Jump to content

Deadline Day 2013


Fabulous

Hvem signerer vi før deadline?  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Ekstremt redd for at United har fått Fellaini. Bare håper de fortsetter å misbruke eller rett og slett ikke bruke Kagawa. Med Carrick og Fellaini bak seg og han bak van Persie så ville United fått den sårt tiltrengte kreativiteten de trenger.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som overgangsvinduet har blitt nesten like mye taktikk som resten av sesongen. Klubber selger spillere for å trigge den kjøpende klubben til å selge sin spiller osv. Det er mye psykologisk spill og "waiting-game" for å både hindre og gjennomføre overganger! Nå regner jeg ikke med at det kommer flere spillere, og jeg sier meg veldig fornøyd med Özil, men jeg kan ikke la være å tenke på at vi kanskje kunne hatt godt av en spiss altså!

Og der gikk Fellaini gjennom som United-spiller... Jaja, spennende å se hva han får til der.

Link to comment
Share on other sites

United mangler fremdeles kreativitet på midten, vil bli tungt om de bare skal basere seg på innlegg.

Mener Spurs også mangler litt kreativitet og at de gjorde det i fjor også og kun overpresterte pga Bale sin x-faktor. Eriksen kan bidra, men gutten har aldri vært så god som folk skal ha det til i store kamper, spent på når de får sitt første spillemål for Soldado har ligget alene 20 meter over midtbanen og vingene helt til nå.

Link to comment
Share on other sites

La oss si at United stiller opp slik:

 

de Gea

Rafael - Ferdinand - Vidic - Coentrao

Fellaini - Carrick

Valencia - Kagawa - Nani

v. Persie

Tror det der er ligamesterene hvis de slipper løs Kagawa og får Nani opp i brukbar form. Pdd. er venstresiden deres vanvittig svak. Zaha er ikke der helt ennå og Giggs er over toppen mens Young suger.

Link to comment
Share on other sites

La oss si at United stiller opp slik:

 

de Gea

Rafael - Ferdinand - Vidic - Coentrao

Fellaini - Carrick

Valencia - Kagawa - Nani

v. Persie

Tror det der er ligamesterene hvis de slipper løs Kagawa og får Nani opp i brukbar form. Pdd. er venstresiden deres vanvittig svak. Zaha er ikke der helt ennå og Giggs er over toppen mens Young suger.

Dersom de slipper løs Kagawa har de en del kreativitet, men er fremdeles Ferguson-lag som stilles opp og Giggs vil prioriteres foran Kagawa i den rollen..

Link to comment
Share on other sites

Stor tyngde på skuldrene til Giroud nå som Arsenal ikke 'klarte' å signere en spiss, får håpe vi er med i toppen inn mot januar så får man se da.

Men nå skal Özil feires! :)

Vi har jo Bendtner :/ Ozil er oppturen, men at Bendtner fremdeles er her er skuffelsen. Kan vi ikke bare sende over en kasse gammel dansk, så han holder seg på rommet og ikke på fasilitetene? Skuffa over at vi aldri klarer å kvitte oss med han der.

 

Enormt press på giroud nå ja, en real gamble og ikke få inn en spiss til.

Link to comment
Share on other sites

Sanogo/Bendtner kan vel ikke unngå å score en hel haug av mål med Özil som tilrettelegger?

 

Ideelt sett burde vi hatt 1-2 til. Men Flamini er en fin potet. Han kan brukes til så mangt, og gjør at vi kan frigjøre f.eks. Sagna til midtforsvaret. Flamini teller derfor nesten som halvannen spiller.

 

Özil er forhåpentligvis så god, og gjør sine medspillere så mye bedre, at også han teller som halvannen spiller!

 

I tillegg klarte Wenger å lage litt liv og røre både i Liverpool og Newcastle med sine bud på Suarez og Cabaye. Det kan vel ikke regnes som en signering. Men litt moro er det likevel.

