart kamp.

Vi er litt uheldige, og ikke alle spillerne leverer godt nok. Men dessverre altså, nok engang et tap mot et topplag.

Som forventet! Chelsea er flere hakk bedre enn Arsenal. Selvsagt kan vi klage på dommeravgjørelser som ikke gikk vår vei, men vi er så og si aldri i nærheten av å score i denne kampen, 11 mot 11.

Nok en kamp mot et topplag hvor vi sitter igjen med minimalt. Et mønster vi skal slite lenge med.

Nå følger et knippe "lette" kamper. Der er mange seire påkrevet.

Ellers hater jeg den forbanna fotballklubben Chelsea.

Vi spiller en ok kamp, men sitter likevel hele kampen med en følelse av at Chelskij har full kontroll. Dette frustrerer meg veldig. Og at vi ikke klarer å treffe mål med avslutningene våre er også like frustrerende. Chelsea hadde i følg sky sports center 3 avslutninger på mål og en utenfor. Altså 4 skudd hvor 2 av de går på mål. Vi har i følge samme 6 skudd utenfor og 0 på mål... Spør igjen, har Welbeck i det hele tatt en eneste avslutning i dag?

Welbeck kom ikke til en avslutning såvidt jeg så. Står fast på at Özil nok en gang faller igjennom. Se forskjellen på han og Fabregas, fab står frem bakover og fremover. Jubler hemningsløst når han ordner sin assist. Vonde øyeblikk flere ganger idag. En liten notis: Wenger går bort å dytter til Mourinho for så å skulle ta han i handa etterpå, selvsagt er ikke Mourinho interissert i dette. Klasseforskjell?

Notis til: jeg liker ikke Mourinho, men idag hadde jeg gjort det samme. Regner med ett hånlig intervju over Arsenal nå i intervju etter kampen.

Som forventet.

Cazorla viser hvor få defensive fibre han har på 1-0. Chambers kan ikke gå inn i duellen fordi han pådro seg (igjen) et unødvendig gult kort tidlig i kampen, og Kosci havner i en nesten umulig situasjon.

Cesc viser hvorfor Wenger burde gjort alt i sin makt for å få han tilbake. Har ingen problemer med å spille i en dyp rolle og mestre de defensive

oppgavene som medfølger. Hadde vært en perfekt indreløper for oss.

Øzil trenger å bli benket. At han får fullføre idag er for meg et mysterie.

Hakk i plata ? Hva er score mot topplaga nå? 5-30 i målforskjell siste 2 år? Helt håpløst. Wenger har gått ut på dato, de som ikke ser dette er naive.

Vi har 0 -null avsluttninger på mål i denne kampen

Hvis du ikke syntes det er progresjon siden i fjor tror jeg ikke du så kampen i fjor, men så er det vel et fair poeng at poengfangsten uteblir slik som sist.

Vi hadde også en avslutning på mål gjennom Podolski, og var meget nærme ved to-tre andre anledninger. Skuddet til Wilshere (som hadde retning mot mål) gikk i hånda til Fabregas, noe som skulle gitt oss straffe, selv om det ikke var med vilje. Det var såpass at jeg på et visst punkt i andre omgang syntes kampen vippet og Chelsea ledet ufortjent. Så kom målet imot og da har jeg ingen problemer med å innrømme at vi tapte fortjent slik de aller fleste også er enige om.

Poenget er at vi er forholdsvis jevnspilte borte mot Chelsea (og Everton) i år, noe vi ikke var i fjor. Wenger tok også taktiske grep før kampen og spilte tre sentralt. Flamini var god, Cahill burde vært utvist etc etc. etc.

Igjen, vi tapte - fortjent - men det var nok lyspunkter her til at jeg ikke heller Wenger ut som sur melk ennå.

Vel, vel! Jeg er forbannet. Mest av alt på dommeren. Hylekoret stadfester ettertrykkelig at Chelsea nok en gang cruiser inn til tre kjærkomne poeng mot en rival, mens Arsenal ikke evner å bryne seg på "tungvekterne".

Delvis sant, naturligvis. Men modifikasjoner må legges til. Hva om Cahill, korrekt, hadde fått marsjordre? Hva om Fabregas' hands hadde gitt oss sjansen fra ellevemeteren? Chelsea scoret faktisk ikke fra åpent spill de heller, før Arsenal hev alle mann til pumpene i håp om en utligning. Det hadde nok ikke skjedd på stillingen 0-0 eller, for den saks skyld, 1-0 til bortelaget.

