ertesvi Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Enig at wenger mangla litt alternativ. Men podolski og gibbs kunne gitt oss meir gjennombrot enn gnabry og monreal. Uansett soton er gode heime. Vi må berre på vinnarsporet snarast mogleg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 ***** INGEN **** Koscielny, Sagna ** Mertesacker, Szcz * Giroud, Özil, Monreal, Cazorla Resten får ingen stjerner! Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Det var en dårlig gjennomført kamp. Første 40 var elendige, deretter bølget det. Poenget fortjent. Monreal var ujevn, Gnabry har bidrag offensivt, men mye å gå på bakover. Ellers synes jeg Wenger gjorde en dårlig jobb fra sidelinjen. Arteta og Flamini sammen burde ikke forekomme, og førstenevnte burde vært byttet med Podolski langt tidligere. Ett poeng borte her er isolert sett bra, og jeg ser ikke poenget med å være altfor negativ. Før denne hadde vi fem strake i ligaen. Men det er slike kamper vi BURDE vinne. Arsenals beste: Koscielny foran Özil. Viste vilje og evne til å snu trenden sin i dag. Potensielt PLs beste spiller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergkampje Posted January 28, 2014 Author Report Share Posted January 28, 2014 Elendig første omgang, et par hakk bedre i andre omgang, spesielt de 10 første minuttene selvfølgelig. Hodeløst av Flamini og ellers synes jeg Monreal var elendig, Gibbs i startellevern til neste kamp! Får håpe City og Chelski avgir poeng imorgen, men tviler sterkt på det. Uansett er vi fortsatt oppi der, nå venter snart et meget tøft kampprogram, blir spennende å se hvordan vi takler det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjervell Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Monreal var ujevn, Gnabry har bidrag offensivt, men mye å gå på bakover. Ellers synes jeg Wenger gjorde en dårlig jobb fra sidelinjen. Arteta og Flamini sammen burde ikke forekomme, og førstenevnte burde vært byttet med Podolski langt tidligere. Jeg er enig i at Arteta gjorde en dårlig kamp i dag - det var virkelig sirup i de bena i dag - men en treer på midtbanen med Flamini-Cazorla-Özil eller Flamini-Podolski-Özil ser farlig ubalansert ut på meg. I alle fall borte mot Southampton. Det var virkelig synd at Ramsey allikevel ikke ble klar til kampen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Jeg er enig i at Arteta gjorde en dårlig kamp i dag - det var virkelig sirup i de bena i dag - men en treer på midtbanen med Flamini-Cazorla-Özil eller Flamini-Podolski-Özil ser farlig ubalansert ut på meg. I alle fall borte mot Southampton. Usikker på når antonius_blok tenkte på å bytte innpå Podolski for Arteta, men vi hadde Chamberlain på banen som kunne gått ned på siden av Flamini som i kampen mot Coventry. Da ville Özil og Podolski tatt hver kant og Cazorla sentralt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castor Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Vi lider veldig under det at vi ikke har noen som kan true bakrommet når vi blir satt under såpass mye press Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Har vært mange sløve prestasjoner som har gitt 3 poeng i det siste, idag gikk ikke det.håper gutta finner frem godformen til det vansklige programmet. Vi manglet alternativer på benk idag , å personlig synes jeg Podolski skulle kommet inn etter 60. Øzil viser prov på bedring, i andreomgang og det er bra. Håper Wenger ser at et par spillere inn hadde vært godt for oss. City har en tøff kamp borte mot tottenham i morgen , litt hjelp fra westham så e vi fortstt på toppen tror jeg. 1 -1 mot Soton borte er ingen krise , selv om jeg allerhelst skulle sett 3:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Vi lider veldig under det at vi ikke har noen som kan true bakrommet når vi blir satt under såpass mye press Hvis bare Wenger kunne se det samme.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Usikker på når antonius_blok tenkte på å bytte innpå Podolski for Arteta, men vi hadde Chamberlain på banen som kunne gått ned på siden av Flamini som i kampen mot Coventry. Da ville Özil og Podolski tatt hver kant og Cazorla sentralt.Jeg tenkte vel ærlig talt ikke så langt i ranten min, men props til 49 unbeaten for gjennomtenkt forslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Jeg tenkte vel ærlig talt ikke så langt i ranten min, men props til 49 unbeaten for gjennomtenkt forslag. Ingen problemer, jeg tenker tankene for to når det kommer til fotball Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Keepern vår er også god på slutten idag, sikkerheten selv. Lol, keepertabbe på første målet. en elendig utboksing i første omgang. En offsideavgjørelse unna rødt kort. På bærtur og heldig da han ruser ut for sent i annen omgang. To livsfarlige igangsettinger. Bortsett fra det var han faktisk sikkerheten selv. