Jump to content

2013.22.10 Dortmund H


termax

Recommended Posts

Frustrerende tap etter alt i alt en god kamp.

 

Synes vi, om noe, lag hadde fortjent å vinne. Uavgjort hadde vært helt greit.

 

Men - sånn blir man straffet når man ikke gjør jobben sin mot de beste lagene. Det var ikke bare hans feil, men hvor var Sagna på 1-2? Der skal det tas rennafart og jobbes hjem som om man hadde styggen selv i hælene!!

 

Men til tross for tapet synes jeg det er mye positivt å ta med seg. Koscielny gjør en kjempegod kamp. Samme synes jeg Arteta gjør.

 

På den negative siden syntes det ganske godt at Ramsey ikke var så komfortabel i sin posisjon. Spesielt ikke i første omgang når han spiller på for små marginer. Og ved flere tilfeller enn ved 0-1.

 

Så nei - vi er ikke der riktig ennå. Men synes ikke kampen var noe å skamme seg over.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Egentlig er jeg litt skuffet. Men så slår mitt mer rasjonelle Jeg inn. Og sier: Bayern er Europas beste lag. Dortmund, Barcelona og Real Madrid følger derefter. Disse 4 er på et høyere nivå enn alle andre om dagen. Inkludert alle Premier League-lagene. Vi finner altså ikke noe særlig bedre motstand enn dette. Og vi gjorde mye riktig. Dessverre slipper tyskerne til 2 ganger, og det er nok til å score 2 ganger. De er giftige når de først får sjansen. Det skal være sikkert og visst!

 

Det blir spenning til siste slutt når det gjelder avansement fra denne gruppen. Som ventet!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Hva syntes folk om at Lewandowski muligens burde blitt utvist etter albuen på Koscielny? Den var ikke akkurat direkte fin og den var rimelig klart med overlegg. Sett mange spillere som har fått rødt kort på de der.

Link to comment
Share on other sites

Deler av kampen var ganske dårlig, men ting kunne fort gått annerledes. Cazorla hadde for eksempel et skudd i krysset på stillingen 1-1. Alt i alt hadde uavgjort vært mest fortjent.

 

Jeg ser ingen grunn til å senke forventningene for sesongen etter denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

En smule ufortjent, men dette lå litt i kortene etter hver som kampen gikk. Sjansene må settes!

 

Usikker på hvordan dette fortsetter! Viktig at Palace blir satt på plass i neste kamp, slik at ting er på riktig plass før de vanskelige kampene kommer.

 

Er også usikker på CL. Nå gjenstår to tøffe bortekamper og muligens en "lett" hjemmekamp. Alt kan skje!

Link to comment
Share on other sites

Vi skal borte mot både Napoli og Dormund, så ja - det andre baklengsmålet i dag er stygg sak. Rart at ikke dette satt i bakhodet når en kaster seg hemningsløst fremover for å vinne kampen. Fint det når det går, men i dag var det faktisk mer å tape enn å vinne ved å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller ingen dårlig kamp, men måten vi slepper inn målene på er irriterende. Ramsey tilbake til fjorårsnivå på 0-1, sånt skjer, men skal ikke skje. På 1-2 får selveste Lewandowski stå helt aleine på bakre. Skal heller ikke skje. Men - det var en fantastisk kontring.

 

Giroud er god i første. Rosicky også god, syns jeg. Arteta god. Kosc BB. Wilshere og Ramsey skuffer veldig.

 

Det som skuffer mest er kommentatorene, jeg klarer ikke å ikke bli irritert på han Thor Eggen.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Hva syntes folk om at Lewandowski muligens burde blitt utvist etter albuen på Koscielny? Den var ikke akkurat direkte fin og den var rimelig klart med overlegg. Sett mange spillere som har fått rødt kort på de der.

Jeg synes ikke det er et rødt kort. Gult er greit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn til å senke forventningene for sesongen etter denne kampen.

Mange som ser ut til å senke/øke forventningene for sesongen alt for fort. Jeg har sagt at jeg vil vi skal sikte oss inn på 3.plassen i år og vil være fornøyd med det. Synes vi kjørte kampen i andre omgang og at vi tapte ufortjent, men i andre kamper har vi vunnet ufortjent og det er en del av gamet. U hadde vært mest passende kampen sett under ett.

Skuffet over Ramsey som gir vekk ett mål(og nesten et til i 47.minutt når han kjæler med ballen, mister og lar Dortmund kontre.), men han hadde ikke akkurat enormt mye bevegelse foran seg heller.

 

Ikke imponert over noen av gutta etter dagens kamp. (Sagna viste tegn på at han er på vei tilbake til god gammeldags form tempomessig dog.)

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Hva syntes folk om at Lewandowski muligens burde blitt utvist etter albuen på Koscielny? Den var ikke akkurat direkte fin og den var rimelig klart med overlegg. Sett mange spillere som har fått rødt kort på de der.

 

han ser ikke Koscielny i det hele tatt. Helt normalt å løfte armen så høyt. Synes det var strengt med gult

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er et rødt kort. Gult er greit.

