Jump to content

Alexis Sanchez


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Frykter litt han er ute... Vi har også vært tradisjonelt dårlige med formiddagskamper på lørdagene. Håper vi får med oss poeng i en av sesongens viktigaste kamper som alltid mot spurvene.

 

Alt annet enn en seier vil være en gedigen nedtur.

Link to comment
Share on other sites

Må si vi har bra dekning framover på banen nå, lurer på hvilke spillere Arsene ser på som sin første 11'er!? og spesielt da de fire foran. Øzil, Cazorla, Welbeck, Ox, Walcott, Sanchez, Rosicky... Pr nå så er jo Cazorla i bedre form enn Øzil (selv om han var i kanonform mot AV). Kommer vel litt an på motstanderen og balansen i laget hvem han vil starte med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jeg så ikke kampen mot Burnley, men det ble kommentert et par steder at Sanchez ser ut til å kunne trenge å hviles i en kamp eller to. JEg mener at Wenger i en kamp som mot Burnley kan ta seg råd til å starte med Sanchez på benken og la f.eks. Walcott eller Welbeck starte. Synes ikke han bruker squaden godt nok og rullerer når det tilsynelatende er en mulighet for det.

Link to comment
Share on other sites

Er forsåvidt enig i at Alexis hadde hatt godt av en pause da han ikke har vært i nærheten av den formen han hadde tidligere i sesongen. Ei heller den samme energien som han hadde, men mtp. at vi har vunnet så og si samtlige kamper med han på banen så kan jeg skjønne at Wenger ikke vil sette han ut av laget. Han er tross alt del av et lag som fungerer vanvittig bra om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Alexis, med nominasjonen til årets spiller.

 

"Sanchez is one of only half a dozen Premier League players to score 14 goals this season but it’s notable that none of the other five can match his tally of eight assists as well. Only Eden Hazard has completed more dribbles and he’s tenacious too with 60 tackles made so far this season – nobody else with 10 goals or more has made more than 33 of them. Sanchez is an all-rounder."

Link to comment
Share on other sites

Blir neppe årets spiller, men en solid første sesong! Ser man historikken på de gode spillerne pleier de glinse de første månedene, for så å ha en down siste del av første sesong. Derimot pleier sesong #2 være kanon. La oss håpe det blir ennå bedre!

Link to comment
Share on other sites

Nok en solid innsats av Alexis igår. Særlig imponerte han meg helt mot slutten av 2 ekstraomgang med jaging på nivå med det noen få presterer tidlig førsteomgang. To mål er heller ikke å forakte, selv om det var tider det heller ikke stemte for Chilieneren.

Link to comment
Share on other sites

Alexis har vært eksepsjonell denne sesongen. Hans bidrag har vært uvurderlig. En teknisk løpemaskin som også kan å fyre av skudd!

Det er mange spiller på Arsenal som kan lære av Alexis kampinnsats!

 

Enig. Imponerende innsats i kampene av chileneren og han løper utrolig mye, bare frykter en sinnsyk strekk i det 93. minutt i stort sett hver kamp når han tar et av sine max løp.....

Link to comment
Share on other sites

får håpe at han tyske fitness-coachen holder styr på skadene, her er kanskje en årsak til alle skadene?:

 

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20150421/-you-get-a-vibe-like-a-weather-forecast-

 

 

"The general plan is to play in training like you do in the game, or even harder"

Feilaktig link! kommer bare til forumets hovedside!!! Denne linken derimot

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Alexis kåret til sesongens spiller på Arsenal.com, helt fortjent. Han har gjort en imponerende førstesesong.

 

En følelse jeg sitter med: Når Øzil kom til klubben hadde han noen fantastiske kamper i starten av forrige sesong hvor han tydelig viste at han er en verdensklassespiller, han hadde vel en drøss med assists i starten av sesongen og så synes jeg han senket seg ned et lite nivå i kvaliteten på spillet. Han kom fra stjernestatus i RM og skulle i utgangspunktet komme og ta PL med storm. Det synes jeg i for liten grad han har gjort. Har han slappet litt av etter at han kom til Arsenal? Har Wenger brukt han på feil måte? Har han for dårlige spillere rundt seg nå enn da han var i RM slik at han også ser mer "middelmådig" ut? (JEg synes Øzil er god, altså, men på en måte synes jeg ikke han har løftet laget i den utstrekning jeg håpet på).

 

Alexis derimot kom som delvis innbytter på Barca, blomstrer i starten av sesongen og klarer mer eller mindre å holde trykket oppe hele sesongen (en liten dipp midt på). Han er spilleren som virkelig synes på Arsenal og er den verdensklassespilleren han viste f.eks. i forrige VM og delvis i Barca. Han er vår soleklare nr 1.

 

noen synspunkter på dette? og hvorfor er det slik? (burde kanskje stått i Øzil-tråden men....)

 

Øzil uttaler seg om Alexis (derfor jeg kom på dette innlegget):

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20150610/ozil-alexis-is-driven-by-ambition

Link to comment
Share on other sites

Özil hadde en down, det hadde Alexis også andre halvdel av første sesong. Alexis sin var mindre dårlig om man vil.

 

I andre halvdel iår har Özil vært bedre enn Alexis i min mening. Han har virkelig trappet opp spillet sitt. Han var banens gigant i finalen også.

 

To gode spillere der Alexis har hatt en imponerende første sesong til tross for en normal (alle toppspillere virker få det) down andre halvdel.

Link to comment
Share on other sites

noen synspunkter på dette? og hvorfor er det slik? (burde kanskje stått i Øzil-tråden men....)

Alexis har en fysikk som gjør det enklere å markere seg i PL mens Özil kom til årets sesong litt mett og fikk en skade når han begynte å finne formen, i andre halvdel har han vært vår tredje beste (Etter Coq og Santi)

For noen spillere tar det lengre tid å tilvenne seg et nytt land mens det går fort for andre (Cazorla slo til fra første spark på ballen, Monreal har først blitt ordentlig god siste halvåret)

 

Alexis er også en spillertype som gjør mer på egenhånd enn Özil, der Alexis er en bra målscorer som skyter mye foretrekker Özil å spille frem lagkamerater og vi hadde ikke nok spillere som tok initativ og hadde hurtighet rundt han forrige sesong, det bedret seg med kjøpet av Alexis.

 

Håper de finner formen sammen neste sesong for det er de to eneste virkelige verdensklassespillerne vi har (Koscielny ikke langt unna i min bok) og vi er avhengig av at de er i form store deler av sesongen om vi virkelig skal true.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...