Jump to content

2013.22.10 Dortmund H


termax

Recommended Posts

 

han ser ikke Koscielny i det hele tatt. Helt normalt å løfte armen så høyt. Synes det var strengt med gult

 

Ånei, han ser han ikke. Da er det greit å plante albuen i trynet på Kos. Soleklart gult kort, oransje nesten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Jeg synes det største svakhets tegnet vi viser i dag, er at vi ikke har vinger, hadde vi f.eks hadde cazorla - Øzil - Walcott, så hadde vi nok skapt en hel del mer.

 

Også enig med at Wilshere og Ramsey har latterlig mange dårlige balltap! Naivt rett og slett

Link to comment
Share on other sites

Jaja, der kom det et tap. En veldig jevnspilt kamp med få store sjanser. Ganske utrolig at Dortmund scorer 2 mål med å skape så lite som de gjorde. Szczesny var stort sett arbeidsledig gjennom hele kampen. Nå skal det sies at heller ikke Dortmunds keeper trengte å slite seg ut, og vi skapte ikke så mye mer enn tyskerne.

 

Litt komisk at Bratseth og Fjøra hyller Dortmund for 'gegenpressen', men unnlater å kommentere at Arsenal hadde nesten like mange gode gjenvinninger (8-11), på tross av at vi førte kampen store deler av kvelden (posession 58-42).

 

Det var de defensive spillerne på begge lag som var mest positive. Hummels og Koscielny var kampens giganter, mens både Arteta, Gibbs, Sahin og Schmeltzer var veldig gode defensivt.

 

Wilshere, som var positiv mot Norwich, hadde sjokkerende lave 65% på sine pasninger. Ramsey hadde sin blemme. Rosicky var frisk og flink så lenge kreftene holdt og ellers var det mange som var ganske gode, men ingen som var fantastiske.

 

Jeg er overhodet ikke skremt av nivået, og er spent på hvilken odds vi får i borteoppgjøret. Jeg tror vi har gode sjanser mot dette Dortmundlaget.

Link to comment
Share on other sites

ingen katastrofe, alt avhenger av hvordan laget responderer. Arsenal var fullt på høyden, og så lenge man ikke ryker ut, har man jo mulighet for å lære noe av dette. Det ene man bør ta med seg er at man ikke kan tillate seg å falle tilbake til gamle lilleputt-synder når man spiller mot så gode lag, jfr Ramseys to-tre farlige balltap på egen banehalvdel, derav den ene ga baklengsmål. Det andre er at man ikke må angripe hodeløst og risikere kontringer i mot på slutten av kampene, da man er slitne og man er mest sårbar nettopp overfor kontringer. Bortsett fra de to episodene som ga baklengs har ikke Arsenal noe å skamme seg over. Alt kommer som sagt an på hvordan de takler tapet. Kommer de styrket tilbake, eller blir de psyket ut og vise at de egentlig ikke har noe på dette nivået å gjøre? Time will show...

Link to comment
Share on other sites

Tja. Hva skal man si om kampen i går? Det var en del positivt å spore, men også noe negativt å sette fingeren på.

 

Ramsey kløner det til for seg på 0-1. Men med den formen han har vist siden i vår, og spesielt hittil i sesongstarten, er det vanskelig å kritisere han for mye.

 

Wilshere derimot. Han går fra det helt fantastiske til det fullstendig ubrukelige på kort tid. I går var han det sistnevnte. Kampen endret fullstendig karakter etter at Cazorla kom inn. Slik jeg ser det, er det ikke plass til Wilshere fra start dersom vi har en skadefri tropp.

 

Og keeperarbeidet har jeg rett og slett ikke ord for. De tre siste målene vi har sluppet inn har vært i keeperhjørnet. På førstemålet i går er han for treg i sideforskyvningen, og har vekten på feil fot i det avslutningen kommer. Det var langt fra noen god avslutning, og er en ball som keeper absolutt bør ta. Også på andremålet er han for treg i sideforskyvningen, så han kommer ikke tidsnok frem til å dekke keeperhjørnet. Hadde han vært på riktig sted til riktig tid, ville Lewandowski måtte ha avsluttet i det lengste hjørnet som ville vært mye vanskeligere. I tillegg åpner han opp keeperhjørnet ytterligere når han slenger seg ut i noe som skal forestille en stjerne, og gjør dermed jobben enda enklere for Lewandowski når han skal avslutte.

 

Apropos Lewandowski, mener jeg han skulle vært utvist i går. Armen hans har ingenting å gjøre der den er, og han utsetter motstander for meget farefullt spill. Når du treffer motspiller i hodet på den måten, kan det få alvorlige konsekvenser. Hvorvidt det er tilsiktet eller ikke er i mine øyne uinteressant. En annen ting jeg funderer på, er hvorvidt jeg ønsker Lewandowski i klubben (dersom Arsenal skulle prøve seg). Joda, han er en meget god spiss, men han fremstår for meg litt som det er pengene han er mest opptatt av. Han spiller for et av de aller beste klubblagene i Europa, og når han visstnok har uttalt at han absolutt ikke har noen avtale med Bayern München, og er åpen for en overgang til andre lag, kan jeg ikke skjønne annet enn at det er pengene som motiverer, og slike spillere har jeg aldri hatt mye til overs for.

 

Men en ting skal være sagt, og det er at dette er langt fra noen krise. Vi har fortsatt dette i egne hender, og det er alltid et godt utgangspunkt. Det hadde vært verre hvis vi hadde vært avhengige av andre resultater i tillegg til våre egne. Det som teller nå, er som andre har nevnt hvordan laget responderer på dette tapet. Kanskje var det greit å få en liten nesestyver, så vi ikke faller inn i troen på at alt går av seg selv. Skal vi være med i toppen denne sesongen, må det jobbes til krampa tar oss i hver eneste kamp

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...