Voldelig oppførsel bør vel gi rødt. Kommentatoren i ITV hadde et godt poeng. Ser du albuen kan du ikke dømme gult - dersom du dømmer gult viser jo at du har sett hendelsen og når det er en hendelse som iflg regelverket skal gi rødt synes jeg det er en kjip avgjørelse.

 

Handler kanskje også litt om at dette er en sak de ikke dømmer konsekvent på og er ofte man ser albuer dratt opp i kjeften til motspillerne, når dommerene ikke ser det blir det ingenting, men når de ser det blir det som regel rødt.

Link to comment
Share on other sites

Ting snur fort i fotball. Frustrerende tap, og vi ser at Ramsey og Arteta ikke har samme samarbeidet som mot slutten av fjorårssesongen. Vi har fortsatt ingen vinger som utfordrer nok nedover langs dødlinja, og det straffer seg. Vi prøver litt for mye å presse ballen gjennom midten. De få gangene vi virkelig kommer rundt på kant blir det ofte farlig. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å se Walcott, Poldi og Ox på kantene igjen. I tillegg ser vi at vi savner Flamini utpå der til tider selv om Arteta gjør en grei jobb isolert sett. Tror vi kan gi Dortmund skikkelig kamp i Tyskland om en eller flere av de ovenstående får mulighet til å spille fra start.

 

Vel, ingen ting annet å gjøre nå enn å riste av seg dette tapet og komme tilbake til helja mot Crystal Palace... Bør bli tre viktige poeng..

Link to comment
Share on other sites

 

han ser ikke Koscielny i det hele tatt. Helt normalt å løfte armen så høyt. Synes det var strengt med gult

Der feilen til dommeren ligger synes jeg. Dersom han ser det og vurderer det som at Koscielny får en bevisst arm i ansiktet av Lewa så er det rødt, dersom han mener det er et uhell er det dropp eller ballen ut av spill for hodeskade..

Link to comment
Share on other sites

Ting snur fort i fotball. Frustrerende tap, og vi ser at Ramsey og Arteta ikke har samme samarbeidet som mot slutten av fjorårssesongen. Vi har fortsatt ingen vinger som utfordrer nok nedover langs dødlinja, og det straffer seg. Vi prøver litt for mye å presse ballen gjennom midten. De få gangene vi virkelig kommer rundt på kant blir det ofte farlig.

Irriterte meg over det selv. Dortmund hadde tydeligvis forberedt seg på å stenge av midten, Özil la seg mer og mer ut på kant utover andre omgang, men fikk sjeldnere og sjeldnere ballen. Er noe med det at ballen ikke på død og liv trenger å gå gjennom midten før målene våre heller. Mål nr. 1 var ikke pent, det var et stygt mål der vi hadde en del flaks, men det var fortsatt et mål og viser hva som kan skje dersom de som kommer rundt på kant klarer å få inn ballen i farlig område..

Link to comment
Share on other sites

Voldelig oppførsel bør vel gi rødt. Kommentatoren i ITV hadde et godt poeng. Ser du albuen kan du ikke dømme gult - dersom du dømmer gult viser jo at du har sett hendelsen og når det er en hendelse som iflg regelverket skal gi rødt synes jeg det er en kjip avgjørelse.

 

Handler kanskje også litt om at dette er en sak de ikke dømmer konsekvent på og er ofte man ser albuer dratt opp i kjeften til motspillerne, når dommerene ikke ser det blir det ingenting, men når de ser det blir det som regel rødt.

 

 

Er jo enig i det du sier her, men da heller jeg mer mot at det ikke er kort. Jeg hadde hvertfall blitt rimelig irritert om en dommer hadde gitt meg rødt kort for lignende.

Link to comment
Share on other sites

Lewandowski skulle hatt rødt. Åpenbart at han går for å bulke det flotte, rette nesegrevet til Koscielny, og hadde dommeren gjort jobben sin hadde ikke Lewandowski vært på bakre og scoret. Det er små marginer, og det å dømme sesongen nord og ned utfra denne kampen synes jeg blir useriøst. Som Stefan B skriver: vi kunne like gjerne hatt tre, og til og med Vidar Davidsen fikk i et lyst øyeblikk med seg at vi var det beste laget i store deler av andre omgang.

 

Det som derimot er synd, og som flere her har påpekt; nå blir det grisejevnt i gruppa, men jeg tror fader meg vi gjør jobben mot Napoli og sikre avansement sammen med Dortmund.

Link to comment
Share on other sites

Der feilen til dommeren ligger synes jeg. Dersom han ser det og vurderer det som at Koscielny får en bevisst arm i ansiktet av Lewa så er det rødt, dersom han mener det er et uhell er det dropp eller ballen ut av spill for hodeskade..

 

Bortkastet å sutre over sånt. Det skjer i en fotballkamp. Skal man unngå det så må man teipe armene til spilleren til kroppen før kampen

Link to comment
Share on other sites

Noen her som her dømt oss nord og ned? Mulig jeg har gått glipp av ett par kommentarer.

Uansett var ifølge fler av oss, dette den første virkelige testen iår. Tottenham er ingen test i mine øyne, der skal kampen vinnes på emirates av vilje alene.