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 På bærtur og heldig da han ruser ut for sent i annen omgang. BE Hva mener du han burde gjort her da? Latt Rodriguez fått løpt alene gjennom og fått allverdens tid alene med Szczesny som står på streken? Merkelig uttalelse fra en som hyller Fabianski for sin offensive tankegang... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikl02 Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Lol, keepertabbe på første målet. en elendig utboksing i første omgang. En offsideavgjørelse unna rødt kort. På bærtur og heldig da han ruser ut for sent i annen omgang. To livsfarlige igangsettinger. Bortsett fra det var han faktisk sikkerheten selv. BE Lol. Om du faktisk klarer å lese posten min så står det "på slutten idag". Benekter du det? Enig i at han er svak på førstemålet og har en dårlig utboksing, men der du mener han er heldig mener jeg han er god. Syns han er vårt soleklare førstevalg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Hva mener du han burde gjort her da? Latt Rodriguez fått løpt alene gjennom og fått allverdens tid alene med Szczesny som står på streken? Merkelig uttalelse fra en som hyller Fabianski for sin offensive tankegang... Han burde ha vært ute tidligere. Enten kommer du først på ball eller så holder du deg "på strek". Hva var merkelig med min uttalelse? BE Edit @Mikkel Jeg synes det er rart å bruke uttrykket sikkerheten selv når han gjør så mye rart i løpet av en kamp. Nå vet ikke jeg hva som kommer under betegnelsen "mot slutten", men hans utrustning der han var heldig var seint i kampen, og han hadde også en livsfarlig igangsetting til Arteta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikl02 Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Han burde ha vært ute tidligere. Enten kommer du først på ball eller så holder du deg "på strek". Hva var merkelig med min uttalelse? BE Edit @Mikkel Jeg synes det er rart å bruke uttrykket sikkerheten selv når han gjør så mye rart i løpet av en kamp. Nå vet ikke jeg hva som kommer under betegnelsen "mot slutten", men hans utrustning der han var heldig var seint i kampen, og han hadde også en livsfarlig igangsetting til Arteta. Men også matchvinnende redninger på slutten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Han burde ha vært ute tidligere. Enten kommer du først på ball eller så holder du deg "på strek". Hva var merkelig med min uttalelse? BE Igjen, når han først bestemmer seg for å gå ut så er vell keeperens oppgave å komme tettest mulig opp i angriperen og hindre skudd eller at han kommer forbi deg? Jeg ville sett på det som mye værre om han fra det utgangspunktet han hadde, faktisk hadde ombestemt seg og rygget mot mål. En ryggende keeper er sjelden i skikkelig balanse og selv jeg som svært lite målfarlig midtstopper elsker de 1 mot 1 situasjonene. Og det som jeg syntes var merkelig er at du flere ganger har trukket frem Fabianskis offensive tankegang som en av hans styrker, selv om han opp gjennom tiden har kommet ut og misset på flere av de valgene. Når Szczesny gjør det samme så er det en heldig keeper på bærtur - som gjorde det absolutt beste ut av situasjonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Men også matchvinnende redninger på slutten. Jeg skjønner at du mener det, men jeg mener at et skudd fra spissen av 16 meteren i nærmeste hjørne skal reddes 10 av 10 ganger (med mindre det er Anders Limpar som skyter da). Jeg synes spillet til polakken har tatt seg opp, men jeg er fortsatt ikke overbevist om han er god nok og jeg tror fortsatt han er klubbens nest beste keeper. