Jump to content

På tide med sportsdirektør i Arsenal?


Stefanb

Recommended Posts

Er det på tide med en sportsdirektør i Arsenal? En som utlukkende har ansvaret for å sørge for at manageren får de spillerene han ønsker? De fleste større klubber i verden opererer med en slik stilling i klubben sin og David Dein hadde en nogenlunde lignende stilling mens han var i klubben vår (med andre ansvarsområder også selvfølgelig) og vi vet alle at han var meget viktig i å sikre mange spillere når Wenger "vegret" seg.

 

Pdd. utifra forskjellige kilder (innad i klubben og utenfor) så er det Wenger som selv evaluerer markedsprisen på spillerene (ved siden av alt annet han gjør i klubben) og har tilsynelatende det siste ordet ovenfor Gazidis. I mine øyne fungerte Wenger klart best når han ikke hadde ørten forskjellige ting å ordne innenfor i klubben og kunne fokusere på det sportslige fremfor det finansielle.

 

Hva mener folket? Hadde dette vært noe å investere i? Noe som kunne sørget for at vi hadde tatt et skritt videre? Eller er dette bare tull og tøys?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det kan være 15 sportsdirektører men så lenge Wenger er i klubben så bestemmer han.

 

BE

 

Er vel det som er hovedproblemet ja. Styret og Gazidis har ingenting å stille opp mot når det gjelder Wenger. Er bare Kroenke og han stoler helt og holdent på Wenger så lenge han holder skipet flytende.

Link to comment
Share on other sites

Skrudd tiden tilbake når David Dein styrte de fleste spillerobjektene og Wenger godtok dette tror jeg hadde vært bra for klubben. Men som nevnt tror jeg også vi kunne ansatt så mange vi ville men Wenger ville overstyrt uansett valgene deres.

Link to comment
Share on other sites

I dagen Arsenal ville ikke en sportsdirektør ha noen rolle, men hvis jeg ser bort fra dagens maktforhold så er det en god ide. Det må selvsagt være klare grenser når det gjelder ansvarsforhold og manageren MÅ ha siste ord når det gjelder om en (ny) spiller er ønsket eller ikke. Å ha en sportsdirektør som kjøper spillere som manageren ikke vil ha på banen er dødfødt.

Link to comment
Share on other sites

I dagen Arsenal ville ikke en sportsdirektør ha noen rolle, men hvis jeg ser bort fra dagens maktforhold så er det en god ide. Det må selvsagt være klare grenser når det gjelder ansvarsforhold og manageren MÅ ha siste ord når det gjelder om en (ny) spiller er ønsket eller ikke. Å ha en sportsdirektør som kjøper spillere som manageren ikke vil ha på banen er dødfødt.

 

Dette er heller ikke noe jeg ønsker å se. Det jeg ønsker å se er en sportsdirektør som setter seg ned med manageren og ser på prestasjoner, spillere o.l. og sammen med manageren jobber med å sette opp en liste over spillere som skal inn i løpet av sommeren. Og som deretter tar seg av dette uten at manageren har noe å si utifra at vi ikke må betale 13 øre for mye for en spiller.

 

Å ha en sportsdirektør som kjøper spillere manageren ikke vil ha er høl i hodet, men det å ikke kjøpe spillere som manageren vil ha fordi manageren ikke klarer å følge markedet pdd. er også i mine øyne høl i hodet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...