Jump to content

2013.04.08 Galatasaray


Umlaut

Recommended Posts

Chesser : OK. Liten feilvurdering ved en anledning. Sjanseløs på målene.


Jenkinson: Jeg synes ikke han er god nok for oss, enda. Punktum. Det sier jeg selvsagt ikke på bakgrunn av dagens kamp. Stor motor, stort hjerte, men det er for mange mangler. Stort sett hver gang han ikke


spiller støttepasning går det galt. Det holder ikke.


Sagna : Konge i lufta. Støtter at han kan være et alternativ i midten. Et par farlige pasninger inn i midt.


Per: Ikke mye å utsette


Gibbs: Lite innvolvert offensivt.


Ramsey: For mange touch, for lite sluttprodukt, litt "vill". Virker å være i god fysisk form. Håper han får en god sesong.


Arteta: Lite synlig. Viktig defensivt.


Cazorla: Første kamp, helt ok. Vanligvis mer influential, det vil komme.


Ox : Hadde håpet han skulle bli mer stabil denne sesongen og det er selvfølgelig mulig, men jeg synes han gjør altfor mye rart. Kan gjøre store ting, men de kan ikke komme hver 10-ende kamp. Savner smartness


Theo: Noe rusten i valg. Godt løp og herlig touch på første sjansen.


Sanogo: Helt greit. Monstersjansen vi fikk ble svæært dårlig utnytta av nysigneringen. De må sitte.


Link to comment
Share on other sites

Det kunne være fristende å si at vi var nesten gode nok til å vinne Emirates Cup. Det skal jeg derimot ikkje gjøre. Det ville være negativt. I stedet skal jeg være positiv og si at vi har håvet inn 4 poeng på to dager. Det vil si at vi er nesten ubeseiret på to hjemmekamper.

 

Szczesny - arbeidsløs eller sjanseløs

Sagna - solid

Mertesacker - ok

Arteta - anker

Podolski - deltatt

Giroud - stille dag

Walcott - uromoment

Chamberlain - variabel, men egentlig middels

Ramsey - bra, men har for mye blod på tann

Cazorla - som en kunne forvente, litt tidlig

Sanogo - kun sett han 60 minutter, men ser lite som skal bidra vesentlig

Jenkinson - som alltid tja, skeptisk

Gibbs - imponerer meg ikke veldig

Akpom - står vel ikke tilbake for Sanogo, gjør han

Miquel - nei, desverre

Zelelem - ja, om to år

 

Arsene. Get to work !!

Link to comment
Share on other sites

En ting som slår meg med Wilshere og Chamberlain er at de er meget spennende spillere begge to, men at de lider av mye av det samme. Drar seg forbi 2-3 spillere før de ender opp i ingenmannsland. Eller at de generelt sett produserer svært få antall målpoeng på tross av mange meget gode sjanser og god teknikk. Av en eller annen grunn så føler jeg at de kommer til å rote seg vekk gang på gang når de har ballen. Og dessverre.. svært ofte så gjør de det. Litt av det samme med Giroud når han kommer alene med keeper. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg på at han skal putte den ballen i nettet uansett hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

En ting som slår meg med Wilshere og Chamberlain er at de er meget spennende spillere begge to, men at de lider av mye av det samme. Drar seg forbi 2-3 spillere før de ender opp i ingenmannsland. Eller at de generelt sett produserer svært få antall målpoeng på tross av mange meget gode sjanser og god teknikk. Av en eller annen grunn så føler jeg at de kommer til å rote seg vekk gang på gang når de har ballen. Og dessverre.. svært ofte så gjør de det. Litt av det samme med Giroud når han kommer alene med keeper. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg på at han skal putte den ballen i nettet uansett hva som skjer.

Tenkte akkurat på det samme. Ramsey holder på med noe av det samme. Han prøver vertfall på det. Og til dels Walcott. Jeg lurer på om spillerne hadde sett annerledes ut om de hadde spilt for ManU under Fergie. Både Ox og Ramsey var jo nesten på vei der...