Desverre tapte vi første kamp med kvalifisert motstand og det hjemme. Synd og leit. Håpe man tar seg selv i nakken og presterer ennå bedre neste gang. Men de siste årene har jo vist at dette er hva Arsenal sliter mest med. Nemmelig å prestere mot de aller beste når det gjelder. (Napoli er i mine øyne ikke virkelig god motstand, dette er lag som vi har vært på høyde med i dårlige sesonger)

 

Vi spillte til tider bra ikveld, men ingen stor kamp av verken oss eller Dortmund i mine øyne. Men vi endte med 0 poeng på hjemmebane.

Leder PL ennå, og bør gjøre det med samme eller større margin til helgen. Mye positivt fremover også.

Link to comment
Share on other sites

Noen her som her dømt oss nord og ned? Mulig jeg har gått glipp av ett par kommentarer.

Uansett var ifølge fler av oss, dette den første virkelige testen iår. Tottenham er ingen test i mine øyne, der skal kampen vinnes på emirates av vilje alene.

Desverre tapte vi første kamp med kvalifisert motstand og det hjemme. Synd og leit. Håpe man tar seg selv i nakken og presterer ennå bedre neste gang. Men de siste årene har jo vist at dette er hva Arsenal sliter mest med. Nemmelig å prestere mot de aller beste når det gjelder. (Napoli er i mine øyne ikke virkelig god motstand, dette er lag som vi har vært på høyde med i dårlige sesonger)

 

Vi spillte til tider bra ikveld, men ingen stor kamp av verken oss eller Dortmund i mine øyne. Men vi endte med 0 poeng på hjemmebane.

Leder PL ennå, og bør gjøre det med samme eller større margin til helgen. Mye positivt fremover også.

Tottenham er, ulikt det folk sier, kvalifisert motstand. Napoli er kvalifisert motstand. Dortmund er kvalifisert motstand, men i kveld er de på ingen måte bedre. Vi hadde stang inn mot Marseilles, stang ut i kveld. Sånn er det i CL

Link to comment
Share on other sites

En del bra i perioder, men naiviteten er fortsatt for stor. Ramsey og Wilshere med fryktelig mange stygge balltap. Synes ikke de fungerer optimalt når de spiller sammen. Tragikomisk at plan b er å sette inn Bendtner. Bør helst komme en ny spiss i januar. Sagna har en horribel innleggsfot, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal være med opp i hvert angrep. På 1-2-målet, er han nesten oppe ved midtstreken når Lewandowski sender ballen til siden for en Szczecny som forsøker på en stjerne. Ikke særlig overbevisende... Forventer at Özil spiller mer sentralt i banen fremover. Han og Rosicky skaper noe hver gang de får ballen.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig ang Sagna. Jeg har aldri forstått hvorfor han skal være med der oppe hver gang når han knapt leverer. Blir nok mer defensivt fokus når Walcott er tilbake får jeg håpe. Når det gjelder dette er Gibbs bedre enn Sagna i mine øyne. Han blir ikke tatt på senga like ofte som Sagna der fremme, og produserer mer på sin side om så ikke gode innlegg.

 

Özil er vel kjøpt for å spille sentralt bak spissen, hvis ikke river jeg av meg håret. Igår spillte han så bredt på kant at han ble usynlig større deler av kampen. Hver gang han kunne utfordre endte det opp i sjanse eller halvsjanse. Bruk han til det han er best på...

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining vant Dortmund denne kampen fortjent. Dei kontrollerer ballen i lange periodar og gjennomfører ein bortimot perfekt bortekamp. Dei første 15 i 2.omgang er vi omtrent ikkje borti ballen ein gong. Dortmund løper KLART mest og vil mest og tar 3 poeng til slutt. Noko anna kan vi ikkje forvente når vi ikkje møter opp. Vi er i stand til å kontrollere kampen, men istaden legg vi oss stort sett på 25 meter og let BvB styre. Vi må heve oss kraftig skal det bli avansement i CL og poeng mot dei beste i PL!

Link to comment
Share on other sites

Vi blir straffet hardt for litt naivt forsvarsspill. I CL bør Flamini-Arteta spille. Akkurat det syns jeg gårsdagens kamp viste.

Det er tettere bak med disse 2. Og begge er nokså tøffe i duellene.

Ramsey skuffet stort i går, men regner med han kommer sterkt tilbake.

Arteta-Kos er gode.

Dortmund viser effektivitet og straffer oss hardt, men slik gjør gode lag selv om vi fortjente minst uavgjort igår.

Ingen krise som nevnt og vi kommer sterkt tilbake. Men vi savner ikke minst Walcott på ving.

Regner med at det blir Dortmund og oss som går videre når vi slår Dortmund på bortebane. Den er jeg rimelig sikker på;-)

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det blir Dortmund og oss som går videre når vi slår Dortmund på bortebane. Den er jeg rimelig sikker på;-)

 

He he, ja det hadde vært fint, men det bør vi ikke være så veldig trygge på. Nøkkelen for oss nå er å slå Napoli borte, det er heller ingen selvfølge.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...