Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

på mange måter har denne overgangen potensiale til å overgå Bergkamp. Betydningen fotballmessig og mentalt for laget kan bli større eller mindre, men det er viktig å huske på at Bergkamp - på tross av at han var en verdensstjerne - kom fra Inter som "vrakgods", plukket opp på et stadie der de største klubbene hadde begynt å miste troen på ham. I ettertiden naturligvis genialt av Rioch og Arsenal, men usikkerhetsmomentene var mange. Også Henry ble plukket opp etter et mislykket opphold i Italia. Özil er en av de tre-fire beste i verden - om ikke DEN beste - i sin posisjon. Det markerer et skille. Naturligvis gjør det fallhøyden større, uten at jeg tror det blir et problem. Men det viktige her er symboleffekten. Kanskje vi skal få slutt på denne lekkasjen av talent til gigantene i Syd-Europa, og at det naturlige heller er å dra motsatt vei, til den største klubben i den største byen i Europa?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Enig at denne signeringen kan ha meget stor innvirkning på alt og alle rundt klubben ,det blir veldig spennende å se hvordan han fungerer. Men, jeg mener vi må følge opp i de neste transfervinuene også med å handle inn top-top class. Da ser også Özil at vi mener alvor i satsningen vår.

 

NEste vindu bør det antagelig inn en superspiss som kan avlaste Giroud. og til sommeren igjen bør det kanskje inn en forsvarspiller med hår på brystet. HVis Wenger og styret følger opp denne transferen ser jeg lyst på fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Enig at denne signeringen kan ha meget stor innvirkning på alt og alle rundt klubben ,det blir veldig spennende å se hvordan han fungerer. Men, jeg mener vi må følge opp i de neste transfervinuene også med å handle inn top-top class. Da ser også Özil at vi mener alvor i satsningen vår.

 

NEste vindu bør det antagelig inn en superspiss som kan avlaste Giroud. og til sommeren igjen bør det kanskje inn en forsvarspiller med hår på brystet. HVis Wenger og styret følger opp denne transferen ser jeg lyst på fremtiden!

 

I følge det Özil selv sier til tyske medier, tyder mye på at Wenger har lovet ham at han er den første i rekken av storsigneringer de kommende årene. At Özil takket nei til et mer lukrativt tilbud i PSG underbygger dette. Det som er sikkert er at den gamle professoren har sagt noe helt annet til Mesut enn han sa til RvP for litt over et år siden. Det faktum at han var i stand til å overbevise en verdensklassespiller om ambisjonene til Arsenal, lover veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

 

I følge det Özil selv sier til tyske medier, tyder mye på at Wenger har lovet ham at han er den første i rekken av storsigneringer de kommende årene. At Özil takket nei til et mer lukrativt tilbud i PSG underbygger dette. Det som er sikkert er at den gamle professoren har sagt noe helt annet til Mesut enn han sa til RvP for litt over et år siden. Det faktum at han var i stand til å overbevise en verdensklassespiller om ambisjonene til Arsenal, lover veldig godt.

 

Kanskje han vil bygge spillere rundt Özil? Med tanke han er jo bare 24år, mye bedre enn hvis vi hadde satset på RvP som er 30år nå og er mye skadet.

Link to comment
Share on other sites

 

Kanskje han vil bygge spillere rundt Özil? Med tanke han er jo bare 24år, mye bedre enn hvis vi hadde satset på RvP som er 30år nå og er mye skadet.

 

Vi får håpe at dette er starten på noe stort, bygg laget rundt han og den eksisterende kjernen i laget så blir det bra framover. forhåpentligvis!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner godt at real-spillerne er i harnisk. For en fantastisk signering av oss, kan ike huske sist vi fikk inn en verdensstjerne av hans klasse. Bergkamp er vel det nærmeste, men på den tiden han kom var han ikke så stor som özil er må vil jeg tørre å påstå. Jeg gleder meg stort til å se han i Arsenal-drakta. Denne signeringen vendte meg fra pessimist til optimist selvom jeg innser at troppen fortsatt er tynn.

Link to comment
Share on other sites

Mourinho sier han sa nei til en demba ba overgang til Arsenal fordi Özil gør Arsenal til en direkte konkurent for Chelsea. Koser meg med all kritikken fra Real Spillere og andre som mener vi har signert kansje verdens beste 10r. Må si meg helt enig!

