Jump to content

Gibbs vs Monreal


termax

Kiearan vs Nacho  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De fleste er enige om at vi har to fantastiske venstrebacker. Enkelte hevder at den ene er myyye bedre enn den andre. For egen del har jeg problemer med å skille dem kvalitetsmessig. Gibbs er nok noe raskere i omstilling fra angrep til forsvar. Monreal virker bånnsolid begge veier, de gangene han har fått prøve seg. Gibbs er vel omtrent tredjevalg på England. Monreal virker å være andrevalg på Spania.

 

Hvem synes DU fortjener mest spilletid?

Link to comment
Share on other sites

Vurderte å stemme på at de bør få like mye spilletid, men mener at det er viktig at vi har en satt bakre firer. Derfor stemte jeg på Gibbs som jeg mener har levert stabilt godt over tid, er farten som gjorde at jeg stemte på Gibbs kontra Monreal for de har et relativt likt nivå begge to, Monreal er kanskje bedre teknisk og lurere fremover, men jeg synes Gibbs er hakket bedre defensivt. Luksusproblem, men foretrekker å se yngstemann(spesielt siden han er egenprodusert)

Link to comment
Share on other sites

Vurderte å stemme på at de bør få like mye spilletid, men mener at det er viktig at vi har en satt bakre firer. Derfor stemte jeg på Gibbs som jeg mener har levert stabilt godt over tid, er farten som gjorde at jeg stemte på Gibbs kontra Monreal for de har et relativt likt nivå begge to, Monreal er kanskje bedre teknisk og lurere fremover, men jeg synes Gibbs er hakket bedre defensivt. Luksusproblem, men foretrekker å se yngstemann(spesielt siden han er egenprodusert)

 

Jeg er enig i din evaluering her. Allikevel syns jeg Monreal fortjener vesentlig mer spilletid enn han får nå. Jeg skulle gjerne sett ett par kamper med de to sammen på samme kant. Gibbs som back og Monreal som ving. Da ville vi tettet godt igjen bakover, samt hatt en klassisk breddeholder på kant. Cazorla har ikke fungert optimalt på venstrekanten denne sesongen, så jeg skulle gjerne sett Monreal i den posisjonen. Han har godt tempo, god teknikk og slår gode innlegg. Det er ikke gitt at dette fungerer, men jeg syns det hadde vært verdt ett forsøk, spesielt i denne perioden der vi har hatt samtlige vinger skadet.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er enig i din evaluering her. Allikevel syns jeg Monreal fortjener vesentlig mer spilletid enn han får nå. Jeg skulle gjerne sett ett par kamper med de to sammen på samme kant. Gibbs som back og Monreal som ving. Da ville vi tettet godt igjen bakover, samt hatt en klassisk breddeholder på kant. Cazorla har ikke fungert optimalt på venstrekanten denne sesongen, så jeg skulle gjerne sett Monreal i den posisjonen. Han har godt tempo, god teknikk og slår gode innlegg. Det er ikke gitt at dette fungerer, men jeg syns det hadde vært verdt ett forsøk, spesielt i denne perioden der vi har hatt samtlige vinger skadet.

Er helt enig i poengene dine her, noe vi har lidd mest av i perioden uten Theo(Selv om resultatene har vært gode) har vært at vi har manglet en god breddeholder, å kjøre inn Monreal fra start som venstremidt burde definitivt være et alternativ, spesielt borte mot City.(Kontringssterke Theo på andre siden og Özil i midten)

Link to comment
Share on other sites

Monreal er bedre enn Gibbs offensivt. Han har et trøkk som Gibbs mangler. Begge har til tider litt defensive plasseringsproblemer, men Gibbs har en hurtighet som Monreal ikke har til å løpe inn igjen situasjoner. Denne er ikke enkel, men Wenger har valgt Gibbs. De defensive fakta tilsier at det ikkje er direkte feil i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Monreal er bedre enn Gibbs offensivt. Han har et trøkk som Gibbs mangler. Begge har til tider litt defensive plasseringsproblemer, men Gibbs har en hurtighet som Monreal ikke har til å løpe inn igjen situasjoner. Denne er ikke enkel, men Wenger har valgt Gibbs. De defensive fakta tilsier at det ikkje er direkte feil i alle fall.

 

Enig i din argumentasjon her Sir J. Allikevel syns jeg Monreal fortjener flere sjanser fra start. Han bør i mine øyne starte mot Napoli. Jeg er ikke av den oppfatning at Gibbs bør vrakes på grunn av en tabbe (målet til Everton), men han bør også vite at han har en likestilt mann som puster han i nakken og som fortjener flere kamper enn det han får.

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje litt sykt, men tror dere Moneral hadde startet dersom han var en englishman?

 

Jeg vet at Wenger har flere ganger nevnt at han ikke bryr seg om hvor x spiller kommer fra. Men vi ser jo at arsenal fc promotere HEFTIG britiske spillere som ramsey, wilshere, alex, Jenkinkson walcott og gibbs.

 

 

Nå har Gibbs gjort det veldig bra. Men jeg føler fortsatt ( frykter egentlig) at britiske spillere får mer tid til å feile osv nå enn før, mens "ikke britere "kan fort bli solgt hvis de ikke presterer umiddelbart.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Håper Gibbs er 100% igjen nå. Monreal har jo prøvd å gi bort en del mål de par siste kampene så er på tide å droppe han. Foretrekker som sagt personlig Gibbs ovenfor Monreal pga. at han er bedre defensivt.

Monreal virker veldig usikker om dagen, virker heller ikke å ha tilpasset seg til språket. Gi meg Gibbs i neste kamp Arsene!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Skulle virkelig ikke så mye til for å heve seg fra det nivået han var når han kom inn for Gibbs. Da var han konstant vårt svakeste ledd i forsvaret og motstanderene bare passerte han som om han var luft. Vært god de siste 2 kampene, men Gibbs er i mine øyne en overlegen spiller. Bunnivået hans er adskillig mye høyere enn spanjolen sitt.

 

Tror det er viktig å matche Monreal oftere enn det Wenger har gjort forøvrig. I starten av sesongen så kom ofte Monreal på etter 70-75 minutter og sikret venstrekanten sammen med Gibbs, men etter nyttår så kan jeg ikke huske at dette har skjedd noe særlig. Tror som sagt at Monreal er en spiller som må ha en del spilletid for å være i nærheten av sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Tenk å gå fra CL til Championship på litt over ett år.. Føler nesten litt med Gibbs der - spennende å se om han flytter på seg i sommer.

---

Gibbs er vel et av mange eksempler på spillere som aldri klarte å ta det siste steget. Fremstår som litt veik fysisk (og psykisk), noe som er en ulempe i duellspillet, og heller ikke tøff nok i hodet til å kunne dominere langs kanten som det kreves av moderne backer. Klarer derfor ikke i nok grad å sette sitt preg på spillet offensivt. "stridsvognen" Kolasinac (tar med ham i samme slengen her) er på sett og vis den stikk motsatte typen av Gibbs. Tøff psykisk og psykisk, også mer skuddsterk. men mangler litt fotballteknisk (og taktisk?). Monreal derimot er en allrounder. Bedre defensivt og et klokere fotballhode enn de to andre. Han har autoritet som Kolasinac, og er mye mer robust enn Gibbs. Og Monreal bidrar mye mer offensivt i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...