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Igjen, når han først bestemmer seg for å gå ut så er vell keeperens oppgave å komme tettest mulig opp i angriperen og hindre skudd eller at han kommer forbi deg? Jeg ville sett på det som mye værre om han fra det utgangspunktet han hadde, faktisk hadde ombestemt seg og rygget mot mål. En ryggende keeper er sjelden i skikkelig balanse og selv jeg som svært lite målfarlig midtstopper elsker de 1 mot 1 situasjonene. Og det som jeg syntes var merkelig er at du flere ganger har trukket frem Fabianskis offensive tankegang som en av hans styrker, selv om han opp gjennom tiden har kommet ut og misset på flere av de valgene. Når Szczesny gjør det samme så er det en heldig keeper på bærtur - som gjorde det absolutt beste ut av situasjonen. men 49unbeaten alternativene er ikke å løpe ut og snu eller å løpe ut og fullføre? Alternativene er å enten løpe ut eller å bli stående. Når du ikke kommer først så skal du bli stående der. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Om jeg ikke husker helt feil så var utgangsposisjonen til Szczesny på ca. 8-10 meter når bakromspasningen ble spilt. Han bruker litt lang tid til å bestemme seg, men slik jeg ser det ville han ved å ha stått enten blitt tvunget bakover eller vært i ingenmannsland og blitt lobbet på eller rundet - noe som igjen kunne ført til rødt kort og straffe. Da mener i alle fall jeg at det er bedre å komme seg ut i denne situasjonen før Rodriguez får kontroll på ballen, og kommet så tett opptil han at det ikke er mulig å bli rundet eller lobbet på. Resultatet av handlingen ser du selv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Første svake kampen til Szczesny siden Dortmund hjemme omtrent og BE hopper på sjansen med en gang. Er nesten som Arshavin når ting går bra jo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Om jeg ikke husker helt feil så var utgangsposisjonen til Szczesny på ca. 8-10 meter når bakromspasningen ble spilt. Han bruker litt lang tid til å bestemme seg, men slik jeg ser det ville han ved å ha stått enten blitt tvunget bakover eller vært i ingenmannsland og blitt lobbet på eller rundet - noe som igjen kunne ført til rødt kort og straffe. Da mener i alle fall jeg at det er bedre å komme seg ut i denne situasjonen før Rodriguez får kontroll på ballen, og kommet så tett opptil han at det ikke er mulig å bli rundet eller lobbet på. Resultatet av handlingen ser du selv... Okay. Deg om det. Ræva første omgang, ok annen omgang. 1 poeng borte mot Soton er helt ok. God natt. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkamp88 Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Sjokkerende dårlig første omgang der vi overhodet ikke er tilstede. Heldige som bare ligger under med 1. Perfekt start på 2.omgang, men så kødder vi det til rett etterpå. Sagna var god idag, men på 2-2 målet er han vell ikke helt heldig... Flamini… Noe så forbanna tullete 1 poeng er bra på en dag som det her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 29, 2014 Report Share Posted January 29, 2014 Syntes intensiteten til Özil i denne kampen var flere hakk opp, jobbet bra hjemover til tider, og var ofte første i press. Ellers lider vi hver gang noen står opp mot oss. Dette er det ikke alle lag som klarer, men de som klarer det har gode sjanser til å slå oss. Nå må vi klare oss med en temposvak Arteta i viktige kamper, etter at Flamini fikk ett illebefinnende. Kan fort bli avgjørende nå, selv om neste mot CP skal gå uansett lag. Han fikk vel 3 kamper for den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 29, 2014 Report Share Posted January 29, 2014 Uavgjort borte mot Soton er egentlig helt ok. Jeg ble veldig imponert av de når de gjestet Emirates og dette var en kamp jeg oppriktig fryktet. Allikevel hadde jeg ikke forventet at de skulle rundspille oss slik de gjorde i store deler av første omgang. Det positive er at dette laget vi nå har ikke legger seg ned å dør. Imponerende start på annen omgang. Det er bare å glede seg til neste kamp, som bør bli en enkel seier. Jeg må bare legge til at jeg er enig med lillebror. Det er mye med Szcz som gjør meg usikker om han kan ta det siste steget og bli en virkelig topp topp keeper. I store deler av kampen i går var han direkte dårlig. Han står nærmest inne i mål når vi slipper inn første mål. Det han skal ha skryt for at han ikke "gjemmer" seg selv når det butter i mot. Etter en dårlig start og en livsfarlig utrusning hvor han reddes fra rødt grunnet offside, så går han ut i tøffe dueller på tampen. Gutten har i alle fall baller, det kan nok de fleste enes om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.