Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014


49 unbeaten

Recommended Posts

Hva i alle dager????

Balotelli????????

Noen her på forumet har drukket litt vel mye i julen...

 

Litt mer seriøse ønsker: Seamus Coleman burde være naturlig å se på. Han har det aller meste en god høyreback skal ha. Han er 25 år, noe som bør være en god alder. Da kan Arsenal sette Sagna inn i midten. Da vil Arsenal ha Coleman/Jenkinson på høyreback, Gibbs/Monreal på venstre og Verm/Kos/Per/Bac i midtforsvaret. Dobbel dekning med andre ord. Hadde vært glimrende!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Drømmescenarioet for meg i januar/sommer vil være noe slikt:

 

Inn: Coleman, Zouma, Di Maria og/eller Diego Costa.

 

Ny kontrakt: Sagna og Rosicky

 

Ut: Bendtner, Diaby, Park og Frimpong

 

Utlån: Jenkinson, Gnabry, Miyaichi, Sanogo, Akpom og Afobe

 

Våre to mulige lagoppstillinger vil da være:

Szczesny

Coleman - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Walcott - Özil - Di Maria

Costa

-

Fabianski

Sagna - Zouma - Vermaelen - Monreal

Arteta - Wilshere

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Da har vi utrolige mange dyktige spillere i riktig alder som kan spille sammen i 4-5 sesonger - der neste posisjonen som behøver utskiftning er defensiv midtbane. Arteta og Flamini har kontrakter som gjør at de får spille neste sesong også før det blir noe akutt behov for forsterkninger. Og innen den tid så har kanskje Wenger satt sammen Ramsey/Wilshere til å bli en solid duo. Ellers har vi ved et kjøp av Coleman god dekning på begge backene, og etter denne sesongens prestasjoner tror jeg Sagna fort kan bli nødt til å finne seg i å være andrevalg. Zouma inn vil gjøre at vi har godt med alternativer på midtstopperplass i tilfelle vi får mer enn en skade/suspensjon. Ellers synes jeg at vingspillet har vært en mangelvare over ganske lang tid, og at et lag som kjemper mot forsvarsveggen i nesten hver kamp trenger en som kan dra seg forbi en mann på egenhånd. Di Maria inn ville vært en kanonsignering fra øverste hylle innenfor denne kategorien, og ikke så usannsynlig med tanke på at Ronaldo, Bale og Isco er konkurente hans i Real Madrid.

 

På spissplassen så kan mye endres ved et kjøp av Di Maria siden Giroud får flere innlegg å jobbe med, men også fordi det gir mulighet for å spille Podolski eller Walcott oftere som spiss. Hvis ikke Di Maria kommer inn ville Diego Costa passet vår spillestil utmerket. Han er som Giroud et godt oppspillspunkt med spillere i ryggen, men i motsetning til franskmannen har han mer fart i kroppen, bedre pasningsspiller og mer kynisk foran mål. Med nye sponsorinntekter, økte inntekter fra stadion, økte inntekter etter fornyelsen av tv-rettighetene og inntektene som følge av at vi vinner trofeer denne sesongen har vi råd til å bruke £50-70 millioner i løpet av året. I alle fall håper jeg det...

Link to comment
Share on other sites

Med nye sponsorinntekter, økte inntekter fra stadion, økte inntekter etter fornyelsen av tv-rettighetene og inntektene som følge av at vi vinner trofeer denne sesongen har vi råd til å bruke £50-70 millioner i løpet av året. I alle fall håper jeg det...

 

Håper at Wenger virkelig investerer penger i laget nå. Som i 07/08 og 09/10 så er vi så nærme å "knekke" koden, men vi mangler da særlig en spiller som kan utgjøre en forskjell.

 

Dessverre tror jeg Wenger går veien som han gjorde i de sesongene der i januar også. Tvilsomt at vi ender opp med noen store spillere i januar dessverre da Wenger trolig ikke er interessert i å overbetale og de fleste klubber ikke vil selge såfremt ingen overbetaler.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi kommer til å angre enten Giroud blir skadet eller vil jeg påstå, men men.

 

Husker hvertfall det var ekstremt provoserende i særlig 09/10 når Wenger valgte å ikke hente inn noen når van Persie var ute praktisk talt hele sesongen og Bendtner attpåtil var skadet til midten/slutten av februar. Husker jo vi måtte spille Arshavin på topp siden vi ikke hadde noen andre alternativer..

