Jump to content

Arsenal - Napoli


refser

Recommended Posts

Skjønner ikke så mye av det som står i tråden her. Jeg mener vi var klart best gjennom hele kampen, også 1. Omgang. Vi slapp inn to drittmål og hadde banens dårligste spiller i Wilshere. All skrytingen av Rosicky skjønner jeg heller ikke så mye av. Mye innsats og vendinger, men nada sluttprodukt.

Gnabry er allerede god og kan bli fantastisk. Han burde ha scoret allerede etter to minutter.

Vendepunktet kom med byttene. Arteta er uvurdelig (spesielt for Ramsey som er ræva sammen med alle andre) og Oxlade var en åpenbaring i dag. For en fantastisk spiller. Gleder meg til å se mer av ham.

 

Morsomt å tenke på at "hele forumet" hyllet Higuain før og holdt helt kjeft nå. Jeg satt på Emirates og det tok lang tid før jeg faktisk fikk med meg at han var på banen. Han er sikkert drit god men i dag var han ræva.

Giroud var god i dag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Var giroud god idag? Bortsett fra ett flott saksespark som gikk i ryggen på Sagna og mål utrettet han null og niks. Man skal skryte når de gjør en god kamp, for all del men jeg så ingen god kamp idag. Artig at du sier vi er best hele kampen men kaller wilshere banens dårligste og ramsey ræva. Da er hele midten vår blottet i første omgang, noe den også var som resulterte i at Napoli scoret 2 (dritt)mål.

 

Vi var best i 2 omgang, men i første var det skralle greier. Tydelig vi mangler mye i laget ennå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å skrive at vi var best i 1. omgang på tross av at Ramsey-Wilshere ikke fungerte, og ja, jeg synes Giroud spilte bra i dag. Giroud er en spiller som må bli spilt god (i motsetning til Suarez som kan gjøre det meste selv) og han var rett plassert hele kampen gjennom. Han har intelligente løp (og hvem vet, kanskje vi en dag faktisk får en spiller som klarer å se løpene og sentre til ham). Jeg liker at han ikke nøler og avslutter på første touch så ofte han kan. Han vinner mange hodedueller og scorer et mål. Hva mer forventer du?

 

Denne sommeren har du virkellig dratt ned rullegardina (sammen med Stedan B og Sir J). Det er faktisk positive ting å spore i Arsenal fortsatt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ikke så uenig. Dommedagsanalysene blir rett og slett For negative. 2 tabbemål men vi var tross det beste laget fra start til mål. Arteta er en nøkkelspiller på dagens lag og Ramsey holder definitivt ikke hans nivå.

Syns også det var mer positivt enn det som kommer fram her. Det er fremdeles en styrke å nekte å tape . Og Giroud scorer jevnt og trutt. Et par forsterkninger og det kan bli en artig sesong;)

Link to comment
Share on other sites

BE, rullegardina har vært nede i flere år den - nå klarer jeg bare ikke å late som den ikke er det. Ja, visst er det mye positivt. Vi har en prima allmenntilstand sammenlignet med nesten hvem som helst, men til stadighet å sitte med følelsen av at vi er for smarte for vårt eget beste tar liksom glansen av det.

 

PS. Betiviler sterkt at det bare er de du nevner som sitter med den følelsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å skrive at vi var best i 1. omgang på tross av at Ramsey-Wilshere ikke fungerte, og ja, jeg synes Giroud spilte bra i dag. Giroud er en spiller som må bli spilt god (i motsetning til Suarez som kan gjøre det meste selv) og han var rett plassert hele kampen gjennom. Han har intelligente løp (og hvem vet, kanskje vi en dag faktisk får en spiller som klarer å se løpene og sentre til ham). Jeg liker at han ikke nøler og avslutter på første touch så ofte han kan. Han vinner mange hodedueller og scorer et mål. Hva mer forventer du?

Denne sommeren har du virkellig dratt ned rullegardina (sammen med Stedan B og Sir J). Det er faktisk positive ting å spore i Arsenal fortsatt.

BE

Rullgardina gikk rimelig greit ned når Wenger sier dagens mannskap er gode nok for PL tittelen. Da er det ikke bare min rullgardin som er nede. Jeg evner se positive ting også, men når jeg så hvordan feks Ramsey og Wilshere spilte igår, som kanskje er to av de viktigaste ungguttene som burde tatt store steg iår blir jeg bare oppgitt. Laget er knapt godt nok til en 4 plass, men det virker til å være der vi ønsker å være. De enorme summene vi har tilgjengelig brukes ikke, til tross for ett monsterbud på Suarez, som jeg tror vi ikke får uansett.

 

Hvis du så løpet til Napoli spilleren på deres 0-2 mål, så ser du hva jeg savner i Giroud. Noe slikt får han aldri til. Jeg har hele tiden sagt giroud er en fin squad spiller, men noe førstevalg på Arsenal FC bør han aldri være. Positivt igår syntes jeg Sagna var, han virket opplagt fra første sekund på banen, selv om innleggene ikke hadde bedret seg så altfor mye. Rosicky var god, om enn noe ubesluttsom. OX virket sugen og Arteta blir viktig. For ikke snakke om Kos som var en bauta baki der!

Link to comment
Share on other sites

Sir J. Helt sikkert flere enn dere tre, men dere har utmerket dere her med å være særdeles negative. Jeg er negativ selv. Tror ikke vi er i nærheten av å vinne serien og ønsker også en hel haug nye spillere, men jeg prøver likevel å se det positive i ting og der føler jeg dere nesten har gitt opp.

 

Stefan B: jeg har ikke fått sett repriser av målet men mitt første inntrykk var at han gjorde rett i å gå ut og at han gikk ut riktig. Spilleren hadde bare ett valg og det var å gå forbi Fabianski på fabs venstre side. Det er her han feiler. Han er tydeligvis redd for å lage straffe og slenger seg dermed ikke. Hadde han kastet seg ned hadde alt vært bra. Utover dette hadde han et dårlig utspill, var god i feltet og hadde gode igangsettinger. Han hadde også god kommunikasjon med forsvaret.

 

Marius: det løpet du er misunnelig på er akkurat slike løp Giroud ble hyllet for i starten av hans Arsenal karriere. Han hadde også flere gode løp i går. Det du skrev om Sagna, rosicky, OX, Arteta og Kos tror jeg faktisk er det eneste positive du har skrevet om Arsenal denne sommeren.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke så mye av det som står i tråden her. Jeg mener vi var klart best gjennom hele kampen, også 1. Omgang. Vi slapp inn to drittmål og hadde banens dårligste spiller i Wilshere. All skrytingen av Rosicky skjønner jeg heller ikke så mye av. Mye innsats og vendinger, men nada sluttprodukt.

 

 

Ja, men det er mye artigere å være negativ så en kan kjefte så mye en vil og støtte opp med "Jeg var positiv til Giroud i begynnelsen"

Vi trenger forsterkninger, men å dømme laget etter preseason-kamper er idiotisk.

Link to comment
Share on other sites

Det lille som skapes er det vel Rosicky som står bak. Men enig at det det ikke er noe poeng i å dømme laget etter preseason-kamper. Men om man skal være ærlig, ser ikke dette særlig mye bedre ut enn forrige sesong. Og jeg håper for all del at klubbens ambisjoner er noe høyere enn fjerdeplass...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...