Jump to content

20014.05.17 Hull City Tigers N


termax

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Eeeh.. Jeg mente kamptråd, ikke kamptrening ;)

 

Mot Birmingham kløna Szcz det til. Håper ikke han får muligheten denne gang

 

BE

 

Ingen bombe at du dro frem den :) Fabianski står vel denne gang, og er det noen som kan kløne er det han også :)

Uansett keeper imål, skal denne kampen vinnes og helst ser jeg vi KNUSER de på Wembley.

På tide å skape litt vinnerkultur i gruppa igjen, ikke bare stå der med lua i handa hver gang det drar seg til.

Link to comment
Share on other sites

Mulig Arsenal roter seg bort på oppløpssiden fra tid til annen. Men Benfica slår vi ikke! 8 på rad nå i kveld:

 

7 - Benfica have lost their last seven major European finals; they have not won a European trophy since the 1961/62 European Cup.

 

Ikke når det hviler en ( guttmann) forbannelse over dem.....

 

 

 

Den ungarske treneren Bela Guttmann førte Benfica til seier i serievinnercupen i 1961 og 1962, men fikk sparken da han ba klubbledelsen om bedre lønn.

I sinne skal Guttman ha sagt at «Benfica vinner ikke en europacuptittel igjen på 100 år».

Siden den gang har Benfica nå spilt åtte europacupfinaler og tapt alle sammen: Fem i serievinnercupen, en i UEFA-cupen og to i Europaligaen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/benficas-forbannelse-lever-etter-finaledrama/6810086.html

Guttmann_1953.JPG

Link to comment
Share on other sites

Benfica's historie er jo nesten ekstrem, men Arsenal er ikke så veldig langt unna. Alt for mange bisarre finaletap opp gjennom historien, både hjemme og ute, og særlig mot "prügelknabes" - lag man BURDE ha slått; Cardiff 1927, Swindon 1969, Ipswich 1978, West Ham 1980, Valencia 1980 (to finaletap samme sesong til og med), Luton 1988, Zaragosa 1995, Galatasaray 2000, Liverpool 2001 (Tidenes ran i en cupfinale), Barca 2006, Birmingham 2011. Huff og huff for en liste. Og tapene skyldes for en stor del en mental fraværenhet når det har dratt seg til.

 

Håper Arsenal har skrudd på bryteren før finalen på lørdag, slik at de faktisk er til stede, og klarer å få ut sitt beste. Hvis de klarer det, bør de vinne. Hvis ikke vil historien gjenta seg.... Time will show.

 

en seier vil være en lenge etterlengtet opptur for oss alle, og enda viktigere, det vil være en spore for laget, og bidra til å bygge en vinnerkultur som ikke har vært tilstede i klubben på mange år.

Link to comment
Share on other sites

Vi var vel større favoritter mot Birmingham?! Måtte gutta møte opp for å vinne denne gangen - ikke bare for å hente trofeet!

 

Den tredje cupfinalen vi spiller på datoen 17.mai på denne siden av årtusenskiftet. Galatasaray, Barcelona, Hull...

 

Har du glemt finalen mot Southampton 2003?

Link to comment
Share on other sites

dette er jo galskap! Ikke rart man taper finaler når man tar seieren på forskudd på denne måten! Og det må jo gi Hull-spillerne all den motivasjonen de måtte trenge! Forstår ikke at Wenger tillater dette! Om jeg ikke var pessimist fra før, er jeg det i hvert fall nå!

Link to comment
Share on other sites

dette er jo galskap! Ikke rart man taper finaler når man tar seieren på forskudd på denne måten! Og det må jo gi Hull-spillerne all den motivasjonen de måtte trenge! Forstår ikke at Wenger tillater dette! Om jeg ikke var pessimist fra før, er jeg det i hvert fall nå!

 

Hull City har jo gjort det samme. De har annonsert hvordan paraden skal gjennomføres dersom de vinner finalen. Det sier seg selv at paraden må planlegges på forhånd og ta en buss må ordnes på forhånd. De rekker ikke å gjøre dette på noen timer etter en eventuell seier. Jeg ser ikke det store problemet med dette

Link to comment
Share on other sites

dette er jo galskap! Ikke rart man taper finaler når man tar seieren på forskudd på denne måten! Og det må jo gi Hull-spillerne all den motivasjonen de måtte trenge! Forstår ikke at Wenger tillater dette! Om jeg ikke var pessimist fra før, er jeg det i hvert fall nå!

Herregud for noe tull.

 

Som Kim sier så er dette helt normalt. Hull har også en buss som dette i tilfelle de vinner. Mener du virkelig at Arsenal skal klare å spraylakke en buss og stenge flere gater i London en halvtime etter finalen er avgjort?

 

Snakk om å lage krise ut av ingenting..

Link to comment
Share on other sites

Om vi vinner på lørdag blir vi også den mest suksessfulle klubben i FA-cup historien sammen med Manutd.

Da vil vi ha 11 seiere, 7 andreplasser. Akkurat det samme som Manu,

Delt best gjennom alle tider.... Kanskje på tide å begrave myten om at vi er verst når det gjelder da?

Link to comment
Share on other sites

Tar turen over i morgen. Det kribler!

 

Hadde jeg fått tatt ut laget, hadde jeg valgt disse 11;

 

Fabianski

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs

Arteta-Ramsey

Cazorla-Özil-Podolski

Giroud

 

Hull i sin 3-5-2/5-3-2 vil nok bli liggende lavt(som de gjør helt rett i), og satse på kontringer med sine kjappe spisser Sagbo og Aluko. Derav Arteta>Flamini. Er svært usikker på hvem som bør stå i mål. Fabianski fortjener det, ingen tvil om det - eller skal vi la Szczecny være med på å starte den nye æraen? Fabianski forsvinner nok, og det samme med Sagna. Men skal vi la Jenko starte siden Sagna mest sannsynlig forsvinner? Det synes ikke jeg.

 

Uansett laguttak har jeg en god følelse foran denne matchen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal tippe på laget så vil jeg tippe det her. Usikker på om det blir Fabianski eller Szczesny som står i buret på lørdag og mtp. at Wenger spilte Fabianski i siste ligakamp så vil jeg tippe at det var hans "avskjedskamp" og at Szczesny vokter buret i finalen. Logikken bak den siste der er at hvis Wenger ville spille Fabianski i form så ville han ha gitt han kampen før der også da vi var rimelig sikre til å ta 4. plassen allerede da.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Cazorla - Özil - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Herregud for noe tull.

 

Som Kim sier så er dette helt normalt. Hull har også en buss som dette i tilfelle de vinner. Mener du virkelig at Arsenal skal klare å spraylakke en buss og stenge flere gater i London en halvtime etter finalen er avgjort?

 

Snakk om å lage krise ut av ingenting..

--------------------

 

jinxing er farlig vet du! ;) neida, jeg forstår rasjonalet bak dette. Men en ting er å forhåndsavtale eventuell avsperring av gater med lokalt politi, en annen ting er å forhåndsrigge en buss. Og den trenger jo ikke spraylakkes med slik påskrift? Man hadde jo parader før også, og de fungerte, selv om de var mer improviserte... (?)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...