Jump to content

Yaya Sanogo


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Sanogo var et positivt bekjentskap i dag. Han klønet det til og bommet på ballen et par ganger, men alt i alt en meget god kamp. Det spørs om ikke godeste Wenger har skutt gullfuglen igjen.

 

Yaya Sanogo had in my opinion an excellent game. I was taken aback as I had watched him in the summer play for the France U 21’s and he looked a bit sluggish and ponderous.

 

 

He was a revelation tonight! He was getting most of the headers from long balls just like Giroud does. He was also able to accept the ball and pass it to a team mate. The Liverpool defenders often had to foul him as they couldn’t out muscle him when they went up for the high balls together.

 

 

He created the first goal by chesting the ball down inside the box and hitting it goal wards. It would have gone in had it not hit a defender rebounding to the Ox to score.

 

 

Is this the reason that Wenger was so reluctant to sign another forward in the recent window?

 

 

Or is he waiting for RVP?

 

http://arsenalanalysis.blogspot.no/2014/02/wenger-gets-tactics-right-thats-why-he.html?m=1

Link to comment
Share on other sites

Sanogo var et positivt bekjentskap i dag.

 

Is this the reason that Wenger was so reluctant to sign another forward in the recent window?

Som den optimistiske Arsenalsupporteren jeg er, tenker jeg at han i verste fall er Anelka-light. I beste fall er han et stjernefunn. 'Skadeplaget' klager noen. Kanskje med rette. Jeg synes vår manager fortjener noen respektpoeng for å gi ham en sjanse på hjemmebane i en storkamp.

 

Sanogo gjorde ingen toppkamp i mine øyne. Scora ikke hattrick lizm. Men jeg må si at jeg blei positivt overraska over fysikken hans. Og jeg synes han var ganske flink med ballen.

Link to comment
Share on other sites

Var spennende å se Sanogo få prøve seg i går. Likte mye av det han gjorde. Virket stor og sterk men i tillegg ser det ut til at han har bra med fart i kroppen. Forhåpentligvis unngår han skader fremover og kan utvikle seg best mulig. Blir spennende å se om han kan putte noe fremover også

Link to comment
Share on other sites

Jeg har troen på Sanogo, og har troen på at Sanogo er grunnen til at Wenger ikke hentet ny spiss i januar. Så kan man mene at det er lite fornuftig å legge så stort ansvar på en så ung spiller, men synes han så ut til å takle det mesterlig mot Bayern, så får vi se om han evner å fortsette dette spillet i Premier Leauge. Klarer han å spille like godt i de viktige kampen fremover, kan det godt være vi har en liten mulighet på ligagull også :)

Link to comment
Share on other sites

Var vel ikke så mange spisser ledige i januar nei, men det er rimelig urovekkende at en spiller fra League 2 kommer inn og presterer bedre enn førstevalget vårt på topp de siste 2 sesongene. Sier litt i mine øyne om hvor mye vi faktisk har manglet en spiller av skikkelig klasse på topp for Sanogo har (bortsett fra luftduellene) faktisk ikke vært så drøy som det mange av oss (meg inkludert) har fått han til å virke. Han har store mangler i spillet sitt, men han er en mer komplett spiller enn Giroud og det faktum at han evner å skape rom for seg selv gjennom løp i bakrom og rimelig brukbar teknikk er som en åpenbaring.

 

Ønsker meg fortsatt en spiss helt i verdensklasse til sommeren, men er ikke meg imot at Sanogo spiller på topp sesongen ut og potensielt blir andrevalg neste sesong for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Han har vel fremdeles ikke scoret ett eneste mål blandt annet. Jeg er positiv men går an å være litt nøktern her.

 

Vel.. han har til gjengjeld bare startet to kamper mot henholdsvis Liverpool og Bayern München. Var forøvrig også jævlig nærme mål mot begge to.

 

Syntes dog han ofte er veldig veldig uryddig foran mål, men satser på at dette kommer seg når han først åpner scoringskontoen. Han har jo vært rimelig dødelig tidligere i karrieren så. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

16 kamper uten mål, sa folk. Mange av oss rynker litt på nesen ved tanken på Sanogo som andrevalg på spissplass.

 

Jeg har i grunnen ikke gjort meg så mange tanker om Sanogos framtid, men jeg har jo lagt merke til både noen svakheter og styrker.

 

Før vi avskriver ham helt, synes jeg det er viktig å gi gutten litt tid. De 7 siste PL-kampene han spilte fikk han tilsammen 62 minutter. Det var faktisk i FA-cupen han fikk mest spilletid, og den turneringa gikk jo ganske bra.

Link to comment
Share on other sites

16 kamper uten mål, sa folk. Mange av oss rynker litt på nesen ved tanken på Sanogo som andrevalg på spissplass.

 

Jeg har i grunnen ikke gjort meg så mange tanker om Sanogos framtid, men jeg har jo lagt merke til både noen svakheter og styrker.

 

Før vi avskriver ham helt, synes jeg det er viktig å gi gutten litt tid. De 7 siste PL-kampene han spilte fikk han tilsammen 62 minutter. Det var faktisk i FA-cupen han fikk mest spilletid, og den turneringa gikk jo ganske bra.

Han har sine ferdigheter, kom inn i FA-cupfinalen og var svært vanskelig å håndtere med sin fart og styrke, god til å binde opp forsvarere, men når han har ballbehandlingen til en nonne og skuddfoten til en oter hjelper det svært lite. Tror et utlån ville vært best for han.

Link to comment
Share on other sites

Virker rett og slett vaksinert mot å score denne gutten. Kan bli en grei spiller etterhvert, men som Wojciech53 sier så burde han nok fortsette utviklingen for øyeblikket i en annen klubb på utlån.

 

Fysikken er i orden, men teknikken (og da især skuddteknikken) er til tider så mangelfull at han burde være et stykke unna førstelaget pdd.

 

Håper at Campbell eller en annen ny spiss sørger for at konkurransen/kvaliteten på spissplass øker denne sesongen her og at Sanogo kan få masse spilletid hos en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Haha sykt rett og slett.

 

Han fremstår som ekstremt keitete og klønete støtt og stadig (som når han ble spilt gjennom og har en vanvittig dårlig touch før han blir avblåst feilaktig for offside), men plutselig glimter han til med ting som er ganske så imponerende. Som f.eks. noen av langpasningene og enkelte flikker. Det som dog er mest imponerende med han er at han ofte er på rett sted til rett tid og kommer til sjanse på sjanse. Så langt har han dog ikke vært i stand til å avslutte de (som han også har bevist tidligere i kampen hvor han har hatt flere sjanser), men etter det første målet virker han betydelig mer sikker foran kassa. Litt selvtillit gjør han nok godt! :P

Link to comment
Share on other sites

Sanogo virker litt som om en type som hvis han får for lang tid til å tenke kløner det skikkelig til. Går det fort ser vi iallefall i dag at han både kan score, legge igjen og prikke pasninger. Blir spennende å følge utviklingen hans. Campbell ser også ekstremt spennende ut og jeg håper vi satser hardt på ham

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...