Jump to content

Chelsea B 22.03.2014


Stefanb

Recommended Posts

Kampen er tapt, vi er latterliggjort allerede. La de som er utpå her lide seg igjennom. Vel fortjent etter så ræva forestilling. En skulle tro man lærte mot Liverpool.

-------------------

dette er bare trist. Og det verste er at man ikke har læt noe som helst. En drøy måned siden man ble latterliggjort borte mot Liverpool går man inn i neste kamp mot et topplag med EKSAKT samme (selvmords)taktikk. Jeg forstår det bare ikke. Og der kom 0-4... hver gang man blir tatt i ubalanse blir det baklengs.. når skal Wenger se det, og lære av det?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Vi mangler mentalt stål.

 

Viera sa en gang på spørsmål om Wengers største styrke som manager: han stoler helt og holdent på at spillerne skal ta de rette valgene. På spørsmål om hans største svakhet svarte han: det samme.

 

Vi er helt avhengig av typer som Viera for suksess under Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kan bare ikke bli blåst av fort nok. Jeg liker å se på meg selv som en optimist som er flink til å se det positive i ting, men jeg har faktisk ikke en eneste positiv ting å si om noen av de som driter seg ut ute på matta der nå. Dette er bare pinlig og halvhjerte! Jubileumskampen til Wenger, hvor er stoltheten av å få være med på dette? Også er det mot Mourinho i tillegg, bare for å gjøre det verre.

Link to comment
Share on other sites

-------------------

dette er bare trist. Og det verste er at man ikke har læt noe som helst. En drøy måned siden man ble latterliggjort borte mot Liverpool går man inn i neste kamp mot et topplag med EKSAKT samme (selvmords)taktikk. Jeg forstår det bare ikke. Og der kom 0-4... hver gang man blir tatt i ubalanse blir det baklengs.. når skal Wenger se det, og lære av det?

Wenger kommer aldri til å lære det. Det vet vi nå. Og dette blir fæl kamp ja. Men kjenner jeg styret rett er vel en heldig FA cup det samme som å genierklære han igjen. Jeg tror uansett midler, så vil aldri Wenger vinne ligaen igjen.

 

Og hvorfor går Sagna rett opp og blottlegger hele siden når vi vet det gir dem enorme sjanser? Latterlig latterlig kamp. Ikke veldig overraskende heller, men visste ikke at det skulle bli så ille.

Link to comment
Share on other sites

Nok en forferdelig omgang under Wenger er over, skal ikke mase mye mer på dette. Jeg kan ikke bli kvitt Wenger. Så jeg melder meg litt "ut" til mannen er borte. Så får de som har hatt troen i 9 år på at det han startet den gangen er det rette. Blir ikke siste gangen vi ser dette her skje. Bruker for mye tid på dette, og det er for mye lidelse og for lite glede. Så takk for meg for denne gang, jeg elsker Arsenal, men det er klokt av å til bare steppe til side, og vente til ting man er uenig i blir rettet opp i. Det å velte ut kritikk mot en trener hele tiden, gjør ikke ting bedre uansett. Men de som tror på den måten vi spiller fotball på, ja de er mer fanatiske enn realistiske. Ha det bra !

Link to comment
Share on other sites

 

Tenker meg det blir 7-0 eller noe når kampen er blåst av.

 

Mourinho kommer ikke til å ta foten av gassen. Han vil latterligjøre Wenger i sin tusende kamp.

 

 

Tror du har HELT rett i dette, de kommer til å kjøre på og kveste oss ganske hardt.

Kan sikkert blir mer enn 7-0 og. Jeg tipper 9-1, oddsen på Nordicbet på det er bare 67 :P

Link to comment
Share on other sites

Eg trudde faktisk ikkje dette var mogleg mot Chelsea... Mot city og pool med sin offensive styrke, mot Chelsea? Nei, spesielt ikkje etter pool kampen. Vi er milevis unna. Wenger er milevis unna. Mange av våre menn er langt langt unna. Dette er flaut for Arsenal, wenger, spelarane og fansen...

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller så latterlig naivt defensivt at det er ... ja, nettopp: latterlig :(

 

Svenskene på viasat var inne på det før kampen: Wenger sier at Arsenal skal gå offensivt ut, at Arsenal vil gå for å vinne. Det er det ikke noe galt i. Men hvis det betyr at Arsenal presser for høyt er det noe so vil passe Chelsea som hånd i hanske. Spot on, dessverre...

 

Det er ikke tilfeldig når vi for TREDJE gang denne sesongen blir feid gresset med. Hva det skyldes er jeg usikker på. Sannsynligvis har det noe med at vi blir FOR tente. FOR mye adrenalin og det defensive blir rett og slett glemt. Vi står for høyt og blir kontret sønder og sammen.

 

Når vi så krydrer det med dårlige prestasjoner (Cazorla mister, Sczeszny slipper inn 0-2 enkelt, Ox handser hodesløst) blir det slakt mot et så bra lag som Chelsea.