Link to comment
Share on other sites

Som sagt: Ser gjerne Berbatov inn på en 6 eller 18 måneders kontrakt hvis vi ikke får tak i en "top top top quality" spiss i vinter. Langt bedre alternativ enn Bendtner og teknikken hans og målteften er generelt sett av en annen verden enn Giroud. Er også meget brukbar som oppspillspunkt og når han dropper dypt. Ikke lider han av alderen mtp. fart o.l. heller da han aldri har hatt særlig med det.

 

Det største jeg har å utsette på Berbatov er nok arbeidsviljen, men jeg tror han ville jobbet hakket hardere i et lag som Arsenal. Han er ekstremt misfornøyd i Fulham virker det som om og det er jo rimelig klart at han er på vei vekk derfra i vinter.

 

Uansett så er Berbatov inn til sommeren en rimelig billig og god deal i mine øyne. Ikke ødelegger det for en eventuell ny spiss inn i sommer heller da han er såpass gammel og billig.

 

Edit: En annen ting som er verdt å nevne er at Berbatov er ekstremt god på flikker og det å spille gjennom midtbanespillere/kantspillere på løp. Ikke verdens raskeste dog, men han er fortsatt en trussel i bakrom.

Link to comment
Share on other sites

Er noe med Berbatov som bare vrenger seg innvendig når jeg tenker på han hos oss. Men tviler ikke på at han ville forsterket oss, imo skal det faktisk ikke mye til før vi har forsterket..

 

Alltid likt Berbatov jeg selv når han spilte for Tottenham. Syntes det er umulig å ikke like en så talentfull spiller som han.

 

Nå har Berbatov som Fulham hatt en rimelig svak sesong, men i fjor så viste han at han fortsatt er en klassespiller og han har også gjort det tidvis denne sesongen, men generelt sett har Fulham som lag fungert ekstremt dårlig og det har han virkelig lidd av. Han scoret vel 15 ligamål eller noe i fjor for et rimelig shitty lag. Ferdighetene hans er det ingenting å utsette på da de går langt langt ovenpå Giroud sine, men alderen og motivasjonen kan man og burde man sette spørsmålstegn rundt.

Tror dog personlig ikke at han er ferdig som toppspiller ennå. Og toppnivået hans er utvilsomt meget høyt. Motivasjonen som sagt kan det også stilles spørsmålstegn ved, men han har gjort det klart at han vil forlate Fulham i vinter på tross av at kontrakten hans går ut til sommeren. Altså kunne han heller ha ventet 5-6 måneder og fått en siste stor "payday", men det er han altså ikke interessert i.

 

Til gjengjeld så kan man se på hva Berbatov vil tilføre laget: Han har alltid scoret rikelig med mål (97 på 201 for Leverkusen, 46 på 102 for Tottenham, 56 på 149 for United hvorav 48 av de var i ligaen på 108 kamper og selvfølgelig 48 mål på 78 landskamper). Teknikk og pasningsspill fra aller øverste hylle koblet med utrolig høy spilleforståelse. Passer perfekt inn i vårt spillersystem. Har spilt i Premier League siden 2006 og er mildt sagt vant til ligaen + at han allerede bor i London så det skal trolig ekstremt lite tilpasningstid for han før han føler seg hjemme. Og til slutt så skal man heller ikke glemme at han har vunnet troféer og er slik sett et erfarent hode som trolig ville tilført guttene mye både på og av banen. Han har vunnet ligaen med CSKA Sofia i 99 og ligaen 2 ganger med United i 09 og 11 samt flere Cuper. Var også senest ligaens toppscorer i 2011.

 

Sliter virkelig med å se et bedre alternativ hvis vi ikke får tak i en av de andre navnene som har blitt nevnt her i høst/vinter.

 

Forøvrig er det artig at Giroud i dag har blitt sitert i et intervju hvor han håper Arsenal ikke kjøper ny spiss. Rimelig stor kontrast fra i sommer hvor han ble sitert minst et par ganger på at han også ønsket en ny spiss inn. Han har vel kanskje skjønt at han ikke er god nok selv og ville blitt benket ved et eventuelt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Er noe med Berbatov som bare vrenger seg innvendig når jeg tenker på han hos oss. Men tviler ikke på at han ville forsterket oss, imo skal det faktisk ikke mye til før vi har forsterket..

