Jump to content

2014.01.08 Everton H


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Nåda, hvis han ikke hadde klart å prikke Giroud der....

Sagna er mer enn god nok i mine øyne, synd han drar. Vi må shoppe

 

Så du mener at det er mange backer som ville ha holdt igjen der og ventet ut forsvaret slik Sagna gjorde? De fleste spillere får panikk i situasjoner som det der og bare slenger en ball inn i boksen. For å ikke snakke om at det var meget bra av Sagna å komme til den posisjonen i utgangspunktet.

 

At Sagna er verdt £80-100k i uka når han spiller på det nivået han gjør er i mine øyne høyst rettferdig. Særlig mtp. at han har 7 år i klubben og vi uansett ikke vil klare å hente inn en bedre back enn han for de pengene som han får ekstra i uka.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en flott 4-1 seier. La oss bruke tiden fremover på å rakke ned på prestasjonen og snakke om hvor flaks vi hadde.

Husk! Fokuser kun på det negative.

 

Usikre på hvordan det skal gjøres? Send en pm til Ravenghost for tips og råd. Han har årelang erfaring på dette fenomenet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Så du mener at det er mange backer som ville ha holdt igjen der og ventet ut forsvaret slik Sagna gjorde? De fleste spillere får panikk i situasjoner som det der og bare slenger en ball inn i boksen. For å ikke snakke om at det var meget bra av Sagna å komme til den posisjonen i utgangspunktet.

 

At Sagna er verdt £80-100k i uka når han spiller på det nivået han gjør er i mine øyne høyst rettferdig. Særlig mtp. at han har 7 år i klubben og vi uansett ikke vil klare å hente inn en bedre back enn han for de pengene som han får ekstra i uka.

 

Se situasjonen en gang til. Det er INGEN, absolutt ingen som går i press. Han får stå der og vente lenge før bevegelsen til Giroud er gjennomført.

Jeg bare sier at når han ender opp i den possisjonen med så godt tid skal han klare å sentre den ballen han gjorde.

Foranledningen er bra!

Link to comment
Share on other sites

Stefan B; Med slikt spill fortjener han ikke ny kontrakt, var det vel jeg skrev. Er vel sjelden at han harsånne innvolveringer. Men om det blir mange av de, fortjener han overhodet ikke det han skal ha ønsket seg. Trist at du oppfatter det slik atener at enkelthendelser skal være avgjørende. Det var ovethodet ikke slik ment. Mek om du må oppfatte det sånn for å ha et påskudd for å være vanskelig, er det greit. Skal jeg tolke ditt siste innlegg dit at alle som klarer å få til en assist er gode. Kanskje de beste i sin posisjon? :-P

 

Hva skal Per og de viktigste spillerne få i uka, om Sagna skal få 100 000? Tror det blir vanskelig å drive på noe annet visvenn som city og cfc, om det skal fortsette slik.

Link to comment
Share on other sites

Men det er iallefall etter min mening hundre prosent korrekt av Wenger å la ham starte denne kampen, slik at Giroud får se at han faktisk har konkurranse. Giroud kom seg nesten sist på en ball etter innlegg fra Özil ganske rett etter at han kom innpå, så forhåpentligvis tyder det på at Giroud virkelig er klar for å vise seg frem igjen.

 

 

 

På en måte ja, men slik sett så er det helt tåpelig at vi ikke setter inn Bendtner som er bedre enn Sanogo. Eller at vi ikke har en bedre spiss enn Giroud generelt sett.

At Giroud (og alle andre) trenger konkurranse sier seg selv. Har sagt dette i et tiår snart at det er så ufattelig viktig at spillerene ikke bare har klippekort, men må kjempe for plassene sine i laget eller på benken.

 

 

 

Giroud spilte seg ut av laget mot Stoke, så plassen på benken var klar. Om Bendtner burde startet fremfor Sanogo ville kanskje vært en ide, men dansken er Wengers sistevalg.

 

Sanogo viste svært lite i dag, men jeg kjøper ikke eventuelle konklusjoner (som eventuelt måtte komme) om at startvalget var feil. Giroud gjør det flott på sine to mål, han er på rett sted til rett tid som en spiss skal være. Men samtidig så var angrepene i forkant så bra at nesten enhver spiss ville scoret der ;D . Sanogo spilte i et angrep den første timen, der det var betydelig færre angrep av denne typen og ergo færre muligheter "til å være på rett sted til rett tid". Byttet av spiss var dog selvsagt korrekt etter som kampen skred framover.

