Jump to content

2013.22.10 Dortmund H


termax

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Bortsett fra elendige kommentatorer på Viasat 4 så ble det en gledlig avsluttning på 1.omgang. Litt raskere i alt man gjorde, det var resepten.

Lire av seg medgangssuportere om Arsenal fansen, og si tidligere i omgangen at de er mutt stille når de akuratt har overdøvd stadioen vitner om enten dårlig forståelse eller rett og slett en som misliker laget. Uansett, 2 gigatabber av begge lag som er årsak i målene.

 

Giroud veldig livlig idag, liker det jeg ser. Wilshere prøver noe ala mot Barca. Ulikt hell men noen ganger klikker det for han. Ramsey litt skuffende. Backene våre skulle lært seg å slå innlegg. Sagna sitt som endte med mål er egentlig nok ett dårlig innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Thor Eggen "imponerer" som vanlig.

 

Etter at Giroud ble felt ved 16-meterstreken, så synges det "oooooooooooo Giroud" fra tribunen. Eggen (ikke ordrett): "det er mest liv blant de 3200 i svingen".

 

Etter at Giroud scorer, synges det "ooooooooooooooo Giroud" fra tribunen". Eggen (ikke ordrett): "nå ble de liv blant Arsenal sine medgangssupportere".

 

(ett ørlite forbehold om at mine ører oppfattet Hr. Eggen korrekt :gimme: )

 

Link to comment
Share on other sites

Vi er en tabbe og ett Dortmund-bein unna å lede med to etter første omgang, så så veldig galt har det vel ikke vært.

 

Ramsey og Wilshere taper for mye ball, Rosicky stor så langt.

 

Merker også at jeg har lite til overs for de germanofile Viasat 4-kommentatorene i kveld. Alle håper på Dortmund, så la oss vise dem!

Link to comment
Share on other sites

To gode og jevne lag. To forsvarsfeil gir to mål. Ellers ganske lite å skrive hjem om. Dortmund spiller borte, og bør vel derfor være noe mer fornøyd med hvordan omgangen forløp.

 

Dortmund ser veldig skarpe ut på overganger. Det har Wenger tydeligvis fått med seg. Det er sjelden vi ligger så lavt fra start av på hjemmebane. Blir spennende å se om vi tør presse høyere i andreomgang; og hva det i så fall resulterer i. Så langt lukter det en respektfull U av kveldens oppgjør.

Link to comment
Share on other sites

Da fikk kommentatorene det som de ønsket. Og slett ikke ufortjent når vi tømmer oss såpass fremover uten resultat. Fatter heller ikke hvorfor Özil ikke spiller i midten der han hører hjemme. Hva f... gjør han klistret ute på kanten hele tiden?

Link to comment
Share on other sites

Og da tapte vi på første forsøk mot en god motstander på hjemmebane. Æsj.

Ser ikke ut som vi er helt der iår heller. Gruer meg litt til de gode lagene i PL også.

 

Bittert tap, ingen tvil om det. Men vi har nå slått Tottenham og kledd av Napoli hjemme denne sesongen. Vi tapte i den tredje kampen mot et godt lag hjemme.

Link to comment
Share on other sites

En reality check. Dortmunds to mål kommer etter en individuell feil og en kollektiv feil. Vårt mål også resultat av feil hos motstanderen. Vår midtbane klarte aldri virkelig å ta tak i denne kampen. Hverken Ramsey eller Wilshere får mye til, og med Rosicky blir det ofte litt mye føring. Özil? Vel hva han kjør klistret til krittet hele andre omgang vet ikke jeg. Vi manglet den lille kvaliteten i avgjørnde øyblikk for å vinne dette. Eller tur som det heter.

 

Forskjellen på uavjort og tap i denne kampen er enorm. Nå er gruppa vid åpen igjen, og Dortmund har vel iniativet. Å vinne gruppa nå blir krevende. Å kvalifisere seg er også vanskligere. Akkurat i det lys er det som skjedde på Dortmunds andre mål litt vanskelig å akseptere, og det som skuffer meg mest i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Ingen krise nei, det er det absolutt ikke. Men det er påfallende. Jeg fryktet når vi skulle møte ett godt lag. det gjorde vi idag og resultatet er sånn sett ikke overraskende.

Vi kan fort bli blendet av sesongstarten som er mot dårlige lag. Vi tok fler poeng ifjor i tilsvarende oppgjør. Uansett så er det nesten, hadde vi fått mål 2 ville det nok gått veien.

 

Som sagt blir dette spennende å se videre, nå skal vi møte kvalifisert motstand i PL fremover. Håper ikke at dette er tendensen som det har vært så mange år. På tide å ta 3poengere fra chelsea, city og united iår!

Link to comment
Share on other sites

Syntes personlig at vi viste oss som et langt bedre lag enn Dortmund i kveld utenom ved et par tilfeller i forsvar og idiotiske balltap fra et par av midtbanespillerene våre (men, disse hadde Dortmund også). Dortmund er dessverre uhyre effektive og scorer praktisk talt på sine to sjanser i kampen. Vi derimot får et skudd reddet på strek av Hummels, et annullert mål, et skudd som går tverrligger ut og et skudd fra Cazorla som trolig hadde føket i nettet hvis det ikke var for at 3 Dortmund spillere kastet seg etter ballen for å blokkere.

 

At Dortmund også gjør hva som helst for å drøye tid på tampen av kampen syntes jeg vitner om vår kvalitet. De hadde rett og slett ikke selvtillit nok til å bare spille ball og gikk for å safe inn et resultat mot et bedre lag. Ikke dumt det, men selvfølgelig ekstremt frusterende.

 

Giroud var konge i førsteomgang. Dessverre falt han av i andreomgang og var ikke like effektiv da Dortmund var hakket flinkere til å nøytralisere han. Vi fikk også et klart løft i en periode etter at Cazorla kom inn for Wilshere, men med Rosicky, Cazorla og Özil på banen blir det ofte litt for smalt dessverre. Særlig når backene våre ikke klarer å slå innlegg for å redde liv engang.

 

Syntes vi fortjente minst uavgjort i dag, men dette er fotball. I dag ble vi senket av et par lilleputt feil, men jeg ser helt klart at vi er et langt med modent og bedre lag enn vi var i fjor og året før der. Da hadde vi marginene på vår side i tilsvarende oppgjør, men ikke i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...