Jump to content

2013.14.09 Sunderland B


Stefanb

Recommended Posts

3 poeng i boks, men til en for stor kostnad. Manglende effektivitet og en hodeløs inngripen gjorde at vi måtte slite unødvendig og trengte også litt flaks underveis. Özil hadde en fin debut. Ramsey er konge. Vi er sinnykt tynnt besatt på topp, og den forsvarsspilleren vi mangler er heller ikke bra.

 

Uansett, det er lørdag 14. september 2013, klokken er 18:58 og vi er på tabelltopp. Det kunne jaggu vært værre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Aaron Ramsey er rett og slett en monster av en spiller. 6 mål og 1 assist på 6 kamper totalt så langt. Herlig å se han blomstre!

 

91% pasningssuksess (78/86), 100% taklingsuksess (7/7!) og 2 mål på 3 avslutninger. Rett og slett fremragende.

 

Özil er også tidvis fantastisk og man ser lett at mannen er klasse, men han trenger fortsatt bittelitt tid før han er helt på bølgelengde med resten av lagkameratene sine. Gleder meg veldig til samarbeidet mellom han og Cazorla.

 

Koscielny derimot burde få et par rapp med pisken i aften. Taklinger som det der gjør man bare ikke. 2 straffer på 4 kamper så langt for franskmannen!

Link to comment
Share on other sites

3 poeng i boks, men til en for stor kostnad. Manglende effektivitet og en hodeløs inngripen gjorde at vi måtte slite unødvendig og trengte også litt flaks underveis. Özil hadde en fin debut. Ramsey er konge. Vi er sinnykt tynnt besatt på topp, og den forsvarsspilleren vi mangler er heller ikke bra.

 

Uansett, det er lørdag 14. september 2013, klokken er 18:58 og vi er på tabelltopp. Det kunne jaggu vært værre.

 

Forsvarsspilleren vi mangler er heller ikke bra" Hva betyr det?? En spiller vi ikke har er altså ikke bra? Haha

Klokken er forresten ikke 18.58 enda...;)

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt, fult fortjent seier.

 

Synes byttene til Wenger var taktisk smart. Merkelig at folk klager på Wenger. Nå var heller ikke spillere som cazorla og podolski tilgjengelige heller..

 

Leder du med 2 mål når det er par minutter igjen, setter man innpå noen unggutter som er sultne og vil vise seg frem. (offensivt). Å komme med Monreal da, holder ikke

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt, fult fortjent seier.

 

Synes byttene til Wenger var taktisk smart. Merkelig at folk klager på Wenger. Nå var heller ikke spillere som cazorla og podolski tilgjengelige heller..

 

Enig. Hadde han gjort rene ving-ving- eller spiss-spiss-bytter ville vel folk klaget over at vi ikke "safet" nok. Og bare tenk hylekoret hvis det hadde blitt uavgjort, og Ryo og Akpom var de som var satt inn.

Det er riktig å sette inn spillere med erfaring og defensive gener. Spesielt i en bortekamp hvor vi langt fra dominerte andre omgang. Hadde vi spilt hjemme, ledet 3-0 og hadde 75-25 i ball possesion så hadde jeg sett annerledes på det.

Link to comment
Share on other sites

Leder du med 2 mål når det er par minutter igjen, setter man innpå noen unggutter som er sultne og vil vise seg frem. (offensivt). Å komme med Monreal da, holder ikke

Monreal er fin type spiller å bruke. Har også OK offensive kvaliteter.

 

 

Tja. Tror neppe noen av oss var særlig trygge på en seier faktisk...

Link to comment
Share on other sites

 

Leder du med 2 mål når det er par minutter igjen, setter man innpå noen unggutter som er sultne og vil vise seg frem. (offensivt). Å komme med Monreal da, holder ikke

Normal sett er jeg enig i at unggutta bør prioriteres ved bytte når vi leder klart så sent i kampen, men det Arsenal viser når de er på sitt verste og som vi så antydninger til i 2. omgang gjør at jeg ikke anså kampen som avgjort ett par minutter før full tid. Så akkurat i denne kampen forsvarer jeg byttene som ble gjort.

Link to comment
Share on other sites

Kos er veldig god i dueller når han er riktig vendt. Men det han gjør idag, når gibbs er i dekning for han så skal han aldri gjøre noe slikt. Se på Gibbs, han er helt ute når han ser hva Kos gjør. Bold bør gi han en hårføner før slikt koster oss fler poeng enn det smaker.

 

Ellers er Ramsey en ny spiller. Her har Wenger hatt rett hele veien, han har vokst på noen år nå. Wilshere var heller ikke værst idag syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Top of the league, having a laugh.

 

Topp jobbing av heile laget, men minustrekk for Koscielny og Walcott. Ozil ser ut til å vere så fantastisk som vi håpar på, og Flamini på fri transfer kan vere ein genistrek av Wenger.

Får berre krysse fingrane for at Girouds skade ikkje er alvorleg.

Link to comment
Share on other sites

on if Giroud is injured

That's my worry today after the game. We are very thin at the moment. [it is] a knee problem. He is the player at the moment that would be very difficult for us [to replace].

 

on Cazorla

Cazorla has an ankle problem. He will be out for a few weeks as well. I don't think he will play before the next international break.

 

Kommentaren på Cazorla kommer etter Giroud, kan det tyde på at Giroud nå er ute ett par uker også? Spekulasjoner, men da sliter vi ganske greit...

 

Edit: han sier selv på Twitter at han er ok. Phu....

