Jump to content

Yaya Sanogo


Umlaut

Recommended Posts

Har gått fra null tro på gutten til å regne han som et kjempetalent. Det er enkelt å sammenlikne gutten med Adebayor, men mener han har mer fart og hodestyrke, men dårligere teknikk.

 

Byr på noe helt annet enn Giroud med forsøkene på å trekke gjennom og var med å endre kampbildet i FA cupfinalen helt. Ser nå ut til å være mer selvsikker og blir forhåpentligvis mer skadefri.

 

Tror vi har mye mål i vente fra denne karen og med Campbell, Sanchez, Podolski, Theo, Sanogo og Giroud som alternativer mener jeg vi er meget godt besatt på spissplass nå med mange forskjellige typer spisser.

 

Spiller som kan spille DM/Stopper bør være førsteprio. Ønsker meg William Carvalho mest pdd. da han er et godt alternativ til Per der bak og et stort talent(men nesten treigere enn Arteta, men tenker det hjelper litt med den gigantiske fysikken.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Syntes som regel alltid at Sanogo byr på mer enn det Giroud gjør og at vi alltid spiller med et høyere tempo/ser farligere ut når unggutten er på banen. Er dog fortsatt en del "hit n' miss", men som han viste mot City med assisten til Ramsey og involveringen i forkant av 1-0 målet (han som ga ballen videre til Wilshere) så er han også en spiller som involverer seg i oppbygningsfasen av spillet. Samarbeidet mellom han og Alexis gjorde også at forsvaret til City konstant slet med å markere de og at fasongen/shapen på den bakre fireren deres ikke klarte å holde mål.

 

Syntes fortsatt at han er ganske keitete med ballen i beina, men fotballhodet hans og fysikken er knallbra. Det samme tror jeg mentaliteten hans er også. Tror også at han kommer til å bli rimelig brukbar med ballen i beina etterhvert. Vi vet jo alle hvor store skritt f.eks. Walcott og Song har tatt under Wenger når det kommer til førstetouch/teknikk. Han blir nok aldri en Bergkamp med ballen i beina, men blir han litt bedre på førstetouchen så tror jeg kan han score mange mål for oss.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi har mye mål i vente fra denne karen og med Campbell, Sanchez, Podolski, Theo, Sanogo og Giroud som alternativer mener jeg vi er meget godt besatt på spissplass nå med mange forskjellige typer spisser.

 

 

Helt enig! Midtstopperplass er vel eneste sted hvor det ser litt tynt ut. Ellers har vi mer enn nok folk, og skulle være rustet for både det ene og det andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sanogo med 2 mål for Frankrike U-21 mot Kasakhstan U-21. Trenger all den selvtilliten han kan få, så viktig med scoringer uansett hvilket nivå det måtte komme på.

Tror det kan komme en del mål når han først putter sitt første i PL. Virker som om det er der sperren hans er. Når det er sagt er han nok en av spissene jeg har sett i Arsenal med best fysikk og dårligst førstetouch og avslutningsegenskaper. Får tidvis Jeffers sine prestasjoner til å se ut som om han var verdensklasse

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jeg kan selvsagt ta feil, men jeg tror ikke vi ser Sanogo spille noen flere "obligatoriske" kamper for Arsenal.

Gjør han brukbar figur i Ajax så er han et salgsobjekt, alternativt så blir det utlån fram til han blir frigitt.

Han har ikke være i nærheten av å være i nærheten av å imponere meg.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en spiss til, sanogo spillte (litt) ifjor og det sier det meste. Ett alternativ som er bedre enn Giroud inn og vi er tittelkandidater

Jeg er helt enig i at en ny spiss som er bedre enn Giroud, d.v.s en som har flere "styrker" å spille på enn det Giroud har, øker sannsynligheten for å være klar tittelkandidat.

Når jeg sier at jeg vil ha en spiss som er bedre enn Giroud, så er det viktig å påpeke at det er vanskelig å finne en som er bedre i de områder der Giroud har sin styrke. Giroud er en fantastisk bra spiss der han har sin "spisskompetanse", men han har andre klare svakheter.

 

Jeg har sagt det før, ønskedrømmen er å finne en spiss som kombinerer de positive kvalitetene til Giroud og Walcott. Men hadde en slik spiller eksistert så hadde Arsenal nok ikke hatt råd til han ;D

 

Men for å være klare tittelkandidater så trenger vi også backup på defensiv midtbane. Jeg las en kommentar på en eller annen side her om dagen som sa (noe ala dette) "at Arsenal er bare en skade fra krise", og det er jeg enig i. Med en langtidsskade på Coq så kan vi raskt hevne med Flamini som vårt eneste reelle valg som DM og selv om vi har andre som kan gjøre en viss jobb der så er dette den eventuelle skaden jeg virkelig frykter i kommende sesong.

 

Edit: mye skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Da kan vi si det slik: en skade på Giroud og vi sliter pdd. En skade på Coq og vi sliter igjen pdd.

 

Eneste stedet vi nå ikke sliter med en skade eller to er keeper og sentral midt.

 

Nå tenker sikkert Walcott at han også vil utfordre der på topp, og ingenting hadde gledet meg mer enn om han fikk ett gjennombrudd der. Men vi kan ikke gamble på det.

Link to comment
Share on other sites

Da kan vi si det slik: en skade på Giroud og vi sliter pdd. En skade på Coq og vi sliter igjen pdd.

 

Eneste stedet vi nå ikke sliter med en skade eller to er keeper og sentral midt.

 

Nå tenker sikkert Walcott at han også vil utfordre der på topp, og ingenting hadde gledet meg mer enn om han fikk ett gjennombrudd der. Men vi kan ikke gamble på det.

VI har som du sier flere posisjoner som er sårbare ved skader. Men jeg vil dog påstå at med dagens lag så er det ingen posisjon som er så sårbar for skade på en konkret spiller som defensiv midtbane. Med en skadeplaget og "aldrende" Arteta, en potensiell katastrofe i Flamini, to sentrale spillere (Jack og Aaron) som til nød kan dekke denne posisjonen (selv om jeg ikke tror det vil fungere i lengden) og en uprøvd ungdom i Bielik så vil dette pr. dato være den posisjonen jeg "engster" meg mest for når det gjelder skader.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

 

 

Forsvarsspill i verdensklasse for å si det slik! Bra for Sanogo dog, men gutten er jo virkelig bambi på isen utpå banen :P

Gutten scoret hattrick og du klarer å få en negativ vinkling på dette. Hadde det vært yndlingen din, Chuba, som hadde acoret hattrick, så haddedu vel skrevet om den nye Henry...

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg aldri gjør er å kalle spillere "den nye Henry", "den nye Messi" o.l.

 

En annen ting er vel at han ser ut som bambi på isen. Teknikken hans er virkelig manglende. Jeg påpeker også at det er bra at han scorer, men jeg ser virkelig ikke at han er god nok for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...