Ja, Mourinho har et like godt tak på Wenger, som Drogba hadde på Senderos. Men dagens kamp, isolert sett, ble avgjort like mye på tilfeldigheter som noe annet. Disse dommeravgjørelsene blir utrolig viktige, spesielt når det er snakk om sekspoengskamper. Dessverre ble vi forfordelt av Mr Atikinson i ettermiddag.

I dag sviktet kanskje våre offensive ess, men defensivt som lag, klarte vi oss stort sett bra. I tillegg var det mye positivt kombinasjonsspill offensivt. Dessverre var marginene mot oss. Hvis Wenger fortsetter å prestere sånn mot Mourinho, vil han aldri i verden gå tolv nye kamper uten triumf.

Det som ergrer meg mest nå, er imidlertid at vi ikke tok tre poeng mot Spurs og Leicester. Derfor er vi ni, og ikke fem, poeng bak.

Hvis du ikke syntes det er progresjon siden i fjor tror jeg ikke du så kampen i fjor, men så er det vel et fair poeng at poengfangsten uteblir slik som sist.

Vi hadde også en avslutning på mål gjennom Podolski, og var meget nærme ved to-tre andre anledninger. Skuddet til Wilshere (som hadde retning mot mål) gikk i hånda til Fabregas, noe som skulle gitt oss straffe, selv om det ikke var med vilje. Det var såpass at jeg på et visst punkt i andre omgang syntes kampen vippet og Chelsea ledet ufortjent. Så kom målet imot og da har jeg ingen problemer med å innrømme at vi tapte fortjent slik de aller fleste også er enige om.

Poenget er at vi er forholdsvis jevnspilte borte mot Chelsea (og Everton) i år, noe vi ikke var i fjor. Wenger tok også taktiske grep før kampen og spilte tre sentralt. Flamini var god, Cahill burde vært utvist etc etc. etc.

Igjen, vi tapte - fortjent - men det var nok lyspunkter her til at jeg ikke heller Wenger ut som sur melk ennå.

.................................

En ny sesong der alt kommer til å handle om å komme inn blant topp 4. Vi har ikke en sjanse på tittelen i år heller.På tide å prøve noe nytt ? Blir nok et par sesonger til det skjer. Men du verden så jeg ser frem til den dagen da det skjer. Så kan det hende at det ikke blir noe bedre, men vi får iallefall prøvd.

Litt tidlig å si ennå eller? Greit at Chelsea er utilnærmelige for øyeblikket, men ting snur fort i fotball. Til kampen i dag hadde ni av de elleve spillerne startet samtlige kamper denne sesongen. Ni! Hva er tilsvarende tall for oss?

Ja, skader og Arsenal hører sammen, men jeg har klokkertro på det nye fysio-regimet, og mange av skadene våre så langt har vært av det tilfeldige/bisarre slaget.

Kanskje vi ikke vinner i år, men gir vi opp i starten av oktober kan vi vel likegodt bare drite i hele greia?

Litt tidlig å si ennå eller? Greit at Chelsea er utilnærmelige for øyeblikket, men ting snur fort i fotball. Til kampen i dag hadde ni av de elleve spillerne startet samtlige kamper denne sesongen. Ni! Hva er tilsvarende tall for oss?

Ja, skader og Arsenal hører sammen, men jeg har klokkertro på det nye fysio-regimet, og mange av skadene våre så langt har vært av det tilfeldige/bisarre slaget.

Kanskje vi ikke vinner i år, men gir vi opp i starten av oktober kan vi vel likegodt bare drite i hele greia?

Helt enig. Faktisk var det en godt gjennomført kamp fra vår siden. Chelsea produserer lite de også og deres mål nr to kommer av at vi sender mange folk opp for å prøve å få en utligning.

Når det er sagt så er det jaggu på tide å sanke inn noen trepoengere på rappen nå!

Eneste kravet jeg har til laget hver sesong, er at de viser en form for progresjon. De som ikke evner å se progresjon fra tilsvarende oppgjør forrige sesong til kampen i går, er enten blinde eller så nekter de å ta med i betraktning ting som kan telle positivt (altså fokuserer kun på det negative).