 

Fikk epost at Özil drakta er sendt fra Arsenal shoppen i dag! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er hvertfall det største kjøpte vi har gjort de siste 20-30 årene. Man kan si at vi trengte en ny Bergkamp (det gjorde vi helt klart), men som folk påpeker så floppet han i Inter pga. dårlig ledelse/management og stjernestatusen hadde falmet bittelitt. Özil derimot er allerede regnet som en av verdens beste spillere og spilte i en av verdens aller største klubber som INGEN kjøper deres beste spillere fra. Allikevel har vi gjort det. Vi har kjøpt en av deres beste spillere og både fansen og spillerene deres reagerer med vantro. Det samme gjør egentlig supportere fra klubber verden over at vi hentet inn Özil.

 

Når var sist noe slikt skjedde? Bergkamp i 95 og Alan Ball i 71? Samt Campbell var også litt av et kupp i 2001.

 

Legg forøvrig merke til at jeg ikke sier noe som helst om at jeg tror/forventer at Özil lever opp til Bergkamp sin legendestatus for klubben, men at ryktet hans som klassespiller pdd. overgår den statusen Bergkamp hadde når han kom til Arsenal.

 

Over 15,500 #Özil11 shirts have now been sold just on Arsenal Direct. Amazing. #afc

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min Özil-drakt fra Arsenal Direct i går jeg også. Klarte ikke dy meg, selv om jeg ofte holder meg unna "mainstream"-spillerne.

 

Har faktisk aldri kjøpt drakt med noe nummer eller navn på annet enn mitt eget, men Özil blir nok min første med en spiller på. Vurderer også Ramsey.

 

Kommer dog til å kjøpe fra Unisport hvis jeg kjøper mtp. at jeg da slipper mva. tullet og fortolling. Pluss at det er kjappere levering :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok denne signeringen går utenpå de fleste store signeringer i Premier Leagues historie. Får seriøst grøsninger av å se ham i Arsenal-drakta!

 

For øvrig uttrykte også Fabregas, i intervju med spansk radio, stor forundring over Özil-signeringen. Rangerte ham som toer (!) i Real Madrid-hierarkiet, nest etter Christiano Ronaldo.

Link to comment
Share on other sites

Kommer dog til å kjøpe fra Unisport hvis jeg kjøper mtp. at jeg da slipper mva. tullet og fortolling. Pluss at det er kjappere levering :)

 

Er du sikker på at du slipper fortolling når du bestiller fra Unisport? Jeg bestilte derifra en gang, og måtte betale toll. Siden da har jeg alltid kjøpt draktene mine i shoppen på stadion

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at du slipper fortolling når du bestiller fra Unisport? Jeg bestilte derifra en gang, og måtte betale toll. Siden da har jeg alltid kjøpt draktene mine i shoppen på stadion

 

De har en norsk avdeling nå så varene kommer fra Norge. Og ikke Danmark. :)

Kjøpte nye fotballsko og ball der for et par uker siden samt 12/13 bortedrakten derfra i vinter og varene sendes ifra Oslo. ;)

Link to comment
Share on other sites

Viktig å kjøpe Özil drakt. Er det noe Wenger og gazidis forstår så er det penger i kassa. Kjøper vi mange nok kan de finne på å kjøpe stort et par ganger til :)

 

Det som slår meg mest med kjøpet av Özil er som sagt at han drar fra Real Madrid hvor han for et par sesonger siden vant ligaen. Han drar på høyden av karrieren og kunne ærlig talt valgt blant de aller største lagene i verden, men allikevel endte han opp i Arsenal. Han sa også at han ble forsikret om ambisjonene og planene til Wenger i fremtiden.

 

Så i mine øyne må dette bety at vi har planer om å kjøpe stort igjen. En av verdens beste spillere vil ikke være fornøyd med å bli hentet inn til et lag som kjempe om 4. plass. Innenfor fotballverdenen så har vi nå øynene på oss. Vi har signalisert at vi er ute etter å sikre oss spillere i verdensklasse. Özil er første steg. Nå har vi et trekkplaster ved siden av Wenger og jeg mistenker at vi kommer til å se et kjøp av en meget spennende spiller i januar eller til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Har lest noen rykter på Twitter om at Özil har en klausul i kontrakten som gir han muligheten til å forlate klubben allerede neste sommer dersom vi ikke kommer topp 4 denne sesongen og dermed kvalifiserer oss for Champions Leauge.