 

Cabaye, Suarez, Mata, Rooney. Det er en del spillere som kanskje ikke fikk det som de ønsket. Hvordan de takler høsten blir spennende å se!

 

Takk for i aften!

 

Arsenal lodged a late bid for Ba, at around 22:00, but missed out as Lukaku signed for Everton. #CFC #AFC #DeadlineDay

Link to comment
Share on other sites

Holdt meg på sidelinjen store deler av de siste dagene i frykt for å bli skuffet siste dagen. Men dette er helt sinnsykt. Øzil inn haa hahaha. Har ikke godt opp for meg. Svever på en sky. Bendtner er ikke en realitet på spissplas. Tror både podolski og Walcott blir flyttet opp før Bendtner er aktuell

Link to comment
Share on other sites

Vel, etter at vi sikre oss en spiller i VERDENSKLASSE, så tror jeg Chelsea tenkte seg om to ganger. Hadde vi vært litt lure, så burde vi først skaffet oss demba ba, deretter Ozil.

 

Men jeg forstår egentlig hvorfor mangeh her mener at vi burde ha hentet oss en ekstra forsvarsspiller. Vi må huske at "Verminator" kommer tilbake. Flamini kan bekle flere posisjoner. Det samme kan Sagna.

 

Gibbs ( Nacho) - Tyskern ( Verm)- Kos ( sagna) - Sagna ( jenkinson, flamini)

Link to comment
Share on other sites

Holdt meg på sidelinjen store deler av de siste dagene i frykt for å bli skuffet siste dagen. Men dette er helt sinnsykt. Øzil inn haa hahaha. Har ikke godt opp for meg. Svever på en sky. Bendtner er ikke en realitet på spissplas. Tror både podolski og Walcott blir flyttet opp før Bendtner er aktuell

 

Var det ikke Arsenal FC som stoppet overgangen?

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke Arsenal FC som stoppet overgangen?

 

Var visstnok det. Så tydelig at Wenger følte vi hadde dårlig backup bak Giroud.

 

Forøvrig med kjøpet av Özil så er det enda kjipere at Higuain ikke endte opp hos oss. Den ene er blant verdens mest dødeligste spisser og den andre er en av de mest kreative spillerene i verden.

 

Noe som igjen får meg til å fundere: Vi var helt klart ute etter en spiss i år. Vi prøvde oss på Higuain, Suarez og Ba. Attpåtil surret det også relativt sterke rykter om Benzema en liten periode. Hvordan endte vi opp uten en ny spiss? :P

 

Hadde vi forøvrig bare hatt Gustavo ved siden av det her nå så ville jeg vært meget fornøyd med vinduet selv om vi endte opp uten spiss. Eller en Diaby som ikke var skadeplaget selvfølgelig. :P

Link to comment
Share on other sites

Hvor er dere nå Wenger haters? Arsene Knows!!! YESS!!!!

Lukter en anelse dårlig vinner! O_O Men her er jeg (selv om jeg ikke har sett noen Wengerhatere her på forumet)

 

Jeg får nå virkelig håpe at det fremdeles er lov til å være skeptiker her i klubben uten å bli stemplet som "hater". SKeptiker (til Wenger & co) har jeg vært og det er ikke så mye som har endret seg der.

 

Signeringen av Özil fortjener Wenger all hyllest for, men hvorfor stoppet det der? Når klubben må "stoppe" en gylden mulighet til å bli kvitt dansken så er det noe som ikke stemmer. Er det virkelig ikke flere kapable spisser der ute enn Ba og dansken?

 

Førstelaget er klart styrket med Özil, stallen har fremdeles for svak bredde og om Wenger har forbedret evnen/viljen til å ta tak under kamp når det går i mot får tiden vise!