 

Og jeg kan ikke la være å poengtere at med en bedre spiss kunne vi hatt 1-0 før de scora. Jeg synes Giroud er en bra spiss. Ikke verdensklasse, men bra. Bra nok også, når han er i form. Men nå er han ikke i form, og at vi da ikke har noen å erstatte ham med er en KJEMPETABBE av Wenger og co.

 

Viasat sier nå at Arsenal har kastet bort denne kampen med den måten de har spilt i første. Må jo gi dem rett...

Link to comment
Share on other sites

I åpningen er det to avgjørende situasjoner:

Går vi seirende ut av duellen Giroud-Cech, kan vi kanskje få en match ala det vi hadde mot Tott. Men Cech vinner denne. Og stedet kommer duellen WS-Eto'o rett etterpå, som vi også taper. Og da ligner matchen plutselig på den mot Liverpool.

 

Det er først og fremst det som skjer etter 1-0 som er for dårlig. Ingen samling av troppene. Ingen ryggrad. Ingen ære. Ikke i nærheten av det som kreves, helt enkelt.

 

Wenger har utvilsomt fått skape et lag i sitt bilde. Det speiler ham. På godt, og vondt. Når det funker, er det fantastisk. Når det lugger, er det utslåtte armer og sutring. Dessverre.

 

Jaja. Vi har fortsatt cupen å spille for. Og drømmen om neste sesong forsvinner aldri! :)

Link to comment
Share on other sites

I åpningen er det to avgjørende situasjoner:

Går vi seirende ut av duellen Giroud-Cech, kan vi kanskje få en match ala det vi hadde mot Tott. Men Cech vinner denne. Og stedet kommer duellen WS-Eto'o rett etterpå, som vi også taper. Og da ligner matchen plutselig på den mot Liverpool.

 

Det er først og fremst det som skjer etter 1-0 som er for dårlig. Ingen samling av troppene. Ingen ryggrad. Ingen ære. Ikke i nærheten av det som kreves, helt enkelt.

 

Wenger har utvilsomt fått skape et lag i sitt bilde. Det speiler ham. På godt, og vondt. Når det funker, er det fantastisk. Når det lugger, er det utslåtte armer og sutring. Dessverre.

 

Jaja. Vi har fortsatt cupen å spille for. Og drømmen om neste sesong forsvinner aldri! :)

 

Veldig enig i det første du sier der, men jeg syntes det siste i fet skrift er trist. Vi har ressursene og grunnmuren til å være et lag som kunne ha vunnet ligamesterskapet i England, men istedet så står vi på stedet hvil sportslig sett og drømmer om neste sesong hvert bidige år.

Link to comment
Share on other sites

 

Veldig enig i det første du sier der, men jeg syntes det siste i fet skrift er trist. Vi har ressursene og grunnmuren til å være et lag som kunne ha vunnet ligamesterskapet i England, men istedet så står vi på stedet hvil sportslig sett og drømmer om neste sesong hvert bidige år.

 

 

Jeg synes det er feil å si at vi er på stedet hvil. Vi har vært mye bedre i år enn de tre-fire foregående sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Bør Wenger få ny kontrakt? Han har vært en fantastisk mann for klubben, men nå tror jeg ærlig talt han ikke har mer å bidra med. Er redd for at et eventuelt trofé i cupen vil gjøre at han får fortsette. Det trengs en ny mann inn til å styre klubben. Og da vil det nok bli en opprydding i stallen. Giroud er fullstendig ubrukelig mot annet enn de svakeste lagene. Sanogo er bare tragisk. Bendtner forsvinner heldigvis. Da står klubben i realiteten uten spisser. Det er mange midtbanespillere, men de fleste er best i den samme rollen. Har klubben bruk for så mange spillere til en posisjon? Tror Wenger at det går an å kompensere for manglende spiss ved å stille med Ozil og Cazorla sammen? Uten spillere som beveger seg vil ikke engang disse to klare å skape noe. Arteta og Flamini er særdeles gode spillere, men jeg mener de begge er alt for begrenset. Hurtighet er mangelvare. Sidebackene er sikkert gode nok, men jeg stiller store spørsmålstegn ved posisjoneringene deres og deres ukritiske offensive bidrag. Alle sliter de med at de alt for ofte befinner seg ved feil sekstenmeter når laget slipper inn mål. Førstekeeperen har utvilsomt et talent, men han holder ikke det nivået som forventes av en keeper på et lag som anser seg selv som seriøs utfordrer til å vinne titler. Seaman/Lehman, Vieira/Petit, Pires/Overmars og Henry/Wright-typer ønskes. Umiddelbart! For øyeblikket må jeg innrømme at jeg også kunne ønsket meg en tysk manager. Gjerne Klopp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er feil å si at vi er på stedet hvil. Vi har vært mye bedre i år enn de tre-fire foregående sesongene.

 

Sportslig sett er vi akkurat det samme stedet. Vi tar 3-4 plass og går videre fra guppespillet i CL og kanskje en kvartfinale o.l. i ligacupen/FA cupen, men sjeldent noe mer. I år kan vi og burde ta FA cupen, men jeg frykter at vi svikter her også som vi gjorde mot Birmingham for 3 år tilbake. Men, det får vi se når vi kommer dit. Gidder ikke å ta den bekymringen på forskudd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...