Jump to content

2014.25.03 Swansea H


Marius-

Recommended Posts

Arsenal FC 738.png vs791.png Swansea City


Premier League

Emirates Stadium

Tirsdag, 25.mars 2014, 20:45

Da er det ny kamp etter årets tredje nedsabling. Normalt spiller vi veldig passivt etter en slik opplevelse, noe man sikkert kommer til å merke i denne kampen også.

Håper Giroud blir benket, ellers er både OX og Gibbs tilgjenglige.

Kos ryktes ute resten av sesongen, og Ramsey ser ikke ut til å være tilbake.

Sjanser på følgende lag:

Fabianski

Sagna - Per - Vermaelen - Gibbs

Flamini - Källstöm

OX - Rosicky - Podolski

Sanogo

Tips: 1-1 U

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Eg ville ha prøvd;

 

Fabianski

 

Jenkinson - Per - Vermaelen - Monreal

 

Flamini - Rosicky

 

Gnabry - Cazorla - Podolski

 

Sanogo

 

Ox bør få seg ein pause etter Chelseakampen, total bærtur. I dag er det stoltheit, blod, svette og tårer som er resepten.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kunne valgt:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Flamini - Rosicky

Chamberlain - Cazorla - Gnabry

Sanogo

Istedet blir det nok:

 

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Flamini - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Cazorla

Giroud/Sanogo

Link to comment
Share on other sites

Källström som slet i den russiske ligaen og som ikke har spilt fotball på nesten 4 måneder? Kan ikke si at jeg er noe fan av den idéen akkurat.

 

Flamini inn og en spiss på topp som evner å gjøre noe uforutsigbart vil nok tilføre oss mye. Det samme ville det gjort å få Chamberlain tilbake på kanten hvor han hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Vil bare ha noe nytt ;) Er trist midtbane for tiden, kampene mot tott og Chelsea var tragiske. Midtbanen fungerte bare ikke slik den burde.

 

Manglet Flamini. Arteta ved siden av Chamberlain på midten fungerer bare ikke. Arteta funker egentlig bare optimalt ved siden av Ramsey. Da får han betydelig med hjelp bakover samtidig som han slipper å gjøre noe fremover. Sammen med Flamini så får han veldig mye hjelp bakover, men til gjengjeld må han bidra offensivt. Som regel har ikke dette partnerskapet fungert bra, men mot Everton bla. så syntes jeg Flamini - Arteta fungerte veldig bra. Så hvorfor Wenger gikk vekk fra en midtbane som fungerte til Arteta - Chamberlain skjønner jeg bare ikke. Chamberlain og Wilshere ved siden av Arteta er rett og slett bare håpløst. Ingen av de er gode nok defensivt til å hjelpe Arteta nok. Dog er det største problemet her i mine øyne Arteta som trenger konstant hjelp for å være et effektivt anker i motsetning til Flamini som frigir midtbanepartneren sin langt mer.

Link to comment
Share on other sites

Andre som tar seg i at vi er dørgende kjedelige å se på? Det er null og niks sprut, bevegelse eller fart. Swansea ser farligere ut hver gang de får overganger. Trist sorti, det skal ofte fram og tilbake med ballen før den tapes.

 

Så cazorla prøvde å spille Giroud i bakrom isted, måtte bare le litt av forsøket.

Link to comment
Share on other sites

Andre som tar seg i at vi er dørgende kjedelige å se på? Det er null og niks sprut, bevegelse eller fart. Swansea ser farligere ut hver gang de får overganger. Trist sorti, det skal ofte fram og tilbake med ballen før den tapes.

 

Så cazorla prøvde å spille Giroud i bakrom isted, måtte bare le litt av forsøket.

 

Er en grunn til at jeg ønsker å se Rosicky på sentral midtbane med Gnabry og Chamberlain på hver sin kant. Rosicky tilfører mye av det samme som Ramsey gjør når han spiller. Når han også kom seg fri nå tidligere så lå han dypere i en sentral posisjon før han satte fart og spilte veggspill med Flamini (som hadde presset opp) og skapte farligheter for Swansea med en gang.

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor Wenger ikke har prøvd ut Flamini - Rosicky på midtbanen. Tror det kunne fungert veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...