Jump to content

2014.28.01 Southampton B


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Jøjje meg - lett de dårligste 45 minuttene siden... hmmm ... husker faktisk ikke sist vi så SÅ bleke ut!

 

Trøsten får være at vi umulig kan gjøre to så elendige omganger.

 

Faktum er jo at vi er heldige som ikke ligger under med 2 eller 3...

 

Men for å være litt positiv også - de siste 5-10 minuttene så man tendenser til at Southampton begynte å glippe en cm eller to i markeringene. Skrur vi opp tempoet er det ingen grunn til at vi ikke skal kunne snu dette!

Link to comment
Share on other sites

Få inn bendtner , Poldolski og Ox. Vi blir pisset på 45 minutter mot et meget svekket Soton lag. Sesongs desidert dårligste omgang , å jeg e jævlig spent på hvordan det kommer til å se ut i andre. Selv tipper jeg nok en omgang med krabbegir. Det e nå vi får se hva som bor i dette laget. Pliiiis Wenger, hent frem litt magi i pausen.

Link to comment
Share on other sites

42 minutter før vi forsøkte å true bakrommet - 44 minutter før vi hadde første avslutning på mål og totalt. En sjelden svak førsteomgang der det offensive spillet har vært totalt fraværende. Özil har løpt mye som førsteforsvarer fra side til side og er ikke på hugget når han får ballen. Cazorla og Gnabry på kantene har hverken gjort jobben helhjertet hjemover eller fremover på banen. Flamini og Arteta sentralt trodde jeg vi konkluderte med tidligere i sesongen at det ikke fungerte, til tross for 2-0 seieren hjemme mot Napoli som heller fungerer som unntaket. Monreal har hatt en rotete dag på backen hvor han bruker halvsekundet for mye på å ta avgjørelsene hele tiden, og var nære ved å gi bort 2-0. Mertesacker har heller ikke vært på sitt beste og starter med en dårlig klarering rett i beina på Gallaghen. Giroud med en umulig jobb alene på topp mot begge midtstopperne og de defensive midtbanespillerne.

 

Slik jeg ser det har Wenger to valg for å snu kampen i andreomgangen. Enten ta ut Arteta og sette innpå Chamberlain for å få litt fart og en som kan gå forbi mannen sin på midten, eller ved å ta ut Gnabry og putte innpå Podolski. Flytter da Özil ut høyre og Cazorla sentralt. Southampton viste tegn på slitne bein etter å holdt et høyt tempo og jaget over hele banen de første 40 minuttene. Om vi kommer ut av krabbegiret og får flyttet ballen kjapt og fyrt av noen skudd mot Boruc så tror jeg dette går veien i andreomgangen.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest det siste innlegget til vårt "kjære" forummedlem Arshavin så har jeg brukt førsteomgangen mot Southampton til å vurdere våre til tider motstridende oppfatninger av laget og vår manager, og etter de første 45. minuttene i dag så innser jeg at jeg har vært totalt på "bærtur".

 

Du har nok rett i at Wenger er altvitende og en helt og holdent perfekt manager, og jeg innser nå at våre ønsker om å forsterke laget er totalt grunnløse. Det fantastiske spillet Arsenal leverer i dag, selv med spillere på skadelisten, og med en sprudlende superspiss på topp gjør at jeg innser at Wenger har rett når han ikke finner grunn til å forsterke dette laget.

 

Slik Arsenal rundspiller statistene fra sørkysten så er selvsagt også lagoppsettet og taktikken for denne kampen perfekt, at vi tilfeldigvis ligger et mål under etter denne "heidundrende" oppvisningen er rett og slett bare et av livets merkelige mysterier.

 

Så "kjære" Arshavin etter å ha gledet meg over det jeg har fått sett i de første 45. minuttene så ber jeg så ydmykt om unnskyldning for at jeg har vært skeptisk til deler av det som har skjedd fra Wengers, klubbens og spillernes side de siste sesongene.

 

Jeg er klar til å møte opp i Islington i slutten av mai og hylle Wenger og spillerne når de kommer rundt i dobbeltdekkeren på sin seiersparade etter å ha tatt The Treble.

 

Wenger Knows! Arshavin knows! Polljen er totalt uvitende!

 

God natt!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...