 

Ellers så imponerte OX meg, Cazorla hadde en bra førsteomgang og laget tok generelt et steg fremover. Vermalen MÅ spille mot Bayern slik at Per eller Kos får hvile før Tottenham-kampen. Selv om kampen mot Bayern er viktig og vi tross alt har en teoretisk sjanse til avansement så må vi prioritere ligaen når det gjelder et par nøkkelspillere. Vi har tre såkalte "sekspoengs"-kamper etter turen til München og her tåler vi ikke å tape flere nøkkelspillere.

Link to comment
Share on other sites

Se situasjonen en gang til. Det er INGEN, absolutt ingen som går i press. Han får stå der og vente lenge før bevegelsen til Giroud er gjennomført.

Jeg bare sier at når han ender opp i den possisjonen med så godt tid skal han klare å sentre den ballen han gjorde.

Foranledningen er bra!

 

Virkelig?

 

https://vine.co/v/MqebieO6vAY

 

For å si det slik: Det er en ekstremt god ball av Sagna. Han legger den mellom 2 Everton spillere mens han har en Everton spiller som kommer i hundre dundrene mot han for å legge press, men allikevel er Sagna iskald.

 

Jeg står for at det der var adskillig mer vanskelig å utføre enn det du mener det var. ;)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en flott 4-1 seier. La oss bruke tiden fremover på å rakke ned på prestasjonen og snakke om hvor flaks vi hadde.

Husk! Fokuser kun på det negative.

Usikre på hvordan det skal gjøres? Send en pm til Ravenghost for tips og råd. Han har årelang erfaring på dette fenomenet.

BE

Gratulerer med en flott 4-1 seier. La oss bruke tiden fremover på å rakke ned på prestasjonen og snakke om hvor flaks vi hadde.

Husk! Fokuser kun på det negative.

Usikre på hvordan det skal gjøres? Send en pm til Ravenghost for tips og råd. Han har årelang erfaring på dette fenomenet.

BE

He he :)

Link to comment
Share on other sites

For å begynne med Sagna. Han er en av våre viktigste spillere. Han er vår kanskje beste forsvarsspiller ved siden av Per (nei jeg har ikke glemt yndlingen Koscielny), han er ett av våre fremste angrepsvåpen og ikke minst er han kanskje den av våre spillere som spiller jevnest på et høyt nivå. Det er ikke bare å gå ut å erstatte en slik spiller, men jeg er enig i at £100k er i meste laget, gitt at det stemmer. Sagna har aldri fått den oppmerksomheten han virkelig fortjener fra mange. Håper de kan møtes på midten et sted og at han fornyer.

 

Kampen i dag burde strengt tatt vært mer eller mindre avgjort etter 30 minutter hadde vi hatt en dose dødelig effektivitet på topp. Jeg skal ikke si et vondt ord om Sanogo, men vi spiller kvartfinale med Sanogo fra start, Giroud på benken og Bendtner hjemme. Det sier mye.

 

Likevel hadde vi kvaliteten som skulle til. Spesiell takk fra meg går i dag til Özil og Arteta. Disse hadde egenskapene som Everton ikke hadde i dag.

 

Hadde håpet på litt hjelp fra Spurs i dag, men ........

Link to comment
Share on other sites

Blir en spennende trekning i morgen, der vi denne sesongen med Coventry og West Brom. som eneste unntak har fått vanskelig motstand i alle turneringer. Chelsea, Fenerbache, Marseille, Napoli, Borussia Dortmund, Tottenham, Liverpool, Everton og Bayern München. Nå har vi riktignok vært heldige og fått hjemmekamper i 5 av de 6 engelske cupkampene, men tar vi oss til finalen i Fa-cupen nå så kan ingen si at vi har tatt den lette veien. Magefølelsen sier at vi får Manchester City i semifinalen på Wembley, og selv om vi tapte 6-3 på Etihad så ser jeg ikke på den kampen som skillet i kvalitet på lagene. Cup er cup og jeg har stor tro på at vi kan mobilisere såpass at vi slår de i denne ene kampen. Største hinderet vil være personlige feil/feighet som har gjort at vi har tapt mot Chelsea, City og United tidligere i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Likevel hadde vi kvaliteten som skulle til. Spesiell takk fra meg går i dag til Özil og Arteta. Disse hadde egenskapene som Everton ikke hadde i dag.

 

Cazorla var også meget god i dag. Målgivende på Özil sitt åpningsmål og en herlig gjenvinning og driv + pasning som førte til 4-1 målet også. Var generelt sett meget god kamp gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Nå blottla Everton seg på siste målet, sjeldent man får til slikt på en mer jevn stilling.

Uansett, når trekkes semifinalene? Hadde vært så konge å fått CIty i finalen for så å vinne den. Deiligere kan det evt ikke bli!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...