 

Jeg gjentar nok engang at jeg håper dere i "Wenger knows"-gjengen får rett når sesongen er over, men det skal mer til enn EN god signering for at jeg slipper skepsisen til Wenger. Men jeg erkjenner at det er ETT steg i riktig retning og så får tiden vise om det er det første av mange steg i rett retning av Wenger når det gjelder hva han presterer både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke så hakkende gale dette vinduet her. Özil er en kanonsignering uten sidestykke og kommer til å danne et svært habilt radarpar sammen med Cazorla. De to gutta der kan bli ustoppelige sammen. Er jo musikk i mine ører å vite at gutta kan pares opp med Ros, Ox, Walcott eller Podolski anyday.

 

Flamini er en spiller jeg hadde sansen for i hans første epoke, så dette blir bra. Når Arteta er tilbake har vi kanon dekning på de to sittende plassene, samt at Flamini kan spille ball også lengre bak i banen (vil dog nødig se han gjøre tofots som midtstopper).

 

Og Viviano dere. Her har vi et reelt alternativ til polakkene våre. Ser at det er en bak-i-tråden her som hevder at vi har signa en Serie B-spiller. For noe vrøvl. Italias number 2 bak Buffon og førstelagskeepern til Fiorentina som landet 3. plassen i fjor er ingen dårlig deal. Kun Palermo som driver å spekulerer i utkjøp etter låneperiode. Lurer på hva strike price er på kjøpsopsjonen her, med tanke på at siste 50% ble kjøpt fra Inter for 3 mill euro i fjor. (SUPEREDIT: Ser at strike var 7,5 mill euro under lånet til Fiorentina. Kan banne på at strike er langt høyere etter hva han presterte i fjor). Uansett, et reelt alternativ til Woj. Det er bra.

 

Så kan man si at vi burde ha fått inn en midtstopper. Det er jeg helt enig i. Derimot, så tror jeg vi kan klare oss med provisoriske back ups frem til januar. Når det gjelder spissplassen derimot, så har vi kun en spiss. Det er Ollie. Podolski / Walcott / Sanogo som central striker anyday foran Bendtner. Kunne like så godt latt han gå, får den j*velen kommer til å lage kvalm i garderoben.

Link to comment
Share on other sites

klart at kjøpet er et laaangt skritt i riktig retning for Wenger, og kanskje han endelig får til det han har forsøkt i sju magre år? Men selv om jeg er sikker på at Özil blir en kjempesuksess, er det litt synd at man ikke fikk inn en spiss. Hvorfor prøvde de ikke å kapre Lukaku? Uansett er Arsenal plutselig en slags vinner på transfervinduets siste dag. Mange av de andre lagene har også styrket sine tropper, men ingen av de andre blir så forsterket som Arsenal. Det er jo den RELATIVE forskjellen som betyr noe. Özil forsterker Arsenal mer enn Fellaini vil forsterke Man U. Tottenham har jo styrket troppen betraktelig, og gjort seg mindre avhengig av en enkeltspiller. De blir nok farlige på sikt. Men samtidig har de mistet spilleren som kan gjøre noe ekstraordinært; å hente frem et skudd i krysset fra 25 meter når man trenger det som mest, på slutten av kampen. Vanskelig å si hvordan det slår ut i netto, men jeg frykter på mange måter Tottenham mindre nå... (med fare for å måte spise i meg de ordene... ;) ) Og salget av Bale banet altså veien for Özil. Det i seg selv er jo en karamell verdt å suge litt på... ;)

For Özil har jo alle muligheter til å få like stor betydning som Bergkamp, Vieira eller Henry hadde. Ja, og Özil er jo et ferdig produkt, det var jo ikke Vieira da han kom. Sånn sett er kanskje Bergkamp den mest naturlige sammenlikningen? Det blir uansett spennende å se om Wenger endelig har en tropp med den nødvendige balanse til å kjempe om trofeene.For troppen er som sagt fortsatt litt tynn, særlig på topp. Kanskje han må kjøpe en spiss i Januar? Men midtbanen er verdensklasse, trolig den beste i PL. Så får vi se hvor langt dette rekker...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...