Jump to content

2014.01.08 Everton H


49 unbeaten

Recommended Posts

 

Skal nevnes at det har vært ekstremt sjeldent vi har blitt tatt på kontringer denne sesongen kontra sesongen før.

 

 

Det er sant. De foregående sesongene var det ett av våre (negative) varemerker.

 

Litt bekyringsfullt at slik begynner å dukke opp nå i et så viktig tidspunkt i sesongen, men det er vel sikkert litt overilt å gå helt over bord når det skjer en enkelt gang.

 

Når det er sagt virket målet så unødvendig at det irriterer meg overraskende mye. Vi skulle definitivt ledet etter denne omgangen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Vi blir litt for ivrige og offensive etter 1-0 og går høyt opp med begge backene og Arteta slik at vi ligger igjen med tre spillere bak. Kontringen kommer i rommet til Gibbs og Mirallas løper ifra Sagna på motsatt kant og kommer først på ballen. Litt tilfeldigheter at den ender opp hos Lukaku som fikk alt for mye rom og tid siden Mertesacker ble stående på hælene og ikke fulgte med. Ikke en spiller som er ansvarlig for dette målet, men en kollektiv svikt.

Link to comment
Share on other sites

Meget fornøyd med santi-Özil i førsteomgang. Den linken er bedre enn noen gang. Men hvor er Sanogo? Ikke ett godt løp når han har hatt muligheten til det. Føler også det er litt hawai baki der når Vermalen spiller for Kos. OX gjør mye bra men de horrible feilpassningene blir skjebnesvangre snart. Sagna har ikke sin beste omgang.

 

Er som sagt redd for at Flamini kan bli for begrenset i den dype rollen etter sitt gule. Kanskje bytte han og Arteta med tanke på possisjon i banen ville lettet spillet hans, evt Rosicky inn.

Mest skuffet over Sanogo som ikke har gjort annet enn ett hardt skudd, som han burde heller valgt innlegg til en fri spiller på.

Link to comment
Share on other sites

Spillmessig klar fremgang fra de foregående kampene.

Innsatsen fra flere av spillerne er betydelig bedre.

Selv om han ikke har vært så alt for mye synlig, så tror jeg Sanogo er det rette valget på topp.

Vi møter et godt lag og 1-1 så langt er greit.

 

Det som bekymrer meg med Arsenal i 1. omgang er de alt for mange uprovoserte balltapene. Det blir slått alt for mange baller på tvers uten klar adresse eller for nær motstander. Hvis vi taper i dag så blir jeg ikke forundret om det skjer etter kontring på en slik dårlig pasning.

Link to comment
Share on other sites

Sagnas innsats i dag vil nok ikke være avgjørende uansett. Ser ikke for meg at han spiller i klubben til høsten. Men situasjonen ved utligningen viser Sagnas største problem. Er alt for ofte en av de fremste spillerne, og når dermed ikke tilbake på kontringer imot. Dette har desverre også Gibbs lagt til sitt spill.

Du har rett i at de ofte blir stående for høyt på banen, men her vil ikke kritisere de to nevnte spillerne. Arsenal har gått over til en spillestil der det gamle spillet med klare vinger er borte og ansvaret for å holde bredden ser ut til å ha blitt lagt over på backene. Problemet ser for meg ut til å ligge i valgt spillestil fra ledelsen og derfor er vi mye mer sårbare defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Sanogo er åpenbart en uferdig spiller, ja, så jeg er ikke så begeistret for å ha ham på topp fra start i en kamp som langt på vei kan definere resten av sesongen.

 

Jeg er helt for å gi ham spilletid, men hadde heller sett at han kom inn mot slutten hvis kampbildet tilsa det.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i at de ofte blir stående for høyt på banen, men her vil ikke kritisere de to nevnte spillerne. Arsenal har gått over til en spillestil der det gamle spillet med klare vinger er borte og ansvaret for å holde bredden ser ut til å ha blitt lagt over på backene. Problemet ser for meg ut til å ligge i valgt spillestil fra ledelsen og derfor er vi mye mer sårbare defensivt.

 

Dønn enig. Jeg har sett så mange eksempler på at de har 100m løp hjemover når de mister ballen høyt oppe. Problemet er at det kun er midtbane ankeret som er igjen for å dekke rom.

Link to comment
Share on other sites

 

Dønn enig. Jeg har sett så mange eksempler på at de har 100m løp hjemover når de mister ballen høyt oppe. Problemet er at det kun er midtbane ankeret som er igjen for å dekke rom.

 

 

Enig i at dette er noe en oppmerksom motstander kan utnytte. Det er i og for seg helt greit at den defensive midtbanespilleren har som oppgave å dekke for backene når de er i angrep, men den ene spilleren kan jo bare dekke den ene siden. Hvis motstanderen da passer på at begge sidene er med i en kontring, blir vi sårbare.