 

Noen som har noe mer informajson om dette?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt noe om det, men skal ikke se bortifra det. Özil er nok ute etter å vinne ting og hvis Arsenal ikke konkurrerer så kommer han nok neppe ikke til å være her i 11 sesonger som Bergkamp.

 

Tipper dog at det i så fall er snakk om en prislapp på £40m i så fall hvis det er tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

 

Det som slår meg mest med kjøpet av Özil er som sagt at han drar fra Real Madrid hvor han for et par sesonger siden vant ligaen. Han drar på høyden av karrieren og kunne ærlig talt valgt blant de aller største lagene i verden, men allikevel endte han opp i Arsenal. Han sa også at han ble forsikret om ambisjonene og planene til Wenger i fremtiden.

 

Så i mine øyne må dette bety at vi har planer om å kjøpe stort igjen. En av verdens beste spillere vil ikke være fornøyd med å bli hentet inn til et lag som kjempe om 4. plass. Innenfor fotballverdenen så har vi nå øynene på oss. Vi har signalisert at vi er ute etter å sikre oss spillere i verdensklasse. Özil er første steg. Nå har vi et trekkplaster ved siden av Wenger og jeg mistenker at vi kommer til å se et kjøp av en meget spennende spiller i januar eller til sommeren.

 

Enig i denne.

 

Dette bør være et tegn på en annen linje fra klubben, vi kommer sikkert til å kjøpe talenter og utvikle disse, men hvis vi gjør dette i tillegg til å hente verdensklasse-spillere så kan det bli kanon!!

Link to comment
Share on other sites

er jeg paranoid, eller er mitt inntrykk av at det er utrolig mye negativ omtale der ute omkring Özil-overgangen riktig?

Det virker som de fleste fotball-synsere mener dette var en negativ overgang, og at de er å trappe ned å forlate Real M,

og at Arsenal ihvertfall ikke er klubben å gå til. Mange synes å spå at Özil kommer til å angre. Kanskje dette bare er et

uttrykk for at de fleste fotball-synsere er blodfans av ManU eller Spurs (eller Real M)?

 

Og hvis man ikke ønsker velkommen en utvikling der toppstjernene kan gå motsatt vei, altså fra gigantene i spania til andre klubber,

hvordan kan man da oppnå en sunnere utvikling i fotballen, der flere klubber kan hevde seg, og der andre verdier enn penger

og snusk rår? Har aldri skjønt denne hypen rundt Real Madrid. Vel er de den klubben som har vunnet E-cupen/CL flest ganger,

men de har jo alltid hatt en meget liberal holdning til økonomiske lover og regler. De har jo teknisk sett vært konkurs flere ganger.

Når kommunen bidrar til å slette klubbens milliard-gjeld - et utslag av overbudspolitikk - hvordan kan da andre klubber konkurrere

på like vilkår? Ja, i et slik lys kan man spørre seg om deres meritter er særlig imponerende. Det må jo være mye mer utfordrende

og givende for en spiller av Özils format å bli med å skape noe i en klubb som drives etter mye sunnere prinsipper.

 

Håper at Özil-overgangen blir stående som et slags symbol på at tyngdepunktet i Europeisk toppfotball er i ferd med å flytte seg,

eller i hvertfall jevne seg ut. ALLE har egentlig noe å tjene på at flere klubber hevder seg. For sånn som fotballen har utviklet seg

de siste 20 årene, der forskjellene mellom de beste og nest beste har økt, har jo egentlig bidratt til å gjøre sporten mindre interessant.

Link to comment
Share on other sites

Står så mye rart om dagen. Står også at United og City ble tilbudt Ozil for 3 uker tilbake. 40mill£ lå summen på, men de takket begge nei.

Ozil har selv sagt at han ikke ønsket å være i Real mer når han ikke følte støtten, og dermed søkte seg ut. At vi fikk han _KAN_ være pga manglende konkuranse fra andre klubber, eller at Ozil rett og slett ønsket seg hit av forskjellige grunner. At han blir en sentral spiller i laget vårt er iallefall soleklart.

 

Mye mulig Ozil vil angre, men som nevnt tidligere går det rykter om klausuler i kontrakten om vi ikke hever oss sportslig. Som også igjen kan være ett tegn på at dette er første ledd i en offensiv de kommende vinduer.

Det kommer jo også rykter om at cash beholdningen vår som ble antydet i mai på 70mill£ bare er toppen av isfjellet. Mens de reelle tallene er over 300mill£. Hvis de skal invisteres både i toppspillere og talenter blir det gøy fremover.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...