Jump to content

2014.08.27 Besiktas


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 besiktas.png?2012-13 Besiktas

Onsdag 27. august, kl 20.45, Emirates Stadium

Kvalifisering for gruppespill Champions League

 

 

 

Skadene kommer på den ene etter den andre spilleren og jeg er på ingen måte sikker på hvilket lag Arsenal stiller i denne kampen. Mest usikker er jeg på spissplassen der jeg tar en "sjanse" med mitt valg. Jeg er heller ikke sikker på hvem som blir å finne som stopperduo og eventuelt som DM.

Gibbs, Arteta og Giroud er bekreftet ute til denne kampen. Om Koscielny fremdeles plages med akillesen har jeg ikke sett noen info om. Hvis vårt stopperpar blir Mertesacker og Koscielny så er det selvsagt en mulighet for at Chambers blir flyttet til DM, men jeg tror at Flamini starter i den rollen. Jeg er også usikker på om Wenger forsetter med Wilshere i den offensive midtbanerollen, men jeg håper at Özil starter i den posisjonen han hører hjemme i.

 

 

Szczesny

Debuchy - Chambers - Mertesacker - Monreal

Flamini - WIlshere

Alexis - Özil - Ox

Campbell

EDIT!! Jeg hadde oversett Ramsey sin utvisning i første kamp og at han derfor ikke kan spille kampen når jeg først satte opp lagoppstillingen. Jeg har satt Wilshere inn i Ramsey sin posisjon, men det er først og fremst gjort siden jeg pr.dato er usikker på alternativene.

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette laget:

Wojciech

Debuchy--Per---Koscielny---Monreal

-----------------Flamini--------------------

Cazorla--Wilshere--Ox-----Özil

-----------------Alexis

 

Vil helst se dette laget dog:

Wojciech

Chambers-Per-Kosc-Monreal

--------Flamini---Wilshere

Ox-----------Özil--------Alexis

-----------Campbell-----------

 

Muligens Cazorla inn på venstrevingen og Alexis inn for Campbell. Mener 4-1-4-1 er den latterlig dårlig måte å disponere stallen vår på, men er visst slik vi skal spille..

Tror også at en Sanchez kan slå langt bedre fra seg i en kamp mot Besiktas der begge lag må fremover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Kan fort bli spennende ikveld, føler ikke vi er helt i gang enda, flyten er ikke helt der enda.

Får Besiktas et bortemål kan det plutselig bli farlig. Det er uansett et lag vi burde slå,

men MK Dons og Maribor er også lag United og Celtic burde slå :P

 

Usikker på hva som skjer uten Giroud nå, føler ikke Sanogo er god nok enda, men kanskje han slår til ikveld?
Eller muligens Campbell som har gjort det godt i CL tidligere?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har følt vi har fått en helt annen dynamikk med Sanogo på topp kontra Giroud, men Giroud er farligere foran målet enn San No Goal. Noe som betyr at resten av laget, da spesielt midtbanen, må ta mer ansvar i angrepsfasen. Spesielt på hjemmebane hvor motstanderne ofte legger seg mer bakpå ser jeg ikke at dette burde gjøre det vanskeligere for oss å skape sjanser. Håper Yaya kan få sitt gjennombrudd i dag, evt en Campbell som pr dags dato kanskje er bedre egnet til å spille alene på topp.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Usikker på hva som skjer uten Giroud nå, føler ikke Sanogo er god nok enda, men kanskje han slår til ikveld?

 

Sanogo har vært ute med skader en periode og jeg er vel usikker på om han er den rette mannen å sette inn på i dag hvis han er friskmeldt.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det ender med en formasjon lignende det Spania har gjort tidligere? 4-6-0..?

Kanskje det :lol:

 

Uansett i dag er kun seier godt nok. Ingen bortemål vi kan spille på og uavgjort (med unntak av 0-0 som kan gi straffekonk) er i dag det samme som å forlate CL etter å ha deltatt i 16 år på rad.

I dag MÅ Wenger ha de rette spillerene i de rette posisjonene. Dette er ikke kampen for å spille enkeltspillere i form!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne faktisk tenkt meg å se Campbell på topp i dag. Håper også fraværet av Ramsey gjør at Özil får komme inn i rollen sentralt, og at Wilshere trekkes ned sentralt sammen med Flamini (den rollen Ramsey hadde forrige sesong, altså at vi spiller 4-2-3-1 istedet for 4-1-4-1). Vil ha Ox på høyre kant og faktisk Podolski på venstre kant. På den måten kan Podolski og Campbell skifte på hvem som spiller spiss og hvem som spiller på kanten, og vi blir dermed litt mer uforutsigbare. I tillegg kan vi legge om til 4-4-2 hvor da Podolski går inn på topp sammen med Campbell og Özil trekkes ut på venstre kant (nei, ikke hans beste posisjon, men gjorde en grei figur der under VM og burde fungere som en nødplan)

 

Vil dermed se følgende lagoppstilling:

 

WS

Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Monreal

Flamini, Wilshere

Ox, Özil, Podolski

Campbell

 

Subs: Martinez, Chambers, Rosicky, Sanogo, Cazorla, Sanchez, Bellerin

 

Tanken med Sanchez på benken istedet for fra start, er at han skal kunne komme inn utover kampen dersom det er uavgjort eller vi ligger under. Mot slitne Besiktasben kan farten hans bli avgjørende. Alternativet er å starte med Sanchez og la Ox være den som kommer inn fra benken. Chambers har gjort en solid jobb siden vi kjøpte han, men akkurat i denne kampen velger jeg midtstopperparet som fremstod som meget samspilte forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor vi kjøper en spiller til 400-500 millioner for å spille han ut av posisjon, snakk om å sløse bort talent og penger!!

Da kunne like godt Wenger kjøpt f,eks Pedro fra Barca, eller en annen kantspiller. Håpløst!!

Link to comment
Share on other sites

Om Debuschy totalt sett er pari med eller litt bedre/dårligere enn Sagna er jeg usikker på, men at han har en bedre innleggsfot en Sagna er jeg ikke i tvil om.

 

At tyrkerne blir snytt for straffe i den første situasjonen, sannsynligvis. Er det en dommertabbe, nei! Det begrunner jeg med at det måtte flere repriser til og en fra en annen vinkel enn "dommervinkelen" for sikkert å fastslå at Debuschy ikke var på ballen, så dommeren går fri slik jeg ser det,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...