 

Noen god løsning på dette har jeg ikke - spillet vår er bygget opp rundt offensive backer. Kanskje man skulle være nøyere med at bare en av gangen blir fanget så høyt oppe i banen?

Link to comment
Share on other sites

Du stefan b må bare synes det er dumt. Men det er svært mange som har kritisert både lagets backer og Wenger, for måten de alt for ofte blir løpende etter i defansive situasjoner. Det blir for dumt.

 

Hvis du ser på hva du skrev og hva Nima la ut i fet skrift så ser du hva som blir for dumt.

 

At en spiller som har vært ligaens beste høyreback og vært bunnsolid hele sesongen (samt 5 andre sesonger) og generelt sett vært ligaens beste høyreback siden han kom til Arsenal ikke skal få ny kontrakt fordi du mener han ikke presser godt nok (selv om han gjør det og faktisk avverger at Mirallas får en tap in) så blir det så altfor altfor dumt.

Link to comment
Share on other sites

Sagna var særdeles god de første sesongene. De ha blitt fulgt av ett par begredelige. Vært mye bedre igjen i år, men 100 000 pund for uka, synes jeg ikke han er verdt. Zabaleta har vel vært den beste de to foregående sesongene. Denne sesongen har vel Coleman vært mange hakk bedre enn nestemann på lista.

Link to comment
Share on other sites

Sagna var særdeles god de første sesongene. De ha blitt fulgt av ett par begredelige. Vært mye bedre igjen i år, men 100 000 pund for uka, synes jeg ikke han er verdt. Zabaleta har vel vært den beste de to foregående sesongene. Denne sesongen har vel Coleman vært mange hakk bedre enn nestemann på lista.

 

Han var meget god frem til de siste 2 sesongene hvor han fikk 2 beinbrudd på 1 år. Sier seg selv at det tar tid før han kommer seg da. Fra februar 2013 og frem til nå har han vært den beste backen i ligaen. At Coleman scorer flere mål gjør han ikke til en bedre back, men han er blant de beste. Zabaleta er også meget god. Sagna derimot har alltid vært bunnsolid defensivt (bedre enn Coleman og Zabaleta), men har attpåtil lagt til et sjeldent mål i ny og ne i spillet sitt + noen av ligaens lekreste innlegg fra høyrebacken.

 

Han regnes av supportere flest som den beste ligaen i backen, men greit det du. Du får gjerne mene hva du vil, men jeg syntes det er helt på trynet at du mener at Sagna ikke fortjener ny kontrakt pga. en hendelse i en enkelt kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jøss, Sanogo har hatt en skikkelig møkkakamp når Wenger virkelig gjør byttet i 59 minutt....

 

Jepp. I dag har Sanogo virkelig vært svak. Den entusiasmen og viljen/innsatsen han viste mot Liverpool, Bayern o.l. har ikke vært tilstede i dag. Ei heller de løpene han gikk på i tidligere kamper.

 

Sånn er det når han er såpass uferdig. Man vet aldri hva man får.

Link to comment
Share on other sites

Men det er iallefall etter min mening hundre prosent korrekt av Wenger å la ham starte denne kampen, slik at Giroud får se at han faktisk har konkurranse. Giroud kom seg nesten sist på en ball etter innlegg fra Özil ganske rett etter at han kom innpå, så forhåpentligvis tyder det på at Giroud virkelig er klar for å vise seg frem igjen.

 

Ellers helt korrekt straffespark til Ox. Og heldigvis setter Arteta den på andre forsøk!

Link to comment
Share on other sites

Men det er iallefall etter min mening hundre prosent korrekt av Wenger å la ham starte denne kampen, slik at Giroud får se at han faktisk har konkurranse. Giroud kom seg nesten sist på en ball etter innlegg fra Özil ganske rett etter at han kom innpå, så forhåpentligvis tyder det på at Giroud virkelig er klar for å vise seg frem igjen.

 

Ellers helt korrekt straffespark til Ox. Og heldigvis setter Arteta den på andre forsøk!

 

På en måte ja, men slik sett så er det helt tåpelig at vi ikke setter inn Bendtner som er bedre enn Sanogo. Eller at vi ikke har en bedre spiss enn Giroud generelt sett.

At Giroud (og alle andre) trenger konkurranse sier seg selv. Har sagt dette i et tiår snart at det er så ufattelig viktig at spillerene ikke bare har klippekort, men må kjempe for plassene sine i laget eller på benken.

 

Var en ufattelig kald straffe av Arteta på både nummer 1 og 2!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...