Jump to content

2014.28.01 Southampton B


bergkampje

Recommended Posts

Jeg ser Arteta får mye tyn og det er ikke helt uberettiget heller. Allikevel gjør han mye bra på slutten og det er viktig å få han i gang igjen etter skaden. Vi kommer til å få bruk for alle våre midtbanespillere i de neste månedene og det er viktig å holde alle i gang.

 

Til neste sesong ønsker jeg meg en spiss til, ny kontrakt til Sagna og et defensivt rivjern. Jeg merker at jeg ikke er dødelig fornøyd verken med Arteta eller Flamini.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Uavgjort borte mot Soton er egentlig helt ok. Jeg ble veldig imponert av de når de gjestet Emirates og dette var en kamp jeg oppriktig fryktet. Allikevel hadde jeg ikke forventet at de skulle rundspille oss slik de gjorde i store deler av første omgang. Det positive er at dette laget vi nå har ikke legger seg ned å dør. Imponerende start på annen omgang.

 

Det er bare å glede seg til neste kamp, som bør bli en enkel seier.

 

Jeg må bare legge til at jeg er enig med lillebror. Det er mye med Szcz som gjør meg usikker om han kan ta det siste steget og bli en virkelig topp topp keeper. I store deler av kampen i går var han direkte dårlig. Han står nærmest inne i mål når vi slipper inn første mål. Det han skal ha skryt for at han ikke "gjemmer" seg selv når det butter i mot. Etter en dårlig start og en livsfarlig utrusning hvor han reddes fra rødt grunnet offside, så går han ut i tøffe dueller på tampen. Gutten har i alle fall baller, det kan nok de fleste enes om.

Enig i at han hadde baller, spørs om det er noe igjen av dem etter at han ble sklitaklet rett i bjellene i går.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Taklingen av Flamini er det jeg mener rødt kort, håpløst selv om han tok ballen soleklart først og heller ikke hadde så høye bein. Det er så unødvendig å gjøre. Men ikke så lenge etter taklet en Southampton spiller cazorla vel så hard og på ball. Han gjennomførte taklingen rimelig røfft, noe som da ble plutselig hyllet av kommentator. Hvis det gjelder bare å være på ball først skulle vel knapt Flamini hatt rødt også med den filosofien? Som sagt vil jeg selv ikke ha slike taklinger, verken tofots eller taklinger der man gjennomfører med å ta mannen.

Link to comment
Share on other sites

A game of two halves.

 

Førsteomgangen viste at vi kan bli stresset og usikre når lag står høyt mot oss. Kollektivt synes jeg vi forsvarte oss godt gjennom hele kampen, men vi ga dem for mange brudd i farlige posisjoner. Jeg mener å huske at Monreal mistet ballen 4-5 ganger den første halvtimen som ga sjanser til hjemmelaget. Flere av disse burde han hatt frispark på, og jeg synes han viste mental styrke da han spilte seg opp i andre omgang. En stund var jeg redd for at han skulle falle helt igjennom og drite seg helt ut. På førstemålet til Southampton skal han vel også ha frispark. Sagna gjorde mye bra og kjempet godt gjennom hele kampen, og på tross av mange pasningsfeil (65% pasningstreff) var han blant våre bedre spillere.

 

Arteta virket naturlig nok rusten i starten, men også han spilte seg opp etter hvert. Jeg tipper at Arteta kommer til å bli veldig viktig (og god) for oss resten av sesongen. Flamini får ikke vist sine beste sider når han spiller sammen med Arteta, og er ikke god nok med ball til å bidra til dominans på motpartens halvdel. Entusiasmen skal han ha for.

 

Gnabry har sine øyeblikk men jeg tror han kan ha godt av en hvil nå. Både fysisk og mentalt. Redd for at det ikke gagner utviklingen hans å spille så mye som han har gjort en periode nå. Han manglet litt på alt i går. Det var kun noen få ganger han utgjorde en trussel i går, og han kunne hjulpet Sagna mer.

 

Cazorla, Özil og Giroud var gode, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vel fått jobbet ut den verste frustrasjonen etter gårsdagens forestilling. De første 45 ligger høyt på rankingen min over dårlig spill fra Arsenal, de siste 45 startet bra men går så raskt ned til pari (og kanskje litt under pari), Enkelte spillere har lyse øyeblikk da de viser hva som bor i de, men generelt sett så ville jeg satt dårlige karakterer på de fleste som var på banen og benken i går. Poengmessing så var det å klare uavgjort i går nærmest som en seier å regne, for etter spill og sjanser så kan jeg forstå de Southampton-fans som eventuelt anså poengdelingen som et "ran".

 

Kortet til Flamini var sikkert greit, Sumo klikket akkurat i det dommeren trakk opp kortet så jeg har ikke fått sett repriser av situasjonen. Flamini har for så vidt vært en åpenbaring (for meg) denne sesongen, men et rødt kort har ligget i luften lenge og han har vært heldig som ikke fikk det tidligere i sesongen. Selv om spillet og innsatsen hans har vær til tider svært så bra, så har det vært litt for mange av de "hodeløse" taklingene fra franskmannen.

 

SIst sesong var jeg en av de som gjerne så at Wenger skiftet beite, men selv etter det som ble vist i går så er jeg ikke i nærheten av slike tanker foreløpig denne sesongen. Rett skal være rett og Wenger har denne sesongen fått mye ut av et til tider skadeskutt mannskap, ikke minst poengmessig. Spillet har i flere kamper ikke vært så imponerende, men kampgløden og flaksen som et lag i medgang ofte har har vært der i første del av sesongen. Jeg er likevel redd for at siste halvdel av sesongen kan bli et antiklimaks sett i forhold til første del, jeg håper inderlig at jeg tar feil og at de som ble vist i denne kampen bare var et blaff.

Laget så slitent ut, totalt uten glød, og den inspirasjonen det var å få inn Özil i august ser ut til å være borte, Det skal nødvendigvis ikke så mye til for å tenne gløden igjen, f.eks. en anskaffelse av en spiller på topp som klarer å true motstander i større grad enn hva dagens angriper(e) klarer, kan være nok til å skape den nødvendige entusiasmen.

Laget trenger så absolutt en "vitamin-innsprøyting" hvis laget skal være i nærheten av edelt metall når vi kommer ut i mai, Jeg tror fremdeles det er en mulighet for at det skal komme en pokal denne sesongen, men det betinger at Wenger ser realitetene i laget og gjør ett eller flere "smarte" knep før midnatt fredag.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...