Link to comment
Share on other sites

 

Enig. Hadde han gjort rene ving-ving- eller spiss-spiss-bytter ville vel folk klaget over at vi ikke "safet" nok. Og bare tenk hylekoret hvis det hadde blitt uavgjort, og Ryo og Akpom var de som var satt inn.

Det er riktig å sette inn spillere med erfaring og defensive gener. Spesielt i en bortekamp hvor vi langt fra dominerte andre omgang. Hadde vi spilt hjemme, ledet 3-0 og hadde 75-25 i ball possesion så hadde jeg sett annerledes på det.

Helt enig jeg også, er noe inni meg som vil se han kaste på unggutta, men er ingen tvil om at det er klokest å safe ett slikt resultat, Ferguson ville ikke pøst på med unge spillere i en kamp der motstanderne stadig var frempå han heller.

Link to comment
Share on other sites

Da beholder vi tabelltoppen frem til mandag i hvert fall, nå som Chelsea tapte. Flott fotballdag.

 

Ramsey er, også sett bort fra alle målene, en mer interessant spiller enn Wilshere for tiden.

 

Har han vært de siste 7-8 månedene for å være ærlig. Helt siden han spilte mot West Ham i 5-1 seieren har han vært en overlegen spiller kontra Wilshere. Wilshere har en nærteknikk og et rykk som Ramsey ikke har, men i alle andre aspekter er Ramsey en overlegen spiller for øyeblikket.

 

Tror dog Wilshere har godt av å spille på kanten som han gjorde i dag (og som jeg har nevnt tidligere) som Ramsey gjorde i sesongstarten i fjor. Og helt ærlig så trengs det også med alle de spillerene vi har ute som kan spille på venstre (Cazorla, Chamberlain & Podolski).

Link to comment
Share on other sites

Bestandig?

 

Når Ramsey først slo igjennom så var Wilshere dominerende på reservelaget. Når Wilshere slo igjennom så var Ramsey skadet. Når Ramsey ble skadefri så var Wilshere skadet. Når Wilshere kom tilbake var han i perioder mer synlig enn Ramsey som ble plassert ute på kant. Etter at Ramsey kom inn sentralt har Wilshere knapt nok spilt før denne sesongen.

 

Blir vanskelig å sammenligne de to før Wilshere har fått omtrent 2 skadefrie sesonger som Ramsey har fått. Og det har også vært vanskelig å sammenligne de tidligere. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Når Ramsey først slo igjennom så var Wilshere dominerende på reservelaget. Når Wilshere slo igjennom så var Ramsey skadet. Når Ramsey ble skadefri så var Wilshere skadet. Når Wilshere kom tilbake var han i perioder mer synlig enn Ramsey som ble plassert ute på kant. Etter at Ramsey kom inn sentralt har Wilshere knapt nok spilt før denne sesongen.

 

Blir vanskelig å sammenligne de to før Wilshere har fått omtrent 2 skadefrie sesonger som Ramsey har fått. Og det har også vært vanskelig å sammenligne de tidligere. :)

 

Enig med ressonnementet ditt. Og enig at det er litt vanskelig å sammenligne dem.

 

...eller, jeg synes egentlig det er lett. Ramsey har alltid vært skrittet foran i mine øyne. Skadd eller uskadd.

 

17. mai 2008 spilte Aaron Ramsey FA-cupfinale.

 

Da var Wilshere ca. på dette nivået ifølge wiki:

"He managed to record two goals and two assists in just three appearances for the reserves at the end of the 2007–08 season. He played in the Under-16s victory in the Ferroli Cup, being named as player of the tournament

Link to comment
Share on other sites

16 år gammel på det tidspunktet. Og det er vel hakket lettere for et stortalent som Ramsey å slå igjennom i et lag som Cardiff kontra Wilshere i et lag som Arsenal med spillere som er mer enn et par hakk bedre enn de Ramsey måtte konkurrere med?

Når Wilshere slo igjennom for Arsenal var han yngre enn Ramsey hvertfall. Dette var i henholdsvis 09/10 og 10/11. Før dette hadde han herjet for reservelaget til Arsenal (førte de til seier i FA Youth Cup) og i cupene. Etter Ramsey sitt beinbrudd i 09/10 klarer jeg ikke å sammenligne de mer. Hvorvidt du tar utgangspunkt i at Ramsey var bedre som 17-18 åring får du gjerne gjøre, men det er ikke der jeg tar utgangspunkt. Når det gjelder potensiale så syntes jeg begge to har et meget høyt tak og pdd. så ligger Ramsey omtrent halvannet år foran Wilshere når det gjelder utvikling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wilshere har vært bra så langt i år. Men han kommer selvsagt i skyggen av Ramsey, som har vært fantastisk!

 

En herlig seier i dag! Det er mye som er bra, og mye som kan bli bedre:

- Walcott vil finne igjen scoringsformen efter hvert, og Øzil har allerede vist at han kommer til å servere ham målgivende pasninger på løpende bånd.

- Forsvaret ser bra ut også med Sagna i midten, men Koscielny er og blir en bekymring. Hvor mange røde kort og straffespark vil han pådra seg i år?!

- Giroud er sammen med Ramsey årets spiller så langt. Bevegelsene hans foran mål er radikalt forbedret, og han er også god i det oppbyggende spillet. Det er småkrise hvis skaden hans er alvorlig. Samtidig går ikke verden under av den grunn. Noen andre vil da få en sjanse. Kanskje vil de gripe den? Det er lov å håpe.

 

Top of the league! Det hadde jeg neimen ikke trodd vi skulle være så fort efter åpningsmatchen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...