Link to comment
Share on other sites

Grei vurdering spiller for spiller av Sir J og bergkamp88.

 

Forsvar for det meste greit, lite å gjøre på i første del og desto mer i andre del.

MIdtbanen, med en rusten Cazorla er litt sånn "bob-bob".

Angrepet er ved sitt gamle, stopper opp ved sekstenmeteren, det blir selvsagt ikke bedre med manglende støtte fra midten.

 

Dette er treningskamper med mye spillerbytte, noe som gjør det vanskelig å vurdere motstanderne, siden ett lag gjerne styrker laget med innbyttere og det andre samtidig kanskje svekker sitt lag gjennom bytter. Litt som Galatasaray og Arsenal i dag. Men samtidig så er dette mye mer verdifull kamptrening enn noen oppvisningskamper i østen, siden våre spillere i det minste møter motstand. Emirates Cup er noe Arsenal bør holde på.

 

Jeg tar treningskamper som det de er, treningskamper! De gir en indikasjon, men forteller ikke hele sannheten. Men indikasjonen er absolutt at vi trenger en styrket offensiv del. Sagna er absolutt en verdifull backup i midtforsvaret, men vi trenger mer styrke i det defensive. helst både i backrekka og på defensiv midt. Arteta gjør mye bra, men han er ikke eller bør ikke være vårt "alibi" på defensiv midtbane. Vi trenger ei defensiv "klippe". Vi får nok ikke både en midtstopper og et anker, men vi trenger absolutt et bedre "totalbilde" defensivt. Ny keeper kommer ikke, det er jeg overbevist over.

 

Jeg håper Wenger "holder ord" og da får vi inn en spiss og en defensiv spiller. Mer har jeg ikke tro på, jeg håper bare at det blir kvalitet og ikke benkefyll.

 

PS!! Dagens "Oscar" går til Drogba!!

 

PS!! PS!! Gledelig å se Eboue igjen, selv om han ikke imponerte på banen. Jeg savner "gledessprederen" og "motivatoren" Eboue i dagens Arsenallag.

Link to comment
Share on other sites

Fakta fra helgen er 2 0-1-1 3-4. En kan gjerne hevde at det kun er trening, hvis en plent nekter å kjenne lusa på gangen. Det kunne jeg sikkert sagt selv også hvis det ikke var for at alt føyer seg inn i et alt for velkjent mønster. Nei, ikke Drogba. At klassespillere avgjør kamper kan neppe overraske mange, men noen unntak virker det å være både her og ikke minst der. Vi får 0-2 i fleisen i en kamp vi dominerer med god hjelp av individuelle feil av spillere vi alle vet ikke holder det nivået vi ønsker. For alt det arsenalske med Jenkinson, han når ikke Sagna til skolissene. Akkurat da en kunne begynne å lure på om det likevel var håp for Fabianski minner han oss på at vi har et kontinuerlig keeperproblem. Vel, det var en feil, men det er keepere der ute av en helt annen klasse som koster max 10% av de mye omtalte millionene våre. Vi klarer å klore oss tilbake til 2-2. Jippi. Alt vel. Arsene hater å tape mer enn han elsker å vinne.Neste kamp går vi 1-0 opp, men klarer ikke å drepe kampen. I stedet parkerer vi og taper 1-2. Slow starters. Dominere, sløse, gjøre feil, komme bakpå. Come back kings. Hørt det før? Komme foran, legge av, bli straffet. Hørt det før? Ja, det skjer alle. Selvsagt, men hos oss er det en trend. Vi trenger matchvinnere i begge ender og en solid dose pur dævelskap på midten. Spillerene er der, pengene er der, men er viljen og evnen der? Kanskje, for vi har vitterlig forsøkt oss på Suarez, men bottm line er at med under to uker til sesongstart har null og niks skjedd annet enn å frigi ennå mer midler og lappet på det vi vet ikke holder.