 

 

 

Alltid likt Berbatov jeg selv når han spilte for Tottenham. Syntes det er umulig å ikke like en så talentfull spiller som han.

 

Det er ingenting som vrenger seg hos meg når jeg ser Berbatov, det er egentlig bare "klysa fra Madeira" som gir meg slike følelser.

 

Berbatov har hatt svært gode egenskaper som spiss, dog har han også en "håpløs" egenskap der han lett går sur og legger totalt fra seg sine gode egenskaper. Så når det gjelder Berbatov så sier jeg nei takk, det bør finnes bedre alternativer der ute både på kort og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

11 timer og 10 minutter inn i overgangsvinduet.. ingen nye signeringer ennå? Jeg gir opp. Fuck 2014.

Joda signeringer (flertall) er i boks allerede, men Wenger har bestemt seg for ikke å offentliggjøre de før 31. januar kl 23:59 (norsk tid).

Link to comment
Share on other sites

Blir hvertfall interessant å se om vi får inn en spiss i vinter. Jeg mener det ikke burde være en tvil om at vi burde sikre oss en spiss for å ha en "fair" sjanse på ligagull med forebehold om at de andre spissvalgene våre ved siden av den nye signeringen holder seg skadefrie sesongen gjennom.

 

Nå derimot så er Bendtner trolig ute til slutten av januar/begynnelsen av februar og Giroud er muligens tilbake til Villa kampen. Får vi se handling fra Wenger? Eller blir det 1-2 spillere unna å være mestere som det ofte har vært siden Arsenal sin store æra på starten av 2000-tallet?

Link to comment
Share on other sites

Ser at denne Berbatov linken har dukket opp her og der, tror ikke han hadde vært det værste men hadde seff håpet på noe mer spennende. Tror han har noe og tilføre oss, husker når han spilte for united det var helt umulig å ta fra ha ballen, og med de spillerene han får rundt seg i Arsenal kan han fort bli brukbar

Link to comment
Share on other sites

Bla opp for Suarez. Liverpool har akkurat dratt ny kontrakt i land, noe som vil øke prisen. Men alt er til salgs. Hadde vi skaffet oss Suarez hadde jeg vært ganske trygg på ligaseier. Så det ville være en umiddelbart dyr, men etter hvert vise seg å være en god investering. Vi må satse det lille ekstra for å nå helt fram med større sannsynlighet.

Link to comment
Share on other sites

Bla opp for Suarez. Liverpool har akkurat dratt ny kontrakt i land, noe som vil øke prisen. Men alt er til salgs. Hadde vi skaffet oss Suarez hadde jeg vært ganske trygg på ligaseier. Så det ville være en umiddelbart dyr, men etter hvert vise seg å være en god investering. Vi må satse det lille ekstra for å nå helt fram med større sannsynlighet.

Vet ikke hvilken verden du lever i, men Suarez har signert ny kontrakt med Liverpool hvor han ligger på 225,000 pund i uka og har en utkjøpsklausul på over 100 millioner pund.

 

Kan jo like så godt bare kjøpe Messi i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Ja problemet er særlig lønningene, de absolutt beste har 2-3gangern våre beste får betalt, og dette ser man ikke ut til å ville endre med det første. Hvordan Liverpool har råd til å betale både Suarez og Gerrard over 2mill i uka skjønner nå ikke jeg, skulle vært interessant å sett driftsregnskapet deres. De har også en liten stadio og begrensede inntekter der, samt som alle vet: ikke vært i CL på en stund og vært langt unna toppen i PL.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvilken verden du lever i, men Suarez har signert ny kontrakt med Liverpool hvor han ligger på 225,000 pund i uka og har en utkjøpsklausul på over 100 millioner pund.

 

Kan jo like så godt bare kjøpe Messi i så fall.

Trenger ikke Messi. Vi har Gnabry og lille My i bakhånd.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke Messi. Vi har Gnabry og lille My i bakhånd.

 

BE

 

Liker Gnabry og syntes han har fått altfor lite spilletid, men med hva som står på spill så kan jeg skjønne at Wenger er litt reservert over å bruke han noe særlig. Hvem er dog lille My i denne forstanden? :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...