Sammenlignet med forrige sesong var denne kampen en kraftig forbedring spillemessig. Vi ble ikke overkjørt og fraløpt på midtbanen slik som vi ble i 6-0 tapet. Hadde vi hatt litt mer marginer på vår side (hadde sanchez og wilshere fått litt bedre førstetouch f. eks.) kunne også resultatet sett annerledes ut. Jeg forventet et tap i denne kampen, ikke fordi Arsenal er dårlige, men rett og slett fordi Chelsea er i en klasse for seg selv for øyeblikket.

Så var det dommeren da. Nei, man skal ikke legge skylden på dommeren hver gang resultatet ikke går vår vei. Jeg merket meg 4 episoder, hvor dommeren feiler stort i mine øyne. Det går begge veier, så man kan selvfølgelig argumentere med at det blir likt for begge lag, men det er ikke poenget her. Atkinson er en dommer som ofte blir satt opp til å dømme storkampene. Da forventer jeg at han er mann nok til å dømme disse oppgjørene også. Og historien med Atkinson som dommer i oppgjør hvor Chelsea spiller mot andre storlag er ikke akkurat lystig lesning. Dersom man skulle fulgt regelboka til punkt og prikke (da tar jeg kun for meg de konkrete situasjonene som oppstod, og ikke det faktum at situasjonene mest sannsynligvis ikke ville oppstått dersom det hadde blitt dømt korrekt på første situasjon) skulle det vært utdelt 3 røde kort. Cahill skulle hatt rødt kort for sin takling på Sanchez, Koscielny skulle hatt rødt kort for taklingen som førte til straffe (er forsåvidt uenig i regelen, men inntil regelen endres, sier regelen klart at det skal være rødt kort der, da Hazard blir fratatt en soleklar målsjanse) og Welbeck skulle hatt rødt kort for sin takling i sluttminuttene. I tillegg til de 3 røde kortene, skulle det vært straffe til Arsenal når Fabregas stopper skuddet til Wilshere med hendene. Hendene er definitivt ikke i noen naturlig posisjon. Man kan argumentere med at han har hendene der for å beskytte ansiktet, men hendene er langt fra ansiktet, og hadde ballen hatt retning ansiktet, ville han faktisk blitt truffet midt i planeten. Jeg mener også det er en forskjell på det og beskytte ansiktet når man står i en mur (da det rett og slett er vanskelig å flytte seg unna), og det å beskytte ansiktet når du frivillig går inn i en blokk av et skudd. Og når man i tillegg tar med at Chambers fikk gult kort på sin første forseelse, mens Oscar fikk holde på som han ville stort sett hele kampen før han så det gule kortet, så er det bare en ting og si om dømmingen i går, nemmelig latterlig dårlig.

ja, det var stor progresjon sammnliknet med katastrofekampen i vår. Og Arsenal var på ingen måte underlegne, men Chelsea vant fordi de er i en så ekstrem flyt om dagen, fordi de er skarpere foran kassa, og som du skriver Kim, fordi dommeren hadde en utrolig dårlig dag på jobben. Oscar burde hatt rødt fordi han hadde så mange forseelser som hver for seg kvalifiserte til gult, og Cahill burde vært sendt rett i dusjen. Mulig også Kos skulle hatt rødt (idiotisk regel), og Arsenal ble snytt for straffe. Men hovedgrunnen til at Arsenal ikke fikk poeng er likevel at man er litt for slurvete i avslutningsfasen, og fordi Chelsea jobber så ekstremt godt defensivt. Når Arsenal sliter mot dårlige lag som legger seg bakpå er det ikke å forundre at man sliter med å bryte med ligaens beste forsvar...

er vel bare å innrømme at Chelsea er et mye bedre lag enn oss. Vårt toppnivå er kanskje på høyde med toppnivået til Chelsea og City, men gjennomsnittsnivået til Chelsea og City er flere hakk over vårt. Er skuffet over Øzil som ikke er i nærheten av å prege kamper mot de store lagene. Virker som han kom med Real-nivået sitt inn i de første kampene i fjor og skapte assister, etter hvert som tiden har gått for han i Arsenal synes jeg han har falt mer og mer ned i nivå. Han glimter til av og til, men er altfor ofte usynlig. Er redd det samme skjer med Sanchez også....

Ellers akal det sies at Chelsea har en enorm flyt, og til slutt: Idiotisk å ikke hente Fabregas tilbake. Tenk han sammen med Arteta/Flamini (og etterhvert en enda bedre på denne plassen) som en av de to foran forsvaret. Wenger mente han ikke trengte Fab pga Øzil. Fabregas kunne spilt der og han, men han klarte seg jaggumeg greit i rollen som en av de to bakerst på midtbanen i går....