 

Sesongstart snart og det er null og niks som i virklighetens verden har skjedd for å ta et steg som monner. Fact. Sorry BE.

Link to comment
Share on other sites

Pasningen var rå, Cesc-klasse.

 

Når det gjelder Ramsey var jeg veldig fornøyd med han på våren. Brukte færre touch og virket mer fornuftig og fokusert i det han foretok seg.

Nå har ikke jeg sett alle pre-season kampene, men både lørdag og søndag nå synes jeg han falt tilbake til gamle synder. Skal prøve på litt for mye han ikke

behersker, bruker veldig ofte altfor mange touch og defensivt synes jeg han gjør mye rart ifht posisjonering. Å løpe mest har ingen hensikt hvis man løper veldig mye feil.

Slik jeg ser det er han nødt til å ta enklere og smartere valg både med og uten ball. Det må Wenger og Bould gi beskjed om.

Link to comment
Share on other sites

Syntes han har vært enorm hele veien fra februar/mars og utover. Syntes han tidvis var meget god i går også, men syntes det er tydelig at fokuset på det defensive er borte og Ramsey har fått langt mer tillit til å presse fremover. Akkurat på det området tror jeg små skritt er best for han. Sakte, men sikkert så tror jeg den utviklingen kommer.

 

Han viste forøvrig tegn mot Napoli at de dype løpene og avslutningene begynner å sitte mer. Nedtaket og avslutningen var veldig god. Dessverre var han offside (sammen med 2 andre).

 

I mine øyne er hvertfall Arteta - Ramsey "head and heels" over hvilket som helst annet partnerskap på midten.

Link to comment
Share on other sites

Er enig at Ramsey har vært god i 2013 og virker som han er innstilt på å kjempe seg til en fast plass på laget, håper han tar enda noen steg den kommende sesongen. Det jeg savner hos Ramsey er litt mer besluttsomhet på den siste tredjedelen og skulle gjerne sett han fyre av noen kanoner fra 20 m og innover. Han minner litt om Lampard, men det er nok avslutningsegenskapene og det å kome i de rette scoringsposisjoner som skiller dem som spillere.

Link to comment
Share on other sites

Pasningen var rå, Cesc-klasse.

 

Når det gjelder Ramsey var jeg veldig fornøyd med han på våren. Brukte færre touch og virket mer fornuftig og fokusert i det han foretok seg.

Nå har ikke jeg sett alle pre-season kampene, men både lørdag og søndag nå synes jeg han falt tilbake til gamle synder. Skal prøve på litt for mye han ikke

behersker, bruker veldig ofte altfor mange touch og defensivt synes jeg han gjør mye rart ifht posisjonering. Å løpe mest har ingen hensikt hvis man løper veldig mye feil.

Slik jeg ser det er han nødt til å ta enklere og smartere valg både med og uten ball. Det må Wenger og Bould gi beskjed om.

Helt enig. Se på spillere som Carrick, Busquets, Javi Martinez, Xabi Alonso osv. De hadde aldri forsøkt seg på slike dribleraid som Ramsey ofte prøver på. Er det ikke mer slike typer spillere han bør prøve å imitere?

Link to comment
Share on other sites

Han virker på meg litt tøffere i spillestilen også. Han hadde noen småstygge taklinger i Emirates Cup som jeg så, også var han der veldig flink til å "dribble" seg inn i villede. Han fungerte glimrende ifjor som en litt defensiv midt sammen med Arteta, og det bør han fortsette med. Noen måljeger tror jeg vi aldri får i han, han scorer hvert skuddår til tross for enorme sjanser. Bruk han heller defensivt å la Cazorla og de andre ta seg av det offensive.

 

Wilshere er litt av det samme, bare han går ikke på slike raid. Han drar genialt av 2-3 mann også stopper det helt opp. La oss håpe han får til det siste som skal til etter disse dragningene, da kan det bli veldig gøy. Særlig da med en beveglig (les: IKKE Giroud) spiss på topp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...