Jump to content

Arsenal - Napoli


refser

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Uenig ang. Gnabry. Viktig matching for han, men han er ikke i nærheten av noen av de nevnte.

 

Arteta, Sagna og Walcott inn hjelper godt på.

Generelt sett er jeg enig, men i dag har Gnabry vært bedre enn de to. Særlig Podolski har vært svak.

Link to comment
Share on other sites

Veldig mye bedre etter at Ramsey og Wilshere forlater banen. Rosicky slipper da at de to ungguttene løper i veien for han, og han er i stand til å styre spillet i større grad. Skjer noe hver gang Rosicky får ballen. God kamp av midtstopperne, og positivt innhopp av Sagna. Måtte han finne tilbake til tidliger sesongers form. Også noen fine minutter av Akpom. Gnabry er veldig lik Walcott og Oxlade-Chamberlain. Vil veldig mye, men løper særdeles ofte rett fram i stor fart, og mister så ballen. Ser ut til å ikke forstå når ballen bør spilles. Det kan rettes på. Om det er mulig å utvikle de taktiske ferdighetene til Gibbs og Jenkinson, er jeg derimot mer usikker på. Er usikker på om jeg ønsker at Wenger skal satse på polakkene i mål, men tar gjerne imot Cesar. I tillegg, bør det kommi inn en spiller som kan bekle venstreback og midtstopperplass. En defansiv midtbanespiller til å avlaste Arteta og en spiss som kan score på mer enn 7-8% av sjansene sine, ville også vært fint.

Link to comment
Share on other sites

Det er for dødt offensivt og direkte dødlig defensivt. Vel, vi snører oss inn på land igjen. Koscielny er kanskje MoM individuelt sett. Vennskapskamp, javel. Kanskje litt treningsstinne? Elendig første uten Arteta, bedre andre med. Tilfeldig? Kanskje, men jeg tror ikke det. Her trengs det faktisk ett og annet Arsene.

Link to comment
Share on other sites

Det er for dødt offensivt og direkte dødlig defensivt. Vel, vi snører oss inn på land igjen. Koscielny er kanskje MoM individuelt sett. Vennskapskamp, javel. Kanskje litt treningsstinne? Elendig første uten Arteta, bedre andre med. Tilfeldig? Kanskje, men jeg tror ikke det. Her trengs det faktisk ett og annet Arsene.

 

Vi trenger en spiller som Arteta til på midten. Gustavo fits the bill. Vi trenger også en midtstopper som er i samme "mould" som Mertesacker. Hvem? Akkurat her er jeg clueless, men vi kommer ikke til å overleve sesongen med kun 3 midtstoppere på tross av at Sagna kan fylle inn som stopper.

 

Krydderet fremover trengs også. Med Podolski på kant så er det nærmest 100% opp til Gibbs å skape noe mot etablert forsvar på venstre. Og med Podolski på banen så blir det omtrent som å ha en spiller som "bare er der" storparten av tida.

Link to comment
Share on other sites

Slik ligger det an i turneringen:

Galatasaray 3 points +1

Arsenal 1 points 0

Napoli 1 points 0

Porto 0 points -1

 

Du får ikke poeng for å skåre mål lenger, den regelen forsvant i 2011.

Arsenal må uansett slå Galatasaray i morgen, for å ha en mulighet til å vinne turneringen. Men det kommer helt an på hva Napoli gjør i forkant også.

 

Koscielny BB. Ser veldig lovende ut før sesongstart. Rosicky, Gnabry, Sagna og Ox er gode. Podolski og Fabianski skuffer.

Link to comment
Share on other sites

1) Vi mangler backup/forsterkning på topp

2) Vi mangler backup på stopperplass

3) Vi mangler til dels ein defensiv sjef på midten

4 Vi mangler ein førstekeeper

 

Rosicky gjer ein svært god kamp og er saman med Kos, banens beste. Giroud, Poldi, Wilshere og Ramsay manglar ein del på kampformen. Fabianski har ingenting ute i feltet og gjere på 2-0. Vi treng ein førstekeeper, ASAP! Ellers fryktar eg, som mange andre, kva som skjer når vi får skader i forsvaret.......

Link to comment
Share on other sites

Spillere skal alltid være hissige på å vise seg frem for manageren.

Vil uansett tro at våre spillere har mindre å bevise enn spillerne på Napoli. I teorien så burde jo alle yte maks, men jeg vil tro at man ikke gir mer enn man tror man må i en såpass uviktig kamp. Napoli har som sagt en ny mann ved roret og roter man det til så kan det bety at man ender på benken

Link to comment
Share on other sites

Spillere skal alltid være hissige på å vise seg frem for manageren.

 

Japp. Og samtidig så er Napoli også et stykke bak oss når det gjelder fitness, men i første omgang var det rett og slett klasseforskjell.

Link to comment
Share on other sites

Ehh. Napoli er langt fra noe dårlig lag. De tok 11 poeng i gruppe med BM, City og Villarreal i CL samt ble nummer 2 i Serie A. Klasseforskjellen man ser i 1. er stortsett innstilling

 

Har aldri hintet til det heller? Men, klasseforskjellen burde ikke være såpass stor bare fordi Napoli er mer ivrige. Pdd. så har de nok et generelt sett bedre lag enn oss. Også urovekkende at vi også har en dårlig innstilling på tross av at vi møter et av Europas bedre lag i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

 

Har aldri hintet til det heller? Men, klasseforskjellen burde ikke være såpass stor bare fordi Napoli er mer ivrige. Pdd. så har de nok et generelt sett bedre lag enn oss. Også urovekkende at vi også har en dårlig innstilling på tross av at vi møter et av Europas bedre lag i mine øyne.

 

Synes vi har lagt oss på et greit nivå i preseason. Helt ok å ta det litt med ro og jeg er sikker på at spillerne har fått beskjed om at man ikke skal gi for mye heller. Det tar seg opp i andre og vi viser at vi kan når vi må. Klart det hadde vært betryggende om vi feide Napoli av banen, men preseason er ekstremt vanskelig å bedømme. Mener å erindre at Chelsea tapte alle sine preseason kamper sommeren før de sist tok gullet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...