Jump to content

2013.14.09 Sunderland B


Stefanb

Recommended Posts

sunderland.png?2012-13Varsenal.png?2012-13

Sunderland v. Arsenal

Barclays Premier League

Lørdag 14. september 2013, kl. 16:00. Stadium of Light

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium

Vi har noen spillere som garantert er ute. Som Diaby, Arteta, Vermaelen, Chamberlain, Podolski og Zelalem. Attpåtil har Sanogo , Rosicky og Walcott pådratt s eg smeller på internasjonal tjeneste. Rosicky er trolig ute i minst noen uker mens Sanogo og Walcott så langt virker usikre.

 

Vi leder pdd. "Injuryleague" med 8 skader. Forhåpentligvis synker den ned til 6 med Sanogo og Walcott matchfit mot Sunderland. Posten blir trolig oppdatert når Wenger holder pressekonferanse om noen dager.

 

Laget jeg tipper vi får se: Kan dog skje at vi må sette innpå Gnabry/Monreal hvis Walcott er ute.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Walcott - Özil - Cazorla

Giroud

Edit: Rosicky og Sanogo ute, men Walcott og Ramsey klare. Tipper muligens vi får se Akpom på benken. Fantastisk dybde. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Noen som vet hvor lenge Vermaelen er ute med skade? Ble det ikke sagt i august rett før Monreal var tilbake at også Thomas var ute å løpte og trente på banen igjen? Ikke det at han forsterker førstelaget, men er en god spiller å ha på benken og som kan hoppe inn i flere posisjoner.

 

Ellers tipper jeg det samme laget som deg hvis Walcott blir klar - hvis ikke er det spennende hvem som får rollen på kanten. Gnabry som hadde assist og mål i sin siste U19 kamp, Ramsey ut av posisjon igjen eller et gjensyn med Bendtner?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi er ekstremt sårbare når Walcott evt er ute. Ingen klare kandidater på høyresiden, og Walcott strekker forsvaret til motstanderen kraftig slik at de andre får mer rom. Skal bli spennende å se om vi klapper litt sammen offensivt uten Theo eller om det går bra.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor lenge Vermaelen er ute med skade? Ble det ikke sagt i august rett før Monreal var tilbake at også Thomas var ute å løpte og trente på banen igjen? Ikke det at han forsterker førstelaget, men er en god spiller å ha på benken og som kan hoppe inn i flere posisjoner.

 

Ellers tipper jeg det samme laget som deg hvis Walcott blir klar - hvis ikke er det spennende hvem som får rollen på kanten. Gnabry som hadde assist og mål i sin siste U19 kamp, Ramsey ut av posisjon igjen eller et gjensyn med Bendtner?

 

Vermaelen har vel selv vært ute å nevnt at han håper å være spilleklar mot slutten av måneden, men at han ikke har lyst til å sette noen dato. Det har vært spekulert i at han kan være klar til ligacup-kampen mot West Brom.

 

Dersom Walcott ikke blir klar så blir det vel Ryo eller Gnabry som kommer inn. De har jo begge også bra med fart, men mangler selvsagt rutine på dette nivået. Men skal de få det så må de jo få sjansen også. Bendtner er vel fortsatt ikke match-fit. Mener å ha lest at han nettopp har startet trening etter skadeavbrekk.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor lenge Vermaelen er ute med skade? Ble det ikke sagt i august rett før Monreal var tilbake at også Thomas var ute å løpte og trente på banen igjen? Ikke det at han forsterker førstelaget, men er en god spiller å ha på benken og som kan hoppe inn i flere posisjoner.

 

 

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/team-news-who-s-fit-to-face-sunderland-

 

Vermaelen har en ørliten sjanse til å være med i troppen mot Sunderland. Mer sannsynlig at han blir med til Marseilles på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein@bbcsport_david1h

Ozil missed training (illness) but travels to Sunderland, Mertesacker also ill & does not travel, Vermaelen travels #bbcsportsday #afc #safc.

Da var vi i gang da. Tøff bortekamp uten Mertesacker, og mest sannsynlig ikke Vermaelen fra start heller vil jeg tro.

 

Og en Özil som i utgangspunktet vil ha en tøff jobb med å omstille seg fra La Liga til Premier League har attpåtil fått enda verre vilkår hvis han skal spille i morgen. Det kjipeste er dog at vi er uten Mertesacker. Forbanna BFG har attpåtil smittet Ferrarien vår. :(

 

Når det gjelder midtstoppere så er det meget kjedelig at vi ikke kjøpte en spillertype tilsvarende Mertesacker som passer ypperlig med en av de tre andre alternativene på stopperplass. Tipper dog vi får se Jenkinson - Sagna - Koscielny - Gibbs i morgen og ikke et partnerskap av Koscielny - Vermaelen som rett og slett er katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

Tror det skal gå greit med sagna og koscielny som midtstopperpar i morgen, Sagna har gjort det meget bra de få kampene han har spilt der!
De har kanskje ikke spilt så mange ganger sammen i midtforsvar, men de har sikkert spilt hundre kamper side om side, som høyreback og høyre midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som at det er flere "uoffisielle" tweetere som mener at Per, Özil og Cazorla ikke er klare til kampen mot Sunderland. Det er mulig at sykdom herjer og at dette stemmer, men ved oppsummeringen av uaktuelle spillere hos arsenal.com dagen før kamp så er ingen av disse meldt uaktuelle til dagens kamp. Derfor velger jeg (akkurat som med alle overgangstweetene) å ta de påståtte forfallene med en liten klype ....

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som at det er flere "uoffisielle" tweetere som mener at Per, Özil og Cazorla ikke er klare til kampen mot Sunderland. Det er mulig at sykdom herjer og at dette stemmer, men ved oppsummeringen av uaktuelle spillere hos arsenal.com dagen før kamp så er ingen av disse meldt uaktuelle til dagens kamp. Derfor velger jeg (akkurat som med alle overgangstweetene) å ta de påståtte forfallene med en liten klype ....

 

Blant de som melder om Cazorlas skade på twitter, er Geoff Arsenal. Han har en kilde i klubben, og farer ikke med pølsevev. Han meldte om Özil- og Cazorla-overgangene flere timer før de engelske avisene. BBC meldte om Pers sykdom i går, så dette stemmer nok. Özil skal være klar, og starter nok på grunn av skademarerittet vi befinner oss i.

 

Jeg gleder meg vil til å se ham, i denne oppstillingen:

 

(4-3-3): Szczesny- Jenkinson, Sagna, Koscielny, Monreal- Flamini, Ramsey, Özil- Walcott, Giroud, Gibbs

 

Benk: Fabianski, Vermaelen, Frimpong, Wilshere, Myiachi, Gnabry, Akpom

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein @bbcsport_david 7m

Ozil starts for Arsenal at Sunderland, Wilshere starts, Cazorla not involved, Vermaelen on bench, Sagna CB & captain #bbcfootball #afc #safc

Om jeg skal gjette blir vel dette laget..

Szczesny

Jenkinson - Sagna - Koscielny - Monreal

Ramsey - Wilshere

Walcott - Özil - Gibbs

Giroud

For å si det slik: Dette er ikke et imponerende lag på papiret.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...