Jump to content

2013.22.09 Stoke City H


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Deilig seier der vi scorer tre mål uten å skape store sjanser. Nå må Giroud, Ramsey og Sagna få hvile mot en tøff bortekamp i Wales. Podolski, Cazorla og Chamberlain kommer stadig nærmere ett comeback og da begynner vi virkelig å få et luksusproblem fremover på banen. Jeg skal på ingen måte ta av, men dette ser bra ut. Da gjenstår det bare å heie frem Cardiff.

Link to comment
Share on other sites

Håper disse får muligheten i cupen:

Fabianski

Jenkinson-Boateng-Vermaelen-Monreal

Arteta-Zelalem

Gnabry-Eisfeld-Miyaichi

Bendtner/Sanogo

 

Benk: Viviano, Hayden, Yennaris, Flamini, Akpom, Bendtner/Sanogo, Afobe.

 

Ikke noe vits i å hive innpå en eneste av dagens startere.

Link to comment
Share on other sites

Job well done!

 

En profesjonell, om enn ikke spesielt vakker jobb. Men det er akkurat slike kamper og på slike dager vi ga bort poeng i fjor. Og flere sesonger før det.

 

Mom: Hmmm. Uavgjort Ramsey/Özil. Ellers var det ingen som ikke gjorde seg bort. Professionals all around.

 

Jeg elsker forresten å ha en roper som Flamini i laget!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser hvor viktig Özil vil bli for oss i tiden som kommer. Det laget viser i dag er som Sir J sier intet fyrverkeri, og Özil var også borte i perioder ikke minst i første omgang. Men det han viser på dødballer og i enkelte andre situasjoner er rett og slett fantastisk. Flamini, spilleren som Wenger i utgangspunktet ikke ville ha, har også overrasket meg. Jeg som sikkert en del andre tenkte som så at han er grei å ha i stallen når skader og suspensjoner krever en bred spillerstall på midtbanen. Men Flamini er ikke "benkefyll", han forsvarer en plass i førsteelleveren. Mitt eneste ankepunkt mot Flamini er at han av og til har en "tendens" til å gå inn i taklinger med knottene først. Hittil har taklingene ikke vært styggere enn at de har blitt belønnet med det ene av hans to gule kort, men det kan lett gi en annen farge på kortet.

Som jeg har sagt tidligere så føles Ramsey som en "nysignering" (og forsterkning) slik som han har startet sesongen. så selv om jeg fremdeles mener at det finnes noen "svake" posisjoner så blir "troen" sterkere og sterkere.

Link to comment
Share on other sites

Vi dro til Sunderland forrige lørdag og vant, vi vant i Marseille i midtuken.

 

Av den grunn hadde jeg faktisk en dårlig følelse før kampen. Jeg fryktet at vi spillemessig ville mangle den offensive spruten på grunn av tung muskulatur og at et Stoke, med sine bjørner, skulle

skalle inn et par "enkle" dødball-mål.

 

Den offensive spruten manglet, men hva gjør vell det når Øzil & co tar lurven av pottemakerne på dødballer !

 

Got to love it

Link to comment
Share on other sites

Flamini er årets signering i PL så langt. Igjen banens beste, men enda mer positivt, banens leder og en ekstrem innpisker og motivator. Han peker, klapper, dytter og posisjonerer med og motspillere. Det er helt fantastisk å se på.

Vi utkjempet mer enn vi utspilte Stoke i går. Det er noe nytt og spennende på gang på Emirates. Vi vinner stygt og vi vinner pent avhengig av dagsform. Dette lover godt:-)

Link to comment
Share on other sites

Flamini er årets signering i PL så langt. Igjen banens beste, men enda mer positivt, banens leder og en ekstrem innpisker og motivator. Han peker, klapper, dytter og posisjonerer med og motspillere. Det er helt fantastisk å se på.

Vi utkjempet mer enn vi utspilte Stoke i går. Det er noe nytt og spennende på gang på Emirates. Vi vinner stygt og vi vinner pent avhengig av dagsform. Dette lover godt:-)

 

Jeg tror også dette var en meget viktig signering, han tar virkelig ansvar utpå der og han er jo veldig disiplinert i spillet sitt, tror det er utrolig viktig at en spiller på midtbanen har det defensive ansvaret, da er det mulig for Ramsey og co og skape mye framover.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tror også dette var en meget viktig signering, han tar virkelig ansvar utpå der og han er jo veldig disiplinert i spillet sitt, tror det er utrolig viktig at en spiller på midtbanen har det defensive ansvaret, da er det mulig for Ramsey og co og skape mye framover.

Ingen tvil om at vi nå har ett luksusproblem på de to dype midtbaneposisjonene. Ramsey spiller sin livs beste fotball og scorer i bøtter og spann. Flamini fremstår klokere og mer disiplinert enn sist opphold i klubben. Arteta vet vi alle hva står for. Det blir meget spennende å se hvordan midtbanen komponeres nå som alle er fit for fight.

Link to comment
Share on other sites

litt enkelt sagt tror jeg:

 

-Arteta best på midtre tredjedel

-Flamini best som skjoldet foran forsvaret

-Ramsey best fra halvsirkelen og fram til femmeteren

 

Dermed er det opp til Wenger hvor han vil at balansen i laget skal være.

Så enkelt kan det sies ja. Noe jeg har bitt meg merke i er Flaminis evne til å falle ned på backplass når Sagna/Gibbs står for høyt. Det gjør oss mindre sårbare på kontra i mot. Det er en nytelse å se hvor hardt han jobber for laget.

Link to comment
Share on other sites

Så enkelt kan det sies ja. Noe jeg har bitt meg merke i er Flaminis evne til å falle ned på backplass når Sagna/Gibbs står for høyt. Det gjør oss mindre sårbare på kontra i mot. Det er en nytelse å se hvor hardt han jobber for laget.

Samt legger seg som stopper når Per eller Kosc bryter og setter fart. Ekstremt disiplinert og balanserer laget på en meget god måte.
Link to comment
Share on other sites

På scoringen til Stoke er han for opptatt av å dekket rommet andre etterlater seg med det resultat at rommet han selv skal dekke er helt åpent

Tja.. Det er Wilshere som har trukket inn i banen og prøver å tre gjennom Gibbs omtrent på midten. Gibbs' vipp/dragning er dårlig og han er derfor i ingenmannsland sammen Wilshere når bruddet kommer fra Cameron som er høyre back kommer. Den som er nede og stopper gjennomløpet på vår venstre er Flamini. Den som ikke følger opp og slipper Cameron sentralt er Ramsey som lar han spasere inn i mellomrommet uten press.. Hva skulle Flamini gjort annerledes?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...