Vel, vel! Jeg er forbannet. Mest av alt på dommeren. Hylekoret stadfester ettertrykkelig at Chelsea nok en gang cruiser inn til tre kjærkomne poeng mot en rival, mens Arsenal ikke evner å bryne seg på "tungvekterne".

Delvis sant, naturligvis. Men modifikasjoner må legges til. Hva om Cahill, korrekt, hadde fått marsjordre? Hva om Fabregas' hands hadde gitt oss sjansen fra ellevemeteren? Chelsea scoret faktisk ikke fra åpent spill de heller, før Arsenal hev alle mann til pumpene i håp om en utligning. Det hadde nok ikke skjedd på stillingen 0-0 eller, for den saks skyld, 1-0 til bortelaget.

Ja, Mourinho har et like godt tak på Wenger, som Drogba hadde på Senderos. Men dagens kamp, isolert sett, ble avgjort like mye på tilfeldigheter som noe annet. Disse dommeravgjørelsene blir utrolig viktige, spesielt når det er snakk om sekspoengskamper. Dessverre ble vi forfordelt av Mr Atikinson i ettermiddag.

I dag sviktet kanskje våre offensive ess, men defensivt som lag, klarte vi oss stort sett bra. I tillegg var det mye positivt kombinasjonsspill offensivt. Dessverre var marginene mot oss. Hvis Wenger fortsetter å prestere sånn mot Mourinho, vil han aldri i verden gå tolv nye kamper uten triumf.

Det som ergrer meg mest nå, er imidlertid at vi ikke tok tre poeng mot Spurs og Leicester. Derfor er vi ni, og ikke fem, poeng bak.

Støtter dette fullt ut. Jeg syntes vi faktisk gjorde en god kamp, og var absolutt på høyde med Chelsea over store perioder av kampen. Hadde dommerne faktisk hatt mere kunnskap om fotballregler enn min bestemor, kunne vi godt ha tatt 3 poeng idag. Ikke noe å grave seg ned av dette. Husk på at Chelsea tross alt er økonomisk dopet.

Øzil var en av våre bedre idag. Jeg syntes synd på dere som ikke evner å se det. Ekstremt bevegelig og er svært sentral i det oppbyggende spillet med både løp og pasninger. Fotball handler ikke bare om mål og assist.

Unskyld meg men vi som ikke evner å se at Özil var en av de bedre idag er det synd på? Da er det synd på både Alsaker og de engelske kommentatorene som kommenterte kampen, samt en god del av oss her inne. Özil gjør selvsagt mange gode løp i hver eneste kamp, men når han klapper totalt isammen "hver gang han får ballen" er det utrolig at noen mener han var en av våre beste mot Chelsea. Jeg syntes han rett og slett var svak. Han taper ballen i gode posisjoner, finter frem og tilbake uten å vinne en eneste meter i riktig lengderetning og han er som normalt dårlig i presset. Vi betaler 400 millioner for han, å bør forvente mer en dette greiene her i storkampene.

Som poengtert av både Alsaker og de engelske kommentatorene må nok Özil belage seg på kritikk igjen etter gårsdagens kamp. Men det er jo synd på de som mener dette.

Özil eller ikke, vi gjør ingen dårlig kamp totalt sett igår, men utfallet er som "alle" spådde: Grei Chelsea seier, selv om dersomatte hvisomatte kunne det stillt seg anderledes. 0 poeng og minus to i målprotokoll, aldri i nærheten av å score utenom en straffe som det tydeligvis er opp til dommeren og velge om han skal blåse eller ei.

Unskyld meg men vi som ikke evner å se at Özil var en av de bedre idag er det synd på? Da er det synd på både Alsaker og de engelske kommentatorene som kommenterte kampen, samt en god del av oss her inne.

Kommentatorenes jobb er jo også litt å hive seg på bølgen. Du ser sjeldent en kommentator uttale noe nyskapende eller kontroversielt.(Alsaker gjorde dog dette om Leo Olsen om jeg ikke husker feil)

Du og arshavin er perfekte motpoler :)

Det kan du si :) Angrer dog på at jeg prøvde å tilegge andre meninger når jeg tidligere skrev at de som ikke skjønnte at Wenger var utgått på dato var naive. Det skal være lov å mene hva en selv ønsker, uten å sette andre i en bås. Forskjellige meninger vil det alltid være, spessielt om Arsenal FC og Wenger.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...